FON Wifi AccessPoint (deel 1)

Zie verder in deel 2

› reageer

Invite a friend to get a free FON WiFi Router

If you are already a Fonero and share your WiFi with the FON Community, we want to celebrate the Holidays by letting you give a free La Fonera to your friends.

In order to take advantage of the Fonero Gets Fonero offer all you need to do is go into your FON User Zone and send your invitations. Your friends will receive an email inviting them to order a La Fonera WiFi router completely free including all shipping and handling charges.

Bron: http://en.fon.com/userzone/fgf.php?page=landing1
========================================================
Update:
Je kunt er gratis 1 bestellen door even bij xing.com lid te worden zoals "groningen" hier uitlegd. Deze actie is geldig t/m 28-02-2007.

[dpmodbreak]Referer verwijderd op verzoek van groningen, jammer dat er (door een enkeling natuurlijk) kennelijk misbruik van is gemaakt [/dpmodbreak]

› reageer

Als iemand al Fonero is... ik wil wel zo'n gratis router om de Linus uit te hangen.

Invitation mag naar fonero et elsinga.org.

› reageer

Verplaatst naar Algemeen

› reageer

Ik kwam helaas met debitel prepaid niet in aanmerking voor zo'n fonera, als iemand een uitnodiging wil sturen naar davidmobiel et gmx.net ....

› reageer

Als t goed is ben k wel lid van FON. Zal binnenkort eens kijken of ik iemand gelukkig kan maken dan.

› reageer

Ik heb inmiddels van "123456" () een uitnodiging ontvangen en mezelf aangemeld. Dank! Binnenkort komt er dus een FON accesspoint bij.

› reageer

Mocht iemand nog een uitnodiging over hebben, dan houd ik mij van harte aanbevolen: displaciamento et gmail.com. Alvast bedankt!

› reageer

Je kan ook gewoon zelf nog een gratis FON router aanvragen door te e-mailen naar aol@fon.com met als onderwerp: Free fonera for ILUG members. Ik had in de tekst alleen maar "Please?" staan en ik kreeg binnen een paar dagen een code terug voor een gratis router incl verzending.

› reageer

Sjoerd ==> Klinkt goed! Ik heb het ook geprobeerd
Draadloos internet supporten is goed!

› reageer

Sjoerd, is dat ook inclusief gratis verzendkosten en zo? Dat zou mooi zijn!

› reageer

Zijn jullie dan leden van de Irish Linux Users Group?

Ik denk dat deze loophole al gedicht is, hoor.

› reageer

Op 9 december in ieder geval nog niet! Heb vorige week netjes per TNT de router ontvangen die ik via die route besteld had ....

› reageer

Als nog iemand mij een uitnodiging wil sturen??? graag (zie profiel)

› reageer

Als iemand nog een uitnodiging over heeft hou ik me ten zeerste aanbevolen. (zie mijn profiel voor email)

› reageer

En ook ik houd mij aanbevolen!
Ook ik wil graag fonero worden!
Wie nodigt mij uit............??????

› reageer

Laat ik me aansluiten in de rij;
sun430211426 et yahoo punt co punt uk

› reageer

Ik zou ook heel graag meedoen: mrmm85 *at* hotmail . com
Bij voorbaat dank en prettige feestdagen!

› reageer

Ik wil er ook wel 1

radjesh@gmail.com

› reageer

Ook op FonBoard zijn er luttele users die via dat mailadres een gratis router aangevraagd hadden. Het werkt(e) dus blijkbaar wel. En, nooit geprobeerd altijd mis!

› reageer

;-))

Heb ik al geprobeerd, maar geen reactie. Misschien komt het nog....
(je weet het nooit, het is tenslotte kerst)

› reageer

mag ik er ook 1 aub:

mijn email adres :

badboy_1907(at)hotmail.com

› reageer

ach waarom ook niet

mail staat in m'n profiel!

› reageer

Hier graag ook een uitnodiging! Kan ik m'n schoonouders eindelijk voorzien van draadloos internet. Alvast bedankt.

fon (ed) vdklip (punt) nl

› reageer

Ik heb net radjesh een invitation gestuurd. Weet niet of dat voor een gratis FON is. Als dat welzo is, dan ga ik de rest ook even uitnodigen. Radjesh?

[edit] Hmmm... even mezelf een invitation gestuurd, maar het is niet eentje voor een gratis FON, helaas... [/edit]

› reageer

nog maar een "ik ook, ik ook, ik ook".

Als het kan, graag:

pago AT gmail.com

Thanks !

› reageer

ik ook graag. :0)

internet for the masses

› reageer

@Sjoerd

Free Fonera for ILUG members >> Offer is valid until December 14 2006.

bron

› reageer

als iemand mij kan een uitnodiging sturen dan zou het top zijn:alid88@hotmail.com

› reageer

Oops...fout e-mail...

als het nog kan: dnoize (AT) gmail.com

Thanks.

› reageer

Ergens anders vond ik een andere link

Registreer jezelf bij Xing/Open BC via
Xing

Je krijgt dan 1 maand gratis Premium membership bij Xing(wordt daarna omgezet in een gratis basis abonnement).
Als je lid bent vind je bij Xing/Premiumworld een link naar Fon, daar kan je een gratis modem bestellen (wel ook tijdens de bestelling aanmelden bij Fon). Je krijgt tijdens de bestelling een code waarmee je gratis kan bestellen.

Het is een beetje een omweg, maar je krijgt de bevestiging per email dat je er 1 besteld hebt, en dat ie niets kost. Dus dit zou moeten werken.

Graag even de reacties, ook als het (niet) lukt ;-))

› reageer

Inspired By Our Investors at Google, FON Launches An Invitation program

Gmail has grown by invitation rights. When you have a great product, but one that is also complex in nature as gmail is (gmail is not so easy to use for emigrants from the outlook world), invitation rights are a great way to spread the usage. Invitation rights involve not only a nice gesture on behalf of a friend, but also an implicit element of training and that is what Fon needs. So at FON we decided that FONeros who have successfully connected their Foneras will get the right to invite friends, so they do not pay 29.95 euros or dollars, but get foneras for free. What follows is a description of the program that Fon will shortly announce.

Under the motto "Fonero Gets Fonero", all FONeros with an active Access Point –FONspot- can invite their friends to get La Fonera WiFi router for free. La Fonera allows FON members to safely share some broadband with the FON Community and connect in exchange to tens of thousands of FONspots worldwide.
The offer will allow all FON users in Europe or the USA who have already a FONspot to invite friends and acquaintances to enjoy this promotion and get this exclusive gift for Christmas. By doing so, referrals help grow the Community through their friends, who also become active members of FON once installed their free WiFi router.

Therefore, anyone becoming a new Fonero in this way will receive a La Fonera WiFi router free of charge, including shipping, that only needs to be plugged in and registered; the new member can then use WiFi to access the Web at any FONspot worldwide, free of charge and without any membership fees whatsoever. In addition to this, La Fonera also includes a private, WPA-encrypted WiFi signal that allows every Fonero to go online using WiFi at home, in a completely secure manner.

The campaign "Fonero Gets Fonero" will be launched tomorrow, December 21, 2006, in good time for Christmas and will help make the already burgeoning FON community substantially more attractive than before. In the past two months alone, over 6,000 new FONspots have been installed in Germany alone and several more thousands around the world. With each new FONspot, FONeros increase the WiFi coverage to be enjoyed by other FONeros when on the road.

Signing up a friend as a new Foneros couldn't be easier and can be done in just three simple steps:

1. Each FONero can offer a single friend or acquaintance a free La Fonera by email
2. Email leads to a special site were the promo is explained
3. Once accepted the promo, La Fonera WiFi router is already waiting at FON Shop for €0.00 including the delivery charge.

Martin Varsavsky, founder and CEO of FON, regards the "Fonero gets Fonero" campaign as a gift to the Community: "It is Christmas time and we want to thank our loyal FONeros and reward their trust and commitment by offering them the opportunity to give new community members a Christmas present. At the same time, it is they who decide which friends they most want to surf with. In this way, they enlarge the community with FONspots in sought-after locations."

FON continues to advance relentlessly across the globe. Well over 200,000 registered members have currently joined the Community in more than 200 countries worldwide.

Bron: Weblog founder and CEO of FON

› reageer

Thanks, groningen! Volgens mij is het gelukt.

› reageer

Een 2e gratis FON registreren op een bestaand account lukt in elk geval niet... en daarna is de promotiecode niet meer geldig. /me wilde er eentje bestellen voor bij mijn schoonouders thuis, kan ik daar ook mooi draadloos werken.

› reageer

Thanks Groningen voor de tip. Ik heb de bevestiging binnen dat ik een fonera router thuis bezorgd krijg, met de actiecode van Xing helemaal voor niks, goed geregeld dus, nu nog even wachten op de postbode.

› reageer

Ook ik heb mij zo aangemeld. Gratis code en gratis router!! Hoe verstuur ik iemand anders een gratis router?

› reageer

Ook even een Fon besteld. Ben benieuwd of de router snel binnen is! Lijkt mij wel leuk om ook toegang te hebben tot het hele FON netwerk

› reageer

Dat Xing werkt niet...ik krijg te horen/lezen dat het niet v oor mijn regio werkt...

jammer....iemand nog een iedee?

› reageer

Dat is gek dat het bij jou niet werkt, ik heb al iets van 26 reacties gehad dat het werkt, welke regio zit je dan?? Het zou moeten werken in heel Nederland

› reageer

wat is eigenlijk de FON Community of Xing?
Soort hyves of wat?

› reageer

Er lijkt een referral ID in die URL van groningen te staan (6877836). Zitten er soms bepaalde voordelen aan het aanmelden van anderen bij XING?

@gijsjelle:
Ik neem aan dat je pas router-invitaties aan anderen kunt weggeven wanneer je er zelf eentje hebt en deze een tijdje laat draaien.

› reageer

ik woon in limburg..

een keer had ik me aangemeldt toen kwam ik door met een code..
maar heb geen bevestinggekregen van FON...nu wilde ik het gewoon opnieuw doen maar geen succes meer....is niet meer in limburg

bij fon volgens mij wel zo'n router besteld maar geen bevestiging van de router bestelling ontvangen
moest me wel registeren daar heb ik wel weer een mailtje van ontvangen en daar staat in dat ik een alien ben en dat ik een wifi router kan kopen voor 29 eurdacht dat ik die al had besteld..

› reageer

Heb me aangemeld bij xing maar als ik wil opwaarderen naar premium dan kost dat 5,95 p/m??

› reageer

Je kan zover ik weet maar 1 fon-router aanvragen als je lid bent bij Xing.

Toen ik mij bij Xing had opgegeven zag ik dat ik andere mensen kon uitnodigen (vandaar de referrer), die zijn dan 1 maand gratis premium lid, wat daarna automatisch een gratis basislidmaatschap wordt. Met het premium lidmaatschap kan je dus via Premiumworld 1 gratis router aanvragen per lidmaatschap.

Bijkomend voordeeltje voor mij is dat ik per 10 aanbiedingen 1 maand extra gratis lidmaatschap krijg. Staat gewoon vermeld bij Xing

Maar blijkbaar vinden sommige mensen dat vervelend, dus een mod heeft de referer weggehaald. Toch hebben zich tot vannacht 34 mensen al op deze manier een gratis routertje kunnen krijgen.

(Behalve de mens in Limburg, die blijkbaar iets verkeerd heeft gedaan (ik vond het ook niet erg klantvriendelijk zoals de bestelling liep en moest even zoeken hoe het ging), als ik jou was zou ik me opnieuw aanmelden, maar dan als de buurvrouw, je kan bij de Fon-bestelling een ander = je eigen adres (of je werk) opgeven als shipping adres, komt het toch goed)

Lijkt me toch een mooi iets. De mensen die er via deze weg 1 hebben, veel plezier ermee!

› reageer

@groningen:
"Bijkomend voordeeltje voor mij is dat ik per 10 aanbiedingen 1 maand extra gratis lidmaatschap krijg. Maar blijkbaar vinden sommige mensen dat vervelend".

Nou nee, dat is niet vervelend maar het is wel zo netjes om het te vermelden. Dat heet 'full disclosure', ofwel open kaart spelen. Op dit forum zitten bijvoorbeeld ook medewerkers van belwinkels, die zeggen het er ook bij wanneer ze melding maken van een speciale aanbieding in hun winkel.

Overigens lijkt het dat (tijdelijk) Premium leden van Xing ook een gratis Skype beltegoed krijgen?

› reageer

Jacco2, ik begrijp je reactie, voor mij was het een makkelijke manier om de "weg naar een gratis router" te verspreiden. Ik had me verder nog niet in Xing verdiept. Dus geen idee wat ik ermee kan/moet ;-)). Zag inderdaad later dat je ook iets gratis van Skype kan krijgen. gebruik zelf voipbuster, dus ben daar niet in geinteresseerd.

Ik heb dus ook geen idee of als je geen gebruik maakt van mijn referrer ook wel dat gratis maand Premium krijgt, zo te lezen in 1 van de eerdere reacties niet, iemand meld dat ie om premiumlid te worden 6 euro moet betalen.

Maar goed, door je reactie heeft een mod de referrer weggehaald, en wordt er negatief gereageerd. Heb hier geen zin in. Misschien dat je kan regelen dat de mod zijn actie weer terugzet, kunnen er meer mensen van profiteren.

Maar mooi is dat in ieder geval door mijn actie een aantal mensen een gratis routertje hebben gehad! (of eigenlijk: gaan krijgen)

› reageer

Inderdaad, het was netjes geweest als je het er even bijgezegd had, aangenomen dat je het toen al wel wist dat er een referral in de URL zat. Desalniettemin zou ik graag de URL mét referral willen hebben, aangezien je volgens mij zonder referral inderdaad geen premium lidmaadschap krijgt voor één maand en dus ook de router niet aan kan vragen.

Kan je mij de URL misschien mailen op displaciamento@gmail.com? Alvast bedankt!

› reageer

ARRG..net weer ingelogt bij de xing gedoe...
moet ik betalen...
geef nog eens die link INCL. de refferal.. alstublieft..

› reageer

@groningen, Naast een gratis Fon router kan je inderdaad gratis skype tegoed via Xing krijgen. Het gaat hier om 30 minuten skype out (twv 0,51 euro) en 3 maanden gratis voicemail. Ik heb het reeds bij mijn skype account bijgeschreven gekregen, ideaal dus. Jammer dat je die iTunes voucher niet kan verzilveren in NL.

› reageer

Mensen, hierbij de link weer met referrer (levert mij noemens waardig niets op, maar goed, zie de uitleg hierboven)

Je kan een gratis Fon-routertje scoren als je via mijn uitnodiging (de link hieronder) je aanmeld, zie voor de rest hierboven.

www.Xing.com

Mocht de mod hem weer weghalen, bij hem klagen s.v.p.

Succes!

› reageer

Groningen, en dat moeten we geloven dat het je niets oplevert, dan die 1 maand extra gratis.

Als je een pagina terug het volgende schrijft: Ergens anders vond ik een andere link
Vraag ik me toch af, waarom je dan al niet gelijk had gezegd, dat die referrer-link van jou was.

› reageer

Ik had die referrer weggehaald, omdat de poster dit nergens had vermeld en het er dus sterk op leek dat hij hier alleen zelf beter van werd. De referrerlink is weer terug; graag de volgende keer erbij vermelden.

Aangezien de gebruikers er blijkbaar ook beter van worden, is het in dit geval toegestaan.

› reageer

GRONINGEN.

limburg dankt je..;-)

en ik gun je je maand gratis hum....van mij heb je volgens mij 3 stemmen..gniffel...

maar als het goed is krijg ik nu zo'n router ding....
alhoewel ik geen bevestiging mailtje heb ontvangen....heb ik het pdf schrijven bewaart..

› reageer

Ik ben het met Roland (administrator) eens, in dit geval hebben beide partijen aantoonbaar voordeel. Dus die referral moet kunnen.

Ik werd aanvankelijk op het verkeerde been gezet door een tekst op die XING website: "Ik accepteer dat iedere vorm van Spam en Multilevel-Marketing via XING verboden is". Als je een melding over MLM ziet staan kun je meestal vergif op innemen dat het gaat om schimmige websites met affiliate programs. Ik heb nog niet door wat XING precies is of doet (het klinkt dotcommerig) maar het lijkt geen kwaad te kunnen.

› reageer

Xing heette eerst OpenBC. Zoek daar maar eens op. Soort LinkedIn dus. Of voor de oligofreentjes: hyves voor mensen met echt werk

@Jacco2: De reden dat ze dat vragen is omdat bijvoorbeeld een Orkut compleet ondergesneeuwd is door alle spamberichten. Heb me daar ook vlot weer afgemeld.

› reageer

@Groningen

Ik heb je stappenplan uitgevoerd en muh daarna aangemeld bij FON en daarna zo'n La Fonera besteld voor nop Netjes en bevestiging mailtje ontvangen ook!! Thxs voor je refferal link Jij een gratis maandje, ik een gratis router

› reageer

idd Groningens manier werkt prima, skype ze!
Heb nog geen idee wat je met Xing of Fon Community moet of kan, maar ik zie het wel.

› reageer

lol @ BertH

Same here, ik heb er geen flauwe notie van wat je er allemaal mee kunt, maar gratis hardware sla ik nooit af. Misschien is/komt er wel een nieuwe firmware voor beschikbaar waar het een universele WiFi router mee wordt, je weet het niet ...

@ Groninger ... dank, dank ! En geniet van je maandje extra ;-) ...

› reageer

Is het niet zo dat je verplicht bent die Fonera ook echt te gaan gebruiken? Volgens mij brengen ze anders alsnog 29,95 euro in rekening.

› reageer

Ook ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de invitation van Groningen (bedankt, joh! ). Alles loopt precies als beschreven, al had ik een paar keer problemen met bepaalde forms op mijn Mac!
Nu afwachten tot hij bezorgd wordt.......

› reageer

Mooi dat er zo enthousiaist wordt gereageerd.

Ik heb geen idee of fonera toch een rekening stuurd als je hem niet gaat gebruiken, lijkt me niet, maar ik heb het niet in de kleine lettertjes gezocht.

Maar het idee is dat je hem wel gaat gebruiken, zodat er overal voor leden gratis WIFi is natuurlijk.

Dat geeft tenminste ook wat concurrentie voor de commercielen. Misschien wordt dat ADSL/Kabel weer wat goedkoper, zou leuk zijn niet?

En mocht er nog iemand vrienden/familie hebben in Groningen, maak ze enthousiast, ik wil Groningen graag zien met een 100% WiFi dekking ;-))

En de site van Fon kan je het best bekijken met firefox.
Bij Fon Maps (rechtsboven) kan je mooi zien hoe de dekking is.

› reageer

Fon gaat er wel achteraan ja als je de router niet registreert en gaat gebruiken. Het is dus gewoon aan te raden dat je hem voor normale bedoelen inschakelt . Het idee erachter is immers ook lovenswaardig.

› reageer

Ik vraag me af of ze later alsnog een rekening kunnen sturen.

Het blijft een internet bestelling waar ik ook rustig gegevens kan invullen van bv de buurman met mijn adres als leveradres.

Ook kan ik rustig een fake naam ingeven ik ga er niet vanuit dat dat gecontroleerd wordt.

Dus als er dan een rekening komt krijgt meneer Jansen uit Enschede die en niet meneer Osram uit Arnhem

› reageer

@ Groningen

Ik kom uit Groningen En ik kende het concept FON al een tijdje. Ze hadden toen routers te koop voor 5 euro maar het was bij mij in de vergetelheid geraakt. Door dit draadje werd ik er weer op geattandeerd!! Ik ben zeker van plan om mee te doen met het initiatief van FON, temeer omdat de router die je nu krijgt twee hardware! gescheiden SSID's, twee aparte beveiligde netwerken dus, an boord heeft!! Dus 1 netwerk voor je eigen en 1 netwerk voor FON gebruikers

Nogmaals mijn dank

› reageer

i.m.h.o. is het wel zo netjes om je eigen adres op te geven, en de router te gebruiken waarvoor ie voor bedoelt is.

Dus ik zoek ook niet uit wat er gebeurt als je hem niet gebruikt zoals de bedoeling is.

Wat me echter wel opvalt is dat als je bij FON maps kijkt naar de fon-routers, dat je ook de adressen kan zien. Qua privacy vindt ik dat wat minder geloof ik, maar goed, je kan het later aanpassen.

Wat Xing betreft wordt ik zowaar enthousiaster, het in inderdaad een relatienetwerk club, en zie er veel mensen die al veel werkervaring hebben, dus blijkbaar een serieuze club.

Verder heb ik (blijkt nu) een lijst met mensen die zich via de link aanmelden, zijn er al een heel aantal, en ik zie dat een heel stel Xing gebruiken waarvoor het bedoelt is.

Het Premium lidmaatschap heeft zo te zien alleen als voordeel dat je de FON router gratis kan aanvragen, en bv die Skype minuten.

En dat ik jullie een link kan geven hiervoor. En hoe meer mensen via de link zich aanmelden, hoelanger blijft die geactiveerd. Heeft dat toch ook nog weer toegevoegde waarde voor iedereen.

En de FOn MAps dus met firefox bekijken, is volgens mij sneller dan met IE.

› reageer

Ik wou nog ff opmerken dat Debitel klanten deze router dus GRATIS kunnen ophalen bij 1 van de 33 Debitel shops in Nederland. Ik kom daar dus net zelf achter als Debitel klant zijnde Voor meer info zie:

http://blog.fon.com/nl/

Staat ok info over de router.

