Apple lanceert de iPhone

Nieuws over IPHONE

Valt de iPhone tegen?

De eerste cijfers over de verkoop van de iPhone maken de hype niet waar. De Amerikaanse telecompartner van de fabrikant van de mobiele telefoon, AT&T, heeft slechts 146 duizend mensen aangesloten. Veel minder dan de verwachte half miljoen bellers.

Op de beurs in New York moest Apple direct een veer laten. Het aandeel daalde tijdens de handel dinsdag 6 procent. Dat komt neer op een waardedaling van maar liefst 7 miljard dollar.

De cijfers van AT&T, het enige telecomconcern in de Verenigde Staten dat de iPhone aanbiedt, zijn wel enigszins vertekend, zo waarschuwen analisten. Het betreft slechts de eerste twee verkoopdagen van de telefoon, die ongeveer een maand geleden op de markt kwam. Daar komt bij dat AT&T geteisterd werd door technische problemen waardoor veel bellers hun iPhone de eerste dagen niet konden gebruiken.

In de aanloop naar de introductie van de iPhone heeft Apple het speeltje enorm gehyped. Met succes, want veel fanatici trotseerden dagenlang de elementen voor de deur van onder meer de Apple-winkel in New York om als eerste de telefoon in handen te krijgen. Apple borduurt met de iPhone voort op de populariteit van zijn muziekspeler iPod. De iPhone is naast een telefoon, een mp3-speler en internetbrowser.

De koersdaling van dinsdag was ook het gevolg van een rapport van een analistenbureau CIBC over de verkoop van de iPhone. De afgelopen tien dagen zou de vraag naar de telefoon een "significante" afname laten zien. Dat zou het gevolg zijn van onvrede over de trage netwerkverbinding waarmee de iPhone werkt. CIBC bezoekt winkels en ondervraagt iPhone-gebruikers om tot zijn resultaten te komen.

De hoge prijs van het apparaat zou volgens analisten veel potentiële kopers afschrikken. De iPhone ligt voor 499 tot 599 dollar in de winkels, veel meer dan vergelijkbare telefoons van andere producenten.

Apple presteert woensdagavond Nederlandse tijd zijn derdekwartaalcijfers. Analisten hopen op meer informatie over de verkoop van de iPhone.
Bron

› reageer

multi-touch-wide-screen iPod Phone met internet mogelijkheden...
Apple's smartphone!

check www.macrumors.com voor de live-feed van de Mac Expo

› reageer

Cool. Wijze pics op die site. (helaas alleen thumnails, toch?) Ik had eerst - ik meen op Webwereld - gelezen dat een of andere analist had gezegd dat de kans dat apple een iPhone tijdens de expo zou introduceren 5% was. Die kreeg dus ongelijk

Nu.nl heeft er al het een en ander over getypt:

Apple's telefoon gaat toch iPhone heten

Uitgegeven: 9 januari 2007 19:05

AMSTERDAM - Apple lanceert een mobiele telefoon. Het apparaat wordt een kruising tussen een smartphone en een iPod. Dat maakte Apple-topman Steve Jobs dinsdag bekend op de Macworld Expo in San Francisco.

Het toestel gaat iPhone heten. Eerder leek dat niet mogelijk, omdat concurrent Cisco onder die naam al een toestel op de markt had gebracht.

Geruchten over de telefoon deden al lange tijd te ronde. Vooral de bestelling door Apple van twaalf miljoen mobiele telefoontoestellen, in november bij een fabriek in Taiwan, gaf voeding aan de speculaties. Apple zelf wilde tot nu toe nooit reageren. Traditioneel maakt het bedrijf op de Macworld Expo de introductie van nieuwe producten bekend.

Touchscreen

Het apparaat, dat volledig wordt bediend met een touchscreen, kan ook muziek afspelen, net als de populaire muziekspeler iPod. Het toestel wordt een 'smartphone', waar volgens Jobs geen "baby-besturingssysteem op draait", maar Apple's MacOS X. Volgens Jobs is Apple daarmee vijf jaar vooruit.

