[Debitel] Gratis mobiel bellen via internet bij Debitel

Nummerbehoud aangevraagd naar Vodafone per 1 juli. Deze werd op de oorspronkelijke einddatum ingepland ... Gebeld met debitel, zowaar een uiterst behulpzame medewerker getroffen. Deze heeft wat rond gebeld en aangegeve dat er intern iets mis was gegaan. Excuses en zo, vooral nog een keer laten proberen door Vodafone. Wordt vervolgd.

› reageer

Morgen introduceert Debitel een vorm van gratis bellen via internet met de mobiele telefoon genaamd Debitel One.
Ik ben benieuwd of het aanslaat.

› reageer

Thuis dus via andere tarieven dus... dat je telefoon overschakelt op het "thuisnetwerk"... ik ben benieuwd wat de tarieven enzo worden... we zullen het vandaag weten..

› reageer

www.debitelone.nl is nog errug leeg (en m'n m'n Deens is niet zo goed...

› reageer

Nu staat er wel wat, is op zich een interessante ontwikkeling. Niet zozeer deze aanbieding maar vooral omdat andere aanbieders er straks misschien ook mee komen

› reageer

PERSBERICHT:

debitel introduceert gratis internetbellen met de mobiele telefoon

debitel is Europa’s eerste aanbieder die gratis mobiele VoIP-telefonie met de bestaande internetaanbieder mogelijk maakt.

Hoofddorp, 22 januari 2007 - debitel Nederland B.V., de grootste MVNO van Nederland, introduceert debitel One, een dienst die internetbellen met de mobiele telefoon mogelijk maakt. debitel klanten kunnen vanaf nu thuis of op de zaak met hun mobiele telefoon via internet bellen. debitel One is een gratis dienst bij een mobiel debitel abonnement waarmee klanten gratis naar vaste nummers in Nederland en voor concurrerende tarieven naar buitenlandse nummers kunnen bellen. Gesprekken naar mobiele nummers gaan uit de voordelige mobiele belbundels.

De introductie van debitel One past uitstekend in de netwerkonafhankelijke groeistrategie van debitel. ‘Elke klant moet kunnen bellen tegen de voor hem of haar meest aantrekkelijke tarieven. We zien nu dat klanten thuis de mobiele telefoon vaak gebruiken uit gemak, terwijl het over het algemeen voordeliger is om de vaste telefoon te gebruiken. Wij willen onze klanten tegemoet komen en ze voorzien van een product waarmee ze altijd het meest voordelig uit zijn. VoIP is de toekomst en deze technologie maakt het mogelijk om onze klanten dit voordeel te bieden. Daarnaast willen we ons onderscheiden door deze dienst niet alleen voor klanten thuis maar in de toekomst op elke locatie waar WIFI beschikbaar is aan te bieden’, aldus Joël Becher, COO/CCO, debitel Nederland B.V.

Eenvoudig van start
debitel One is in feite een mobiele en vaste telefoon in één. Bellen met debitel One is behalve voordelig ook heel gemakkelijk. Alle nummers staan immers in één telefoon: de mobiele telefoon. Het werkt heel eenvoudig. Op de thuis- of werklocatie herkent de mobiele telefoon het draadloze netwerk (WIFI) en kan men bellen via de internetverbinding. debitel One klanten krijgen een vastnet nummer toegewezen zodat uitgaande en inkomende gesprekken op het vaste nummer gewoon tot stand komen via de mobiele telefoon. Binnenkort kan debitel ook nummerbehoud aanbieden voor het vastnetnummer. Onderweg bellen klanten zoals ze gewend zijn, via het GSM-netwerk.