› reageer

Uh....

heb ook een debitel abo, had dus inderdaad ook even de stad in kunnen fietsen......

Op de site van debitel staat inderdaad:
"
WiFi via FON is sneller dan UMTS of GPRS. Het is goed beveiligd, makkelijk te installeren en te onderhouden, en is voor leden van de FON-community overal ter wereld gratis toegankelijk. De nieuwe FON-router 'La Fonera' heeft een winkelwaarde van €29,95 en is vanaf 6 december geheel gratis voor debitel- klanten. De routers zijn verkrijgbaar in de 33 debitel Shops.
"

Dus gewoon ophalen (debitel kennende: eerst even bellen naar de shop of ze hem op voorraad hebben, en wat je mee moet nemen (legitiematie e.d.)) Telefoonnummers debitel shops staan op de debitel site

En iedereen in Groningen: Hup op de fiets, ophalen en aansluiten dat ding ;-)

En (alleen voor mensen buiten Groningen) die het te koud vinden, of te ver fietsen.... je kan het nog via de omweg Xing doen natuurlijk.......

› reageer

Verschil zit hem in de moeite, via Xing krijg je hem thuisgestuurd via TNT en anders moet je moeilijk gaan doen met medewerkers in een Debitelshop die vaak niet weten welke klanten wel en niet een router mogen hebben etc.

› reageer

Nou, dat lijkt mij niet al te moeilijk he... Als je geen klant bent bij Debitel krijg je ook geen router Maar ff serieus, als ik dit eerder ff had geweten had ik toch de shop in Groningen ff gebeld. Ga ik natuurlijk dinsdag alsnog ff doen en er nog 1 scoren Maak ik muh pa een happy Fon gebruiker

› reageer

Voor de nieuwelingen, er zijn nu al weer 2 berichten gehide, dat zijn mensen die om een invitatie vragen.

Er zijn 2 wegen die in ieder geval werken:
1. debitel als je een debitel abo hebt, zie hierboven
2. de link via Xing, zie hierboven, is iets omslachtiger, maar werkt ook.

Het hier plaatsen van je emailadres werkt niet zo goed, want alleen mensen die al een Fon-router hadden en gebruiken mogen 1 mens uitnodigen.

Verder iedereen een goede jaarwisseling natuurlijk, en veel FON-fun

› reageer

Voor de "luie donders" onder ons nogmaals de link met referrer van "Groningen" waar je er een kan aanvragen. Of www.Xing.com(dan krijg je echter geen premium membership).

NB. We blijven niet bezig met het hiden van vragen naar de link terwijl die er gewoon al staat!

Voor Debitel klanten: de procedure is intussen wat verandert. Je moet nu een kortingscode aanvragen. Zie dit draadje.

Verder heb ik dit topic ook maar even van "algemeen" naar "aanbiedingen" verplaatst.

› reageer

De actie is geldig tot 28-02-2007 kwam ik net achter door de actievoorwaarden bij Fon te lezen .

› reageer

Welke van de 3 acties bedoel je?

- 1 voor een vriend (voor mensen die al een fonera router gebruiken)
- via Xing.com
- voor debitel-klanten

heb je een linkje?

› reageer

De actie via Xing, zie de actie voorwaarden als je hem via de promo-code wilt bestellen.

› reageer

Ik heb bij Debitel zoon actie voucher besteld aangezien de routers daar al op waren. Ik zit dus nu maar te wachten op het pakketje van FON zelf... Enig idee hoe lang dat kan duren Groningen?

› reageer

Fon.com:

Answer Number
111

Category
Delivery
Router shipment

Date Created
11/09/2006 05.30 PM

Last Updated
13/11/2006 06.53 PM

Question
I have just ordered La Fonera and would like to know the approximate delivery date.

Answer
Your order shall take a maximum of three weeks to arrive. We shall send you an email with the shipping tracking information so you may follow the status of your order.

› reageer

kan iemand die er al 1 heeft me vertellen of er ook gewone poorten op zitten zodat ik hem ook wired kan gebruiken ? Of kan hij echt alleen maar wireless gebruikt worden ?

› reageer

In tegenstelling tot de naam van het ding, is het eigenlijk géén router. Je moet gewoon je eigen router aan laten staan. De FON router sluit je aan op je eigen router, en gedraagt zich dan puur als access point. Er zitten daarom ook geen extra uitgangen op. Op de FON-website is de handleiding te downloaden, en daar kun je precies lezen welke uitgangen er op de FON-router zitten.

› reageer

heb je een linkje naar de handleiding?? Ik heb een tijdje gezocht, maar kan hem niet vinden.

› reageer

Hier uitgebreide manual. Engelstalig en 12,4Mb!.

› reageer

Op de website van FON shop staat het volgende te lezen:

"The new easy way to join the FON Community. This tiny wireless router is easy to install – just plug it into your existing broadband modem or router to make your connection wireless. La Fonera provides great security with two wireless networks: a FON social channel and your own private channel with security."

Ik heb een breedband modem en daar kan ik de La Fonera op aansluiten. Ik lees nergens dat ik eerst een router moet aansluiten! En als dat zo was mocht dat ding geen router heten volgens mij. Ik ga er vooralsnog dan ook vanuit dat ik hem rechtstreeks op mijn modem kan aansluiten. Je kunt het ding helaas niet "wired" gebruiken. Dus als je pc/labtop nog niet draadloos is zul je die ermee moeten uitrusten d.m.v een usb stick of pc-kaart

Hieronder vind je de Quick Installation Guide van de La Fonera en daar staat ook in dat je het ding rechtstreeks op je modem kan aansluiten.
https://www.fon.com/manuals/QIG.pdf

› reageer

bedankt voor de info...ik ben al wireless, maar ik vindt het FON concept wel erg goed.

Alleen is geen wired aansluiting voor mij geen optie. Ik ga nu ff uitzoeken of dat ding zonder problemen op mijn d-link wireless router is aan te sluiten....

Als dat lukt heb ik ineens 3 accesspoints in huis :-)

› reageer

Hum .. heb me net aangemeld bij Xing via groningen z'n referer. Maar geen 31 dagen free premium .. heb ik iets verkeerd gedaan?

› reageer

Dan heb je toch niet de goede link gebruikt, ik heb het zelf nog weer even geprobeerd, het werkt wel. Zo af en toe staat in deze posting ook een verwijzing naar xing.com, als je via die weg gaat gaat het mis. Maar even goed de postings door, en de juiste link kiezen. Dan werkt het echt

(gisteren hebben zich weer 11 mensen aangemeld, dus het er is blijkbaar nogsteeds interesse. Nu maar hopen dat iedereen de FONera ook gaat gebruiken waarvoor ie bedoelt is!)

Ik zie nu dat mijn originele posting met de link (waar op de eerste pagina verwezen wordt inderdaad de referrer niet meer heeft, is verderop over gediscuseerd etc, maar misschien kan een mod op die plek ook de referrer weer even terugzetten????

Anders een latere posting gebruiken van mij, daar zit de refferer wel weer bij ;-))

› reageer

@bcool:
Ik ga er vooralsnog dan ook vanuit dat ik hem rechtstreeks op mijn modem kan aansluiten.

Bij mij werkt de La Fonera:
- rechtstreeks aangesloten op het Motorola kabelmodem van Casema.
- aangesloten op de Sitecom Wireless router.

› reageer

@123456

Thxs voor je bevestiging. Ik heb een kabelmodem van @home. Dat zal dan ook geen problemen opleveren. Tot nu toe heb ik geen router gehad, maar aangezien ik toch een labtoppie wil aanschaffen leek mij dit een uitgelezen kans om ook maar draadloos te gaan Het ergerlijke is dat sommige mensen het altijd beter menen te moeten weten voordat ze uberhaupt zich goed in de materie verdiept hebben en dan weer met lose uitspraken komen... Ga ik vervolgens weer ff twijfelen of IK het wel goed gelezen heb. Maar IK heb mij er dus wel goed in verdiept

› reageer

ze zijn wel lekker snel daar, het ding was nu al binnen zonder mail vooraf.

M'n Xing account is ondertussen alweer dood aangezien ik met geen mogelijkheid opnieuw m'n wachtwoord aangevraagd krijg.

› reageer

Ik heb ook net vandaag mijn router in ontvangst mogen nemen. Ruim binnen de 3 weken Piepklein ding!! Ik snap dan ook niet waarom andere routers zo groot moeten zijn... Aangezien ik nog niet wireless ben (muh labtoppie moet nog gekocht worden ) en je het ding niet wired kunt aansluiten moet ik dus mijn pc dus uitrusten met een USB stick of zo'n pc-card met antenne. Mijn vraag is nu dus ff: Wat kan ik beter nemen? Zo'n kaart of zo,n USB stick? Ontvangen ze beiden goed?

› reageer

Ik zou een router gaan kopen en de fon router erop aansluiten. De wireless netwerk is minder stabiel en valt vergeleken met een wired aansluiting vaker uit. Dit is mijn ervaring.

› reageer

ik heb een bekabeld netwerkje liggen en wil de Fon in een vrije poort aan m'n router hangen om m'n laptop ook draadloos te kunnen gebruiken. Voor een laptop is zo'n netwerkkaart handig.

› reageer

@bcool:

verdorie, en ik heb hem nog niet!

;-))

Maar goed, was het weekend de stad uit, misschien is ie er straks

Wie bezorgt het dingetje? TNT of selectmail?

› reageer

@bcool, in de manual staan aanwijzingen om het ding te configureren vanaf een bedraad netwerk, zoek dat even op.

@rest: het ding wordt bezorgd door TNT, ik heb em binnen een week gekregen.

Heb er ondertussen al 2 aangesloten, en via FOn to Fon al meerdere mensen aangemeld. Werkt echt prachtig dit.

Als je em installeert, ga dan via
192.168.10.1 in je browser naar het menu toe van het ding zelf. WIjzig hier het wachtwoord!!! Deze staat standaard op gebrn: admin ww: admin

Bereik is ook prima.

Ohja, als je hem thuis krijgt:
Bij het installeren eerst een werkende internetverbinding regelen, dus router van ADSL of kabel. Dan de kabel tussen modem en FOnera vastmaken, en DAARNA pas de stroomkabel in de FOnera stoppen.
HIj moet namelijk automatische instellingen downloaden van internet, en als je hem eerst aanzet zonder internetverbinding, dan duurt het veel langer voor die ze heeft. Zonder deze instellingen krijg je het ding ook niet aan de praat trouwens..

› reageer

EDIT: Get!em was sneller ;-) ...

› reageer

@ Get!em

Die optie voor een bekabelde netwerk is voor mij geen optie want mijn breedbandmodem heeft maar 1 LAN uitgang en daar moet de Fonera dus op. Aangezien de Fonera zelf verder geen LAN uitgangen heeft kan ik dus niet mijn pc bedraad daar op aansluiten. Wil ik het ding gebruiken dus... dan zal ik of een router erbij moeten nemen of mijn pc draadloos maken.

@ Groningen

Pakketje werd bezorgt door TNT

› reageer

Hey net het pakketje ontvangen van TNT. Hele snelle service. Vanavond maar even kijken hoe ik het moet installeren!

› reageer

JA ook ik heb hem binnen.;-)
eindelijk super verbinding in de woonkamer...
mijn speedtouch haalde het niet vanuit de kelder..

maar dat fon gedeelte....
kan je daar nu ook gewoon eht internet mee op?..
of zit je gevangen in het www.fon gedeelte?
en ik zie het fon gedeelte ook niet meer....dat was na de instalatie niet mee zichtbaar alleen myspace

› reageer

Bij mij inmiddels ook binnen en aangesloten. Werkt prima.

Moet nog even nazoeken hoe ik 'm bedraad kan configureren, want mijn desktop hangt aan de UTP kabel.

Ik heb dus nu ook een invitation over, om iemand anders een LaFonera te geven. De eerste die me mailt op lafonera ed <nickname>.org is de winnaar.

› reageer

Zowaar een briefje van de TNT dat er een pakketje uit Barcelona is ;_)) (heb onlangs mijn neus gebroken) was al bang dat ik hem niet zou krijgen.

Zag verder dat zich gisteren weer 28 mensen hebben aangemeld, dus we naderen de 100 Fonera's al die via mijn linkje hem krijgen.

Toch wel lachen ;-))

› reageer

Inmiddels is Stef Pagonakis door mij uitgenodigd, de rest heeft pech. Maar wellicht dat Stef straks...

› reageer

Doordat Elsinga zijn La Fonera in gebruik heeft genomen heb ik ook weer een invitation om weg te geven. Voor de eerste die een e-mail stuurt naar het e-mailadres wat tijdelijk in mijn profiel te vinden is! Staat er géén e-mailadres meer? Dan is de invitation weg ...

UPDATE: The winner is....: Maite!

› reageer

Ik ben Stef, Heb van Elsinga vandaag de uitnodiging ontvangen, ga vanavond registeren en kan dan ook weer iemand uitnodigen. Geef wel een seintje hier als het zo ver is.

Bedankt Elsinga :-)

› reageer

't gaat toch nog steeds gewoon via Groninger z'n Xing link?
Dus waarom nou weer met losse invite's lopen leuren.

Bewaar die maar voor je kennissen die niet op TV zitten.

› reageer

Check helemaal gelukt. De vorige keren moest ik elke kaar kiezen tussen een basic en premium waar schijnlijk toch iets misgegaan doordat ik me eerst zonder die referer had gereistreerd.

Zijn er trouwens maar 2000 die via xing worden vergeven.

› reageer

het is inderdaad maar een beperkt aantal die xing mag vergeven en misschien zijn er ook mensen die geen zin hebben om die hele vragenlijst bij Xing in te vullen. ik en anderen "leuren" met fon for friends om anderen te helpen....graag of niet hoor

› reageer

Vet, ik heb er ook ff een besteld. Nu maar hopen dat iedereen dit gaat doen! Ik heb ff een artikeltje geplaatst op ons school-forum, nu maar hopen dat binnenkort m'n omgeving vol hangt met FON-signalen !!!

› reageer

Ook ik heb hem binnen en hij doet het prima! Bij mij fungeert hij als een tweede accesspoint in ons draadloze thuisnetwerk. Wie volgt?????
Groningen, bedankt!

› reageer

kan ik 'm gewoon aansluiten aan m'n eigen router? Dan zou het dus een soort up-link worden.

› reageer

Hij is hier nu ook al 2 dagen binnen en doet het goed.

Das dan in Dordrecht.

› reageer

Ik weet niet of het al eerder gemeld is...

Toevallig heb ik een Debitel abonnement, maar als iemand anders dat ook heeft. Je kan hem gratis halen bij een Debitel-shop.

http://www.debitel.nl/internet?waxtrapp=wondiIsHoSbRbJAyEbFK&context=sekdiIsHoSbRbJAmFdE

› reageer

Ja staat al diverse keren vermeld in het topic inclusief dat ze nu een andere procedure hebben (code nodig voor de aanvraag).

› reageer

Als we onze FON kastjes -geregistreerd op je eigen naam- nou eens promoten aan cafe's/plekken waar veel mensen komen en zo 3 euro per connect opstrijken..

› reageer

Ik heb een PCI kaartje gekocht van Sweex en die in de pc gezet. Drivers geinstalleerd... So far, so good... Hij pikt meerdere netwerken op waaronder Myplace. Maar geen FON-AP (het publieke netwerk) Als ik dan in de configuratie kijk bij Status staat er Internet connection IP adress: N/A (Not available) Ik heb dus schijnbaar wel verbinding met de Fonera maar de Fonera heeft geen verbinding met het internet. Het ding is rechtstreeks aangesloten op een Sientific Atlanta breedbandmodem van @home. Wat doe ik fout? Of heeft iemand een oplossing? Zit nu btw op een onbeveiligd netwerkje van 1 van mijn buren Dus het draadloze gedeelte werkt

› reageer

Ik heb waarschijnlijk het probleem al gevonden. Ik kan nergens mijn Host adres (CCxxxxx nummer) invullen in Fonera. Dat zou verklaren waarom de Fonera geen ip adres krijgt van de modem. Ik zou er dan een router tussen moeten koppelen waarbij dat wel kan.... Vind ik dan wel erg raar hoor dat ze daar bij de Fonera dan geen rekening mee hebben gehouden!! Zijn er mensen uit provincie Groningen die ook de Fonera hebben en dit kunnen bevestigen?

› reageer

Probeer direct je ip adres en zo in te voeren in de fonera router. Maak eerst direct verbinding met internet. Als je op de lan verbinding klikt in windows en naar ondersteuning, daarna details kijkt. Zie je je ipnummer gateway subnetmasker en dns server. Deze gegevens moet je in je router zetten. Dan moet het werken mijn inziens.

› reageer

Ten eerste mag dat officieel niet van @home want je moet je ip moet door hun DHCP server laten toewijzen i.v.m. leasetime en ip wijziging. Ten tweede kun je dat wel doen maar dan blijkt de verbinding niet stabiel. Ten derde heb ik dat geprobeerd maar werkt dat ook niet met Fonera. Bij @home moet je een CCxxxxx nummer opgeven als computernaam. Als dit nummer er niet is wordt er ook geen ip verkregen (ook al zou dit een vast ip zijn) Ik moet er wel heel erg naast zitten als dit niet het probleem is.... Ik hoop nog van mensen hier te vernemen die ook in Groningen wonen en een @home verbinding hebben of dit inderdaad het geval is.

› reageer

@bcool: ik heb deze thread een beetje bijgehouden, maar volgens mij is toch duidelijk gezegt dat de FON geen router is, alleen een access point. Oftewel, al zou je het aan de praat krijgen dat de FON je ip van @home krijgt, dan heb je een volgend probleem: hij kan nooit de gatway/dhcp/nat etc. zijn. Gaat dus niet werken aangezien je @home box ook een modem is en geen router.
Je zal toch echt een router moeten kopen die dit regelt en daar de fon op aan moeten sluiten als access point.

Ik kan het fout hebben, maar zo zie ik het.

› reageer

@ elpino

Als je dit draadje nou echt eens bij had gehouden had je ook kunnen lezen dat de FON zelf beweert dat het wel degelijk een router is. Ook had iemand zijn Casema modem rechtstreeks aan de Fonera gekoppelt. Ook kan je in de Fonera al die gegevens kwijt als je maar static ip gebruikt (dan kun je netjes alles invullen (gateway/dns/nat etc) Je kunt ook aangeven dat je via DHCP wil connecten. Naar mijn idee klinkt dat als een router. Ten tweede had je ook kunnen lezen dat het zelfs vermeldt staat in de manuals van FON zelf dat je OF een router OF een breedbandmodem op de Fonera kan aansluiten. Als de Fonera geen router zou zijn zou ik dat toch niet verwachten in de gebruiksaanwijzing toch? Dan zou er echt duidelijk staan: U heeft bij de Fonera wel een router nodig. Het probleem is dat ik alleen nergens mijn Host adres kan invullen op de Fonera zelf. Zelf ben ik geen expert op dit gebied, ik kan het mis hebben....Maar zo zie ik het

Update: Ik heb inmiddels antwoord op mijn vraag
http://www.fonboard.nl/onderwerp-bekijken---geen-verbinding-met-internet-t153.html
Ik zal er dus een router tussen moeten koppelen. Beetje krom Een router kopen om de Fonera werkend te krijgen Als ik dat van te voren had geweten had ik het ding nog niet besteld... Mischien doe ik nu wel iemand kado... Btw Ik zit nog steeds op het onbeveiligde netwerkje van mijn buren Ik kan internet wel opzeggen lijkt muh

› reageer

Je weet dat dat strafbaar is he ?

› reageer

Had zoiets al meegekregen.... Zit inmiddels weer op mijn eigen kabel. Maar is het ook strafbaar als het betreffende netwerk onbeveiligde toegang biedt? Het is niet dat ik inbreek op hun netwerk ofzo... Het staat gewoon open.

› reageer

Wanneer is bepaald dat gebruik maken van een onbeveiligd netwerk strafbaar is? Bij mijn weten is zoiets alleen strafbaar als je degene waarvan je het netwerk gebruikt ook schade berokkend (wachtwoorden stelen, illegale bestanden download etc). Als je dat echter niet doet is er niets aan de hand, zolang je buurman natuurlijk niet zijn beveiliging erop gooit en jij geen internet meer hebt.

Als het trouwens wel illegaal zou zijn, zouden we met al die gratis FON accespoints binnen de kortste keren de grootste problemen hebben!

› reageer

Ik kwam een interessant artikel tegen over dit onderwerp. Typisch weer Nederlandse wetgeving. Het is verboden mee te liften op andermans netwerk maar met de nodige gaten en omzeilingen

http://www.iusmentis.com/beveiliging/draadloosinternetten/

Het gebruik maken van andermans draadloos netwerk is strafbaar wanneer het opzettelijk en wederrechtelijk gebeurt. Ook als daarbij geen beveiliging wordt omzeild of misleid. Wel moet het voor de 'meesurfer' kenbaar zijn dat hij op verboden terrein zit, bijvoorbeeld doordat een netwerknaam met daarin 'verboden toegang' wordt gebruikt.

Daarnaast is de eigenaar aansprakelijk voor wat gebruikers van zijn netwerk doen. Een goede beveiliging kan dus erg belangrijk zijn.

› reageer

Is er iemand in het bezit van de Nederlandse Algemene Voorwaarden voor dit product?