› reageer

Check de site van apple daar staat ie ook al!Apple

› reageer

Ik vraag me af of de bediening wel echt zo fijn is. Dan doel ik niet op de interface maar toch het multi touching - gedoe.

Telefoon lijkt ook vernieuwender dan die werkelijk is. Volgens mij ontbeert 'ie zelfs UMTS en HSPDA. (wél Edge). Toch kan je niet ontkennen dat het app. een hoog "wow" gehalte heeft.

Zelf vond ik dit stukje op de apple-site het tofst:

Built-in Advanced Sensors
iPhone’s accelerometer detects when you rotate the device from portrait to landscape, then automatically changes the contents of the display, so you immediately see the entire width of a web page or a photo in its proper landscape aspect ratio.

The proximity sensor detects when you lift iPhone to your ear and immediately turns off the display to save power and prevent inadvertent touches until iPhone is moved away.

An ambient light sensor automatically adjusts the display’s brightness to the appropriate level for the current ambient light, thereby enhancing the user experience and saving power at the same time.

Volgens mij is dit de meest vernieuwende spec. Nokia en Sony-Ericsson kunnen hier veel van leren!

› reageer

telefoon ziet er iig erg mooi uit en vooral een alternatief voor windows mobile is wel een mooi vooruitzicht

vraag me alleen wel af of dat multi-touch werkt met dikkere vingers...

› reageer

Wat gaat ie kosten?

› reageer

De prijs in de Verenigde Staten loopt uiteen van 499 dollar tot 599 dollar (ongeveer 385 tot 460 euro).

› reageer

iPhone: de breedbeeld iPod die kan bellen
Apple brengt dit jaar de iPhone uit; een combinatie van een iPod, een gsm en een apparaat voor mail- en internet. De telefoon werd in samenwerking met internetdiensten Google en Yahoo ontwikkeld. Jobs demonstreerde de iPhone een uurtje geleden in San Francisco.

Heeft Apple met de iPhone de ultieme übergadget op markt gezet? Een eerste blik op de specificaties:

GSM, GPRS, EDGE, 3G en wifi, schakelt automatisch naar wifi zodra dat voorhanden is
Geen GPS-zender voor navigatiesysteem
Geavanceerd touchscreen dat bewegingen herkent (”multitouch”) en scrolling mogelijk maakt
11,6 mm dik
Batterijduur: 5 uur voor video en gesprekken 16 uur muziek afspelen
3,5 inch scherm met een resolutie van 160 pixels per inch
een volume knop voor om het toestel op ’stil’ te zetten.
2 megapixel camera, vermoedelijk geen flitslicht
Een gewone 3,5 mm minijack koptelefoon uitgang. Standaard wordt een witte headset met microfoon meegeleverd
Een kleine lade voor de sim-kaart en een knop om de telefoon in slaapstand te zetten.
Externe speaker en microfoon aan de onderkant, naast de iPod connector
Een kleine bluetooth spraakmodule voor in het oor.
Geheugen: 4 GB of 8 GB (499 en 599 dollar)
Software:

Volwaardige ondersteuning van iPhoto, iTunes muziek en video en het adresboek van een Mac. De iPhone kan gesynchroniseerd worden met pc’s en Macs, als ze maar iTunes geïnstalleerd hebben.
Visual voicemail: kies zelf welk bericht je wilt horen in plaats van alle oudere berichten weer te hoeven beluisteren
SMS wordt getoond als een chatsessie per contactpersoon, in plaats van een onoverzichtelijke lijst berichten
Volwaardige browser (Safari) met slimme zoommogelijkheid
HTML-email: plaatjes in je berichten.
iPhone gebruikers krijgen push email van Yahoo Mail: elk nieuw bericht wordt automatisch naar de telefoon gestuurd en je hoeft het mail niet telkens te downloaden.
Volgens Steve Jobs zijn smartphones van andere merken te log en te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker. “Ze draaien kreupele software en hebben te veel overbodige knoppen.” De nieuwe Apple telefoon heeft slechts één knop (”Home”), alle overige functies zijn toegankelijk met een breedbeeld aanraakscherm dat je met je vingers bedient.

