"Sony Ericsson maakt de beste mobieltjes"

@DeSteef: Wat ik gehoord heb is dat er tegenwoordig een extra rubberen ringetje onder de joystick zit bij alle SonyEricsson's die moet voorkomen dat het joystickje door stof defect gaat..

Zelf zweer ik bij SE..

› reageer

De grote drie - Nokia, Motorola en Samsung - zien de Zweeds/Japanse hielen.

Deze vaststelling doet HetBesteProduct.nl, site voor productinformatie, op grond van een onderzoek (pdf) van de testen en vergelijkingen van Europese vak- en consumentenbladen.

HetBesteProduct las niet minder dan 2.221 testen, van 617 modellen telefoons, uit 46 verschillende vakbladen, uit negen Europese landen, in de periode tussen 1 januari 2004 en 1 november 2006.

Sony Ericsson maakt de beste mobiele telefoons, zo blijkt uit deze analyse. De producent met een marktaandeel wereldwijd van slechts 7,7 procent laat marktleiders Nokia, Samsung en Motorola achter zich.

Toestellen van Sony Ericsson kwamen in 2004 op een gemiddeld rapportcijfers van 7,8, in 2005 op 8,0 en dit jaar op 8,2. De topper is de D750i met een 8,65, dat is het hoogste gemiddelde cijfer dat HetBesteProduct noteerde.

Marktleider Nokia torent met een marktaandeel van 35,1 procent ver boven Sony Ericsson, maar in kwaliteit niet, met gemiddeld een 7,5 in 2006, een 7,1 in 2005 en een 7,4 in 2004. De Nokia E70 (cijfer: 8,5) komt als beste voor Nokia uit de testen.

Ook Samsung komt tot gemiddeld een 7,5 met als uitschieter de SGH-S500 die een waardering van 8,05 heeft. Motorola bleef achter bij het duo collega-marktaanvoerders, met de afgelopen jaren een testresultaat van gemiddeld 7,1. Ook LG zit rond dit cijfer, Siemens zit gemiddeld op 6,9 en Sagem komt op slechts 6,2 gemiddeld.

Initiatief uit Doetinchem
HetBesteProduct.nl verzamelt en analyseert testen van consumentenelektronica die zijn verschenen in bladen in binnen- en buitenland. Door deze samen te voegen, laat HetBesteProduct.nl zien wat de beste producten zijn volgens experts uit diverse windstreken.

De site is opgezet door technicus Patrick Schmidt. Redactioneel is Eelko Wester verantwoordelijk en directeur is Niels Willems. Hij zegt: "We zijn al in 2003 met de site begonnen, maar het duurde geruime tijd om de formules te ontwikkelen en de database te vullen. De site opende in januari dit jaar."

Het trio initiatiefnemers, dat werkt vanuit Doetinchem, hoopt geld te gaan verdienen met advertenties voor producten. Ook komt er in 2007 op HetBesteproduct.nl een plek voor aanbiedingen van bedrijven.

Bron: Planet.nl

› reageer

Beter had ik dit artikel in Planet kunnen posten.

› reageer

Topictitel + inhoud post aangepast

› reageer

Nu vraag ik me af waarop er dan precies getest is, dat lees ik nergens

› reageer

Mogen ze ook wel eens wat doen aan die stomme joysticks. Bijna iedereen die ik ken met een S.E. heeft daar na een jaar last van.

› reageer

je heb tegenwoordig ook zonder joystick.

› reageer

Alleen de W810i heeft geen joystick, de K800i weer wel...

› reageer

Ben ook wel erg benieuwd waarop ze getest hebben. Ik ben in ieder geval erg ontevreden over mijn SE V800 toestel, was in 1 1/2 jaar kapot. Het toestel van mijn vriend is even oud en doet het ook niet goed. En service, daar doen ze ook niet aan. Je krijgt alleen een standaard antwoord als je ze een mailtje stuurt. Zo'n fijn antwoord in het engels terwijl je vraag in het nederlands was en dan nog een antwoord op een vraag die je niet gesteld hebt.
Voor mij nooit meer SE. Ik ben weer terug naar Nokia en zeer tevreden.

› reageer

@DeSteef: Wat ik gehoord heb is dat er tegenwoordig een extra rubberen ringetje onder de joystick zit bij alle SonyEricsson's die moet voorkomen dat het joystickje door stof defect gaat..

Zelf zweer ik bij SE..

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.