Hoe goed is de gedeelde bandbreedte te limiteren? Ik wil nl niet mijn breedbandverbinding volledig aanbieden, waardoor mensen met 5mb/s bestanden kunnen aanbieden. Gaat dit afknijpen in stapjes, of kan je gewoon een aantal kb/s toewijzen? En kan er ook een datalimiet per maand ingesteld worden? (Zal wel niet omdat er verwacht wordt dat je hem 24/7 open hebt staan)

Kan je op het openbare FON netwerk bepaalde mogelijkheden blokkeren? Bv voor het downloaden/aanbieden van copywrited data via Bittorrent of andere P2P programma's? Je blijft zelf verantwoordelijk voor de data via jouw IP adres. Dus ook wat externen via jou FON binnenhalen of aanbieden.

› reageer

@bcool: nice. zie nu idd dat de wetgeving 1 september vorig jaar hiervoor is aangepast. Maar zoals je zelf al zegt, in principe kun je nog steeds gewoon inloggen op een onbeveiligd netwerk, zolang de netwerknaam maar niet de indruk wekt dat het niet toegestaan is om op het netwerk te zitten. (en bij de meeste mensen die netwerk open hebben staan vermoed ik niet dat ze dan wel de naam zo hebben aangepast )
Is wel leuk als mensen dus hun FON AccesPoint zo gaan noemen dat het duidelijk moet zijn dat het niet toegestaan is om in te loggen zonder toestemming. Ben benieuwd hoe zoiets dan behandeld wordt, omdat de gebruiker van het AP weet dat hij het netwerk open moet zetten voor andere FON gebruikers!

› reageer

Zo heb mijn tweede accespoint ontvangen die wil ik gaan gebruiken voor achter in de tuin...dat ik ook op mijn terrasje kan internetten..

is al bekent wat het bereik is van de wifi router in het vrije?..
en dat je alleen my space ziet na installatie is dat normaal?

damn wat een vragen maar groningen hartelijk bedankt voor de router-tip

› reageer

@ Sjuppie

Eigenlijk is dit niet van toepassing op FON. Want het publieke gedeelte van FON is ook beveiligd. Je kunt niet via dit acces point inloggen op het internet zonder FON account en wachtwoord namelijk. Maar mischien moet je ten overvloede nog eens vermelden: Verboden toegang voor onbevoegden!! Alleen FON gebruikers toegestaan!! En dan alleen nog als ze geen copyrighted content uppen of downen!! Want dat is op zichzelf weer strafbaar Want dan ben jij, als eigenaar van het netwerk, weer verantwoordelijk Hahaha

› reageer

Ik ben er ondertussen achter dat het Motorola modem van Casema een DHCP server aan boord heeft:
Enable DHCP Server
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range

Bron: GoT

› reageer

@bcool: dat is nu juist wat ik wil onderstrepen. Bij FON is het beveiligd, maar als ik hem ophang dan geef ik verder niemand expliciet toegang tot het netwerk. In principe is iedereen aan het binnendringen op mijn netwerk, omdat ze een login en wachtwoord hebben en zo 'beveiliging' omzeilen.
Als je dan nog eens expliciet in je netwerknaam gaat vermelden "geen toegang voor onbevoegden" zou je in principe zelf moeten kunnen bepalen wie wel of niet de toegang wordt geweigerd, maar dat lukt weer niet omdat iedereen met een login en wachtwoord er op kan inloggen. En idd alle gevolgen van dien als die persoon iets illegaals doet op jouw netwerk......het blijft toch aparte een aparte wet en het is gewoon zorgen dat er geen vervelende situaties ontstaan waardoor de wet moet worden toegepast!

› reageer

Heeft er al iemand een Fonera via Debitel toegestuurd gekregen?

› reageer

Ik heb inmiddels mijn Fonera online. Ik had nog ergens een ouwe sitecom router liggen. Ooit s van iemand gekregen maar nooit gebruikt. Ik heb dat ding van nieuwe firmware voorzien en toen die geconfigureerd voor internet. In die sitecom router kan ik dus wel mijn Host adres (CCxxxxx) zetten. Vervolgens de Fonera er op aangesloten. Toen was het een appel en een eitje verder

› reageer

Gepost door evdm op 11/01/2007 19:32
Heeft er al iemand een Fonera via Debitel toegestuurd gekregen?

Nee, na 10 dagen wachten heb ik de Debitelshop zelf gebeld. Medewerker van de Debitelshop gaf aan dat het in totaal 3 - 4 weken kan duren, voordat je een voucher thuisgestuurd krijgt door het hoofdkantoor van Debitel.

› reageer

En nog steeds staat in de openings posting een verwijzing naar waar ik uitleg hoe je via Xing zo'n ding kan scoren.

En nog steeds heeft de mod de referrer daar niet teruggeplaatst.

@MOD, graag die referrer even terug zetten!

Thanks

Anders krijgen de mensen niet de juiste uitnodiging, en dus geen premium lidmaatschap, en dus geen fonera ;-))

(Stand is momenteel 139 stuks via mijn referer ;-))

› reageer

Jij had je Fonera ook al binnen he Groningen? Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe met dat ding? Hij werkt hier opzich goed maar als ik wireless connect met internet gebruik ik niet de volledige bandbreedte die mij ter beschikking staat. Ik heb een 8Mbit abonnement bij @home en ik haal met nieuwsgroepen 1mb/s binnen. Als ik draadloos ga blijft dit steken bij max. 400kb/s. Toch geeft mijn WLAN adapter aan dat de ontvangst uitstekend is... Zou dit kunnen komen omdat de Fonera niet rechtstreeks met de modem verbonden is maar via een router? Hij staat namelijk nu gekoppeld op een ouwe Sitecom router. Die heeft 4 LAN uitgangen. Kan het zijn dat die router maar maximaal zoveel bandbreedte per LAN uitgang toewijst? Dat hij elke poort afknijpt zeg maar? Ook wordt die Fonera wel erg warm!! Is dit normaal voor dat apparaatje? Hadden ze hem niet beter wat groter kunnen maken om hem beter te kunnen koelen? Ik vraag me af of zoveel warmte de levensduur van ut ding niet negatief beinvloed...

› reageer

Zou iemand mij aub een uitnodiging willen sturen?

cindyeniesee@hotmail.com

› reageer

@bcool:
De FON router staat standaard ingesteld op een maximum snelheid van 512 Kbps voor de draadloze verbinding. Waarschijnlijk is dat om te voorkomen dat de LAN snelheid er onder te lijden heeft. Je kunt deze maximum snelheid ook verhogen of op onbeperkt zetten.

Helaas geldt deze instelling voor zowel je publieke SSID als je prive SSID. Ik had liever gezien dat je dat apart kon instellen, zodat je als eigenaar van de FON router zelf altijd profiteert van de maximum downloadsnelheid.

Het stroomverbruik van de FON router is 4 Watt. Ik vind dat reuze meevallen. Op jaarbasis is dat zo'n 2 euro. Wat betreft de warmte, een switch of een breedband router wordt tegenwoordig net zo warm.

› reageer

@bcool

Gelukkig is jacco2 al op de hoogte en heeft de vragen beantwoord. Zit tijdelijk met 2 banen (en 2 auto's, dus je hoort mij niet klagen), en heb dus nog niets met het ding gedaan. Heb thuis al draadloos, wil hem bij de buren aansluiten.

Check alleen af en toe dit en dat andere forum, en de stand wat betreft de aantal Fonera's die de deur uitgaan ;-))

› reageer

De FON router staat standaard ingesteld op een maximum snelheid van 512 Kbps voor de draadloze verbinding. Waarschijnlijk is dat om te voorkomen dat de LAN snelheid er onder te lijden heeft. Je kunt deze maximum snelheid ook verhogen of op onbeperkt zetten.

Helaas geldt deze instelling voor zowel je publieke SSID als je prive SSID. Ik had liever gezien dat je dat apart kon instellen, zodat je als eigenaar van de FON router zelf altijd profiteert van de maximum downloadsnelheid.

Dit klopt niet!! De instelling hoeveel bandbreedte je deelt met andere FON gebruikers geldt alleen voor het publieke gedeelte en als dit gedeelte niet gebruikt wordt doordat er niemand op je accespoint zit op dat moment dan wordt het weer vrijgegeven voor je private netwerk. Hoe weet ik dit? Omdat ik op dit moment draadloos ben verbonden met mijn Private Netwerkje (MyPlace) en mijn volledige bandbreedte kan benutten!! Ik haal nu met 1 mb/s een film binnen Dus dat ik gister niet hoger kwam dan 400 kb/s lag waarschijnlijk aan mijn ISP

› reageer

En nog steeds staat in de openings posting een verwijzing naar waar ik uitleg hoe je via Xing zo'n ding kan scoren.

En nog steeds heeft de mod de referrer daar niet teruggeplaatst.

@MOD, graag die referrer even terug zetten!

Gaan we inhalig worden

Nu je het zegt: ik zie inderdaad in de startpost de algemene link nog staan, dus maar even aangepast. De referrer link staat nu ook in de startpost.

› reageer

Ik weet niet of deze manier nog werkt hoor... maar ik kwam deze link nog tegen om een gratis Fonera te krijgen.

http://isw.student.khleuven.be/nieuws

Allicht te proberen

› reageer

Meer info over fon (in het NL's) staat ook

op www.fonboard.nl

als iemand andere interessante sites/links over dit ding heeft, mag ie ze van de mod vast wel posten.....

Of misschien moet ik die voorwaarden nog maar eens doorlezen ;-))??

@bcool: al met xing.com gespeeld? je kan o.a. zoeken op plaats, en zien welke mensen in de buurt waar werken. Handig voor werkcontacten (of stage, hangt van je leeftijd af ;-))

› reageer

Kan iemand mij uitleggen waar dit over gaat en hoe e.e.a. in elkaar steekt. Het is een beetje warrig allemaal. Er staat wel een link naar "uitleg" maar op de betreffende plaats staat niets. Kun je nagaan hoe vaak die link tot nu toe gebruikt is.

› reageer

als je gewoon alles in dit topic leest snap je het echt wel hoor !

› reageer

Hmm, ik heb het inmiddels gevonden, je moet via het publieke signaal inloggen en dan naar wifi.fon.com. Klaarrrr :.

› reageer

@Sjoerd

Slimmerd!!!!

› reageer

Voor de liefhebbers van CEBIT in Hannover in maart.
Als je je inschrijft bij Xing kan je als member bij Premiumworld
kaarten voor de CEBIT bestellen met 50 % korting.
Iemand nog een invite nodig ? mail me.

› reageer

Ik zou graag een uitnodiging ontvangen.

thomasevers82(at)yahoo.com

Bij voorbaat dank _/-\o_ !

› reageer

Tequila aka thomasevers82@yahoo.com, graag zou ik van jou weer een uitnodiging ontvangen

markierulez@hotmail.com

Thnx

› reageer

Nu gaan we wel érg offtopic, maar ben toch even benieuwd of dit ook voor studentenkaarten geldt....?

› reageer

Ik heb hem binnen ... direct open geschroeft en aan de prik gehangen ... helaas nog geen wifi kaart om de boel in te stellen. De boel wordt wel aardig warm hadden ze wel een grotere heatsink op mogen zetten en voor wat meer ventilatie mogen zorgen.

› reageer

Woeka, wanneer heb je 'm besteld? Hoezo heb je 'm btw opengeschroeft, voor de warmte?

› reageer

Heb hem vandaag ook ontvangen (besteld op 09.01.). Had niet verwacht dat het zo snel zal gaan. Nogmaals bedankt @123456

› reageer

Ik ook net binnengekregen. Zit nu op n laptopje via My Place . Erg makkelijke configuratie.

› reageer

Begrijp ik nu goed dat je met zo;n Fon gratis kan internetten zonder zelf een abbo te hebben of zie ik het nu helemaal verkeerd?

› reageer

Denk dat je het toch verkeerd ziet. Je zou idd gratis kunnen internetten als je buren een Fon-router hebben. Al denk ik niet dat dat handig is, en daar heb je sowieso niet eens een Fonera voor nodig. Je deelt met dit ding gewoon je internet, en je hebt er zelf een mooi draadloos routertje bij. Verder is het natuurlijk wel handig als je aangesloten bent, dan kun je mooi overal ter wereld waar een FON-router staat gratis internetten.

› reageer

Groningen kan je mij even je link sturen inc refer? Stuur maar naar melvin(ed)dso-scooters.nl

Alvast bedankt

› reageer

Heb via Xing zo'n code opgevraagd.. werkt die code niet
Krijg de melding 'Invalid promotionalCode' !?
Ben geregistreerde gebruiker bij zowel Xing als Fon, wat doe ik fout?
Is de actie niet meer geldig ofzo?
Andere opties zijn er niet voor mij,
- Ik heb geen Debitel abo
- Ik heb geen creditcard
Ik hoop dan ook dat er nog iemand een invite mail over heeft die ie naar mij wil sturen! _/-\o_
e-mail adres:
fon (et) winand . nl
duizend maal dank _/-\o_

› reageer

ook hier graag een uitnodiging: hemiparo apenstaartje gmail punt com.

› reageer

"
Gepost door menniemaster op 18/01/2007 21:51
Groningen kan je mij even je link sturen inc refer? Stuur maar naar melvin(ed)dso-scooters.nl

Alvast bedankt
"

de link + referrer staat gewoon in de openingspost, en gisteren werkte het nog, met een juiste promotional code

› reageer

Is dit echt gratis gratis? want iemand heeft het erover dat je later wel een rekening ontvangt.

› reageer

Iemand heeft inmiddels aan mij bevestigd dat de promotional codes van Xing inderdaad niet meer werken.
Kortom, heeft iemand nog een invite mail over?
hij mag naar

fon (et) winand . nl

..en nee, ik ben niet uit op alleen een gratis router. Ik gebruik em zoals ie bedoeld is. Ik ben regelmatig met mijn busje in het buitenland en wil daar ook kunnen internetten met mijn laptop.
Help mij!

[edit]
Groningen was het iderdaad niet die mij erop attent maakte dat de
xing-codes niet meer werken, exuses Groningen
[/edit]

› reageer

Volgens mij heb ik alleen maar gezegd (hierboven) dat het gisteren in ieder geval nog wel werkte.....

Ik geef het op

(zover ik weet werkt het nog gewoon)

› reageer

Sorry Groningen, diegene die me erop attent maakte dat de Xing codes niet meer werken was Boswandeling van fonboard.nl..

Heb zojuist nog een poging gedaan om member te worden van Xing (onder een andere naam, dan krijg je ook een andere code, dus wellicht werkt die wel) , maar helaas, je krijgt nu ook geen gratis premium membership meer. Het ziet er naar uit dat de pret hier nu stopt.

› reageer

Kan iemand mij dan een invite sturen naar melvin@dso-scooters.nl ? Ik wil er eventueel ook nog één terug sturen

Alvast bedankt

› reageer

Ik heb het ding inmiddels ook binnen. Ziet er lief uit
Het eerste wat mij echter opviel was dat het soms best wel lang duurde voordat hij begon met het laden van sites of het binnenhalen van email. Het leek een DNS probleem te zijn en na enig zoeken vond ik met Google de oplossing. Als je het ding configureert met DHCP (dat is overigens de standaartinstelling) dan kan je niet zelf de DNS-server opgeven. Hij gebruikt dan standaart een overbelaste DNS server ergens in Madrid.
Als je het ding configureert met een statisch ipadres dan kan je echter wel zelf een DNS server opgeven. Dat is dus die van mijn eigen internetprovider geworden en nu is het gewoon lekker snel.

› reageer

Hier http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/85/36/ staat trouwens beschreven hoe je het ding kunt hacken en ssh toegang kunt krijgen. Er draait een versie van linux op (openwrt). Na wat meer handelingen kun je dan voorkomen dat de firmware van het apparaat nog wordt aangepast door FON en heb je dus full control over je eigen access point.

› reageer

Tsjaaa.. Da's wel veel moeite voor een besparing van een paar tientjes. Da's alleen de moeite waard voor mensen zonder baan.
Ik vind het trouwens een schitterend initiatief. Als iedereen nu zo'n ding ophangt dan is het meteen over en uit met die providers die E 50 per maand vragen voor een traag UMTS abonnement met een datalimiet van 1 GB.

› reageer

Zeg, Dimitriv, niet zo denigrerend over mensen zonder baan. Ik heb op dit moment ook geen baan.
Maar daarom wel de tijd om vanmiddag een nieuwe Fon-router over te kopen van iemand hier in Eindhoven!
Ik heb er dus een!
Installatie is (bijna) gelukt, kan alleen mijn interne netwerk nog niet pingen, dat moet ik dus nog uitzoeken.

› reageer

wd73, het werkt gewoon hoor, je moet alleen wel even de juiste link aanklikken, die met de referer

deze dus:

-edit-

Is niet moeilijk ;-)).

Enneh, dat ding gewoon gebruiken waarvoor ie bedoeld is!

› reageer

Kan iemand mij een invite sturen? Evt. kan ik hem meteen terugsturen.
Ik krijg wel 'n code via Xing maar hij blijft zeggen 'invalid'.

alvast bedankt!
pingpong_me@hotmail.com

› reageer

ik heb me gerigistreerd bij www.fon.com en xing.
maar wat moet ik nu doen?????????????

› reageer

ummmm, het topic lezen?

› reageer

@pingpong;
Zie je nu wel dat het niet meer werkt via Xing!
Ik ben dus echt niet de enige die telkens de
melding invalid code krijgt!

› reageer

Ik heb invite van iemand gekregen hier van TV, dan werkt het wel gewoon. Heb ik gisteren gedaan. Weet iemand hoe ik invites kan versturen?

› reageer

Bij Xing werden maar 2000 van die actiecodes verstrekt (had ik ergens gelezen) Misschien hebben ze dat aantal bereikt? Of misschien hebben ze het aanmelden voor Fon via Groningen zijn referral link wel geblokkeerd omdat er abnormaal veel aanmeldingen waren? Who knows? Het was leuk zolang het duurde Maar ik heb het hier wel s vaker gepost... Misschien werkt deze wijze van aanvragen nog voor de mensen die het niet meer via Xing lukt?

http://isw.student.khleuven.be/nieuws

› reageer

Ligt het nu aan mij of werken de invites niet meer? Ik heb geprobeerd via mijn FON account (verkregen via Xing) een Fonera aan m'n ouders te schenken. Maar ik krijg op dat emailadres alleen een standaard aanmeldingsmail. Geen Promotional code of vermelding dat er een gratis Fonera aankomt.
Doe ik iets fout?

› reageer

Heb het zelf ook even geprobeerd, Xing geeft je nog wel een code, maar die wordt inderdaad niet meer door Fon geaccepteerd. Dus ik denk inderdaad (zoals bcool hierboven al denkt) dat de 2000 al vergeven zijn. Als dat zo is is het wel slordig dat Xing.com nog een code geeft maar ala, het was toch een leuk feestje!

Dus nu is de Xing-link alleen nog interessant voor skypers? Ik skype niet, dus geen idee of het interessant

En hij blijft natuurlijk leuk voor de netwerkers onder ons!

(Ik zag dat er 2 mensen zijn die zich 3 keer aangemeld hebben...... wat moet je nou met 3 fonera's..... 2 wegGEVEN neem ik aan!)

› reageer

@groningen: Ik snap goed dat er mensen zijn die er meer dan 1 kopen. Ik hoop dat mijn 2e ook binnenkort binnen is. Ons huis is niet heel erg klein, dus ik ga nog ff een 2e fonera op de 1e verdieping en/of zolder installeren. En de muren zijn hier ontzettend dik/goed geisoleerd, dus dat signaal komt niet bijster ver.

› reageer

Mijntes inmiddels ook binnen.
Was wat lastig aan de praat te krijgen omdat ik Chello heb en dat blijkt met fon niet zondermeer te werken (ivm Mac adres).
Heb Mac Makeup gebruikt om het adres van m'n laptop softwarematig te veranderen in die van de router, daarmee opnieuw aangemeld bij Chello vervolgens de router weer aangesloten en hij doet het.

http://www.softpedia.com/get/Network-Tools/Misc-Networking-Tools/Mac-Makeup.shtml

Oh ja, uit nieuwsgierigheid : plakken jullie de sticker ook op het raam ?

› reageer

@Jepper

Kun je meerdere gratis Fonera's bestellen op 1 adres dan?

› reageer

@bcool: Ouders hebben praktijk aan huis, ander nummer dus . Je kunt ook proberen om achter je adres een letter te plakken. 30A bijv .

@bassie: Ik plak 'm niet op de deur, mensen kunnen m'n WiFi ook al tussen hun netwerken zien staan . Ik plak 'm op m'n snowboard denk ik .

› reageer

Iemand nog een code nodig ? Ik heb er nog een over. Mijn hele vriendenkring is al voorzien. Mail even je naam+email naar info (at) dimitrivisser.nl . De eerste die reageert krijgt hem

edit: De code is al weggegeven.

› reageer

Iemand nog een code over?

Woekaa{.apedinges.}gmail

› reageer

Als iemand nog een invite voor gratis FON overheeft voor een (arme) student graag voor: b u u r t e r ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m Bij voorbaat dank !

› reageer

Ja, ik zoek eigenlijk ook nóg een invite!

Wie zo vriendelijk wil zijn:

1987 at live dot nl

› reageer

@Jepper: in je mailbox!

› reageer

Als iemand een code overheeft

*knip*

Bedankt alvast!!!!

› reageer

oww damn, ik ben echt stom .. ... ik dacht slim te zijn door me eerst aan te melden bij fon, om daarna makkelijk en snel in te loggen als ik een invite kreeg. Maar als je al aangemeld bent krijg je natuurlijk geen invite :S:S. Staat alleen maar dat ik er een kan KOPEN voor 30 euro...