Om snel van start te kunnen met deze gratis dienst hebben klanten het volgende nodig: een mobiele telefonie abonnement bij debitel, een mobiele telefoon die geschikt is voor WIFI en het VoIP protocol SIP ondersteunt, een draadloos modem en een breedband internet abonnement van een bestaande internetprovider. De benodigdheden zijn heel gangbaar. De dienst is beschikbaar op de nieuwste Nokia telefoons met WIFI-mogelijkheid. debitel is de eerste aanbieder in Europa die gratis internetbellen met de mobiele telefoon in combinatie met bestaande internetaanbieders mogelijk maakt.

debitel wil met deze overeenkomst haar groeistrategie verder vormgeven. Klanten van dit bedrijf konden al mobiel bellen via de GSM-netwerken van KPN, Vodafone, Telfort en Orange, en kunnen nu thuis of op de zaak voordeliger bellen via internet. debitel One is geschikt voor particuliere klanten en voor de zakelijke markt. Het product is vanaf vandaag verkrijgbaar in de 33 eigen debitel Shops, de 15 IT’s Mobile Shop-in-Shops en de e-shop op www.debitel.nl. In de Shops kan men tevens terecht voor de mobiele toestellen met WIFI , een voordelig mobiel abonnement en een gratis FON WIFI router. Kijk voor meer informatie op www.debitelone.nl. <http://www.debitel.nl/one>

› reageer

Leuke ontwikkeling.

Let wel:
Met welke debitel abonnementen is debitel One te combineren?
Je kunt debitel One aanvragen op alle abonnementen van debitel die gebruikmaken van het KPN en Telfort netwerk, uitgezonderd de sim-only abonnementsvormen.

Dus niet op Orange + Vodafone!

› reageer

Dat Telfort kan je wegstrepen, alleen het KPN netwerk blijft dan over.
Het vreemde vind ik dat er zowel op Debitel.nl als op mobiel.nl niets anders meer dan KPN wordt verkocht. In december hadden ze nog wel van die mooie Vodafoneaanbiedingen. Zouden ze alleen met KPN verder gaan ?

› reageer

Op de ene pagina * debitel One is niet beschikbaar op het netwerk van Vodafone en de andere
Je kunt debitel One aanvragen op alle abonnementen van debitel die gebruikmaken van het KPN en Telfort netwerk, uitgezonderd de sim-only abonnementsvormen.

› reageer

@spambam: wat is er mis mee? Dit klopt toch?
Vodafone zit immers niet op het netwerk van KPN of Telfort.

› reageer

wat een goeie dienst!

zelfde als Orange Unique, dus dat kan ook een andere naam zoeken.
Het grote voordeel tov Orange Unique is natuurlijk dat het haast gratis is.

Je hebt alleen maar een breedband internetverbinding nodig en een debitel KPN abo, en je kan thuis gratis bellen met je (WLAN/Wifi ondersteunende) mobiel (naar vaste nummers).

› reageer

Hoi,

Weten jullie wat het kost als je naar mobiel belt?

› reageer

Dit produkt zou voor mij aantrekkelijker zijn wanneer je geen speciale telefoon nodig zou hebben en je een extra vast nummer krijgt waarop je binnen je Homezone gebeld kunt worden, zoiets wat ze in Duitsland bij o2 Genion noemen.

› reageer

@gewooncoen: toevallig al een kijkje genomen op de website? daar staan wat faq's, waaronder de kosten voor bellen naar mobiel met deze dienst.
Er staat daar vermeld dat het dezelfde voordelige tarieven zijn als voor het mobiele abonnement. Oftewel je standaardtarief voor het bellen met je mobiel naar een andere mobiel.

› reageer

@12345
je moet idd een wlan ondersteunende mobiel hebben, dit zijn meestal ingewikkelde toestellen zoals Nokia 9300i, 9500, N93 en E61 en E70.
Er zijn slechts een paar normale toestellen namelijk Samsung p200, en de Nokia's 6135 en 6086 N80 en N91

van debitel krijg je al verder wel gewoon een extra vast telefoonnummer, waarop je thuis op je mobiel te bereiken bent. zie www.debitelone.nl > hoe werkt het

› reageer

@sjuppie: Ah, nu zie ik het ook. Thx!

› reageer

Weet iemand of er bepaalde eisen aan je adsl worden gesteld??

