T-Mobile[T-Mobile] Naar buitenland bellen onmogelijk

Ik heb hier momenteel ook last van, maar bij mij is het als ik naar buitenlandse en zelfs als ik naar binnenlandse nummers bel.
Owja, ik bel met Lycatel (dat gaat ook via T-mobile volgens mij)

Edit: Zelfs als ik naar het nummer om beltegoed checken bel, krijg ik dit bericht...

› reageer

Sinds een maand of anderhalf geleden begon het steeds vaker voor te komen dat als ik naar het buitenland (Italie) belde, ik regelmatig het bericht "alle lijnen zijn bezet, probeer het later nogmaals" te horen kreeg. Na 1 of 2 keer proberen kwam ik er wel doorheen. Sinds de afgelopen week ongeveer kom ik er echter helemaal nooit meer doorheen. Al probeer ik het 20 keer achter elkaar, ik krijg meteen te horen dat alle lijnen bezet zijn. Ik heb het geprobeerd met de T-Mobile van een vriend van mij en ook met zijn telefoon lukt het niet. Voor de test heb ik het ook met mijn Telfort geprobeerd en daar gaat de telefoon direct over, geen probleem.

Wat is er aan de hand met T-Mobile? Is hier misschien iemand bekend met dit probleem?

› reageer

Ik zou een klacht indienen via de Klantenservice. Zij kunnen je aansluiting controleren. T-Mobile wordt de afgelopen maanden geplaagd door allerlei storingen lijkt het.

› reageer

Ik zal even testen of het hier ook het geval is als ik een it nummer bel. [sub]Even iemand wakker bellen [/sub]

edit: net even getest met een T-mobile prepaid en er zijn geen problemen, de verbinding komt meteen tot stand.

› reageer

Bedankt voor jullie reacties en het wakkerbellen van die vriend. Ik had het echter met een derde T-Mobile abonnement geprobeerd van een andere vriend en daar kreeg ik hetzelfde bericht te horen.
Ik had vervolgens contact opgenomen met T-Mobile en hun zoveel mogelijk info doorgegeven (zoals het netwerk van mijn vriendin, het telefoonnummer, sinds wanneer ik de problemen heb, etc). Het meisje dat ik aan de lijn had gaf mij al aan dat er vaak een aantal verbindingen / lijnen / etc worden ingekocht en dat het kon zijn dat deze misschien op waren. Ik weet niet in hoeverre dat klopt, maar het zou goed kunnen, aangezien ik met elk T-Mobile abonnement bellend naar het betreffende Vodafone nummer te horen kreeg dat alle lijnen bezet waren terwijl ik er met Telfort en KPN meteen doorheen kom. Ik zou teruggebeld worden, maar dat is helaas niet gebeurd.
Maarrrrrrrrr........ tot mijn grote verbazing kon ik 2 dagen later opeens weer bellen. Klasse dat het zo snel is opgelost, dan hebben ze er toch wat mee gedaan zou ik zo zeggen. Wel erg jammer dat dit gebeurd natuurlijk, ik kon mijn vriendin niet eens bellen nadat zij een auto-ongeluk had gehad.

› reageer

Ja dat is jammer voor je. Maar dat auto ongeluk staat daar natuurlijk buiten.

Als je een verbinding opzet met Italie, gaat het via het T-mobile netwerk naar het Italiaanse netwerk. Als dat netwerk het niet kan over nemen, genereerd dat een melding.

Je kan in dit geval niet weten waar het dus aan ligt. Het kan netwerk van T-mobile zijn, maar het kan net zo goed de lijn in Italie zijn. Dat het met telfort wel lukt, zegt ook niets over t-mobile.

Maar als het na 2 dagen is opgelost, dat is mooi. Netwerk engineers kunnen contact opnemen met hun italiaanse collega's, volgens mij.

› reageer

Netwerk engineers kunnen contact opnemen met hun italiaanse collega's, volgens mij.

Maar alleen als de verbinding tot stand komt

› reageer

En mocht er contact komen, dan verstaan die Italianen toch geen engels, dus schiet het nog niet op

› reageer

Volgens mij worden de 2 voorgaande berichten en dit bericht "verborgen", omdat ze niet inhoudelijk ingaan op de topic.

Maar je moet eens weten hoe goed de T-mobsters Italiaans kunnen praten.. Daar zal je versteld van staan

› reageer

Waar het dus precies aan gelegen heeft is niet duidelijk en gelukkig maakt het niet zoveel uit, zolang het maar niet weer gebeurd.

› reageer

Ik heb hier momenteel ook last van, maar bij mij is het als ik naar buitenlandse en zelfs als ik naar binnenlandse nummers bel.
Owja, ik bel met Lycatel (dat gaat ook via T-mobile volgens mij)

Edit: Zelfs als ik naar het nummer om beltegoed checken bel, krijg ik dit bericht...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.