[Telfort] Einde EDGE in zicht

Ff lekker speculeren

Gaat weg:

Telfort doet geen tot weinig mededelingen over de toekomst van Edge, ze nemen daarmee de ongerustheid van klanten niet weg. Als het zou blijven hadden ze dat al wel bevestigd.

Gaat niet weg:

Echt vrijwel iedere Telfort klant met een Nokia/Edge telefoon die maar een paar kB per maand aan data verbruikt heeft recht van klagen. Wellicht zelfs contract ontbinding omdat voor die klanten het netwerk verslechterd (van Edge naar GPRS). Aan UMTS hebben die klanten niets wegens het ontbreken van de hardware ervoor. Dus niet alleen datakaarten moeten omgeruild worden, maar ook een enorme berg GSM's.

Ik zie geen technische belemmeringen voor het handhaven van Edge op de bestaande Telfort masten, zo houd je een transitieperiode.

Telfort is weer aan het stunten met Edge aanbiedingen, lijkt me vrij onlogisch als Edge over een paar maanden weg is. Als ze al weten dat het weg gaat, gaan ze er nu echt niet mee stunten, omdat ze straks weer geld kwijt zijn om die klanten te compenseren.

› reageer

Volledige integratie
KPN staat voor een nog grotere uitdaging. De twee gsm-netwerken (KPN en Telfort) worden volledig geïntegreerd zodat één gsm-netwerk overblijft. KPN wil deze integratie in de eerste helft van 2006 afronden. Ook met 3g/umts gaat KPN van twee naar één netwerk. Dat lijkt iets eenvoudiger. KPN heeft een flinke dekking met umts/hsdpa, terwijl Telfort maar een paar honderd umts-zendmasten heeft.

Voor Edge van Telfort lijkt het einde in zicht: "Klanten met Edge gaan over naar het umts/hsdpa-netwerk. Het product Breedband van Telfort, voor snel internet op een notebook, houdt dezelfde naam. Het werkt nu echter op basis van Edge, en straks via umts/hsdpa. Sinds mei dit jaar verkopen we echter al gecombineerde datakaarten, die behalve Edge ook al umts/hsdpa ondersteunen. Voor klanten die nog met een oude datakaart werken zullen we met een passende aanbieding komen."

Op http://www.telfort.nl/kpnnetwerk vindt u meer informatie over de mogelijkheden voor roaming en de integratie van de twee netwerken.

Bron: Telecom wereld

› reageer

KPN wil deze integratie in de eerste helft van 2006 afronden.
Dan moeten ze opschieten

Ik ben voornamelijk benieuwd naar de oplossingen die komen voor klanten met een edge-kaart, die zijn dus over een tijdje waardeloos.

› reageer

en de kpn dekking is nu ook landelijk vanaf vandaag zie ik...

› reageer

Ben benieuwd of ze dan snelheid gaan afkappen voor de huidige gebruikers. Ik hoop van niet, dan zouden ze in ieder geval bij mij een erg slechte beurt maken...

› reageer

das mooi shit! ik heb juist een EDGE telefoon met een 1 gig bundel zonder UMTSzooi. Dus ik word weer mooi op GPRS getrapt!

*&%#@ KPN!

› reageer

Ff lekker speculeren

Gaat weg:

Telfort doet geen tot weinig mededelingen over de toekomst van Edge, ze nemen daarmee de ongerustheid van klanten niet weg. Als het zou blijven hadden ze dat al wel bevestigd.

Gaat niet weg:

Echt vrijwel iedere Telfort klant met een Nokia/Edge telefoon die maar een paar kB per maand aan data verbruikt heeft recht van klagen. Wellicht zelfs contract ontbinding omdat voor die klanten het netwerk verslechterd (van Edge naar GPRS). Aan UMTS hebben die klanten niets wegens het ontbreken van de hardware ervoor. Dus niet alleen datakaarten moeten omgeruild worden, maar ook een enorme berg GSM's.

Ik zie geen technische belemmeringen voor het handhaven van Edge op de bestaande Telfort masten, zo houd je een transitieperiode.

Telfort is weer aan het stunten met Edge aanbiedingen, lijkt me vrij onlogisch als Edge over een paar maanden weg is. Als ze al weten dat het weg gaat, gaan ze er nu echt niet mee stunten, omdat ze straks weer geld kwijt zijn om die klanten te compenseren.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.