› reageer

het voordeel van debitel one is dat het dus niet uitmaakt welke breedband internet aanbieder je gebruikt. als je thuis dus een draadloos netwerk hebt op je breedband kun je al gebruik maken van debitel one.

› reageer

Welke telefoon zou het beste zijn om van deze dienst gebruik te maken in de huis-tuin en keukensfeer?
de Nokia 6136, wanneer komt de 6086? of de E60, N91 of N93?
ik weet het niet en er is allemaal niet gemakkelijk aan te komen voor een redelijke prijs.

› reageer

voorlopig kan je alleen maar de n80,e60 en e61 kiezen volgens mij.
die worden iig ondersteund!

er staan hele mooie aanbiedingen met deze dure toestellen in de e-shop van debitel en wellicht dat er na de introductie nu ook in de debitel winkels soortgelijke aanbiedingen komen.

ik zou zeggen check de debitel one specials in de e-shop even!

› reageer

Ik heb al een debitel KPN abo. Weet iemand of dat ik ook debitelone kan gebruiken?

› reageer

Ik heb een Nokia e70 en een 2-jarig Debitel KPN abbo...
Heeft iemand al zo'n toestel, of weet iemand van jullie de SIP instellingen om te bellen ? Bij de tel. helpdesk van Debitel kunnen ze me ook niet echt verder helpen.
Gebruik nu Truphone (ook leuk) maar 'n extra "provider" is nooit weg...

› reageer

okay, bij de debitelshop het debitelone abbo laten activeren.
SMS ontvangen, 3x verkeerde code (moet zijn 1234) en nu dus geen instellingen. Kan iemand die SIP instellingen hier a.u.b. kenbaar maken a.u.b. ? Dan zet ik ze er zelf met het handje ff in ;-)

› reageer

Via klantenservice nieuwe SMS gevraagd & de instellingen opgeslagen, ging snel, keurige service van Debitel (!) Maar helaas werkt 't niet want ik krijg de melding: "Internettelefoondienst niet beschikbaar"...

Ik weet 100% zeker dat ik alles heb goed staan, want ik gebruik ook 2 andere SIP/VOIP diensten met deze telefoon...
Als jullie weten waar dit aan ligt, zou dat mooi zijn ;-)

› reageer

Denk dat je het een dagje moet geven en een keer aan en uit moet zetten.
Ik had vandaag voor een klant het zelfde probleem na de verkeerde code te hebben ingetoetst, morgen mag ik een nieuwe poging wagen en dan zou het moeten werken.

› reageer

Ik heb al een week debitel one. Alleen wil het niet echt lukken.
Ik heb een nokia n80, ik heb de sip instellingen via sms doorgestuurd gekregen. maar ik krijg de melding in het sip profiel. Registratie mislukt. Nog maar even afwachten

› reageer

hier ook "registratie mislukt". Is er ueberhaupt wel al iemand die van de dienst gebruik kan maken ?
Afijn, kinderziektes zullen we maar zeggen... ;-)
Ik heb geen haast, als het morgen maar werkt ;-)

› reageer

Wij gebruiken hem in de winkel gewoon..
icm een e61

› reageer

@strikerzeljko: da's mooi, is dat misschien bij de Debitel Shop in Eindhoven, dan heb ik je woensdag misschien nog gezien...
Een dag wachten heeft helaas niet geholpen... misschien kan je me dan verder helpen, voordat ik de helpdesk bel ?

Mijn SIP instellingen:

Profielnaam: debitel
Dienstprofiel: IETF
Standaardtoegangspunt: (staat ingesteld, niks mee te maken...)
Openb. gebr.naam: sip:06xxxxxxxx.res
Compressie: nee
Beveiliging: nee
Proxy-server: adres: sipne.debitel.nl, beveiligingsdomein: res, gebruikersnaam: 06xxxxxxxx.res, wachtwoord: xxx, Vrije rouing: Ja, Overdrachtstype: UDP, Poort: 5060
Registrar-server: adres: sipne.debitel.nl, beveiligingsdomein: res,
gebruikersnaam: 06xxxxxxxx.res, wachtwoord: xxx, Overdrachtstype: UDP, Poort: 5060

› reageer

@itsmeallright:
Bij mij staat er bij openb. gebr.naam:
sip:06xxxxxxxx.res@one.debitel.nl

Jij mist dat dikgedrukte stukje zo te zien.