Sorry van je invite!

Als er nog iemand een heeft, een ander adres van me: werf at live dot nl.

› reageer

Je kan je met de ontvangen invite toch opnieuw aanmelden? Daar lijkt mij geen nieuwe invite voor nodig.

› reageer

Op 15/01 besteld met link van groningen en vanmiddag ontvangen met de post. Snel voor nop, gauw testen.

› reageer

Wat is het addertje onder het gras bij deze wifi-points?
Ze zullen ze toch niet helemaal gratis weggeven??

Mocht er iemand nog een invite over hebben dan zou ik er graag een ontvangen op ariedebruin apenkrul hetemail punt com.

› reageer

Plucky, eerst goed lezen en dan pas mag je om invites bedelen.

› reageer

@koen: Idd, dat zou moeten kunnen idd, gewoon andere e-mailadres invullen ofzo bij die registratie. Ik zal kijken, maar ik moet eerst wachten op de invite.. nog geen mail gezien, alleen maar die van m'n registration van gister.

edit: Ongewenste post ! Damn, nu voel ik me nog stommer . iig; ik kan gewoon met dat adres aanmelden, en vervolgens een gratis router bestellen. Het komt uiteindelijk neer op een promotion code :d. Chilll, thanks 123456!!!!!!!!

Geen invite meer nodig !

› reageer

@evdm

Natuurlijk heb ik e.e.a. doorgenomen. Loop ook al wat langer mee.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze een wifi-router gratis leveren en versturen terwijl ik alleen maar een klein stukje van m'n internetverbinding moet openstellen.
Zal toch wel iets meer achter zitten?
Als dat niet het geval is dat zie ik graag alsnog de invite...
Daarnaast heb ik het idee dat ik het vriendelijk vraag. Bedelen vind ik een wereld van verschil met één keer vriendelijk vragen...

EDIT: John, bedankt voor je invite!

› reageer

misschien heb ik het, stom, gemist maar waar haal je na activatie weer een nieuwe invite code vandaan zodat je weer iemand kan inviten?
Niks gezien namelijk.

› reageer

Ik heb ook de Fon router aangesloten, maar de internetverbinding is supertraag
Als ik weer overschakel naar mijn standaard WLAN verbinding, dan heb ik weer mijn normale snelheid. Heeft iemand dezelfde ervaring?

› reageer

Dan zit je misschien ver van je router af? Als je op de public AP zit, is er een bandbreedtelimiet, kan jop fon.com veranderen.

› reageer

Gepost door Jepper op 24/01/2007 20:43
Dan zit je misschien ver van je router af? Als je op de public AP zit, is er een bandbreedtelimiet, kan jop fon.com veranderen.

Ik zit zo'n kleine 3 meter van de router vandaan, zonder muren, met een bereik van 100%. Ook zit ik gewoon op het private gedeelte. Dus hier ligt het iig niet aan. Ook heb ik al geprobeerd om de router statisch een adres toe te wijzen, samen met de DNS van mijn eigen ISP. Helaas helpt dat dus niet. Heeft niemand anders hier last van?

› reageer

Gepost door bas2 op 23/01/2007 03:17
Als iemand nog een invite voor gratis FON overheeft voor een (arme) student graag voor: b u u r t e r ( a t ) g m a i l ( d o t ) c o m Bij voorbaat dank !

Volgens mij lukt het niet meer via Xinq.
Wie heeft er al een FON-aansluiting en heeft er nog een vrienden-uitnodiging over c.q. een FON-promotiecode voor gratis Fonera te bestellen? Graag e-mail naar in vorige alinea genoemde adres.

› reageer

Kan iemand mij ook een invite versturen, plz? Het zal me goed uitkomen!! Alvast bedankt...

› reageer

Geinig apparaatje. Het draait op een soort Linux. Als je er een hebt met NIET de laatste firmware, moet je eens googelen op hack lafonera en je kunt leren hoe je bij de command prompt kunt komen. Dat is me dus gisteren gelukt. Vervolgens de nieuwste firmware er in gezet, maar ja toen lukte het vervolgens niet meer om bij de command shell te komen.
Overigens vind ik het concept een beetje eng, want hij wordt op afstand door fon elk uur geprogrammeerd. Daar draait een scriptje voor op de router. Ze kunnen er dus in principe alles in programmeren, wat ze maar willen, dus je moet maar vertrouwen dat je Public netwerk deel goed gescheiden blijft van je Private netwerk deel.

› reageer

Als iemand nog een invite over heeft ontvang ik er graag 1 op sneaka "at" hackermail "dot" com

Alvast bedankt

› reageer

Je kunt weer terug naar de 'shipping' firmware door 30 seconden op de resetknop te drukken (en dan natuurlijk niet terug in het netwerk pluggen), want dan update ie 'm vanzelf weer.

› reageer

heeft iemand nog een invite voor me? m_aarte_n(at)hotmail.com

› reageer

zitten er ook al fonera's bij?

Nee, dan meld ik me bij deze uitnodiging graag naar avano34(ed)hotmail.com

› reageer

dphiho @ gmail com

als iemand nog een invite voor mij over heeft ik hou me aanbevolen!

› reageer

Hmm, ik heb nu onderweg 2x tevergeefs verbinding willen maken. 1 was een niet bestaand huisnummer, de ander had'm waarschijnlijk niet aanstaan.
Hoop dat dit uitzonderingen waren.

› reageer

Gepost door bas2 op 25/01/2007 06:32

(N.B. dank voor diegene die nog een Xing-invite probeerde te sturen, maar die werkt natuurlijk wel om je op Xing aan te melden, maar vervolgens krijg je via Xing-premiumworld nog wel een promotiecode voor FON, waarop die code voor een gratis Fonera aanvraag dus niet meer gepakt wordt door het bestel systeem ('invalid promotion code')).

Volgens mij lukt het niet meer via Xing !
Wie heeft er al een FON-aansluiting en heeft er nog een vrienden-uitnodiging over c.q. een FON-promotiecode voor gratis Fonera te bestellen?
Graag e-mail naar in vorige alinea genoemde adres.
_/-\o_

› reageer

heeft er iemand nog een uitnodiging over??

isa.genc @ gmail.com

› reageer

Ik heb me aangemeld bij XING d.m.v. een invite en daar kreeg ik een promotiecode die ik kon invoeren bij shop.fon.com

ik had me bij fon ook aangemeld, maar de promotiecode is invalid krijg ik telkens te zien. Maar ik heb nog geen router kunnen bestellen.

Misschien weet ik niet voldoende om dat router te bemachtigen. Kan iemand mij ff helpen? Via mail mag ook...

› reageer

Heb je dit topic al eens doorgelezen of was dat te veel moeite voor een gratis router?

edit: om je nog een beetje op gang te helpen: De Xing promotiecodes werken niet meer, er zijn al 2000 routers weggegeven op die manier. Je kunt nog wel via een invite van iemand (fonero gets fonero) een gratis router bemachtigen.

› reageer

Kan iemand mij please een invite sturen?
Op tekenhond@vodafone.nl
Ik heb het hard nodig.

› reageer

via xing werkt het niet meer...

heeft er iemand nog een fonero invite over?? alvast bedankt

isa.genc @ gmail.com

› reageer

Ik heb er nog een over. MAar ik heb ook een router op een andere aderes besteld. Maar er ging iets mis bij het bestellen. Als de router alsnog ontvang, stuur ik wel iemand een invite, zoniet ga ik het zelf gebruiken.

› reageer

Ik zou het erg aardig vinden als iemand mij ook een invite wil sturen.
wesleyrotterdam @ gmail.com

› reageer

Ik heb vandaag nog een Fonera in ontvangst mogen nemen bij de Debitel shop in Groningen Begin januari had ik al gebeld of ik er 1 via hun kon krijgen omdat ik Debitel klant ben. Ze waren toen door hun voorraad heen. Ik heb mijn naam en mijn telefoonnr. achtergelaten in de veronderstelling dat ik dan een actiecoupon zou krijgen.... Maar ik werd vorige week dus netjes gebeld of ik de Fonera router maar even wilde komen ophalen Nette service toch?

› reageer

Zeker netjes! Zo zit ik al sinds halverwege december op een Debitel-Fonera te wachten. Bij een Debitel winkel geweest, uitverkocht, toesturen, bla, bla, bla. Maar nog steeds nog niks ontvangen. Ik ben benieuwd hoe dít gaat aflopen...

› reageer

heeft iemand nog een invite? zou het zeer op prijs stellen

greatchampion at hotmail.com

› reageer

Vandaag is ie binnengekomen!!!
Mooi hoor, superklein apparaatje!! Morgen sluit ik hem eens aan... Je hebt 2 signalen heb ik dus begrepen.... maar je moet de router eerst activeren ofzo? of kun je ook meteen je private signaal gebruiken zonder dat je je public signaal activeert en openstelt.....
kunnen die kabels hier in ieder geval weg!! Zou al heel wat schelen...

Nogmaals bedankt degene die mij de code heeft gestuurd!!! _/-\o_ _/-\o_

PS. mn zusje had het pakje aangenomen... en die zei dat de tnt medewerker zei dat het iets van Apple was... yeah right.... oeral staat heel groot FON en nergens staat Apple... zal wel met iets anders verward hebben, maar dat terzijde

› reageer

Zoals verwacht zijn de invite codes inmiddels op Ebay te vinden.

› reageer

of kun je ook meteen je private signaal gebruiken zonder dat je je public signaal activeert en openstelt.....

Het openstellen van het publieke kanaal is juist net de bedoeling. Het lijkt wel alsof een groot deel van de mensen er vooral op uit is een gratis accespoint te bemachtigen zonder het initiatief verder te willen ondersteunen.

En ja... Mijn accespoint heeft een plaatsje gekregen achter een raam aan de voorzijde van het huis. Bereik in een groot deel van de straat. Tot nu toe heeft er nog niemand gebruik van gemaakt maar de mogelijkheid is er in ieder geval wel.

Als er een situatie ontstaat waarbij er verkeersontstoppingen in de straat ontstaan, er een parkeerprobleem ontstaat bij mij voor de deur omdat er allemaal mensen met een laptop in de auto zitten te internetten en mijn hele bandbreedte wordt gebruikt door passanten dan weet ik niet wat ik zou doen. Maar tot dat moment verdient dit initiatief toch wel steun vind ik.

› reageer

De bandbreedte van het publieke signaal kun je via de site zelf instellen en staat standaard op 512 Kb, lijkt mij dat dat nauwelijks ten koste gaat van je snelheid als mensen er gebruik van maken.

ook nog : In een straal van zo'n 3 km rond mijn woning zijn 6 geregistreerde gebruikers waarvan er maar 1 de router opengesteld heeft en da's al een paar dagen zo. Da's toch jammer.Of het moet zo zijn dat de Fon maps het niet goed weergeven (van de 6 laat die 1 groene dot zien + de groene van mijzelf)

› reageer

Zou ook graag een FON willen hebben. Heeft iemand een invite voor mij?? BVD g.vdkloet(ED)gmail(PUNT)com

› reageer

@bassie
Alleen de groene dot is een accesspoint, de oranje dots zijn mensen die zich hebben aangemeld bij FON, maar (nog) geen router hebben (de zg Aliens). Zodra je je welkomstpagina hebt aangepast wordt je groene dot een doenkergroene dot met een witte ster. Als je accesspoint langer dan een uur uit staat wordt je dot lichtgroen. Bij mij in Barneveld ben ik ook nog het enige accesspoint, met slechts een paar oranje stippen.

› reageer

@dimitriv
zeker niet de bedoeling! van mij mogen ze er ook allemaal gebruik van maken maar denk dat het niet echt vaak zal gebeuren aangezien er geen een draadloos netwerk in de omgeving is....

› reageer

@Gepost door hmeijdam op 30/01/2007 09:54
Zoals verwacht zijn de invite codes inmiddels op Ebay te vinden.
Momenteel overigens (nog) niet vanuit Nederland en ook niet op Marktplaats. Dat valt mij toch weer mee

› reageer

hmeijdam schreef: Alleen de groene dot is een accesspoint, de oranje dots zijn mensen die zich hebben aangemeld bij FON, maar (nog) geen router hebben (de zg Aliens).
Ik had mij aangemeld bij FON; dus een een oranje dot. Nu heb ik een fonera en mij netjes aangemeld. Weet iemand ook hoe je die oranje dot nu kunt verwijderen, zodat alleen de groene dot blijft staan?

› reageer

als invites nog werken, dan graag eentje naar dingetje AT gmail puntje com

› reageer

@hmeijdam - da's een goeie verklaring

@evdm - mijn accespoint stond niet helemaal op de juiste plaats aangegeven in de map, heb het aangepast en het duurde dacht ik een dag voordat de map geupdate was. Misschien zal dit bij jou ook het geval zijn ?

› reageer

Ik zou graag een invite willen hebben.... Graag naar g.vdkloet(ED)gmail(PUNT)com BVD!

› reageer

oops

› reageer

Het lijkt onderhand over met de invites. Volgende keer beter. En als er toch nog iemand 1 heeft liggen, ontang ik hem graag op mijngebruikersnaam "at" hackermail.com.

› reageer

Ff off topic met uw welnemen... Zo kun je dus het ontvangst van je wireless netwerkkaartje vergroten! http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=215344 Wil iemand dit s ff proberen en dan zijn/haar bevindingen hier noteren? Dank U.

› reageer

Bij mij is de ontvangstkwaliteit al uitstekend dus tja valt niet echt iets te verbeteren!

› reageer

Gepost door bas2 op 26/01/2007 07:17

(N.B. dank voor diegene die nog een Xing-invite probeerde te sturen, maar die werkt natuurlijk wel om je op Xing aan te melden, maar vervolgens krijg je via Xing-premiumworld nog wel een promotiecode voor FON, waarop die code voor een gratis Fonera aanvraag dus niet meer gepakt wordt door het bestel systeem ('invalid promotion code')).

Wie heeft er al een FON-aansluiting en heeft er nog een vrienden-uitnodiging over c.q. een FON-promotiecode voor gratis Fonera te bestellen?

A.U.B. niet voordringen! Lieve mede-telecomvergelijkers c.q. FONERA-bezitters, deze jongen wacht nog steeds op iemand die hem aan een geldige FON-promotiecode kan helpen. Wie is zo vriendelijk er een te sturen (zie boven)?
_/-\o_

› reageer

@Hugo Boss: very interesting! Dat ga ik volgende week eens uitproberen... !

› reageer

@Bas2

It must be your lucky day !

› reageer

@Bas2
Fijn dat je de promotie-code hebt. Helaas sta ik nog met lege handen....
Welke FON-bezitter vindt ook dat het FONbezit in het Brabantse Land verder moet doordringen en is zo vriendelijk mij een code te sturen?? Graag naar g.vdkloet(ED)gmail(PUNT)com Dank.

› reageer

ik zou ook nog graag een invite willen van fon, voor een gratis fonera router

heeft er iemand voor mij nog 1??

alvast bedankt

phanique@xs4all.nl

› reageer

Ik heb nog een "Fonero gets Fonero" invite in de aanbieding.

Deze geef ik aan een Telecomvergelijker die minstens 50 posts heeft geplaatst in de forums en ook al een jaar hier meedoet. Dat betekent dus dat je 10 pagina's posts in je profiel hebt staan en de oudste post van voor feb 2006. Een beloning voor je actieve bijdrage dus.

Voldoe je hier aan, en ben je de eerste die in dit forum op dit bericht reageert, dan heb je hem.

Je moet je Fonera wel echt gaan gebruiken en registreren bij FON, anders sta je hier binnenkort voor schut. Zodra jij je Fonera nl activeert, mag ik weer een nieuwe invite weggeven, wat ik hier weer ga doen, tot de actie over is.

› reageer

@hmeijdam

Ik voldoe volgens mij aan je voorwaarden. Zou je een invite kunnen sturen naar elyslam@hotmail.com?

› reageer

ik voldoe hier aan

paulhanique@xs4all.nl

› reageer

Wel een beetje sneu voor elyslam, want hij had weliswaar 10 pages met posts, maar het waren er maar 48
Ik had een grens van minimaal 50 gesteld, dus ik moet me wel aan m'n eigen regel houden.
Haantje had 130 posts en krijgt dus de invite.
Gefeliciteerd haantje en sorry elyslam

› reageer

En als iemand nog een invite over heb hou ik mij aanbevolen. kopstubber at gmail . com

Ik zal de AP gebruiken conform de FON regels....tis gewoon makkelijk voor mijn vriendin als ze hier met haar laptop komt.

› reageer

Goed idee hmeijdam! Aldus in de aanbieding: fonera invite (x2). De sollicitanten beschikken over de volgende kwaliteiten:

- actieve bijdrage tv forum
- geen gratis/disposable email adressen
- gebruik en registratie fonera conform voorwaarden

zichzelf-herhalende-invite-bedel-spammers zijn uitgezonderd; first come first serve; over de uitslag is geen correspondentie mogelijk.

› reageer

Heeft iemand die netwerkboost al voor elkaar gekregen? Ik snap het idee erachter niet helemaal. Je wikkelt een ethernetkabel om je gsm, plugt die in je pc, en je hebt betere ontvangst? Bij mij werkt het niet . Hij heeft ook een of andere driver geinstalleerd ofzo voor z´n motorola v400? Iemand betere uitleg?

› reageer

@Jepper

Heb je dat netwerkboost gedoe echt uitgeprobeerd?

› reageer

@Yamal, zie m'n profiel - ik doe graag mee

› reageer

@yamal kom ik in aanmerking?

› reageer

@spambam: invite is onderweg...
@unlocken: (nog) niet. email = gratis/disposable

one down one to go

› reageer

Zo wel dan? unlock@quicknet.nl zal dit ook wijzigen in mijn gegevens.

› reageer

Gepost door bas2 op 31/01/2007 03:45
Gepost door bas2 op 26/01/2007 07:17

A.U.B. niet voordringen! Lieve mede-telecomvergelijkers c.q. FONERA-bezitters, deze jongen wacht nog steeds op iemand die hem aan een geldige FON-promotiecode kan helpen. Wie is zo vriendelijk er een te sturen (zie boven)?

==> UPDATE
Na een wachttijd van 10 dagen op telecomvergelijker na eerste oproep voor een FON én sinds eerste bijdrage in zomer 2003 en meer dan 100 bijdragen verder, was het vandaag mijn lucky day !
@bassie : superergbedankt voor je 'friendely' hulp om FONERA te bemachtigen
@one2call : niet te snel vragen om een FONERA - code... (kan tot enkele weken duren namelijk voor iedereen die het nog niet weet

==> UITLEG FONERO gets FONERO actie
... als iemand zich op dag 1 aanmeldt bij FON met zijn e-mail adres en via de FON shop een betaalde of gratis FON-wireless router (=FONERA) kan bestellen dan duurt het altijd even voor er weer een mogelijkheid zich aandiend als FONERO (=lid van het FON-netwerk).
Het is namelijk zo: je kan als startende gebruiker iemand gewoon uitnodigen om zich aan te melden bij FON, maar dan heb je dus nog geen (gratis) promotiecode alleen een gebruikersaccount en is bestellen 30 euro per FONERA (als je geen actie-aanbod hebt); andere apparatuur kost altijd geld en bestelkosten.

Het kan tot drie weken duren voordat een bestelde FON Wifi AccessPoint wordt ontvangen, die moet men dan eerst werkend zien te krijgen. Pas als men een bepaalde tijd online is geweest via de ontvangen FONERA dan krijgt de startende gebruiker in zijn zogeheten userzone een mogelijkheid om een vriend uit te nodigen om ook (gratis) als lid een FONERA te bestellen (=FONERO gets FONERO - actie).
Vervolgens duurt het tot die volgende gebruiker zijn mettertijd ontvangen FONERA ook online heeft (tot 3 weken etc.) voordat die tweede startende gebruiker weer in actie kan komen, enzovoorts.
_/-\o_

› reageer

wel... ik wil ook nog steeds graag meedoen dus als iemand me een invite kan sturen? (hemiparo (apenstaartje) gmail (punt) com). Alvast bedankt!

› reageer

Ik wil ook wel mijn router aan het draadloze netwerk hangen.

Kan iemand mij ook een invite sturen voor een gratis Wifi Accespoint ?

stormbos@zonnet.nl

Alvast bedankt.

› reageer

@unlocken: ja hoor... hij is onderweg

== invites op (voorlopig) ==

› reageer

@yamal bedankt FON is besteld.Heb ook al weer aanvragen gehad dus ik begrijp dat ik er ook weer één blij mag maken?

› reageer

Fijn dat je d'r blij mee bent bas2. Had wel naar je aantal bijdragen op dit forum gekeken voor ik de invite verstuurde, maar keek pas naar de data naar aanleiding van de post van hmeijdam.

Moet eerlijk zeggen dak dat wel een beetje jammer vind maar ga er vanuit dat je mijn vertrouwen niet zult beschamen en de router gaat gebruiken waarvoor ie bedoelt is .

› reageer

Graag een fonootje: nonomen at gmail.com

Weer een paar m2 in de lucht!

› reageer

@unlocken: voor zover ik weet kun je pas een router weggeven via "fonero gets fonero" als je je eigen apparaat in gebruik genomen en geregistreerd hebt (en als die actie dan nog loopt, uiteraard).

En hopelijk kan ik er dan ook weer een weggeven: "When your friend registers the La Fonera WiFi router, we might give you additional invitations (...)".

› reageer

Heeft iemand het al getest om zichzelf een invite te sturen, waardoor je dus zelf nog een router kunt bestellen?

