Orange verliest terrein op NL telecommarkt

ja, dat is gevoelige informatie, lopen ze niet mee te koop...
wat orange betreft: ze hebben best goede aanbiedingen zo nu en dan, mijn dochter is een tevreden klant daar , denk dat het vooral een kwestie van communicatie is (website, duidelijkheid over tarieven) waardoor Orange nog steeds niet echt van de grond komt. Ze mogen dan de kleinste zijn, maar in mijn beleving zeker niet de slechtste. (en de grootste is wat mij betreft ook niet de beste )

› reageer

Orange verliest terrein op NL telecommarkt

AMSTERDAM (Dow Jones)--France Telecom-dochter Orange verliest terrein op de Nederlandse markt voor mobiele telefoniediensten, blijkt uit een nieuw rapport van de onafhankelijke marktonderzoeker Telecompaper.

Orange' marktaandeel is volgens Telecompaper in het derde kwartaal gedaald naar 8% van 8,8% in het derde kwartaal een jaar eerder. Ook het Britse Vodafone levert in, zij het licht: naar 27,3% van 27,8%.

Deutsche Telekom-dochter T-Mobile wist wel marktaandeel te winnen op jaarbasis (naar 17,3% van 16,4%), maar de grootste sprong maakte marktleider KPN: naar 47,5% van 38,2%.

KPN dankt die sprong overigens in grote mate aan de overname van Telfort, dat in het derde kwartaal van 2005 een marktaandeel had van 8,6% volgens Telecompaper.

Het onderzoeksbureau heeft alleen de marktaandelen in kaart gebracht van de mobiele telefoniebedrijven die een eigen netwerk hebben in Nederland.

De overall markt voor mobiele telefoniediensten in Nederland is volgens de onderzoeker in het derde kwartaal van dit jaar uitgekomen op EUR1,58 miljard, een groei van 4,3% versus het tweede kwartaal van dit jaar. Over de eerste negen maanden van dit jaar had de markt een omvang van EUR4,54 miljard, wat 2,4% meer is dan de EUR4,44 miljard in dezelfde periode een jaar eerder.

Telecompaper verwacht dat de markt voor mobiele telefoniediensten in Nederland in 2006 een omvang zal hebben van EUR6 miljard tot EUR6,1 miljard, terwijl het de groeiratio's van 2% tot 3% voor 2007 en 3% tot 4% voor 2008 handhaaft.

Die groei moet volgens Telecompaper vooral komen van diensten als mobiel internet, terwijl de druk op omzet uit spraakdiensten zal aanhouden.

Door Mathijs Schiffers; Dow Jones Newswires +31-20-5890270; mathijs.schiffers@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
November 28, 2006 05:30 ET (10:30 GMT)
Copyright (c) 2006 Dow Jones & Company, Inc.

› reageer

was een klein beetje te verwachten denk ik.....
ben alleen benieuwd hoe de nieuwe strategie (ADSL + (mobiele) telefonie) gaat uitpakken.
En natuurlijk nu de aankondiging dat ook Orange UMTS (gaat) aanbied(t)(en)!

› reageer

Toch gek naar de extreme tariefsverlagingen binnen de bundel... Ik had een lichte stijging verwacht.

› reageer

Ja maar dat duurt denk ik wel even voordat begint te werken. Mensen kijken in de winkel natuurlijk ook naar 0 euro toestellen icm zo laag mogelijk contract.

› reageer

Als ze nou gewoon alle veranderingen van de afgelopen jaren in de contractvoorwaarden terugdraaien, en daar een leuke cashback bijdoen, neemt heel TV er gelijk weer een orange-abo naast. Want uiteraard zijn wij altijd bereid de statistieken een handje te helpen

› reageer

Ja ik wil me ook wel opofferen

› reageer

Groei mobiel 2,4 procent dit jaar
Gepubliceerd op dinsdag 28 november 2006
Tot eind september is er voor ruim 4,5 miljard aan mobiel bellen gespendeerd in Nederland, 2,4 procent meer dan een jaar terug.

Dat zegt Telecompaper, na het optellen en aftrekken van de omzetten van de mobiele aanbieders over het derde kwartaal van 2006, met een splitsing naar opbrengsten van diensten (bellen, sms en internet) en andere zaken als telefoons.

Over het derde kwartaal van 2006 beliep de totale opbrengst een kleine 1,6 miljard euro, 4,3 procent meer dan over het tweede kwartaal van 2006.

KPN werd de winnaar in het derde kwartaal, de concurrenten verloren. De verdeling van de opbrengsten onder de aanbieders:
KPN 47,5 procent
Vodafone 27,3 procent
T-Mobile 17,3 procent
Orange 8,0 procent

Eind september telden de aanbieders 17,5 miljoen in gebruik zijnde simkaarten.

