@Jacco2:
Zou ook gunstig kunnen zijn voor 0900-aanbieders zoals Telestunt, 123bel, Belgigant enzHet is gunstig voor de mensen die er gebruik van maken, voor de aanbieders ervan zeker niet.
Iedere x dat er geen verbinding komt hebben ze weer een minuutje verdiend..
DEN HAAG - Een groot deel van de Tweede Kamer is het beu dat mensen die bellen naar een helpdesk niet alleen de gesprekskosten betalen voor de daadwerkelijke hulp, maar ook voor de tijd dat ze moeten wachten tot ze iemand aan de lijn krijgen.
PvdA-Tweedekamerlid Martijn van Dam en zijn CDA-collega Jos Hessels gaan er dinsdag bij minister Joop Wijn van Economische Zaken op aandringen hier een einde aan te maken. De Kamer behandelt dan een wetsvoorstel dat de waakhond van de telefoonbedrijven, Opta, sterkere bevoegdheden geeft om misbruik van zogeheten 0900-servicenummers tegen te gaan. De Opta kan dan sancties opleggen en eventueel deze nummers, waarvoor extra betaald moet worden, intrekken.
Van Dam zegt dat mensen die bellen naar een helpdesk van bijvoorbeeld een internetprovider of energiebedrijf soms wel twintig minuten tot een half uur moeten wachten voor ze aan de beurt zijn: „Intussen loopt de meter gewoon door.”
Dit zijn goede ontwikkelingen. Van de week had ik bijv. weer Orange aan de lijn ([sub]wel het gratis nummer maar dat doet er niet toe, er zijn genoeg provider waar hoge kosten en lange wachttijden zijn[/sub])
Na 10 minutenw wachten had ik eindelijk iemand aan de lijn en nadat ik mijn vraag had gesteld, zette hij mij in de wacht. Hij zou iets opzoeken. Ik blij dat hij terug was moest ik weer wachten want zijn pc was vastgelopen! Zo gaat dat dus altijd :S
Maar hoe willen ze dat eigenlijk doen? Hoe kan je nou de wachttijden en de werkelijke gesprekstijd onderscheiden? Je staat immers al in verbinding en je telefoonteller tikt door..
Het kan nog simpeler, gewoon een systeem dat je de mogelijkheid geeft om een boodschap in te spreken zodat je teruggebeld kan worden. Dit bv als de wachttijd 5 minuten of meer is.
Dan ben je van die wachttijd af en het bedrijf kan rustig die klant terugbellen in de volgorde waarop ze binnengekomen zijn.
Die telefoonkosten die het bedrijf moet maken zijn gering want bedrijven hebben toch overeenkomsten met telecomaanbieders, bovendien zouden ze hun klanten met een dergelijke service daarwerkelijk een goede dienst verlenen.
Niets is vervelender dan lang in de wacht staan en er nog voor betalen ook.
Zou ook gunstig kunnen zijn voor 0900-aanbieders zoals Telestunt, 123bel, Belgigant enz. Je gaat dan pas betalen wanneer de andere kant daadwerkelijk opneemt.
› reageer@Jacco2:
Zou ook gunstig kunnen zijn voor 0900-aanbieders zoals Telestunt, 123bel, Belgigant enzHet is gunstig voor de mensen die er gebruik van maken, voor de aanbieders ervan zeker niet.
Iedere x dat er geen verbinding komt hebben ze weer een minuutje verdiend..