› reageer

@Jepper:
@yamal: thnx, is besteld!
Tipje voor eenieder die zich aanmeldt; log in je profiel in en zet vast op de map (googlemap) een pinnetje bij je huisadres. In mijn wijk bleken er al 3 te zijn; wel te ver weg, maar toch :

› reageer

@jepper, je kun jezelf uitnodigen voor een fonera. Wel even een email adres gebruiken waarmee je niet bent geregistreerd. Een nieuw account maken bij fonera en daar dan je nieuwe fonera op registeren en je kan er weer een aanvragen. Als je je nieuwe fonera op het oude account registreerd, waarmee je al een invite hebt weggeven, werkt het niet en kun je ook geen code invoeren om nog een gratis fonera te krijgen.

› reageer

Mag is ook een invite voor die fon Router??
Gamestation2003@hotmail.com

› reageer

Ik wil die router wel hebben. Mijn mail adres is: 4messenger @ gmail.com

› reageer

@spambam: wat is er mis mee dat ik zelf meerdere routers wil hebben? Ik heb aan één router niet genoeg om het hele huis draadloos te krijgen. Nu heb ik er boven een, beneden een en in de praktijk aan huis ook een. Toch wil ik in de zomer buiten in de tuin ook wel wat ontvangst, dus een vierde erbij is opzich niet mis. Volgende week ga ik een of meer routers ook even modden. Er zit een extra antenneaansluiting in de fonera, die niet gebruikt wordt. Daar ga ik even een Bi-Quad antenne voor maken . En die richt ik de straat in .

@woeka: daar was ik ook al achter , heb ik tot nu toe ook 3 keer gedaan met die xing-invites. Maar het zou toch handig zijn als ik gewoon een invite naar m'n eigen adres kon sturen...

› reageer

Omdat dat ten koste gaat van een ander en de (landelijke) dekking van het netwerk.

› reageer

Gepost door Jepper op 02/02/2007 18:45
@spambam: wat is er mis mee dat ik zelf meerdere routers wil hebben? Ik heb aan één router niet genoeg om het hele huis draadloos te krijgen. Nu heb ik er boven een, beneden een en in de praktijk aan huis ook een. Toch wil ik in de zomer buiten in de tuin ook wel wat ontvangst, dus een vierde erbij is opzich niet mis. Volgende week ga ik een of meer routers ook even modden. Er zit een extra antenneaansluiting in de fonera, die niet gebruikt wordt. Daar ga ik even een Bi-Quad antenne voor maken . En die richt ik de straat in.

Belachelijk is dit, 4 routers voor eigen gebruik? Dit is echt misbruik maken van het concept.

› reageer

Denk niet dat iemand hier erover kan oordelen. Jullie hebben toch totaal geen idee hoe groot ons huis is?? Verder wil Fon overal een goed draadloos bereik, daar help ik dus WEL aan mee. Overal rond ons huis kan iedereen nu fijn op m'n Hotspotje. Ik probeer 'm zelfs zo ver mogelijk te laten rijken door wat Bi-Quads te maken, niets mis mee toch?! Ow, ennuhh, ik en gewoon Linus...

› reageer

dus als de postbode jullie ruim 1 kilometer lange oprit oprijdt dan kan ie met zijn pdatje ff het nieuws checken...
en iedereen die in de praktijk komt kan dat ook
lijkt me niks mis mee, het idee is toch om overal een wifi netwerk te hebben hangen?

wat ik me overigens wel af vraag is hoe ver het bereik is vanuit een huis?

› reageer

Ik heb mij eind december aangemeld via Xing maar na een bevestiging nooit meer een modem ontvangen dus mocht iemand nog een invite over hebben voor een enthousiaste gebruiker? Dan houd ik mij graag aanbevolen en mag de uitnodiging naar ckeijer@zonnet.nl (betaald adres, schijnt voor sommige mensen belangrijk te zijn )

› reageer

"Af en toe" zie ik in dit forum mensen vragen naar een invite. Wellicht is het een goed idee om dit, indien mogelijk, te centraliseren voor de TVérs die al wat langer meedraaien. Zodat én FON een grote verspreiding krijgt én de bewuste TVérs een FON-router ter beschikking krijgen....
Iemand een idee hoe dit te realiseren is??

› reageer

Kan iemand me vertellen of inviten nog mogelijk is wanneer je in het bezit bent van een Fon Router ?

› reageer

Weet ook iemand hoe lang het duurt voor je de router in huis hebt?

› reageer

MVC >>> Inviten is nog steeds mogelijk!

Unlocken >>> Ik had hem na acht dagen...

› reageer

Nou ik wil ook mijn bijdrage aan het FON netwerk wel leveren!

Als er nog iemand een invite over heeft;

beboel ED gmail.com

alvast bedankt

› reageer

@evdm

Wanneer ik iemand een invite probeer te sturen krijg ik steeds de volgende melding:

Fonero Gets Fonero

Sorry, but we could not deliver your invitation
Your friend is probably already a Fonero. Please, verify the email address or send the invitation to another friend who is not yet a member of the FON Community.

De persoon die ik probeer te inviten heeft zich nooit aangemeld bij Fon.com en als ik een ander e-mail adres probeert krijg ik precies dezelfde melding Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

› reageer

Bij mij werkt het ook niet. Ik heb op Fonboard al een berichtje geplaatst. Even afwachten wat daar voor reactie op komt...

› reageer

als nog iemand een invite heeft

saaltink gmail com

› reageer

Binnen 5 dagen (!) na invite is ie al bezorgd.

› reageer

Daar gaat ie weer. Hierbij de tweede "Fonero gets Fonero" invite in de aanbieding.

Deze geef ik wederom aan een Telecomvergelijker die minstens 50 posts heeft geplaatst in de forums en ook al een jaar hier meedoet. Dat betekent dus dat je 10 volle pagina's posts in je profiel hebt staan en de oudste post van voor feb 2006. Een beloning voor je actieve bijdrage zal ik maar zeggen

Voldoe je hier aan, en ben je de eerste die in dit forum op dit bericht reageert, dan stuur ik je de invite (of doe in elk geval een poging hiertoe want ik lees hier in het forum dat dat FON momenteel problemen geeft met het verwerken van de invites ).

Je moet niet al een Fonera hebben en je Fonera ook echt gaan gebruiken en registreren bij FON, anders sta je hier binnenkort voor schut . Zodra jij je Fonera nl activeert, mag ik weer een nieuwe invite weggeven, wat ik hier weer ga doen, tot de actie over is.

@evdm fonboard.nl is dacht ik niet een board wat door FON wordt gelezen. Daar hebben ze een eigen board voor.

› reageer

Zou ik dus zijn? Graag naar hemiparo apenstaartje home punt nl dan :-)

› reageer

Gefeliciteerd Hemiparo, je hebt een invite
Zodra je hem activeert geef ik er hier weer een weg.

› reageer

en ook besteld... benieuwd wanneer alles in huis is. Klopt het dat ik straks ook weer invites kan weggeven?

› reageer

@hemiparo.
Ja, als jij hem registreert kun jij een invite weggeven en ik ook weer een.
Overigens moeten ze nog wel een beetje de bugs uit de FON maps halen, want ik kon nu zonder problemen twee groentedorpjes toevoegen midden op de afsluitdijk.

› reageer

ben wel aan een kode gekomen maar als ik die fonera nu wil bestellen geeft ie aan datde kode ongeldig is,wie o wie kan antwoord geven hoe ik nu verder moet

› reageer

Stuur een mailtje naar de Fon helpdesk met je verhaal en vertel erbij dat je uit nederland komt. Zo kreeg ik ook na een dag een code die wel werkte.

succes.

› reageer

@hmeijdam

ik zie dat jeje inloggegevens vrijgeeft voor het publieke gedeelte, is het dan niet zo dat gebruikers je instellingen kunnen wijzigen in je User Zone ?

edit: ik zie nu dat je Friends and Family kunt uitnodigen met een eigen paswoord, dan loggen ze zeker niet in via je eigen User Zone ?

› reageer

@bassie
Precies. Ik heb een friends and family account "gast" aangemaakt, waardoor ook niet-foneros even gebruik kunnen maken van het publieke kanaal.

› reageer

Maar die niet-foneros zullen je openbare inloggegevens niet te zien krijgen als ze je signaal oppikken, toch ? Die kunnen dan ook niet inloggen. Of geef je dat aan via de naamgeving van je signaal ?
(dat door de toevoeging _open gebruikers weten dat ze 2x gast moeten gebruiken om in te loggen, als een soort ongeschreven regel die bekend is bij de meer ervaren mobiele internetter ?)

› reageer

In de computer Totaal van deze maand las ik een verhaal over FON en het lijkt mij een geniaal concept!

Ik hoop dat er iemand een invite voor mij over heeft: r.oerlemans at gmail.

Bedankt!

› reageer

@bassie
Nee, het werkt als volgt; zodra iemand met z'n draadloze netwerkkaart connectie maakt met mijn open access point (dat kan iedereen, want daar zit dus geen password oid op) en dan in hun browser een willekeurig webadres intikt (bijv www.telecomvergelijker.nl) dan krijgen ze mijn welkomstpagina te zien. Op mijn welkomstpagina kunnen ze dan lezen m.b.v. welke usernaam en password (gast/gast) ze kunnen inloggen. Zodra je dat hebt gedaan krijg je een melding te zien dat je vanaf dat moment volledig toegang hebt tot het internet. Kies je dan bijv. wederom www.telecomvergelijker.nl, dan kom je daar ook terecht. Loggen ze niet in, dan kunnen ze alleen die ene website zien, die je als fonero in je welkomstpagina kunt aangeven, plus altijd de websites van de sponsors van FON (Skype, Google en Flickr). In je fonera router (die onder Linux draait) zit een lijstje met altijd toegestane websites. hier kun je zien welke software er in zit en in deze directory kun je in het bestand chilli.conf zien hoe wordt gedefinieerd welke websites altijd benaderd kunnen worden.

› reageer

Ok

› reageer

Ls., ik wil graag meedoen aan dit slimme initiatief.
Als iemand van jullie mij een uitnodiging zou kunnen, bij voorbaat dank _/-\o_ "anti_misuse_55 at hotmail dot com". Igor

› reageer

Net als ruudonline heb ik ook het verhaal over de FON router gelezen heb altijd al wel mijn internet aansluiting willen delen , maar zag op tegen het eventueel misbruik maken door derden.
Maar nu met de FON router met gescheiden hardware kan er in ons dorp ook een FON acces punt verschijnen.
Wie O Wie doornebosch@gmail.com

› reageer

Is er iemand die voor mij een invite over heeft?
win.win (ed) tiscali.nl
Alvast bedankt.

› reageer

wel grappig dat het ledenaantal stijgt door dit ene topic....

› reageer

Kan er iemand wat zinnigs vertellen over het bereik.
Hoe groot is de straal gemiddeld rondom je huis?

› reageer

Fon is nu gratis....
Zie link hieronder
gratis Fon Router
gewoon op image klikken "Click Here FREE La Fonera"

› reageer

Fon is nu gratis....
Zie link hieronder
1yearold

Aanmelden misschien, maar zie niet dat je gratis 'n router krijgt.
(zie 't ook niet op de blog?)

/edit: zie dat linkje is aangepast, maar alleen UK of Canada krijg ik als optie?

› reageer

Dat vind ik eigenlijk een beetje tegenvallen. Ik heb het Fon accesspoint achter het raam op de 1e verdieping gezet. Met mijn MDA Vario in de hand is het bereik ongeveer 60 meter zolang er geen obstakels (bomen) tussen de MDA Vario en het accespoint opduiken.
Nu zou het kunnen dat de ontvangstkwaliteit van de MDA Vario niet geweldig is. Maar datzelfde kan je zeggen van de meeste interne Wifi-ontvangers in notebooks.
Ik heb trouwens nog nooit "gasten" online gehad. Vind dat een beetje tegenvallen.

› reageer

sorrie was verkeerde link probeer nog maar eens.

› reageer

ik vind het een ideaal ding om m'n laptop ook draadloos te kunnen gebruiken thuis. Heb een bekabeld netwerkje liggen en die FON in de router geprikt. Bereik in huis is prima.

Gasten heb ik ook nog niet gehad maar die zal je ook niet snel krijgen aangezien ze toch FON lid moeten zijn. Heb 'm ook alleen maar aan staan als ik zelf draadloos werk, gebrek aan stopcontacten; externe hdd of fon.

› reageer

@vojo; werkt alleen voor US/UK/Canada.
Klik maar op 'Click here to see the terms and conditions for this special offer'

p.s. mede-tweakers kun ook hier leuren: link of anders op hiero

› reageer

Je kunt met een gratis antenne reflector van karton en aluminiumfolie je signaal naar een richting toe versterken. Of het nog degelijker aanpakken.

› reageer

bedankt voor de antenne tip zal het eens gaan proberen

› reageer

heb mijn Fonera binnen... hoe kan ik nu het beste aansluiten?

Heb een @home kabelmodem, daaraan een wireless router en daaraan 3 bekabelde apparaten en 2 wireless... er is nog 1 poort vrij op de router dus daar zou ik de Fonera aan kunnen doen. Of is er een betere manier? Ik heb geen mogelijkheid om alle apparaten draadloos aan te kunnen sluiten...

› reageer

er is nog 1 poort vrij op de router dus daar zou ik de Fonera aan kunnen doenIn het geval van @Home schijnt dat de enige manier te zijn waarop het werkt.

› reageer

Ik wil graag mijn internetverbinding delen met andere Foneros!

Kan iemand mij een invite sturen? verhaegh(punt)jos(at)gmail(punt)com

› reageer

voor de mensen die nog twijfelden of je bij NIET gebruik van de FON niet alsnog een rekening zou krijgen;

hier de promise waar je mee akkoord moet gaan bij de aanvraag;

FONERO PROMISE

I promise to connect the La Fonera and keep it active from the moment I receive it. If I can’t keep this Promise I will give the La Fonera to other person interested in becoming part of the Community.

lijkt me duidelijk

› reageer

Hemiparo heeft z'n La Fonera geregistreerd, dus kan ik hierbij de derde "Fonero gets Fonero" invite in de aanbieding doen.

Deze geef ik wederom aan een Telecomvergelijker die minstens 50 posts heeft geplaatst in de forums en ook al een jaar hier meedoet. Dat betekent dus dat je 10 volle pagina's posts in je profiel hebt staan en de oudste post van voor feb 2006.

Voldoe je hier aan, en ben je de eerste die in dit forum op dit bericht reageert, dan stuur ik je de invite.

Je moet je La Fonera wel echt gaan gebruiken en registreren bij FON, anders sta je hier binnenkort als hebberig bekend. Zodra jij je Fonera nl activeert, mag ik weer een nieuwe invite weggeven, wat ik hier weer ga doen, tot de actie over is.

› reageer

En als het goed is kan ik nu ook een invite weggeven dus doe ik dat aan de tweede... natuurlijk volgens de regels zoals hierboven aangegeven

(of krijg ik nu weer de invite... )

› reageer

@ Hmeijdam:

Graag ontvang ik je invite!
Email: 0651749228 at orange punt nl

› reageer

Tok heeft de invite gekregen. Veel plezier ermee.

› reageer

jandebehanger at gmail ontvangt graag een invite!
Mijn router heeft nog een poortje vrij!

› reageer

justincasenl@gmail.com

Graag zou ik een invite willen ontvangen!

Uiteraard gaat de router live

› reageer

Wel... het heeft even geduurd want ik heb schijbaar een paar dagen in coma gelegen maar hier de invite is vergeven aan jandebehanger. Natuurlijk na ontvangst z.s.m. aansluiten en registreren :-)
Veel plezier ermee!

› reageer

Hallo iedereen,

Ik post hier omdat ik ook opzoek ben naar een fonero invite. Op tweakers heeft men al een site opgezet waar de invite's op juiste volgorde worden afgehandeld.

http://foneroinvite.no-ip.org/

Het zou fijn zijn als je een invite over hebt dat je dan de bovenste persoon de invite stuurd zo blijft alles in een goede volgorde gaan. Ikzelf sta er ook al tussen, dus kom binnenkort wel aan de beurt.

De site heeft verder geen uitleg nodig, vind jezelf wel uit.

› reageer

maar hier de invite is vergeven aan jandebehanger. Natuurlijk na ontvangst z.s.m. aansluiten en registreren :-)Mijn dank is groot!_/-\o_
Veel plezier ermee! Bij mijn eerste aanmeldpoging kreeg ik een error, ff wachten en dan weer opnieuw proberen.

› reageer

Ik heb een uitnodiging aan een vriend gestuurd deze heeft zich aan gemeld, bij het bestellen van de fon wifi accesspoint en de code ingevuld krijg je een fout melding code niet juist wat gaat er fout.
Ook een mail gestuurd naar fon daar krijg je geen reactie op.

Mijn broer heeft ook een fon wifi besteld code via Xing bestellen ging goed maar naar 1,5 maand wachten geen fon wifi accesspoint
Ook gemaild naar fon ook hier krijg je geen reactie op
Zijn de fon wifi accesspoint op of zo

› reageer

Vreemd van de foutmelding want iedereen die ik ken en gebruik heeft gemaakt van de actie had binnen enkele dagen een router in de bus. Wel schijnt het belangrijk te zijn dat je nog een onbekende moet zijn bij FON dus niet een mail adres gebruiken wat je al eens hebt gebruikt...

› reageer

Ik zou graag ook een fon invite ontvangen! Mijn dank is groot

mijn e-mail: maxvankasteren at hotmail punt com

› reageer

Het aanmelden ging gisteravond niet goed, 't was misschien te druk, dus maar ff in de middagpauze op het werk, die doos is ook sneller dan die doos thuis,
Thuis ff de email bekeken en zo te zien is het allemaal goed gegaan.
Ik ben benieuwd wanneer het ding bezorgd gaat worden en wanneer ik de volgende kan uitnodigen!
Nu nog uit zien te puzzelen hoe ik een netwerkkabel van de begane grond naar de zolder krijg.

› reageer

Ik weet niet of deze link al vaker is genoemd, maar het bespaart je wat moeite (je hoeft namelijk niet jezelf een invite te sturen, maar krijgt meteen 90 dagen gratis premium membership)

http://www.xing.com/premium-foneros

› reageer

Ik weet niet of deze link al vaker is genoemd, maar het bespaart je wat moeite (je hoeft namelijk niet jezelf een invite te sturen, maar krijgt meteen 90 dagen gratis premium membership)

En dan? De XING actie om gratis een Fonera te ontvangen is toch al een maand afgelopen? Verwar je soms de "Fonero gets Fonero" invite met de "XING premium membership" invite?

› reageer

Ik heb een paar FON invites. Daarbij volg ik hmeijdam die al eerder invites heeft weggeven. Maar wie een Joost.com invite voor me over heeft mag ook reageren

---
De invite geef ik aan een Telecomvergelijker die minstens 50 posts heeft geplaatst in de forums en ook al een jaar hier meedoet. Dat betekent dus dat je 10 volle pagina's posts in je profiel hebt staan en de oudste post van vóór maart 2006.

Voldoe je hier aan, en ben je de eerste die in dit forum op dit bericht reageert, dan stuur ik je de invite.

Je moet je La Fonera wel echt gaan gebruiken en registreren bij FON, anders sta je hier binnenkort als hebberig bekend. Zodra jij je Fonera nl activeert, mag ik weer een nieuwe invite weggeven. Dat ga ik dan mogelijk weer hier doen, hopelijk is de actie dan niet al over, want ik vermoed dat ze snel door hun gratis voorraad heen gaan.

Doe me een lol en reageer alleen als je daadwerkelijk een vrije Ethernet-poort over hebt waar de Fonera op kan worden aangesloten! Want anders zie ik hem al in een la belanden. Dit betekent dus dat je een multi-PC modem moet hebben, of je breedband-modem aangesloten moet hebben op een router van jezelf.

› reageer

dan zou ik graag de invite van je willen ontvangen op justincasenl@gmail.com

› reageer

Invite verstuurd. Wie nog meer?

› reageer

@Jacco2:

Ik heb inmiddels een invite van hmeijdam ontvangen en aangevraagd bij FON.
Bij mijn schoonouders thuis zit men verlegen om draadloos internet.
Ik voldoe aan de gestelde criteria en ontvang dan ook graag jou invite om hun te voorzien van FON. Natuurlijk stel ik de 2 invites die ik hiervoor ontvang hier beschikbaar.

Omdat ik al (bijna) voorzien ben van FON en ik een aanvraag voor niet mijzelf doe, begrijp ik dat mede TV'ers die nog geen FON hebben voorrang krijgen.

› reageer

@TOK:
Je Fonera zou elk moment binnen moeten komen (het duurt zo'n 8 dagen). Wanneer je hem registreert kun je zelf een nieuwe aanvragen voor je schoonouders. Mocht dat niet lukken, neem dan even contact met me op.

› reageer

Als iemand nog een uitnodiging over heeft, hou ik me ten zeerste aanbevolen,alwafa1@gmail.com

› reageer

Jacco,

Top! Heb hem besteld....

› reageer

ik wil ook wel graag een gratis router
iemand nog een invite over ?....
ik zal hem dan ook weer op dit forum weggeven.
_/-\o_
raalterjeroen@hotmail.com

› reageer

Ben nieuw op dit forum, maar zou graag evengoed een invite willen ontvangen, volgens de maps zijn de accespoints hiero in midden limburg nogal karig. email adres frietspeciaal at home.nl, bij voorbaad dank!

› reageer

Even met Debitelshop gebeld, daar waren ze helaas uitverkocht. Heb van hun een code gekregen; router wordt nu gratis naar mij toegestuurd .