Hoewel Apples veel mp3-spelers verkoopt, is de gsm-markt een stuk groter. Jobs: “In 2006 werden wereldwijd een bijna miljard mobiele telefoons verkocht. De iPhone moet in 2008 een marktaandeel hebben van één procent, oftewel 10 miljoen verkochte exemplaren.”
Dat is een optimistische verwachting omdat meeste mensen hun gsm alleen gebruiken om te bellen en dus met een goedkoper toestel toekunnen. Steve Jobs is echter overtuigd van zijn “telefoonrevolutie”. Bijvoorbeeld: op een iPhone zijn voicemailberichten snel per bericht te selecteren en worden sms-conversaties gepresenteerd als een overzichtelijke chatsessie. Het apparaat draait op dezelfde basis als een Apple computer (OS X) en kan volgens Jobs krachtiger software aan om muziek en video af te spelen of te browsen op het web: “Het is erg moeilijk om te stoppen als je er mee aan het spelen bent.”
Apple zocht voor de begeleidende internetdiensten opvallende partners. Elke iPhone beschikt over de kaarten en satellietbeelden van Google Maps en Yahoo levert geavanceerde emaildiensten. Zowel Eric Schmidt (directeur Google) als Jerry Yang (Yahoo) waren daarom aanwezig bij Jobs’ presentatie. Hun gezamenlijke concurrent is Microsoft, dat met Windows Mobile op veel smarpthones te vinden is. Twee dagen geleden maakte Microsoft-oprichter Bill Gates in Las Vegas nog bekend dat er meer Windows smartphones verkocht werden dan Blackberry’s, de populaire mobiele e-mailapparaten.
Tegelijk met de introductie van de iPhone verdwijnt ook het woord “computer” uit de naam Apple Computer Inc. Vanwege het succes van de iPod en de iTunes muziekwinkel verdient het bedrijf nu meer geld met muziek en video dan met traditionele computers, laptops en software.

Dit verhaal is geplaatst op dinsdag 9 januari 2007 om 22:06 uur

› reageer

Wat een heisa om oude techniek zeg
Apple heeft nooit mijn voorkeur!
Microsoft wordt altijd aangevallen omdat zij besturingsysteem koppelen aan computers. Apple doet niets anders met haar iPad en iTeun! Probeer maar eens een normale MP3 af te spelen op je iPod: kan niet moet via iTunes erop gezet worden. Hoezo koppelverkoop????

Touchscreen op een smartphones? Heb ik al jaren op mijn Qtek en HTC toestellen! MP3 in full stereo met een normale plug? Ook al jaren! Toen iPod nog met 128MB op de markt kwam had ik al 1024MB in mijn geheugenstick voor een kwart van de prijs van een iPod (toen)

Maar de onwetende meute moet natuurlijk van haar geld afgetroggeld worden. Daarom GO APPLE!

› reageer

Interessante specs, maar m.i. een misser, om anno 2007 een dergelijk geavanceerd toestel op de markt te brengen zonder UMTS.

› reageer

- Geen UMTS/HSDPA
- Geen VGA-resolutie
- Geen mogelijkheid om losse software te installeren
- Geen mogelijkheid om losse SD-kaarten of ander verwisselbaar equivalent te gebruiken
- Design is pet: Het ziet eruit als een lompe recht toe recht aan baksteen met afgesleten hoeken
- Er zitten bovendien niet eens fatsoenlijke knoppen op
- Betrouwbaarheid moet nog maar blijken, daar is nog niks over bekend
- Prijs is belachelijk hoog voor hetgeen er geboden wordt

Kortom: een zwaar overhyped prutsproduct, totaal niet revolutionair, maar alleen omdat Appel hem maakt worden bij voorbaat weer alle superlatieven uit de kast getrokken, en wordt standaard ook maar het kleinste kritiekpuntje, hoe terecht ook, je in de regel niet in dank afgenomen (althans op veel fora )

Nou ik zou hem voor niks nog niet eens willen hebben, zelfs niet met geld toe
En er zit niet eens een handvat op, anders zou-ie tenminste nog geschikt zijn voor het NK mobieltjeswerpen :

› reageer

Stylistisch absoluut een topper, maar de zakelijke markt zal het toestel denk ik links laten liggen. Mist te veel features in vergelijkking met de HTC modellen of bijvoorbeeld de nieuwe Nokia N95.