Over de eerste negen maanden was de opbrengst, om precies te zijn, 4,54 miljard euro. KPN en T-Mobile deden het relatief beter dan de andere twee: Vodafone noteerde nog een lichte groei, maar Orange moest terug.

Meer sms
Het aandeel data (sms, mms) in de totale opbrengst steeg in het afgelopen kwartaal tot 268 miljoen euro, 36 miljoen of 1,5 procent meer dan over het tweede kwartaal van 2006.

De groei voor heel 2006 zal volgens Telecompaper de 2,5 procent niet te boven gaan en de totale omzet komt uit op 6 tot 6,1 miljard euro dit jaar.

Bron: Planet

› reageer

Ja jammer dan Orange zo'n klein marktaandeel houdt, zelfs TM is nu meer dan 2x zo groot.

› reageer

Orange wordt duidelijk door weinig attente lui geleid. Terwijl de concurrentie interessante formules ontwikkelt op bijv. mobiel internet gebied, liggen ze daar in te slapen.

› reageer

Ik kan me niet voorstellen dat het marktaandeel van Orange krimpt.
Ze hebben de beste deals en tarieven op dit moment.

› reageer

De feiten spreken voor zich. Op dit moment? Tja...wellicht...maar dit onderzoek gaat maar tot en met het 3de kwartaal.

› reageer

De verandering van de tarieven van Orange was in april of mei toch?
Dat betekent gewoon dat ze ook met de nieuwe tariefstructuur klanten hebben verloren. Het lijkt allemaal wel goedkoop, maar de 'veel' bellers en/of smsers zijn erop achteruit gegaan.

› reageer

Ze haden gewoon veel meer met UMTS moeten doen.

Heb ok de website gekeken naar de prijzen en voorwaarden

maar wordt er niet warm van.

› reageer

ook al hadden ze meer gedaan met UMTS (ervan uitgaande dat je niet bedoeld dat ze het al eerder hadden moeten aanbieden, maar dat ze nu een beter pakket moeten aanbieden icm UMTS), dan nog had het geen verschil gemaakt aangezien de cijfers tot en met het derde kwartaal zijn. Dus de effecten zijn pas over een tijdje meetbaar/merkbaar. Hetzelfde voor de effecten van de tariefsverandering. Ook die gegevens zijn nu nog maar voor hooguit een kwartaal meegenomen en er is dus nog niets zinnigs over te zeggen.
Ben wel benieuwd wat de cijfers over een jaar zeggen.

› reageer

Vraag me af hoe zij deze "marktaandelen" berekenen, aangezien T-Mobile 2,4 miljoen klanten heeft en Orange bijna 2,1. Hoezo 2x zo groot?

› reageer

Dat is nou precies wat ik bedoel.
Hoe kan dat andere marktaandeel dan 17,6 zijn.

Gegoochel met cijfers door telecom.paper.
Vraag me af hoe betrouwbaar dat onderzoek is.

› reageer

Waarschijnlijk heeft dat te maken met ACTIEVE simkaarten. Dat betekent dus dat Orange zo'n 600.000 simkaarten in Nederland heeft liggen die niet in gebruik zijn.

› reageer

@Ruud_juh & gsmdude & Sjefke: Marktaandeel is in omzet/opbrengst, niet in aantal klanten

› reageer

orange heeft 1 904 000 klanten geen 2.1 miljoen

› reageer

marktaandeel kan zijn qua:

- aandeel in aantal klanten
wordt vooral gebrukt als propaganda door mensen die een vertekend beeld willen schetsen, zegt natuurlijk niets want klanten kan je creeren door gratis prepaid sims te geven of 100% cashbacks aan te sluiten etc..

- aandeel in aantal actieve klanten
zegt al iets meer maar is nog steeds niet zo boeiend want 1 provider sluit je na 6 maanden niet opwaarderen af en bij de andere kan je jarenlang 'actief' blijven als je maar een keer in een jaar belt (desnoods naar gratis nummer)

- andeel in totale omzet
zegt al een stuk meer maar nog niet alles, omzet is nog geen winst. Dat kreeg T-mobile ook door toen ze besloten de subsidies te verlagen.

- aandeel in total profit
Eigenlijk moet je hiernaar kijken. Daar zie je hoe goed iemand presteert.

› reageer

Ja en dat laatste zeggen ze zeker liever niet? Daar hoor je weinig over.

› reageer

ja, dat is gevoelige informatie, lopen ze niet mee te koop...
wat orange betreft: ze hebben best goede aanbiedingen zo nu en dan, mijn dochter is een tevreden klant daar , denk dat het vooral een kwestie van communicatie is (website, duidelijkheid over tarieven) waardoor Orange nog steeds niet echt van de grond komt. Ze mogen dan de kleinste zijn, maar in mijn beleving zeker niet de slechtste. (en de grootste is wat mij betreft ook niet de beste )

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.