Succes!

› reageer

dank je voor de tip. Uitgeprobeerd, maar helaas een no-go
verder nog eens het profiel verwijderd & de SIP instellingen, en met de SMS nogmaals de instellingen geladen. Vreemd genoeg zegt ie dat de instellingen al bestaan (terwijl ik ze net weggekieperd heb...)
Ook vanmiddag klantenservice gebeld, en die hebben het vermoeden (en ik ook wel een beetje) dat het komt omdat er al 2 profielen in de
phone zitten, en wellicht zitten die een beetje "in de weg".
Maar hoe troubleshoot je dat nou...

› reageer

Hoi,

ik heb op mijn N80 een handig tooltje gevonden waarmee ik verschillende accounts kan activeren. Het heet Internettelefoon en zit in het verbinding menu. Weet niet of het ook op andere modellen zit.
suc6

› reageer

beste mede tv'ers, Debitel heeft zojuist de oplossing gegeven: bij alle instellingen moet de 0 van het 06-nummer worden weggelaten.
Werkt tadeloos, leuke service van Debitel
Nu heb ik nog een (nieuw) ViopBusterPro abbo over, iemand belangstelling

› reageer

Staat een leuke aanbieding voor DebitelOne(1000min) incl NokiaE60 incl Debitel15,= incl vast nummer etc. voor Eur 9,95 (2jaar).
1) Werkt DebitelOne nu in de praktijk vlekkeloos?
2) Wat houdt "vast nummer" in?

› reageer

'Vast nummer' weet ik ook niet. Komt nog bij dat er in mijn regio (0165) (nog) geen debitel one mogelijk is? Ik vind het namelijk wel interessant om straks hier iets mee te doen (in augustus loopt huidige abo af en dan hoop ik dat de kinderziektes e.d. eruit zijn).

› reageer

Met debitel One krijg je een extra vast nummer waarmee je thuis of op kantoor voordelig kunt bellen en gebeld worden op je mobiele telefoon. Hierdoor zijn mensen die jou bellen vaak ook goedkoper uit.
Tot onze spijt is het op dit moment in een paar gebieden in Nederland niet mogelijk om het vaste debitel One nummer te leveren. Dit houdt in dat je niet gebeld kunt worden op je debitel One vaste nummer. Je kunt echter wel met je mobiele telefoon gebruik maken van debitel One. Je profiteert dus gewoon van de voordelige debitel One tarieven en je bent bereikbaar op je debitel One mobiele nummer. Het gaat om de volgende netnummers: 0161, 0162, 0164, 0165, 0168, 0222, 0478, 0481, 0486, 0488, 0514, 0516, 0518, 0524, 0525, 0528, 0529, 0541, 0544, 0545, 0547, 0548, 0561, 0562, 0572, 0573, 0577, 0593, 0595, 0596 en 0597. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te verhelpen.

Bron: Debitel

› reageer

Als je ergens in de buurt van een open Wifi verbinding zit, kan je dan ook over het internet bellen?

› reageer

Wat zijn de praktijk-ervaringen met DebitelOne qua bereikbaarheid, betrouwbaarheid, dekking e.d. Er zullen toch wel mensen zijn die het al hebben aangeschaft... >

› reageer

klint aardig, heb je nog wat aan je FON ook

› reageer

Dat abonnement met die d900 en 330 min is dat een simonly?

Snap ook wel dat je de telefoon erbij krijgt, maar hoe ziet debitel het? Het is wel een kpn netwerk dus zou leuk zijn als het werkt.