› reageer

leuk om te lezen dat we het hier in ieder geval over eens zijn:
typisch overhyped overpriced apple product. Onwetende massa's die zich laten imponeren door stylistisch sterke apple merk zullen ongetwijfeld weinig moeite hebben met het uitgeven van te veel geld voor zo een weinig revolutionair apparaatje.

› reageer

de geruchten gaan dat de partner voor de Iphone in Europa Vodafone wordt...

› reageer

In dat geval is de kans groot dat de mening over deze telefoon de komende tijd wel eens zou kunnen veranderen bij mensen die nu in eerste instantie het toestel geen vernieuwing en te duur vinden

:

› reageer

if serious: 1. ik verander mijn mening niet snel 2. als er iemand (eigen-merk) kritisch is dan ben ik het wel
if funny: cheap-shot maar vooruit:

funny and so true:

› reageer

Precies in de roos als je het mij vraagt.

Toch zal de iPhone geweldig populair worden, al is het alleen om de marketing erom heen.

› reageer

Een leuke strip, maar als je het even vanaf een andere kant bekijkt, het hele verhaal rondom de iPhone ziet er voor "de kenners" misschien uit als alleen maar marketing blabla, of zo zien zij het iig. Maar als je echt goed nadenkt en kijkt zie je dat er wel steekhoudende argumenten achter het hele marketing verhaal van Apple zitten.

Namelijk dat de blackberry's e.d. stuk voor stuk, állemaal vanuit een IT-perspectief gemaakt zijn (wat is er mogelijk op technologie gebied, ok, dat doen we, want het is mogelijk!). Op zich leuk, maar dat is niet wat/hoe de gebruiker denkt en die is degene die met hun handset geholpen moet zijn en die is ook degene die het apparaat aan gaat schaffen.

De steekhoudende argumentatie is dus dat de iPhone vanuit de gebruiker bedacht is en daardoor een hype word/is en koud zweet bij Nokia, Samsung etc. verzorgd. Dus ook al haalt het stripje bandwithoverhead en missende apps aan, die argumenten houden geen stant, want het gros van de potentiële klanten mist die apps niet en denkt ook niet op die manier over hun apparaat.

Dan heb ik het nog niet eens over het momentum wat Apple heeft gegenereerd door de iPod over de loop van de jaren, wat Nokia en Samsung nog flink op zal gaan breken.

› reageer

Niemand heeft tot nu toe echt een I-phone in handen gehad (behalve Steve Jobs tijdens de zeer indrukwekkende presentatie). Of de I-phone echt een topper wordt, hangt af van het gebruiksgemak en de mate waarin Apple in staat is alle functionaliteiten en applicaties samen te laten werken. Wie een Mac met I-life bezit, weet dat Apple hier een meester in is. Dat andere apparaten in principe technisch meer kunnen is helemaal niet interessant. Het gaat om het gemak en de effectiviteit in de praktijk. Daarin geef ik Apple vooralsnog het voordeel van de twijfel.

› reageer

Ik zou toch wel put-opties Apple kopen, want ik verwacht dat het toestel niet gaat brengen (qua omzet) wat er van verwacht wordt. Schitterend toestel, maar de specs staan niet in verhouding met wat het kost en wat standaard is (zeker op het moment van introduceren). Het kiezen voor een enkele provider (Cingular en eventueel Vodafone (wel de beste optie in Europa)) zorgt voor minder afnemers.
De prijs is slechts voor een kleine groep weggelegd.
Het geeft concurrentie met de (huidige) Ipods.
Dus indien ze de specs voor Europa niet aanpassen verwacht ik een teleurstelling, wel gedeelteijk afhankelijk van de introductie van de N95 en de F700.

› reageer

Lijkt gewoon op de LG prada phone eigenlijk qua design.

Maar ben blij dat Apple toch is ingestapt. Meer concurrentie betekent dat andere merken ook sterk moeten verbeteren in music dep.
Is eigenlijk directe concurrent van de N91.Volgens mij zal hij dat makkelijk winnen.

