Nee, bij mij hebben ze wel altijd alles correct afgeschreven maar vind dat de FUP wel erg snel in werking trad altijd...
› reageerNa gratis bellen, een verhoging naar 1 cent is er weer een verhoging van 0,1 cent binnen Nederland. Niet echt noemenswaardig, maar gaat dit een trend worden?
dat betekent dus helemaal exit voor 1643 lijkt me...
› reageerVoor mij was bij 1601 (zelfde [moeder]bedrijf) dit regeltje nooit opgevallen, vast ook nieuw:
Een gesprek wordt afgerond naar hele minuten.
Het is inderdaad een trend bij dit bedrijf. Ik zeg bedrijf want het maakt niet uit of je via 1601, 1643, 1609 belt. Het is allemaal hetzelfde bedrijf.
Die afronding naar 1 minuut vind ik geen probleem zeker niet als de minuutprijs 0,5 cent is. Veel vervelender is de relatief hoge starttik. Dan kan 5, 6 of 9 cent zijn. Dat tikt dus harder aan bij veel gesprekken.
Ook de kosten naar mobiel bellen zijn vrij hoog. Kortom, ideaal is het niet. Nietemin blijf ik voorlopig nog maar even via 1601 bellen want dat scheelt mij toch wel wat.
Ik zou graag zien dat de zogenaamde "aanbiedingen" naar landen als Irak, Vietnam e.d. verdwijnen. Daar bel ik nooit mee en het merendeel van de mensen in nederland waarschijnlijk ook niet.
Als je nu 1 minuut en 1 seconde belt dan ben je bij Bel1643 inmiddels een bedrag kwijt van 7,2 cent. Dat is meer dan bellen via Tele2 in de avonduren. Het lijkt wel of het moederbedrijf van bel1643 aan het experimenteren is hoe vaak en hoog je onaangekondigd een tariefsverhoging door kunt voeren zonder dat er al te veel klanten weglopen.
KostenKraker.
Ik heb nog steeds een account bij 1643 en deze wil ik graag opzeggen maar als ik op afmelden druk, krijg ik de melding: "Op dit moment kunt u het telefoonnummer/uw account nog niet verwijderen. Wij verzoeken u het later opnieuw te proberen." Dit is al een behoorlijke tijd zo. Weet iemand hoe dat kan en wat ik eraan kan doen?
Het heeft mij ook enorm veel moeite gekost om m'n 1649-account op te zeggen! Vooral omdat ze wel nog geld van me wilden, maar geen specificatie meer lieten zien...
› reageerLukte mij op 29 juli nog wel:
1643-klantnummer xxxxxxxx
Telefoonnummer(s) xxxxxxxxx
U heeft zich afgemeld voor 1643
Dat betekent dat u niet meer kunt inloggen op deze website en niet meer kunt bellen via 1643. Wanneer u zich later toch weer wilt aanmelden kies dan voor de betreffende optie op de website.
Is 1601 nu ook aan het afronden naar hele minuten?
Ik kan het starttarief niet terug vinden, maar ik ben bang dat ik er ergens overheen lees. Iemand enig idee?
http://www.bel1601.nl/tarieven_txtfile.php
starttarief 6 cent, gesprekken worden afgerond naar hele minuten, staat onderaan
Ik zat dus weer eens met mijn neus te kijken.
Ik hoor bij mijn moeder steeds vaker problemen met verbinding krijgen.
De tariefsvermelding van 0,9 cent per minuut duurt soms 10 seconden, dan duurt het nog 10 seconden voor de lijn over gaat.
Ik heb mijn eigen mobiel gebeld, maar tot mijn stomme verbazing krijg ik geen tariefsvermelding te horen, bij normale lijn gesprekken wel.
ik vind die 16xx nummers helemaal niks meer.. vroeger was het 4 cent starttarief en verder gratis bellen maar dat is allemaal verdwenen. en vaak lukte het niet om verbinding te maken enzo... nouja, ze hebben me afgemeld voor 1643
kan ik fijn verder sms-en bij 1609
Bedenk dat bellen naar het vaste net in Nederland steeds meer via VOIP gebeurt. Maar voor bellen naar mobiel vanaf het vaste net is 1643 met 10 cent per minuut het goedkoopste dat ik kan vinden.
http://www.bel1643.nl/rates_printer.php
Of weet iemand een nog goedkopere wijze om te bellen vanaf het vaste net naar mobiel?
nu ook voor 9 cent per minuut via belbob, kijk voor een vergelijking op televergelijk punt nl
› reageerVergeet bij 1643 het starttarief van 9 cent niet he! Kost je toch wel een paar minuten bellen voordat je goedkoper uit bent
Ben persoonlijk niet zo'n fan van al die 16xx nummers. Sowieso moet je dan al een KPN Belbasis hebben wat niet iedereen meer heeft, in ieder geval wij niet. Een alternatief is dan 0900-nummers. Maar je hoort wel eens verhalen dat er uiteindelijk toch een ander tarief in rekening wordt gebracht. Mijn voorkeur gaat dan liever toch uit naar gewoon via je eigen provider bellen, of desnoods vanaf je eigen mobieltje. Meestal toch wel goedkoper dan de 9 cent via Belbob die hier genoemd wordt
Heb denk ik bijna een jaar gebruik gemaakt van smsen via 16xx-providers voor 1 cent.. Helaas is het nou afgelopen met 1 cent-tarieven, dus ga ik ermee stoppen.. goedkoopste bij al die sites is nu 5,5 cent geworden..
maargoed, iemand die een goede opvolger weet? waar je dus goedkoop kan smsen met je eigen nummer als afzender?
Mijn ervaring met 1643: er werd ruim 792 euro van mijn rekening geïncasseerd. Even snel gerekend: 31 dagen x 24 uur x 60 minuten x 1,1 cent is bij mij 491 euro, dan nog een paar starttikken, maar het gaat toch niet lukken om aan dat bedrag te komen. En ik zit ook wel eens niet te bellen
Toen ik per mail om uitleg vroeg kreeg ik na een paar dagen als reactie dat er een foutje was gemaakt. Als ik mijn rekeningnummer door zou geven zouden ze het wel terug storten.
Nu was ik al zo vrij geweest om mijn bank de incasso te laten storneren, mijn vertrouwen in telecomaanbieders is groot, maar niet onbegrensd..
Ik heb gevraagd alsnog een juiste rekening te sturen met specificatie, maar ze waren blijkbaar zo boos dat ze me gelijk maar hebben afgesloten, het is nu al weer een maand stil daar...
Ben ik de enige met deze ervaring??
Nee, bij mij hebben ze wel altijd alles correct afgeschreven maar vind dat de FUP wel erg snel in werking trad altijd...