› reageer

Ik ben ook nog geinteresseerd in een FON router, ik heb ook een Joost invite, ruilen? Mailen: antestor_ AD hotmeel punt kom

› reageer

Wil wel een Joost invite maar krijg pas over een paar dagen een Fonera invite... degene die ik heb weggegeven moet nog geactiveerd worden. Ruilen?

› reageer

Hoho, ik was eerst

Ik probeer Nic z'n e-mail adres te ontcijferen zodat ik een invite kan sturen. Misschien kan Nic anders even een mail naar mij sturen?

› reageer

Heb weer invite over; een beetje TV'er met een grote historie (in elk geval meer dan 1 pagina reacties, en niet pas 2 weken geregistreerd) kan een PM'tje sturen, zie profiel. :

› reageer

Inmiddels trouwe TV'er DeSteef geinvite, reageer dus niet meer

› reageer

@Spambam Bedankt
Ik hoop voor medegerbruikers dat mijn FON accesspoint wel bereikbaar is vanaf de 5e etage

› reageer

heeft er toevallig nog iemand een
promocode voor een FON router?

dan zijn de fonleden weer een
wificonnectie rijker!

B.v.d!
Dylan
dbaakman A gmail. com

› reageer

Gepost door hemiparo op 04/03/2007 00:32
Wil wel een Joost invite maar krijg pas over een paar dagen een Fonera invite... degene die ik heb weggegeven moet nog geactiveerd worden. Ruilen?

Stuur als je echt een fonera invite hebt een mail naar het adres wat ik in mijn profiel heb gezet. Dan kan degene een Joost invite verwachten

› reageer

iemand nog een invite voor me over ??

graag een emailtje naar kybuz77@hotmail.com

bij voorbaat dank

› reageer

STATUS AcceptedHeeft mijn laatste 'introducee' zijn Fonera dan wel besteld, maar niet in gebruik genomen? Anders had er namelijk Completed gestaan en had ik een nieuwe invite om weg te geven

› reageer

Klopt, die tekst in die email van FON is verwarrend. Zodra ze hem aanvragen staat er bij jou "acccepted" en pas als ze hem activeren staat er bij jou "completed". Daarom deel ik ze ook alleen uit aan long-time actieve TV-ers. Ik ga ervan uit dat die het lullig vinden om hier als gierig bekend te worden. Wel een gratis router nemen en hem vervolgens niet aansluiten, dan kan ik geen nieuwe invites meer uitdelen.

› reageer

@Nic:
Fon invite is naar je onderweg!

@hmeijdam:
Inderdaad, als iemand de Fon niet in gebruik neemt (of flasht met OpenWRT) dan worden jouw invites geblokkeerd. Ik geef dus ook de voorkeur aan vaste bezoekers van Telecomvergelijker.nl boven nieuwe registreerders met een Hotmail/Gmail adres. Daar staat weer tegenover dat we niet al te lang moeten wachten want op=op bij FON.

Ik heb nog 2 gratis Fonera's voor trouwe bezoekers van Telecomvergelijker.nl. Wie maakt mij los?

› reageer

jacco2 ik zou er graag eentje ontvangen via always at inactive24 nl

› reageer

Moet je de router koppelen aan je modem en als je pc of laptop een wirelesscard heeft, dan zou je draadloos kunnen internetten?

› reageer

@jeroentje:
Fon invite verstuurd!

@panasonicx60:
Je moet een vrije Ethernet-poort over hebben waar de Fonera op kan worden aangesloten. Dus je moet of een multi-PC modem hebben, of je hebt zelf een breedband router gekocht waar het modem op zit, of je offert de enige Ethernet-poort op je modem op voor de Fonera en gaat helemaal draadloos. Dat laatste zou ik zelf niet doen, de latency en throughput zijn nu eenmaal beter met een bekabeld netwerk.

› reageer

Heeft er nog iemand een invite over? Ik ben zeer geinteresseerd en heb een vrije poort op mijn router

› reageer

@lmj:
Ik wil wel een Fon invite sturen maar ik weet je e-mail adres niet. Zet deze anders in je profiel of stuur een e-mailtje naar het adres in mijn profiel.

› reageer

Ik heb mijn invite enige weken geleden aan Bas2 gegeven, maar ik ben bang dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden waardoor ik dus geen nieuwe invite heb gekregen. Was ook dom/naïef van mij....

Nu heeft mijn broer (bij nader inzien) ook interesse in deze router, dus als iemand nog een invite heeft....heel graag ! : luna4 at chello . nl

edit : hij zal hem uiteraard volgens de regels gebruiken.

› reageer

Als er nog iemand er 1 gratis overheeft, dan mag die wel naar peugje at gmail. com

› reageer

ben wellicht een beetje dom maar ik kan nergens de FON-AP vinden,hij maakt verbinding maar verder krijg geen fon-ap te zien,wie heeft een simpel stappenplan om dit ding werkend te krijgen,beloning is een invite!!!!!

› reageer

@vcees
De eerste keer duurde het bij mij een minuut of 10 voordat de FON_AP verscheen. Verder kun je een hoop informatie krijgen op www.fonboard.nl

› reageer

Ook mijn invite heeft zijn code nog niet gebruikt... heb een herinnering gestuurd. Kan ik de invitatie ook nog intrekken en een nieuwe uitgeven, mocht de uitgenodigde blijvend niet reageren?

› reageer

Als er nog iemand een invite over heeft mag deze naar chriskeijer@tiscali.nl

› reageer

elsinga, volgens mij niet. Of je moet hem nu al weggeven, net voordat hij registreert. Dan zegtie bij hem wel dat hij gebruikt is.

› reageer

Mooie actie is dit.

› reageer

Ook ik wil graag mijn ADSL verbinding delen. Graag ontvang ik een invite op engelendom bij gmail punt com

Dank!

› reageer

Mijn (voorlopig laatste) invite is naar lmj gestuurd en van Nic ontving ik een Joost invite (bedankt!).

Nog een tip: op maps.fon.com kun je nu ook lijsten downloaden met de coordinaten van FON access points zodat je die in je navigatiesysteem kunt zetten. O.a. TomTom wordt ondersteund. Handig!

› reageer

Als iemand nog een invite over heeft, dan hou ik mijzelf aanbevolen!
Ik ga de invite (en de fon) gegarandeerd gebruiken!
Alvast heel erg bedankt! _/-\o_
Mijn mail: admin [at] pimspage [punt] nl

› reageer

In de aanbieding: fonera invite (x1). Voorwaarden als vanouds:

zichzelf-herhalende-invite-bedel-spammers zijn uitgezonderd; first come first serve; over de uitslag is geen correspondentie mogelijk.

› reageer

Fon is aangesloten en onbeveiligd werkt het alleen het beveiligde gedeelte krijg ik niet werkend.Iemand een idee hoe dat komt?

› reageer

Ik wil hem wel hebben yamal _/-\o

Zal je eeuwig dankbaar zijn!

› reageer

Als iemand nog een invite over heeft: altivec at zonnet.nl alsjeblieft. Hij wordt zeker geactiveerd als linus in ons studentenhuis!

› reageer

Niet eerder op dit topic gereageerd omdat ik eerst eens aan wilde zien hoe de reacties/ervaringen waren. Zien er tot dusverre positief uit!

Lid sinds juli 2003, beschouw mijzelf dus wel als trouwe TV-er! Als iemand een invite over heeft, ik houd me aanbevolen!

Email heb ik in mijn profiel staan... Thx!

› reageer

unlocken> Zodra je computer één van beide netwerken 'actief' heeft lijkt hij de 2e niet meer te zien (mijn eigen ervaring zonder technische onderbouwing ).

Ik had het zelfde, toen heb ik op mijn laptop het publieke signaal verwijderd, en net zo lang opnieuw gezocht/geconnect tot ik het private netwerk aan de praat had. Toen ie het eenmaal deed werkt het perfect, alleen nu zie ik het publieke netwerk niet meer...

› reageer

@Markus, je hebt 'n invite in je mailbox
Graag zsm activeren zodra je 'm hebt

› reageer

Het hangt misschien van je netwerkadapter af. Probeer eens de Fonera op WPA en TKIP te zetten. Dus niet op de combinaties WPA+WPA2 en TKIP+AES.

› reageer

Als er nog iemand is die een invite over heeft, ik heb er nog wel belang bij , mail staat in mijn profiel .

› reageer

@ spambam: Bedankt voor de invite! Heb hem - uiteraard - meteen aangevraagd.

Nu maar wachten tot ik hem ontvang & aansluiten maar.

› reageer

Ook ik zou graag een invite willen ontvangen en zo ervoor zorgen dat in Groningen de dekking nog beter wordt
Wie o wie stuurt ff een bericht naar bloemg(ed)yahoo.com?

› reageer

beetje offtopic maar wel in het kader van deze actie;

Hoe kom ik van dat Xing af?
Wachtwoord doet het niet, nieuw aanvragen werkt al helemaal niet en ondertussen wel elke week ongewenste mail krijgen waar je je zonder wachtwoord niet voor kan afmelden.

› reageer

Zou iemand mij willen trakteren op een invite? Mailadres staat in m'n profiel. Ik woon in de binnenstad van Gouda en kan er dus vast veel mensen blij mee maken. BVD

› reageer

@BertH:

Hoe kan ik mijn gratis basis-lidmaatschap opzeggen?
U kunt op elk willekeurig moment uw gratis lidmaatschap opzeggen, door hier te klikken. U moet dan wel zijn ingelogd!

hier is natuurlijk een linkje die het alleen doet als je bent ingelogd... zoeken op trefwoord 'opzeggen'. Ik was in 2 minuten weer weg...

› reageer

@rob Als ik de verbinding verbreek lukt het soms even om de beveiligde kant actief te krijgen maar de verbinding is heeeeeel slecht en valt dan weg.

› reageer

da's mooi @ hemiparo
maar dat inloggen was nou net het probleem en nieuw ww opvargen werkt dus ook niet (5* geprobeerd).

› reageer

@unlocken
Dat lijkt wel op een beveiligings protocol fout. Je verbinding gaat dan aan.uit.aan.uit. enz. Probeer je Fonera eens op een ander beveiligingsprotocol te zetten (bijv. WEP ipv WPA of WPA2).

› reageer

ze krijgen iig een hoop geld bij FON, zie link

› reageer

Hier in Leiden zou iemand ook heel erg blij worden van een invite... Heeft iemand er nog een over voor me? Ik hoop het te zien in mijn mailbox...

› reageer

Daar hebben we veel aan. mail bitte

› reageer

@elsinga: Ook mijn invite heeft zijn code nog niet gebruikt... heb een herinnering gestuurdHeb ik ook maar even gedaan:

Dag ......,

Je heb een tijdje terug heb je via mij een invite gekregen om een Fonera router te bestellen. Volgens de gegevens op de FON website heb je deze nog niet in gebruik genomen. Dat is jammer, want daardoor krijg ik geen nieuwe invite om aan een andere nieuwe gebruiker te geven.

Ik wil je daarom vragen om je Fonera zo snel mogelijk in gebruik te nemen en te activeren via de FON website.

Heb je geen gebruik gemaakt van de invite en de Fonera niet besteld, geef deze dan weg. Het liefst via www.telecomvergelijker.nl .

Met vriendelijke groeten,
123456

Wie weet helpt het ...

› reageer

invite is vergeven aan eerste gekwalificeerde sollicitant, zijnde: sierdw

› reageer

Sorry! Ik dacht dat mijn nick naam mijn mailadres zou verwijzen. Mijn mailadres is: rvanderpol@lycos.nl

Als iemand een invite over heeft... alvast heel erg bedankt!!!

› reageer

Nog iemand die een invite kwijt wil... voor een access point bij het NS station in Amersfoort. Handig toch!?

emielvh(etd)gmail(dut)com

› reageer

@yamal tnx voor je invite, maar hoe gaat een en ander nu verder. Heb alles ingevuld, maar heb niet het idee dat er 'iets is gebeurd' oid. Kan iemand me vertellen wat de procedure is na het ontvangen van een invite?

› reageer

@sierdw: ik neem aan dat je een bestelling hebt geplaatst via de link in de invite (of met behulp van de "voucher" die in die url staat; dat lange nummer kun je ook 'los' invullen als "Promotion Code" in de fon shop)?

Als het goed is krijg je direct per email een bevestiging van je bestelling, en staat na een weekje de postbode voor de deur. En dan gewoon aansluiten en eenmalig met je eigen login via het publieke wlan inloggen om te registreren...

› reageer

@yamal tnx, nu is de bestelling geplaatst _/-\o_

› reageer

@TOK
Wil je svp de Fonera registreren die je 2 weken geleden hebt aangevraagd? Ik kan dan weer een nieuwe invite weggeven hier.

› reageer

ha! ik ontvang af en toe een vaag signaal van een FON - er, kan zelfs connecten ermee. Daarom dacht ik, wat is dit toch. Lachen, ik wil ook wel delen, bandbreedte genoeg!

Wie kan mij een invite laten toekomen op f.s.jonker {ed] st.hanze.nl ?

› reageer

Als er iemand nog een Fon uitnodiging te besteden heeft dan hoor ik het graag: jan_werk et hotmail.com

Alvast bedankt.

Jan

› reageer

wil ook graag weer invites weggeven alleen heeft jandebehanger zijn FON nog niet kunnen aansluiten

› reageer

Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven met een verzoekje voor een invite
birdibird op gmail punt com

› reageer

@ JACCO2

Reuze bedankt!
Hij werkt en is geregistreerd!

Ben Zeer in mijn noptjes, heb hem mooi hoog en open geplaatst.

Jacco2, als het goed is heb je weer een invite over?

› reageer

Inderdaad, bedankt voor het activeren van je Fonera!

Welke trouwe bezoeker van TV was er eigenlijk aan de beurt?

› reageer

prima idee die Fon. wil graag van iemand een invite ontvangen op arrow2209 ophotmailpuntcom

› reageer

@jandebehanger: Had ik eerst ook, bij mij was het 2 dagen later wel oké, ik denk dat FON dat gewoon op afstand heeft gedaan toen. De fon zelf dacht toen al dat ie geregistreerd was, maar dat was blijkbaar nog niet. Ik zou gewoon nog even een dag of 2 wachten. Suc6

› reageer

Hoe kan ik mee gaan doen? Iemand uitnodiging voor mij?
patrickede (ed) gmail.com

Maken we zo gezamenlijk een wifi netwerk?

› reageer

Als velen hier: als iemand nog een invite over heeft dan hoor ik het erg graag. Ik doe graag mee met dit netwerk: martijnbouma (ed) yahoo.com

› reageer

ik zou ook graag een fon router willen. ik ga op kamers en dan kan ik de router mooi op onze internet knallen en de hele straat gratis (met halve snelheid ) laten genieten.. jurjenhoekstra (et)gmail (punt) com

› reageer

Nog even een tip: wanneer je een Fonera ontvangt en aansluit moet je er op letten dat de eerste persoon die inlogt degene is naar wie de Fonera is gestuurd. De eerste persoon krijgt namelijk een speciale registratiepagina te zien, waar je de o.a. de locatie van de Fonera moet aangeven.

Ik heb een keer de fout gemaakt om eerst met een ander account in te loggen en toen ging de registratie helemaal mis. Ik kon toen alleen maar contact opnemen met de helpdesk van Fon om de registratie ongedaan te maken. Dat lukte prima, alleen waren we toen wel ruim een week verder.

› reageer

@JACCO@
Hetzelfde probleem hier alleen FOn heeft na 2 weken nog steeds niet terug gemaild...

› reageer

@ spambam: heb de accespoint vandaag ontvangen (snel!), ga hem dit weekend aansluiten.

Als ik een invite heb, zal ik deze dit weekend aan iemand hier weggeven!

› reageer

@markus: ik houd me nog steeds aanbevolen

› reageer

Hallo
Is er nog iemand die een Fon promotiecode over heeft,dan komt er in nijmegen oost weer een gratis wifi bij.
alvast bedankt. (euramobil@orange.nl)

Bert

› reageer

Wel... het heeft even geduurd want ik heb schijbaar een paar dagen in coma gelegen maar hier de invite is vergeven aan jandebehanger. Natuurlijk na ontvangst z.s.m. aansluiten en registreren :-)
Veel plezier ermee!
Met hulp van m'n broer met z'n laptop de FON router kunnen registreren, hij moest natuurlijk de eerste invite,

› reageer

@Jepper: De fon zelf dacht toen al dat ie geregistreerd was, maar dat was blijkbaar nog niet. Ik zou gewoon nog even een dag of 2 wachten.Weet je zeker dat de Fonera goed geregistreerd is? Ik krijg namelijk nog steeds:
When your friend register the La Fonera WiFi router, we might give you additional invitations so you can continue to invite other friends into the FON Community.
Anders even met FON mailen? Zie tips eerder in deze thread.

› reageer

De invite die ik aan TOK heb weggegeven heeft ook nog niet tot een registratie geleid. Het is belangrijk dat de Fonera wordt geregistreerd met het email adres waarnaar de invite is verstuurd. Als degene die de Fonera heeft gekregen hem vervolgens met een ander email adres (dat is dus meteen ook een ander Fon account) gaat registreren, dan kan de schenker van de invite, geen nieuwe meer weggeven. Let hier dus op als je een invite ontvangt.

› reageer

Ja, hij draait al tijden goed, is gewoon geregistreerd

› reageer

Heeft iemand nog een invite over ? Kan ik een router zetten bij het NS station R'dam lombardijen.

mailen kan naar crash42_nl (at) yahoo.com

› reageer

Iemand nog een invite teveel?
Houd ik me aanbevolen
Voor nieuw accespoint in nijmegen-West

b100 at gmx punt net

Thanx

› reageer

Je kan nu ook je WiFi compatible Nokia gebruiken op Fon accespoints door de applicatie bij Fon te downloaden. Verder is het nu ook mogelijk Fon accespoints als POI toe te voegen op je TomTom navigatie apparaat. Wel leuke functies (onder downloads).

› reageer

Als degene die de Fonera heeft gekregen hem vervolgens met een ander email adres (dat is dus meteen ook een ander Fon account) gaat registreren, dan kan de schenker van de invite, geen nieuwe meer weggeven.@hmeijdam: Dat is een logische verklaring voor het feit dat ik geen nieuwe invites meer krijg om weg te geven!

@Jepper: Wellicht is dit probleem opgelost als je het e-mailadres in je FON account verandert naar het adres waaraan ik jouw invite verzonden heb?

› reageer

@123456: het email-adres waarmee iemand de fonera aanvraagt hoeft niet hetzelfde te zijn als dat waar de invite heen is gestuurd. Ik stuur al mijn invites eerst naar mezelf om ze vervolgens te forwarden naar de gelukkige (en in dat geval is dat email-adres dus altijd verschillend).

Het zou hooguit kunnen dat de account waarmee wordt geregistreerd (dus de account die als eerste op het publieke wlan van de nieuwe accesspoint inlogt) dezelfde moet zijn als de account van de aanvrager... maar ik vermoed dat zelfs dat niet het geval is, aangezien fon het mac-adres gebruikt om een specifiek apparaat te identificeren.

› reageer

Als alle voorgaande verzoeken
Voor uitbreiding in Haarlem, indien iemand nog een invite over heeft dan hoor ik het erg graag.
dijksv et dds punt nl

› reageer

Als iemand hebt en invite teveel, en een FON access punt in centrale Groningen (Grote Markt) will hebben, dan kan je en invite na ronnie_berntsson at hotmail.com sturen..

Cheers

› reageer

Ik verloot 2 FON routers/accespoints. Dus geen invites!! Was leuk om te proberen maar in de praktijk doe ik er geen moer mee dus zonde om ze te laten staan. Voorwaarde is wel dat je je registreert bij Fon en je accespoint actief gaat gebruiken. Als ik hem moet opsturen doe ik dat wel tegen verzendkosten. Om het eerlijk te houden (voor jullie uiteraard niet te controleren maar daar moet je muh maar in vertrouwen) kan iedereen zich tot 23:59 morgenavond inschrijven. Ik trek dan uit de lijst met namen 2 willekeurige namen en laat hier zaterdag het resultaat zien.

› reageer

Aangezien sierdw de zijne heeft geregistreerd zit ik weer eens met zo'n fonera invite opgescheept. Voorwaarden als altijd:

› reageer

Gut..... Je zou denken dat men liever gelijk een router/accespoint heeft dan een invite.... Inschrijving tot vanavond 23:59

› reageer

Hallo, als er nog iemand een uitnodiging voor fon over heeft,
Ik houd mij aanbevolen en zou graag een uitnodiging ontvangen.

Met dank

Gerard

g.brinkman@home.nl

› reageer

@bcool

Is je mailadres in je profiel actief ?
Ik stuurde je gister nm een mail naar dat adres.

Maar voor de zekerheid : zet mij maar op je lijst als je wilt.

› reageer

@bassie

Jij staat genoteerd hoor. Zoals het er nu uitziet maak je een erg grote kans op een fon router... Ik heb welgeteld 2 aanmeldingen Schijnbaar zijn invites leuker dan het apparaat zelf

› reageer

Hier ook nog een code voor een fon router die ik wil weggeven aan iemand die voor Zondag 22.00 heeft gereageerd en het dichtst bij Den Helder woont.

› reageer

Het verzoek uit Haarlem staat nog steeds open.
Indien iemand nog een invite over heeft dan hoor ik het erg graag.
dijksv [at] dds [dot] nl

(Zie dat ik te laat ben voor de veiling ;'( )

› reageer

Welgeteld 2 reacties gehad op mijn verloting..... De winnaars zijn dus Bassie en Gerard1976. Willen deze personen mij even hun adres gegevens mailen? Dat kan ik de fon routers opsturen of wat anders regelen.

