[GSM Winkels] Nut van zo veel gsm winkels.

Uiteindelijk gaat het niet om het gevoerde assortiment of de verleende service. Het komt het erop neer dat er veel mensen (winkeleigenaren) zijn die denken een goed belegde boterham te kunnen verdienen door een telecom winkel te openen. Sommige onder de vlag van een keten als franchisenemer een ander denk onderscheidend genoeg (dat is dan wel het assortiment of de service) te zijn met een eigen zaak.

Dat er een goede boterham mee te verdienen valt is te zien in de gemiddelde winkelstraat daar is het niet uitzonderlijk dat er meer dan 3 op een rij zitten.

Het is ook niet gek, want bijna iedereen heeft een mobieltje. En de meeste mensen verlengen 1 keer per jaar hun abonnement. Sommige meerdere per jaar andere wat minder vaak dan 1 keer per jaar. Maar feit blijft dat er regelmatig momenten blijven dat de consument de winkel (fysiek of via i-net) binnenstapt voor continuatie van het abonnement of overstap naar de concurrent.

› reageer

Hoi,

Ik ben op zoek naar een MDA Vario met abb.
Nou ben ik al een tijdje op zoek naar een voor mij goede aanbieding.
Omdat dit een T-Mobile toestel is ben ik begonnen on de site van T-Mobile. En daarna diverse sites op internet maar ook eens de winkels in de buurt binnen gelopen.

Wat mij opvalt is dat geen winkel goedkoper levert dan T-Mobile zelf.
Of een beters aanbieding heeft.
En de service en levering is prima van T-Mobile.
Dat is natuurlijk allemaal geen probleem alleen vraag ik mij af wat is de toegevoegde waarde van zo veel andere winkels.

Of kijk ik niet goed en zijn er genoeg betere alternatieven dan de T-Mobile website ?

Casper.

› reageer

er is zoveel variatie omdat het schijnbaar behoorlijk lonend kan zijn als je eenmaal een goede zaak hebt lopen.
Helaas heeft T-Mobile (en een aantal andere providers) een tijdje geleden alle bonussen omlaag geschroefd, waardoor het nu idd zo is dat de aanbiedingen bij T-Mobile zelf vaak het voordeligst zijn.

› reageer

De andere winkels hebben in jouw geval misschien niet zoveel nut, maar er zijn genoeg mensen waarvoor het wel nut heeft.. Of gaat T-Mobile jouw vertellen als iets bij een ander netwerk voordeliger is?

Daarnaast verkopen telefoonwinkels niet alleen maar MDA Vario's, maar tig meer producten. Ga jij maar eens een simlockvrije telefoon bij de T-Mobile shop kopen.

Of ga maar eens kijken of de accessoires daar net zo voordelig zijn als in andere winkels.

Dus als je eens verder kijkt dan je neus lang is, dan kun je zien dat er heel veel nut is van meerdere gsm winkels. En dat zeg ik dan zonder uitleg te geven over economie (monopolie/concurrentie).

› reageer

1 woord: Concurrentie.

› reageer

Ik begrijp dat er concurentie moet zijn.
Wat ik eigenlijk bedoelde was dat de telefoon + abb combinatie niet voordeliger is bij andere winkels. Volgens mij was dit een paar jaar geleden nog wel zo.
Ik denk dat deze inderdaad niet meer zo voordelig zijn omdat de bonussen zijn terug geschroefd. zoals eerder vermeld. Het viel mij tenminste op, een paar jaar geleden had het nog nut om te shoppen bij verschillende winkels. Dat lijkt nu allemaal wat af te nemen.

› reageer

Het heeft weldegelijk nog zin om te shoppen, in jouw geval was T-Mobile zelf het voordeligst en de webshops van de providers hebben idd soms zeer aantrekkelijke aanbiedingen, maar bij een toestel, dat net niet in de aanbieding is, kun je toch maar beter een aantal winkels vergelijken, dat scheelt vaak flink .

› reageer

Winkels anders dan de providershops hebben vaak meer accesoires. Een shop van t-mo of vodaf verkopen toch meer producten waar de logo van het bedrijf op staat.

› reageer

Uiteindelijk gaat het niet om het gevoerde assortiment of de verleende service. Het komt het erop neer dat er veel mensen (winkeleigenaren) zijn die denken een goed belegde boterham te kunnen verdienen door een telecom winkel te openen. Sommige onder de vlag van een keten als franchisenemer een ander denk onderscheidend genoeg (dat is dan wel het assortiment of de service) te zijn met een eigen zaak.

Dat er een goede boterham mee te verdienen valt is te zien in de gemiddelde winkelstraat daar is het niet uitzonderlijk dat er meer dan 3 op een rij zitten.

Het is ook niet gek, want bijna iedereen heeft een mobieltje. En de meeste mensen verlengen 1 keer per jaar hun abonnement. Sommige meerdere per jaar andere wat minder vaak dan 1 keer per jaar. Maar feit blijft dat er regelmatig momenten blijven dat de consument de winkel (fysiek of via i-net) binnenstapt voor continuatie van het abonnement of overstap naar de concurrent.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.