Maar nu is het geen marktleider of trendsetter.

Ligt in verhouding met Sony camera's zo ver achter.Ik denk zelf dat het moeite zou hebben om de cam's van de HTC/Qteks etc te verslaan.

Ook op het gebied van software. Allemaal leuk en aardig...maar de andere merken hebben toch zo veel software. En ik denk persoonlijk zijn grootste manco. Hebben ze wel een Navigatie systeem?
Tomtom en route66 zullen niet zo snel voor 1 toestel zo'n systeem ontwikkelen.Bijna een must toch?

Ik denk dat zij het nog HEEL lastig krijgen. Hun beste klanten zijn denk ik de applefreaks.

› reageer

Vorige week het gerucht bevestigd gekregen. Vodafone is de partner voor Apple's iPhone, POS materiaal is in de maak. Ik vind het wel een slechte keus om een vaste partner te kiezen i.p.v. een sim-lock vrij toestel te leveren. Daarin tegen vind ik Vodafone wel de juiste partner voor het merk Vodafone, ik denk dat het wel meespeelt dat Vodafone wel de grootste wereldwijd is. Rest nog 1 vraag, wanneer......

› reageer

Andere partijen zullen vast hebben gekeken of het toestel in de smaak zou vallen bij klanten. Vodafone neemt een enorm risico als het toestel niet aan de eisen van deze tijd is aangepast, dwz umts, wifi, gps. Dat mag je op zijn minst verwachten bij een dergelijk groot apparaat...

› reageer

De eerste recenties zijn binnen. Samenvatting van een samenvatting: Apple heeft niets te weinig beloofd. Wat er op zit, werkt goed. Wat er niet op zit (GPS, 3G, eigen software): pech gehad.

Walt Mossberg, Wall Street Journal:
- Our verdict is that, despite some flaws and feature omissions, the iPhone is, on balance, a beautiful and breakthrough handheld computer. Its software, especially, sets a new bar for the smart-phone industry, and its clever finger-touch interface, which dispenses with a stylus and most buttons, works well, though it sometimes adds steps to common functions.
- largest, highest resolution screen of any smart phone they've seen, most internal memory
- Impressive battery life and thin
- Feels solid
- Regarding the touch keyboard: "After five days of use, Walt -- who did most of the testing for this review -- was able to type on it as quickly and accurately as he could on the Palm Treo he has used for years."
- Can't use T-Mobile SIM cards
- Wi-Fi capability doesn't fully make up for the lack of a fast cellular data capability
- Multitouch: "effective, practical and fun"
- No way to copy/paste text
- Microsoft's Exchange system support
- Voice call quality was good, but not great
- Can't record video
- No Adobe Flash support
- Songs can't be set as ringtones
- Apple says it plans to add features to the phone over time, via free downloads, and hints that some of these holes may be filled

NY Times: David Pogue
- "so sleek and thin, it makes Treos and BlackBerrys look obese."
- After walking around with the iPhone unprotected for 2 weeks, no marks on it. Glass smudges are easily wiped off.
- 700 megabytes is occupied by the phone’s software
- Making calls can be a 6 step process if phone is off.
- Web, Email is superior
- Battery Life Test: 5 hours video, 23 hours audio. Note: did not turn off Wi-Fi and other features as Apple suggests.
- Typing was OK. Difficult at first, but learned to "trust" the keyboard. "The BlackBerry won’t be going away anytime soon."
- Cites AT&T network as iPhone's biggest downfall. Cites Consumer Reports survey which ranks AT&T network as last or second to last in 19 out of 20 major US cities.
- AT&T’s EDGE cellular network: "excruciatingly slow"

Newsweek: Steven Levy
- bottom line is that the iPhone is a significant leap
- The iPhone is the rare convergence device where things actually converge.
- e-mail looks more like you’re working on a computer than a clunky phone
- YouTube videos work great on Wi-Fi, but can display in a lower quality when you’re not at a hotspot and are using AT&T’s EDGE network
- unless I did a lot of video watching or Web browsing, [the battery] could generally last the day
- I’ve been jamming it in my pocket with keyrings, coins and pens, and so far it’s nearly as good as new.