› reageer

Vorige week heb ik de FON Wifi AP gekregen. Nu ben ik echt al belachelijk lang bezig om het werkend te krijgen, maar het lukt me niet.

Ik wil mijn 3Com Wireless als hoofd AP houden, en de FON voor de mensen buiten op straat. Dus ik zet in de FON de DHCP op disabled, sluit hem aan via de UTP en vervolgens houd daar de pret op. Niks werkt meer, ik krijg geen IP, dus is alles dood. Naar ik vermoed is het dus zo dat de UTP alleen rechtstreeks aangesloten kan worden op de modem.

Heb er niet zoveel zin meer in, dus ik geef de FON aan iemand in de buurt van Haarlem. Wie het eerst komt, die het eerst maalt!

Good luck!

› reageer

Deventer en haarlem,dus tot nu toe staat de code voor Haarlem.

› reageer

@Jacco: Nog even een tip: wanneer je een Fonera ontvangt en aansluit moet je er op letten dat de eerste persoon die inlogt degene is naar wie de Fonera is gestuurd. De eerste persoon krijgt namelijk een speciale registratiepagina te zien, waar je de o.a. de locatie van de Fonera moet aangeven.
Dit kwam ik daarover tegen in de help-pagina's:
7. La Fonera needs to be registered throught FON´s public signal. Select the “FON_AP” signal and click on the “Connect” button. A few seconds later you´ll see a message informing that you ´re connected to the “FON_AP” signal.
8. Open your browser (Internet Explorer, Firefox, etc.) and you´ll see the FON Access Portal.
a.If you don´t see the FON Access Portal, enter http://wifi.fon.com in your browser.
b.If you still see another web page instead of the FON Access Portal, contact with us.
9. To access your User Zone, log in with the email and password you used to register in the FON Community
10. We´ll show a specific form for you to register your access point in the FON Community.
a.If you don´t register it, we´ll show you a reminder alert in the User Zone
b.If you can´t see this message or the router´s register form, please contact us.

Punten 7, 9 en 10a zijn bij het in gebruik nemen van de Fonera dus kennelijk erg belangrijk. Anders werkt het misschien wel, maar is hij niet geregistreerd.

› reageer

@Markus:

De Fonera hoeft niet direkt in het modem, hij kan ook in een andere (W)LAN router. Als jouw 3Com router DHCP ondersteunt moet je de Fonera gewoon op DHCP zetten, dan pikt hij een adres op van de 3Com.

Zit de Fonera soms op een 10 Mbps aansluiting? Dit is (helaas) een bekend probleem. Je moet hem op een 100 Mbps aansluiting zetten.

Heb je hem op AES gezet? Sommige WLAN adapters hebben daar moeite mee. WPA+TKIP zou altijd moeten werken. Ook moet je opletten dat je interne LAN netwerk niet toevallig hetzelfde subnet gebruikt als wat de Fonera uitdeelt op zijn draadloos netwerk.

› reageer

@trupialus , nog interesse in een router?Jij was de dichtst bij zijnde bij Den Helder gisteravond.

› reageer

dank voor de tips via dit forum. Inmiddels heb ik de eerste fonera werkend (via Xing voor € 20. Inmiddels is de invite voor nummer 2 de deur uit....)

› reageer

@unlocken:
Ik ben nog niet voorzien en ontvang graag een invite.
adres: dijksv [at] dds [dot] nl

› reageer

Iemand nog een invite over voor de Hilversum? Graag mailen naar jjense(ed)hotmail.com

Bedankt!

› reageer

Degene die voor 22.00 mailt naar peter(ed)met06.nl en het dichtst bij den Helder woont krijgt per ommegaande de code toegestuurd.
Wachten op een reactie verder doe ik niet meer.

› reageer

Ik heb weer een invite weg te geven aan een Telecomvergelijker die minstens 50 posts heeft geplaatst in de forums en ook al een jaar hier meedoet. Dat betekent dus dat je 10 volle pagina's posts in je profiel hebt staan en de oudste post van voor april 2006.

Je moet je La Fonera wel echt gaan gebruiken en registreren bij FON, anders sta je hier binnenkort als hebberig bekend. Ook is het belangrijk dat je de Fonera aanvraagt en registreert met het email adres, waarnaar ik de invite stuur. Als je hem dan geregistreerd hebt mag ik weer een nieuwe invite weggeven, waar ik mee doorga tot de actie over is.

› reageer

[hmeijdam]
mijn 8 pagina's reacties zijn zeker niet genoeg ?

› reageer

'Markus' is geactiveerd; 'kenner' heeft nu z'n langverwachte invite in z'n inbox

› reageer

@mvloenh mail mij maar want er reageerde tot nu toe niemand.

› reageer

Begin 2007 liep er via het (open) businessnetwerk Xing een actie waar er bij een gratis Premium-lidmaatschap van één maand (of betaald voor meer maanden Premium-lid anders werd men na 30 dagen tergugezet naar een (gratis) Basic-lidmaatschap) ook meegedaan kon worden aan de Premium-World-acties waardoor er vervolgens een actie-code c.q. FON-voucher voor een gratis FON-router kon worden gegenereerd (gratis bestellen en bezorgen).
Ook waren er andere premium-world-acties waar aan kon worden meegedaan zoals gratis belminuten bij Skype etc. Veel Telecomvergelijker-Forum-leden hebben hier gebruik van gemaakt.
Uiteindelijk is het aanbod via Xing-netwerk gestopt (geloof dat er 1000 actie-codes / gratis FON-bestelvouchers zijn uitgereikt).

Nu maart 2007 is het mogelijk om bij Xing aan te sluiten voor een gratis Premium-lidmaatschap van 92 dagen (=3 maanden !) en als dat bij de Premium-world-acties kijkt (met name het aanbod voor België/Nederland wat minder is dan de aanbiedingen voor Duitsland), kan er weer een actie-code / FON-bestelvoucher worden gegenereerd (1 per lidmaatschap; alléén nu heeft die actie-code maar een waarde van 20 euro oftwel 50% kortingsvoucher op een FON-bestelling van een Fonera. Dus i.p.v. ca. 40 euro voor router incl. verzendkosten, betaald men bij bestelling 20 euro voor FON-router.
Verder zijn er via de Premimum-World-acties ook géén gratis Skype-minuten meer te krijgen.

Wie nog wel weet heeft van directe of indirecte mogelijkheden om gratis in aanmerking te komen voor een FON-router (is er eventueel nog via België of zo ergens een actie?) laat dat dan even weten.
Aanvullingen/verbeteringen op een en ander ook welkom.
_/-\o_

› reageer

s.vanDijk heeft een invite

› reageer

Mail is onderweg....

› reageer

@ spambam: Zoals ik eerder had gepost had ik wat moeite met het aansluiten op mijn bestaande netwerk, maar de aanhouder wint en is het mij dus gisteravond gelukt om het werkend te krijgen!

En dus heb ik ook weer een invite weg te geven. Dus mensen, reageer als je interesse hebt in een uitnodiging...

› reageer

@ Markus: Ik wil me wel op de lijst van de invites zetten Er is een mail naar je onderweg.

› reageer

@ Jaap: De invite zit in je mail, veel plezier ermee!

› reageer

@mvloenh Ja 8 pagina's is ook wel goed, maar je hebt er nu geloof ik al een? Het gaat me er om dat ik enige zekerheid wil, dat hij ook aangevraagd en geregistreerd wordt, zodat ik er meerdere kan blijven weggeven, dus wie heeft interesse?

› reageer

Ik houd mij aanbevolen, ik wil ook actief gaan deelnemen aan fon.
mijn email adres is

l.sparreboom(at)hccnet(dot)nl

› reageer

@hmeijdam:
Ja, natuurlijk wil ik hem registreren en gebruiken zodat er weer nieuwe invites uitgegeven kunnen worden, en Nederland 1 groot wifi netwerk krijgt
Hoe kom je erbij dat ik er al een heb ?

› reageer

Afgelopen vrijdag ben ik bij de Debitelshop geweest om een fonera te halen. Nou ja halen..... Ik moest mij bij fon.com registreren waarna ik een router kon bestellen. De medewerker plakte bij de bestelling een nummer in het vakje promo code et voila.... de router kon voor 0 euri worden besteld. Kortom. Ben je klant bij Debitel. Ga naar een D shop en bestel je gratis fon router.

› reageer

he!
kan iemand mij ook zo'n uitnodiging sturen? e-mail remko101@hotmail

› reageer

M'n broertje uitgenodigd op 18-02als dank voor de hulp met het initialiseren van de fonera.
Helaas heeft hij het "doosje" nog niet ontvangen, ik had het AP. al na slechts 8 dagen.
Duurt het tegenwoordig weer langer?
Wie heeft nog meer die ervaring?

› reageer

Mochten er nog invites over zijn, dan houd ik me aanbevolen:

bentinck (at) gmail. com

In ieder geval vast bedankt !

› reageer

@mvloenh
Zet even je email adres in je profiel, dan stuur ik je een invite

› reageer

Mensen die nog interesse hebben in een Fonera, moeten mij even mailen op sjoerd@telecomvergelijker.nl, ik heb nog een paar invites liggen.

Vermeld je gebruikersnaam in het mailtje, anders reageer ik niet, aangezien "echte" TV-leden voorrang hebben. Aan misbruik/profiteurs heb ik namelijk geen behoefte.

Ze zijn alweer op, maar als de mensen die ik uitgenodigd heb zich echt aanmelden, krijg ik weer nieuwe invites en zal ik de strikes weghalen.

› reageer

Mailadres toegevoegd.

› reageer

Jaap heeft zich vandaag keurig geregistreerd, veel plezier ermee Jaap!

Maar dat betekent dus ook dat ik weer een nieuwe invite heb. Mensen als remko101 krijgen hem niet, die registreren zich alleen bij TV voor zo'n ding.

Mocht een trouwe TV-er interesse hebben, laat een bericht achter en ik stuur een invite!

› reageer

Ja ik! Hoop dat ik er trouw genoeg uit zie
Maar ik zou graag een invite willen hebben.
En wil ik me hierbij afmelden van de wachtlijst van Sjoerd

› reageer

Ik heb ook nog een invite "over" en zal ik besteden aan een ouwe trouwe TV user. Dus als je net geregistreerd hebt... sorry !

› reageer

Ook ik zou in Groningen graag het FON netwerk actief willen uitbreiden!

Als er nog iemand een invite voor mij over heeft, ben ik diegene zeer dankbaar! _/-\o_

Uiteraard is mijn E-mail adres in mijn profiel terug te vinden.

› reageer

Ik heb 'm nog steeds beschikbaar, maar niet voor "first posters" zoals Rick Molema.

› reageer

Ik heb hier een jaartje geleden wel vrij actief geweest. Die registratiegegevens ben ik kwijtgeraakt, vandaar dat ik me opnieuw geregisteerd heb (dit keer zonder nick).

Maar ik begrijp je reactie wel en wacht rustig af

› reageer

Mijn reactie is niet zo bot bedoeld als dat ie over kan komen, meer om te voorkomen dat deze draad vol komt te staan met mensen die alleen registreren op telecomvergelijker.nl omdat ze zo'n invite willen (en dan zien we ze nooit meer terug nadat de FON op marktplaats is gezet... niet dat jij dat doet)

› reageer

@ Rick Molema: Heb je een invite gestuurd, naar het mailadres in je profiel. Ajb zsm aanvragen!

› reageer

Momenteel ben ik ook voorzien!

Bedankt Steef.

› reageer

Mijn reactie is niet zo bot bedoeld als dat ie over kan komen, meer om te voorkomen dat deze draad vol komt te staan met mensen die alleen registreren op telecomvergelijker.nl omdat ze zo'n invite willen (en dan zien we ze nooit meer terug nadat de FON op marktplaats is gezet... niet dat jij dat doet)

Verdomd als het niet waar is. Er staat er al een op Marktplaats te koop. Allemaal bieden zou ik zeggen.

› reageer

Laat ik nou net op zoek zijn naar een WiFi router.
Kan iemand mij helpen? bever(ed)zeelandnet.nl
Gratis is, zeker voor iemand uit Zeeland (laat ik jullie maar even voor zijn), natuurlijk geweldig!!

› reageer

@Flash: invite is onderweg

› reageer

Ik vind dit initatief fantastisch en zou graag meewerken! Hoe kan ik in het bezit komen van zo'n access point van FON. rutgervvh(ad)gmail.com

› reageer

Hartelijk bedankt voor de invite! Ik ga de mijne uiteraard hier weggeven!

› reageer

Als er nog iemand een invite over heeft dan zou ik er ook graag een hebben.
alvast bedankt

euramobil@orange.nl

› reageer

Mocht er dan (NOG) iemand zijn die een invite overheeft graag! _/-\o_

nl0pvm(ad)hotmail(dod)com

› reageer

Voor de alleen-registreren-bij-TV-voor-een-Fon: neem 'n abonnementje op ComputerTotaal

Voor de langer geregistreerde actieve TV'er die minimaal z'n Fon na ontvangst activeert, heb ik 'n invite./edit: is weggegeven

› reageer

Ik ben nu voorzien door _/-\o_ spambam _/-\o_ en nu afwachten

› reageer

ik heb een invite gekregen van Marinus (bedankt), nu even wachten tot I binnen is.
garoeten
Bert

› reageer

Ook ik zou graag een invite krijgen! Dus ik hou me aanbevolen!

ngerende(ed)gmail(dot)com

› reageer

en ook ik houd me aanbevolen voor een invite.

Uiteraard stel ik hem open voor andere Fonners, die in Den Haag op het terras bij het Plein een drankje met laptop of pda doen!

› reageer

Aangezien ik hier ook mijn invite heb gekregen, doe ik onder de volgende voorwaarden mijn nieuwe invite de deur uit.

"Deze geef ik wederom aan een Telecomvergelijker die minstens 50 posts heeft geplaatst in de forums en ook al een jaar hier meedoet. Dat betekent dus dat je 10 volle pagina's posts in je profiel hebt staan en de oudste post van voor feb 2006. Een beloning voor je actieve bijdrage zal ik maar zeggen

Je moet niet al een Fonera hebben en je Fonera ook echt gaan gebruiken en registreren bij FON, anders sta je hier binnenkort voor schut . Zodra jij je Fonera nl activeert, mag ik weer een nieuwe invite weggeven, wat ik hier weer ga doen, tot de actie over is. "

Graag ook een copy naar justincasenl@gmail.com !

First come, first serve!

› reageer

en ook ik houd me aanbevolen voor een invite.

Uiteraard stel ik hem open voor andere Fonners, die in Den Haag op het terras bij het Plein een drankje met laptop of pda doen!

b_map at h o t m a i l . c o m

› reageer

Suggestie voor de invite-weggevers; vraag een linkje per mail naar het profiel van de TV'er met daarin het mailadres. Weet je direct hoe en wat

› reageer

Na het weggeven van een invite (verkregen buiten tv.nl om) krijgt de persoon die de invite ontvangt de melding dat hij gewoon 39.95 moet betalen. Ook na het invoeren van de actiecode veranderd dit niet.

› reageer

Ik heb nog 1 invite te vergeven. Aangezien het niet helemaal overzichtelijk is wie wel en wie niet één heeft gekregen, stuur me even een mail (check me profiel.) Zet in de mail even een link naar jouw profiel zodat ik even kan checken of je wel een echte tv-er bent.

› reageer

Edit: Hij is weg.

› reageer

@hmeijdam
Fon is zojuist besteld, duurde iets langer, maar ik was afgelopen weekend weg.

› reageer

1 invite voor een vaste bezoeker van telecomvergelijker.nl stuur een linkje naar je profiel naar b_map at hot mail dot com

én Jeroen BEDANKT!

› reageer

Ik heb ook weer 1 invite voor een vaste bezoeker van telecomvergelijker.nl. Voor de voorwaarden, zie een paar posts terug. Het aanbod geldt dus niet voor nieuwe registreerders. De eerste reageerder hieronder die aan de voorwaarden voldoet heeft prijs. Zet wel je e-mail adres in je TV profiel of stuur mij een e-mail.

› reageer

Hier ook een invite beschikbaar voor vaste gebruikers.
@hmeijdam: de jouwe krijg ik tot op heden nog steeds niet geregistreerd, ik ben er mee bezig!

› reageer

er zijn niet zoveel vaste bezoekers zo te zien die onder " de voorwaarden" vallen.

Mijn invite is er nog niet eens uit!

› reageer

Justin, ik heb je zojuist een mailtje gestuurd, je zou me erg veel plezier doen met een FON invite. _/-\o_

update: Ik ben inmiddels dankzij Justin voorzien van een invite

› reageer

Ik ben vast niet waardig voor jullie invite. Beetje jammer maar dat maakt niets uit. Ik ben dus lid van Xing geworden, en het is daar best interessant ook! Dus thankx!

› reageer

Sjirafje,

Zojuist heb ik je een invite doen toekomen!

› reageer

Bedankt Justin! Bestelling is geplaatst

› reageer

Dan doen we het anders:
Wie woont er in de buurt van Helmond? Meld je maar voor een invite..

› reageer

Ik wilde mijn invite hier weg gaan geven, kan het niet meer!
Ik zie tenminste nergens meer staan dat je een router weg kunt geven.
Maar hopen dan dat het tijdelijk is

› reageer

Ik hoop maar dat mijn fonera nog wel wordt bezorgd. Kan iemand een (recente) indicatie geven van de levertijd?!

› reageer

@toet;
Bij mij was hij er binnen 7 dagen (dinsdag besteld / maandag in huis)...

@okidoki;
Oja, ik zie het nu ook.
Hopelijk idd tijdelijk...

› reageer

@WorldWideWaiting

Dat zou mooi zijn, ik heb de mijne afgelopen zaterdag besteld. Dus ik zou mijn fonera vrijdag of zaterdag al kunnen ontvangen _/-\o_. Wel jammer dat ik niemand anders meer een invite kan sturen Ik had graag op mn werk ook zo'n doosje willen neerzetten. Of zijn er nog mensen die nu nogsteeds een invite open hebben staan?!

› reageer

@toet;
Ik kom er net achter dat (momenteel) alleen (nog) de link is verdwenen.
De pagina bestaat nog wel....

- log in bij www.fon.com
- ga naar
https://www.fon.com/en/userzone/FGF

› reageer

Ja dat klopt, maar je kunt geen invites meer versturen.
Als ik doe wat jij zegt kom ik op een pagina waar staat:

You have used up your available invitations

En dat is niet waar want ik heb er nog een.
Dus ik denk dat die 'omweg' het niet oplost helaas

› reageer

Ow whaha... zo'n uurtje geleden nog wel...
Bij mij nu ook niet meer.

› reageer

Dat is ook balen zeg, niemand kan dus niemand meer inviten

› reageer

daar lijkt het wel op toet, hopen dat het van tijdelijke aard is.
Maar ik denk dat gratis routertjes wel eens vereden tijd zou kunnen zijn.

› reageer

Dan kunnen we dit topic ook wel weer sluiten en met de huidige lage dekkingsgraad wordt het volgens mij niks. Je kunt er altijd nog DDWRT firmware op flashen. Daar heb ik inmiddels een Fonera van voorzien.

› reageer

nee idd, als ze willen dat dit slaagt dan zullen ze toch wel die dingen gratis moeten verstrekken. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die er 40e ofzo voor willen neertellen.
Maar goed, we wachten af

› reageer

DD-WRT Firmware?

Kun jij hier iets meer info over geven?

› reageer

Ik raak mijn invite aan de straatstenen niet kwijt

› reageer

@tebbie
Dat is open source router firmware met veel meer configuratie mogelijkheden. hier kun je de wiki lezen. Er zijn een paar duitsers en die hebben eens goed naar zo'n Fonera gekeken.

› reageer

Zonet een email gekregen van Fonera voor een nieuwe Fonera router. Ik had nog een oude staan van Linksys, maar die ga ik nu omflashen naar een algemene router.

› reageer

@Tok;
Volgens WorldWideWaiting kan je geen invite meer geven omdat de pagina die je daarvoor moet gebruiken er niet meer is.

› reageer

Nouja, ze hebben de links ernaar weggehaald,
en het aantal invites (volgens mij) bij iedereen op nul gezet....

› reageer

Ik heb mn Fonero! zaterdag 7 besteld vrijdag 13 in huis met UPS

› reageer

Heeft er iemand nog een uitnoding voor zo'n Fonera routertje? De mijne heeft gisteren een onzachte landing met de aarde niet overleefd
Mijn adres: webmaster (at) lgr (d.ot) be

Voor mensen die een goede en duidelijke tutorial zoeken om de Fonera te flashen naar DD-WRT: http://uselesshacks.com/?p=23

Alvast bedankt!

› reageer

@shenz: zoals je hier misschien al hebt gelezen is het niet meer mogelijk om een invite te versturen. Ik vrees dus dat je het zonder fonera zult moeten stellen!

› reageer

Hmm, ben blij dat ik toch nog 1 voor m'n broer heb weten te bemachtigen via de verloting van bcool.
Het was wel erg spannend met 2 deelnemers, dat wel.

› reageer

helaas is er nog geen fix voor de -r3 versie

› reageer

Soon we’ll be deploying our flat panel Fontennas that extend the range of Fonera to about 200 meters / 600 feet. The rollout of the Fontennas will give us greater visibility and further drive the spread of FON! This may be a good time to try our ad experiment.

