Debitel verdwijnt uit Nederland?

Ze zouden ook orange abo's gaan aanbieden. Ik heb ze alleen nog nie gezien...

› reageer

Van Telecompaper.com:

Debitel is looking for buyers of international subsidiaries
Published: Tuesday 21 November 2006 | 08:55 AM CET
Print | Comment | Mail

Germany-based European mobile service provider debitel is looking for buyers of its international subsidiaries in Denmark, France, Slovenia and the Netherlands, reports German financial newspaper Handelsblatt, citing former debitel CFO and current advisor to the operator Maarten Henderson. These divestments will enable the company to focus on its home market in Germany. The foreign operations were responsible for one quarter of Debitel's revenues in 2005 and had a total of 1.8 million customers. Henderson expects that deibtel will finalise its search for potential buyers in the first quarter of 2007.

The Danish subsidiary has already attracted five potential bidders among whom TeliaSonera and Telenor. Debitel's owner, private equity investor Permira, expects to receive up to EUR 174 million for debitel Denmark that had 450,000 customers and revenues of EUR 130 million during 2005, according to sources within the industry. The largest foreign subsidiary of debitel is the Dutch division with 1.15 million customers at the end of 2005, creating EUR 340 million in revenues. Debitel France had 124,000 customers with EUR 200 million in revenues, while debitel Slovenia had 90,000 customers at the end of 2005 with EUR 23 million in revenues.

› reageer

vandaar al die acties van Debitel de laatste paar weken...

› reageer

Alles moet weg! OP=OP

› reageer

Hoe bedoel je Qball? Ik vind het wel meevallen met hun acties.

› reageer

Was ook meer als gein bedoeld mijn post

› reageer

Ik denk dat ze de losse toestel- en de simonlyprijzen bedoelen.

› reageer

Ze verdwijnt niet als ik het goed heb, ze wordt gewoon overgenomen door een andere investeerder.

› reageer

Er staat niet hoe ze het willen verkopen. Wellicht zelfs in delen. En misschien kunnen de bellers zelfs wel gewoon opgekocht worden door het netwerk waa ze opzitten. Bijvoorbeeld Vodafone, KPN.

› reageer

Volgens mij klopt er iets niet in het bericht.
Er staat:
Debitel France: 124.000 klanten, € 200 miljoen omzet.
Debitel Nederland: 1.15 miljoen klanten. € 340 miljoen omzet.

Die verhouding is helemaal scheef dus dat moet gewoon fout zijn.

› reageer

dat klopt inderdaad niet. 200 miljoen op 124000 gebruikers is 1612 euro per persoon op jaarbasis...of zal het een totaalsom zijn sinds ze in Frankrijk bezig zijn

› reageer

Sjoerd> Het is maar zeer de vraag of ze worden verkocht aan een nieuwe investeerder, in Denemarken hebben ook telecombedrijven interesse. Dat zijn volgens gsmworld overigens providers die ook al in denemarken met een eigen netwerk actief zijn, geen nieuwe spelers dus.

› reageer

Wat zou het voordeel zijn voor providers als KPN, Vodafone, Orange of T-Mobile om Debitel over te nemen? Ik denk dat eerder van die sub-gebruikers als SimYo, EasyMobile (destijds) en Hema in aanmerking komen.

› reageer

Debitel gaat naast haar eigen abonnementen ook alle andere abonnementen verkopen.

Bron = Debitel in de stad Utrecht

› reageer

tsja wat was/is de toegevoegde waarde van debitel? (behalve dat het een stuk ingewikkelder is om je resterend beltegoed te achterhalen dan wanneer je direct met de provider zaken doet)

› reageer

Is het niet zo dat de debitel offline shops gewoon breder assortiment gaat dragen? Of gaan ze echt alles aanbieden?

› reageer

Verkoop Debitel Nederland nog niet besloten

Debitel wil zich concentreren op haar Duitse thuismarkt. Hiervoor is het Duitse Talkline overgenomen van TDC en werden de onderdelen in Frankrijk, Slovenie en Denemerken verkocht. Over Debitel Nederland wordt getwijfeld.

Door de overname van Talkline krijgt Debitel in Duitsland 12,8 miljoen abonnee’s. (in Q1 2007 had Debitel 9 miljoen en Talkline 3,8 miljoen abonnee’s). O2 heeft 11,2 abonee’s en E-Plus na T-Mobile en Vodafone de derde aanbieder heeft 13,1 miljoen abonnee’s. Door de overname heeft Debitel de vierde positie verworven ten koste van O2. Opvallend hierbij is dat Debitel een MVNO is en dus geen eigen netwerk bezit dit in tegenstelling tot O2 dat wel een eigen netwerk bezit.

Debitel Nederland is nog de enige internationale deelneming van Debitel. Debitel is in Nederland met bijna 1 miljoen abonnee’s met afstand de grootste MVNO. Tot vorige week was Debitel ook van plan over de Nederlandse activiteiten te verkopen. Maar de chief executive Axel Rueckert van Debitel liet vorige week de volgende uitspraak optekenen ‘We zouden kunnen beslissen om de Nederlandse activiteiten voorlopig te behouden’.

07 August 2007 door Ardy Bullee telecomlog.nl

› reageer

Debitel is een particulier investeringsbedrijf en staat dan ook ´altijd´ te koop. Een overname door een ander bedrijf is altijd mogelijk dus.

› reageer

Ze zouden ook orange abo's gaan aanbieden. Ik heb ze alleen nog nie gezien...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.