USA Today: Edward Baig
- Apple's iPhone isn't perfect, but it's worthy of the hype
- The revelation is that it's also comfortable to hold and touch.
- I expected to miss the tactile feel that a physical keyboard provides. I didn't.
- You can hold a conference call with up to five people.
- No voice recognition or voice dialing
- halfway decent internal speakers for listening if you set the thing down
- iPod games are not compatible with iPhone
- our company tech department raised questions about the security settings Apple required with our Microsoft Exchange servers.
- Battery life didn't prove to be a big problem in my unscientific tests

› reageer

Apple maakt tariefplannen iPhone bekend
Tussen 45 en 74 euro voor abonnement
Nico Vandenabeele
27 juni 2007
Bron: ZDNetdit artikel
Twee dagen voor de lancering hebben Apple en AT&T de tariefplannen voor de iPhone prijsgegeven. Abonnementsprijzen schommelen tussen de 45 tot 74 euro per maand, inclusief onbeperkt dataverbruik.

De iPhone wordt in de Verenigde Staten exclusief verkocht met een mobiele-telefonieabonnement van telecomoperator AT&T. Kopers van een iPhone kunnen kiezen uit drie tariefplannen.

Het goedkoopste abonnement kost 59,99 dollar (44,60 euro) per maand, een tweede tariefplan 79,99 dollar (59,50 euro) en het duurste abonnement 99 dollar (73,60 euro). Stevige prijzen, maar wat krijgen de abonnees daarvoor in de plaats?

Afhankelijk van het abonnement zijn 450 tot 1.350 belminuten inbegrepen, die wanneer dan ook kunnen worden opgebruikt. Daarbovenop komen ook nog eens vijfduizend tot een onbeperkt aantal belminuten voor in daluren en weekends.

Datatoepassingen zijn een belangrijk onderdeel van de iPhone - denken maar aan de integratie van iTunes, e-mail en Google Maps - en dat weerspiegelt zich ook in de tariefplannen. Elk plan komt met ongelimiteerd datagebruik voor e-mail en internet, Visual Voicemail en tweehonderd sms'jes.

Abonnementen worden afgesloten voor een periode van minstens twee jaar. Bij het afsluiten van het contract betaalt de klant een eenmalig activatiebedrag van 36 dollar (26,8 euro).

En dan is er natuurlijk nog de aanschaf van de iPhone. Apple lanceert twee modellen van het hebbeding. Het goedkoopste model biedt 4 GB opslagruimte en kost 499 dollar, de 8 GB-variant maakt de consument 599 dollar lichter.

bron www.zdnet.nl

› reageer

- Can't use T-Mobile SIM cards

Dat is dus de reden waarom T-mobile in Europa niet met de iPhone komt

- Voice call quality was good, but not great

Dat is jammer, Steve Jobs (CEO Apple) zegt zelft dat 'telefoneren' het belangrijkste onderdeel is van een telefoon. Ik neem aan dat de voice quality daar ook onder valt. Misschien heeft het iets met AT&T te maken (zie volgende quote over AT&T).

- Wi-Fi capability doesn't fully make up for the lack of a fast cellular data capability
- YouTube videos work great on Wi-Fi, but can display in a lower quality when you’re not at a hotspot and are using AT&T’s EDGE network

Naast bellen, waren surfen en ''i-pod luisteren'' toch de belangrijkste peilers werd gezegd in de apple keynote. Nou laten we internetten ook maar afschrijven, dan blijft over <tatatadaa..> een I-pod, in een nieuw jasje.

- No way to copy/paste text

Stupid! Had de Smartphone versie van Windows Mobile dit probleem ook niet?

- our company tech department raised questions about the security settings Apple required with our Microsoft Exchange servers.

Op webwereld heeft hier ook een lang verhaal over gestaan. Dit omdat de iPhone als een zakelijk device wordt gezien. Onterecht lijkt mij.

Afhankelijk van het abonnement zijn 450 tot 1.350 belminuten inbegrepen. Daarbovenop komen ook nog eens vijfduizend tot een onbeperkt aantal belminuten voor in daluren en weekends.