Dit en meer akties zoals spread-fon zeggen genoeg, ze gaan nu ca$hen... Heel vreemd dat er niet een kleine opmerking in blogs van ze staat...

› reageer

Is dat niet een beetje een voorbarige comclusie ? Ze zullen aan die routers in ieder geval niet veel verdienen als ze die verkopen voor E 20 per stuk.

› reageer

Vorige week dinsdag een accesspoint aangevraagd bij FON (toen kon het nog...), maar verder niets meer van gehoord.
Krijg je normaal gesproken een verzendbevestiging ofzo ??

› reageer

Nee, voorzover ik weet krijg je dat niet.
Alleen op het pakje zelf stond bij mij een trace code.
Kan je met die code mooi achteraf bekijken of je het pakketje hebt ontvangen...

› reageer

Vond een briefje in m'n brievenbus dat UPS geprobeerd heeft een pakketje af te geven, dus m'n bestelling is aangekomen :-)
Nu nog kijken of er morgen iemand thuis is....

› reageer

Ze hebben ze het FonGetsFon programma nieuw leven in geblazen, want na de drie andere invites die ik al weggegeven heb heb ik er net weer 4 nieuwe bij gekregen! De catch is alleen dat de mensen die ik nu uitnodig 20 euro moeten betalen voor het kastje..

› reageer

Zojuist een mail gekregen dat Rick zijn FON heeft geregistreerd, en ik kan weer een invite weggeven. Maar iedereen moet inderdaad nu 20 euro gaan betalen...

Ik voorzie een spoedig eind van dit project...

› reageer

Ja, da's minder mooi.
Toch is 20 euro niet veel geld voor een draadloze router met een leuk design. Daarbij heeft Fon een sympathiek imago opgebouwd,kan best kans van slagen hebben. Misschien dat het in Nederland wat moeilijker wordt omdat heel veel mensen al draadloos zijn met een gratis router van hun provider en er dan geen 20euro voor over hebben.

› reageer

Wie wil er een invite om een FON kastje voor half geld te bestellen? Mail naar het e-mailadres in mijn profiel. 3 invites beschikbaar.

› reageer

Zie linkje van me verder beneden; bij ComputerTotaal(proef?)abonnementje gratis, dat kost iets van 25 euro. En gratis Fon bij Debitel, loopt dat nog? Bij 't begin van Fon gaven ze ze voor 5 euro en 'belofte' van minimaal een jaar aanlaten weg. Las op de blog van ze dat ze toegang tot skype ook aan niet-abo's doorgeven, doordat die hun gaan sponsoren. Voorzie wanneer gsm's massaal met Skype gaan bellen je dataverkeer enorm zal toenemen. En er dan 20 euri voor moeten betalen... Zie geregeld aanbiedingen van draadloze routers rond 39,95 + gratis USB-adapter, dus echt voordelig is 't niet langer. Als iemand zo'n niet-gratis invite wil, mail maar

(zie ook blog)

Wat me wel opwindt: 40% provisie die retailverkopers over die 20 euro vangen voor elke verkochte Fon, steekt Fon nu in z'n zak. Een 'friend' heeft dus niet zoveel voordeel als het lijkt.

'We give you the entire margin - FON now goes retail' - mijn eerdere opmerking over ca$hen is dus nog niet zo gek...

› reageer

Draaf je niet een beetje door ? Ik heb ook zo'n Fon ding hier, al een paar maanden dag en nacht aan. Het ding staat bij mij op de vensterbank dus bereik in de hele straat. Kijkend naar de logs zie ik dat er in al die maanden nog geen mens gebruik van heeft gemaakt.

Dataverkeer kost bijna niets, ik heb inmiddels 8 Mbit, 1e jaar voor E 9,95 per maand daarna E 19,95. Er kunnen heel wat mensen via mijn lijntje bellen voordat ik er iets van zou merken.

Daarnaast heb ik ook de mogelijkheid om via Skype te bellen via andermans Fon. Ik heb al gekeken; Als ik straks op vakantie ga dan weet ik precies waar ik moet zijn om gratis te internetten

Ik denk dan ook dat het cashen reuze meevalt. Ook al zouden ze nu iets over houden aan de Fonrouters. Bedenk maar eens hoeveel ze er moeten verkopen om het verlies op de oude actie goed te maken.

› reageer

Je hebt gelijk, beetje fout om tijdens de werkstress te leuten over wat dataverkeer

Als ik stekker eruithaal om 'm ergens anders in te proppen, dan zijn m'n logs leeg - dus in hoeverre die kloppen...
Probleem op de fonmaps is dat van de 10 punten in m'n wijk/plaats er maar 2 lichtgroen zijn, dus echt trouw zijn er maar weinig...

Had gelezen dat de linksys'en die ze hadden gegeven omgeruild worden als je dat wilt, omdat die eenvoudig te flashen waren. En dat ze nu zelf die dingen maken, tegen ongetwijfeld veel lagere prijs. Aangezien er een miljonair achterzit, en google+skyper meefinancieren, zal er genoeg geld en een businessplan achter zitten.

Jammer alleen dat je tijdens vakantie dus wel je modem+router aan moet laten staan thuis, omdat anders je na een week niet kunt fon'en met je account. (misschien ideetje om 'm ff bij familie aan te sluiten : )

› reageer

Jammer alleen dat je tijdens vakantie dus wel je modem+router aan moet laten staan thuis

Het ding trekt 2 Watt, dat is 4 euro per jaar. Hoe lang ga je op vakantie, 3 weken? Dan praat je over een bedrag van 23 cent.

Kom je uit Zeeland, of zo?

› reageer

Nee, geen Zeeuw, maar heb wel gemerkt dat de adapter van de router *zeer* warm wordt en dito bij de voeding van 't modem. Zou dat thuis geen weken laten pruttelen tijdens m'n vakantie. Zeker weten van die 2W?

› reageer

Tip:
Als je een abonnement op Computer!Totaal neemt op www.computertotaal.nl/abonneren ontvang je voor €25,- 6 nummers van Computer!Totaal en een gratis Fon-Router!. Ben je al abonnee/lezer kun je hem voor € 20,- (inclusief verzendkosten) bestellen www.computertotaal.nl/lezersvoordeel

› reageer

Grappig om te zien dat - nu de FON's niet meer gratis zijn - dit topic ook helemaal stil valt. Ben benieuwd hoe het nu af gaat lopen met dit project...

› reageer

Bij het blad Tips&Trucs krijg je er ook een bij een abo.

Kreeg ook een mail van Fonera dat ik 'm te weinig aan zou hebben laten staan (vakantie duh), ze hadden het over een policy sinds 1 april. Nou had ik 'm dus al sinds eind maart en hij staat alleen aan als ik zelf draadloos ben.

KEEP YOUR LA FONERA ONLINE AND ENJOY FREE WIFI EVERYWHERE!

Dear Fonero,

As we have already informed you, starting on April, 1, 2007, FON uphold the requirement of keeping your La Fonera online 24 hours a day and exercise fairness amongst all FON members.

Our Community offers you the enjoyment of WiFi everywhere thanks to the contribution of thousands of Foneros worldwide sharing their WiFi with other members like you. That's why to benefit from WiFi everywhere you also need to keep your La Fonera alive and beating.

We have detected your Fonera has not been online for over a week and are contacting you to offer any necessary technical assistance. Have you had any problems? Can we help? Please, let us know.

We really want you to enjoy the FON Community, but remember that after a month of your La Fonera being offline (that means it's not plugged and running), your free WiFi access privileges (roaming) will be temporarily on hold.

If you have any questions regarding your La Fonera WiFi Router, including questions about set up or registration, please click here.

Thank you!
The FON Team

› reageer

ze timmeren wel aardig aan de weg, zie ook dit artikel.

› reageer

@spambam: Jammer alleen dat je tijdens vakantie dus wel je modem+router aan moet laten staan thuis, omdat anders je na een week niet kunt fon'en met je account. (misschien ideetje om 'm ff bij familie aan te sluiten

De waarschuwingsmail komt volgens mij na ca. een week. Je gratis access wordt volgens bovenstaande waarschuwing pas na ca. 1 maand tijdelijk gestopt. Dus bij 3 weken op vakantie plug je hem de da vantevoren uit. Kom je weer thuis, dan plug je hem weer in en is je acces zowel tijdens als na je vakantie behouden. (hopelijk doet de Fomera eigenaar op het vakantieadres niet hetzelfde )

Verder heb ik gemerkt dat ik met mijn Windows mobile toestel niet kan inloggen op de fonera. Dat is wel jammer. Ik sleep namelijk geen laptop mee op vakantie. (of doe ik iets verkeerd?)

› reageer

@Koen:
Je moet even een root certificaat importeren op je Windows Mobile toestel. (Overigens hoop ik niet dat je een WM smartphone hebt want die zijn daar meestal tegen gelockt).

Daarnaast moet je ook nog rekening houden met een beveiligingsmelding omdat WM niet overweg kan met wildcard certificaten zoals van *.fon.com.

› reageer

Vandaag 1 invite weggegeven. Wie wil er verder nog een FON kastje voor half geld bestellen? Mail naar het e-mailadres in mijn profiel. Ik heb nu nog 2 invites over.

› reageer

Ik probeer nu al een tijdje via Debitel nog z'n Fon-router te krijgen. Maar het lukt voorlopig nog niet. Telkens wel een ander verhaal.

Eerst werd verteld dat hem alleen bij een nieuw abo of bij een verlenging kon krijgen. Daarna dat ik hem in de Debitel shop kon afhalen. Daar verwezen ze me terug naar de website. En nu kreeg ik als reden dat ik eerst Debitel One moest aanvragen en dat ik dan zo'n router gratis kon krijgen. Debitel One gaat niet icm met het Vodafone neetwerk, dus loop ik nu weer dood.

Is het mensen gelukt bij Debitel zo'n router te halen? En via welke ingang hebben ze dat gedaan?

› reageer

Is het mensen gelukt bij Debitel zo'n router te halen? En via welke ingang hebben ze dat gedaan?

Ja, geen problemen hier. Besteld en opgehaald via de Debitelshop Groningen.

› reageer

Hier zijn invites te koop

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270114295884

› reageer

Gisteren en vanochtend mijn laatste 2 invites weggegeven via het e-mailadres in mijn profiel. Ik sta weer op "You have used up your available invitations."

› reageer

Available Invites: You have 3 invitations left

Wie zoekt een invite om een FON router voor 50% korting te krijgen? Mail jou e-mailadres naar mijn e-mailadres, deze kan je vinden in mijn profiel.

› reageer

Hm, ik heb ook nog enkele invite's voor een fonera voor 20 euro.
Hier zijn er twee, die nog in mijn mailbox stonden.
Wie ze het eerste gebruikt, en beloofd dat hij de fonera registreerd op het emailadres waarop hij de fonera heeft besteld, mag ze gebruiken:

717157584027446
091951721971973

Instructie:
Ga naar http://shop.fon.com/
Kies "Add to cart" bij de la fonera
Vul bij "Promotion Code:" één van de twee code's in
Kies "submit"
Kies "checkout"
En volg verder de instructies.

› reageer

ik heb de mijne gewoon uit debitel venlo..
als debitel klant daar gratis meegekregen en nu dus aangesloten.
ben er erg blij mee daar ik altijd ruzie had met mn wanadoo live box die draadloos catagorisch weigerde! haha

› reageer

Cool, ik heb een gratis antene besteld

Dear Fonero,
In the next weeks, we are going to launch the La Fontenna, a directional antenna that sends your FON WiFi signal further, boosting the coverage of the FON Community and improving your WiFi experience.
The new La Fontenna powers your FON Spot by improving its coverage up to five times and making FON even cooler for all of our Foneros.
As one of our top Foneros, we want to thank you for supporting our Community by directly involving you in this good news. Therefore, we are offering you the new La Fontenna for FREE! (regular price: $/€ 19,95 + shipping costs)
Just visit the Fon Shop, enter the Promotion Code below, and order your free La Fontenna. FON will even pick up the delivery costs and taxes!
Promotion Code: A247750636658430
If you have any questions regarding this offer for a free La Fontenna, please click here.
Thank you!
The FON Team

› reageer

Ik kreeg die e-mail ook, maar ik moet 2 euro betalen...

Die antenne staat overigens nog niet in de FON shop.

› reageer

wie heeft een extra Promotion Code voor mij.Als iemand nog een uitnodiging over heeft, hou ik me ten zeerste aanbevolen.
amsterdam29(ed)gmail.com

› reageer

Als er iemand nog een promotie code voor de La Fontenna heeft en die niet nodig heeft. Heb ik wel interesse Ik woon vlak bij een druk station maar mijn La Fonera heeft net niet genoeg bereik om het station te bereiken.

Als ik een La Fontenna heb zal dit zeker lukken!
gamestation2003@hotmail.com

› reageer

Ter verduidelijking: de Fontenna staat nog niet in de shop maar als je de Promotion Code invoert verschijnt hij opeens wel in je winkelwagentje.

@sis1:
Bedoel je een uitnodiging om een Fonera te kunnen bestellen voor 20 euro? Daar kan ik nog een aantal van versturen.

› reageer

@ Jacco2:
Ja dat dat bedoel ik uitnodiging om een Fonera te kunnen bestellen voor 20 euro .ik heb maar een nodig.Thnks

› reageer

foutje.

› reageer

Ik krijg deze melding "Invalid promotionalCode" bij de code A247750636658430 ....

› reageer

@sis1:
Heb je de uitnodiging binnengekregen? Er leek niets te gebeuren toen ik hem verstuurde maar toen ik het nogmaals probeerde kwam er een foutmelding.

› reageer

@jacco2 Ik heb er even een naar sis1 gestuurd

› reageer

@Jacco2

Bedankt ,mail ontvangen en de Bestelling is geplaatst .

› reageer

LaFontenna??? Toch al een tijdje 'n FON draaiende, maar dat mailtje niet gehad voor 'n gratis antenne... Iemand zo'n code over? (mailadres in profiel)

› reageer

Kan iemand mij een uitnodiging sturen aub? (Gratis is niet meer te regelen neem ik aan?) Alvast hartelijk dank voor de moeite.

› reageer

@datadirected:
Ik wil je er wel een sturen. Geef even een reaktie (om te voorkomen dat je er meerdere toegestuurd krijgt).

Leuk voor op vakantie. Je stelt thuis zo'n Fonera op en dan mag je gebruik maken van de Fonera van anderen. Er komen steeds meer telefoons met Wifi en Voip op de markt, daar kun je Fon ook voor gebruiken.

› reageer

Ook ik zou wel graag zo'n antenne willen. Mailadres in mijn profiel. Danku alvast!

› reageer

en nog 1 voor een code voor zo'n antenna
mail, zie profiel!

Heb dat ding toch dagelijks aanstaan.

› reageer

Even voor de duidelijkheid: het gaat om uitnodigingen om de Fonera (draadloos toegangspunt) te kunnen bestellen voor het gereduceerde tarief van 20 euro. Niet om promotiecodes voor een gratis antenne. Die codes worden namelijk alleen door Fon zelf verstuurd.

› reageer

Ik hou me aanbevolen voor een uitnodiging voor een Fonera voor € 20.

› reageer

@erikd_o:
Invitatie verzonden.

› reageer

Hans bedankt!, Ik heb er dus een ontvangen.

› reageer

We want to involve you in the good news by offering you the new La Fontenna for just $/€ 2 plus shipping costs! (Regular price $/€19,95 + shipping costs).

Huh? Mailtje iets verder beneden was gratis?

› reageer

Ik heb een invitatie over voor de eerste reagerende op robert ed elsinga punkt net, waardoor je een La Fonera krijgt voor 2 euro plus verzendkosten.

› reageer

@ Robert - Mailtje gestuurd, hoop dat ik de eerste ben

› reageer

Invite is nu dus weg.

› reageer

@gamestation2003:
Fon heeft net een aantal promotiecodes voor Fontenna's verstuurd. Alleen moet je nu zelf de verzendkosten betalen. De totale kosten worden dan 7 euro. Nog belangstelling? Bij welk station woon je eigenlijk? Let wel: je kunt alleen betalen met Mastercard/Visa/Paypal.

› reageer

Ook ik zou graag een fonera willen kopen voor €20.
Heeft er iemand nog een invite voor mij?
E-mail in profiel.

› reageer

@Logic19:
Invitatie verstuurd.

› reageer

Lijkt me echt GEWELDIG!
Mag ik ook een invite? (zie profiel)

› reageer

fhoogeveen:Lijkt me echt GEWELDIG!
Mag ik ook een invite? (zie profiel)

Freddy was de voornaam niet?

Bytheway, vandaag een een email gekregen met een kode voorLa Fontenna
Jammer dat ik niet gewoon met m'n bankrekening kan betalen, maar met paypall of een creditkaart.
7 euro is geen geld, naast mijn huis komt toch niemand, maar op de parkeerplaatsen voor en achter mijn huis is er wel ruimte om te laptoppen.

› reageer

Voor wie nog een invite heeft, hou ik me aanbevolen.

ngerende(ed)gmail(dot)com

› reageer

naast mijn huis komt toch niemand, maar op de parkeerplaatsen voor en achter mijn huis is er wel ruimte om te laptoppen.

Iedereen lijkt zo blij te zijn met deze antenne maar zo geweldig is het niet. Deze antenne is een "directional antenna" wat betekent dat het vermogen in een richting wordt gebundeld. In alle andere richtingen wordt het vermogen een stuk minder.
Als je dus bereik voor _en_ achter je huis wilt dan moet je deze antenne dus zeker niet gebruiken.

Lees maar eens op:
https://www.fon.com/en/landing/fontenna

› reageer

@ fhoogeveen en ventieltje:

Wat voor invite willen jullie nu precies? Heb er nog meerdere voor een FON voor €20. Als jullie deze willen dan meldt dat hier maar of mail me in mijn profiel.

› reageer

You have 3 invitations left

Send each invitation to a friend who is not yet a Fonero. All you need to do is enter the information and we will send your friends an invitation they can redeem in the FON Shop. Then they'll need to register as a Fonero, enter their address and we will send them the La Fonera WiFi Router for just €/$ 20 (offer valid only in the European Union, Norway, Switzerland, US and Canada), including taxes and shipping.

Mailadres in profiel en denk dat je dan voor €2 de LaFontenna erbij kunt krijgen

› reageer

Invite verstuurd aan Hoogeveen.

Er is weer belangstelling voor de invites terwijl je ze toen ze nog gratis waren aan de straatstenen niet meer kwijtraakte.

› reageer

Mocht iemand nog een promo code voor een Fontenna hebben dan houdt ik me aanbevolen... zelf heb ik nog een code voor een 20 euro Fonera. Interesse in de laatste? Laat even weten via de mail!

› reageer

@ TOK

Bedankt voor de invite. Heb 'm nog niet gebruikt, ben nl aan het proberen om die accesspoint te bestellen icm met de actie in de shop. Krijg je voor paar euro's die antenne erbij. Maar telkens als ik die antenne in mijn winkelmand plaats, krijg ik voor de antenne geen korting. Wel voor het accesspoint.
Volgens mij kan ik alleen die antenne in een aparte bestelling met een "invite" oid met korting bestellen.
Iemand enig idee?

› reageer

Helaas is er nooit een uitnodiging voor een La Fonera bij mij gearriveerd. Ik heb nog steeds belangstelling. Ook voor de Fontenna.
Alvast bedankt!

› reageer

erik, stuur me ff een mailtje met je jusite email adres naughtygenius -ed- gmail -punt- com. dan stuur ik je een uitnodiging.

› reageer

@Erik O.:
Promotiecodes verstuurd.

› reageer

Jacco, nogmaals bedankt!
Sjolmers, als het goed gaat komen ze van Jacco binnen. Mijn adres in mijn profiel is helemaal correct overigens.

› reageer

Ik volg de draad al vanaf het begin. Omdat ik toen geen laptop had, had het geen zin om de FON aan te vragen(toen was het nog gratis).

Ik heb nu een laptop, dus als iemand nog een invited over hebt voor de fonera voor €20 en de antennen voor 2,-. Graag naar het volgende adres mailen.

tony4sales(at)hotmail.com

thxx.

_/-\o_

› reageer

Codes binnen, gelijk La Fonera en Fontenna besteld. Niet in één bestelling want dan pakt het systeem maar één van de beide promotiecodes voor korting.
Voor alle duidelijkheid nogmaals wat die promotiecodes inhouden: De La Fonera is € 20, inclusief verzendkosten. De Fontenna is € 7, inclusief 5 euro verzendkosten.

› reageer

@antispam Je hebt een invite

› reageer

Ik durf het bijna niet te vragen, maar heeft iemand, na de sucesvolle aanvraag van een la fonera , nog een antenne promo code voor mij? Dank alvast.

› reageer

Mocht iemand nog een La Fontenna promo code voor mij hebben, dan houd ook ik mij van harte aanbevolen! Op dit moment heb ik namelijk regelmatig geen stabiel signaal omdat ik blijkbaar net te ver van het access point zit...

› reageer

Net accesspoint besteld, heeft ook iemand voor mij een pomo code voor de Fontenna?
E-mail in profiel.
Alvast bedankt!

› reageer

@fhoogeveen: Zit in je mailbox! De andere mailers waren net te laat voor de antenne. Ik heb trouwens ook nog 3 invites voor een Fonera accesspoint. Wie wil?

› reageer

Wie heeft er voor mij een invite voor het accesspoint en een code voor de antenne , mijn email adres staat in mijn profiel ?
BvD

› reageer

Zie verder in deel 2

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.