Groot, groter groots. Dat krijg je toch nooit op?, ook al betaal je in de US ook voor het ontvangen van een gesprek. Overigens wel voordelige tarieven in verhouding (zegmaar grootvoordeel).

Datatoepassingen zijn een belangrijk onderdeel van de iPhone [...] Elk plan komt met ongelimiteerd datagebruik voor e-mail en internet.

Daar heb je echt veel aan, met een traag netwerk.

› reageer

Just a couple of extra days waiting and the new Apple iPhone will be launched. Along with this long waited launch, the native telecomstores will have a 'after dinner' sale, meaning that all Apple & AT&T stores officially sell the phone from 6 P.M. Apple main advantages: Great hype, big publicity and a lots of $$$$ ( insiders say worthy more than 200 million US )

At this moment the current mobile phone market represents about more than thousand different mobile phones, but never a phone is being hyped and long-waited as Jobs' new toy. Exclusively sold by AT&T Mobile, the provider has hired about 2.000 equivalents to manage the expected rush hour at the last friday of June.

This introduction is for Apple's shareholders even more interesting as for early 'technology' adaptors. Insiders say it is no coincidence Apple introducing the phone on the last day, before the presented quarter turnover, expected the 25th of July.

A representative of AT&T Mobile stated "every AT&T store will have a decent stock of iPhones". As we speak: a marketprice around 550 dollars, and an amount sold of 150 items per store ( total of 1800 stores ) meaning a cheque of almost 150 million dollars. Not bad for a first eve of sale.

Als de wiederweerga ga ik extra call-opties en aandelen kopen van Apple Dit wordt dik cashen!

› reageer

Benieuwd hoe je in Amerika een telefoon verkoopt? Lees dan deze (vertrouwelijke) AT&T sales guide eens...

› reageer

Nieuws over IPHONE

Valt de iPhone tegen?

De eerste cijfers over de verkoop van de iPhone maken de hype niet waar. De Amerikaanse telecompartner van de fabrikant van de mobiele telefoon, AT&T, heeft slechts 146 duizend mensen aangesloten. Veel minder dan de verwachte half miljoen bellers.

Op de beurs in New York moest Apple direct een veer laten. Het aandeel daalde tijdens de handel dinsdag 6 procent. Dat komt neer op een waardedaling van maar liefst 7 miljard dollar.

De cijfers van AT&T, het enige telecomconcern in de Verenigde Staten dat de iPhone aanbiedt, zijn wel enigszins vertekend, zo waarschuwen analisten. Het betreft slechts de eerste twee verkoopdagen van de telefoon, die ongeveer een maand geleden op de markt kwam. Daar komt bij dat AT&T geteisterd werd door technische problemen waardoor veel bellers hun iPhone de eerste dagen niet konden gebruiken.

In de aanloop naar de introductie van de iPhone heeft Apple het speeltje enorm gehyped. Met succes, want veel fanatici trotseerden dagenlang de elementen voor de deur van onder meer de Apple-winkel in New York om als eerste de telefoon in handen te krijgen. Apple borduurt met de iPhone voort op de populariteit van zijn muziekspeler iPod. De iPhone is naast een telefoon, een mp3-speler en internetbrowser.

De koersdaling van dinsdag was ook het gevolg van een rapport van een analistenbureau CIBC over de verkoop van de iPhone. De afgelopen tien dagen zou de vraag naar de telefoon een "significante" afname laten zien. Dat zou het gevolg zijn van onvrede over de trage netwerkverbinding waarmee de iPhone werkt. CIBC bezoekt winkels en ondervraagt iPhone-gebruikers om tot zijn resultaten te komen.

De hoge prijs van het apparaat zou volgens analisten veel potentiële kopers afschrikken. De iPhone ligt voor 499 tot 599 dollar in de winkels, veel meer dan vergelijkbare telefoons van andere producenten.

Apple presteert woensdagavond Nederlandse tijd zijn derdekwartaalcijfers. Analisten hopen op meer informatie over de verkoop van de iPhone.
Bron

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.