› reageer

Een misschien vreemde vraag, maar kun je de SIP instellingen van Debitel One ook gebruiken in bijvoorbeeld een Linksys Sipura SPA 3000? Of moet je perse een WiFi-telefoon gebruiken?

› reageer

@123456 Je moet altijd een WiFi telefoon hebben. Momenteel zijn het de E65, E70, N80i, N95, E60, E61 andere toestellen zijn er nog niet.
Het werkt momenteel gewoon goed. Sluit je het aan in de Shop... krijg je via een sms de instellingen! Verder geen gedoe. zie voor meer info op www.debitelone.nl

› reageer

voorlopig alleen die nokia's inderdaad.

› reageer

Wat zijn nu werkelijk de ervaringen bijvoorbeeld op het gebied van kwaliteit van de verbinding? Ik las ergens dat er ruis en vertraging zou optreden... Wie kan mij hierover meer vertellen?

› reageer

Over mijn ADSL basic lijn van XS4all werkt het perfect.
Maar als ik Debitel One probeer over mijn Telfort Edge/KPN UMTS verbinding (maximaal Online 384kb/s over KPN UMTS), dan gaat het alleen de ontvangen spraak perfect maar de uitgaande spraak heeft een gigantische vertraging (some wel meer dan 10 seconde)

› reageer

Stel je N95 van debitel is sim-locck vrij.
Kun je 'debitel one' dan op het toestel blijven gebruiken terwijl je een SIM gebruikt van een andere provider (bv telfort)?
Ik wil dus m'n oude abonnement in de N95 blijven gebruiken en thuis via wifi/debitel one bellen.
Het debitel abo gaat dan naar een ander toestel in de familie.

Uit wat ik kan vinden krijg ik de indruk dat de ontvangen sms met instellingen voor debitel one los te gebruiken is.
Wie heeft er een idee of er zelfs ervaring mee?

› reageer

Je kunt inderdaad Debitel One gebruiken terwijl je een andere simkaart in het toestel hebt. Wel moet Debitel One eerst geïnstalleerd zijn op dit toestel via de Debitel sim (sms).

› reageer

Nog even terugkomend op een paar reacties terug of het ook werkt zonder wifi telefoon. Zou iemand dit eens kunnen testen?

› reageer

Het werkt inderdaad! Debitel One bellen terwijl er een SIM van een andere provider in het toestel zit!

› reageer

Werkt debitel one nu icm met FON? (Eventueel via een Symbian Nokia)

› reageer

Werkt Debitel One bij elk WiFi-point waar je toegang toe hebt? Dus ook in het buitenland? Of wordt je debitel one aan je ip-adres gekoppeld en worden buitelandse ip's geblokkeerd?

› reageer

Werkt op elk open WIFI punt. Echter bij werkt m'n E60 overal ronduit krakkemikkig met Deb one, ook thuis. Ik gebruik het dan ook niet meer.
Het valt mij op dat Debitel one minder gepromoot wordt. Het begin van het eind?

› reageer

Wat werkt er dan zo krakkemikkig? Bij mij werkt alles perfect. Alleen de korte accutijd vind ik een nadeel. Heel soms moet ik de telefoon een keer opnieuw opstarten. Verder heb ik geen problemen.

› reageer

@Guide5 Ik kan niet gebeld worden. Bellen lukt meestal wel met een zeer slechte lijn. Ik heb een Fon AP.

› reageer

@Kukel: Het zal dan wel een combinatie met router en telefoon zijn. Als ik bezig ben met downloaden en ik gebruik mijn voip, dan is de kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven.

› reageer

Iemand getest met een ander toestel dan een van de Nokia's uit de beschikbare lijst van debitel? Of met de pc?
Zo ja wat zijn de ervaringen?

› reageer

Je moet er rekening mee houden dat FON geen QoS heeft ingebouwd in de FONera's. Trouwens, er is net een wedstrijd bezig bij FON waarbij je een Nokia N95 kunt winnen!

› reageer

Zag dat de site debitelone.nl uit de lucht is. Loopt het niet storm met debitelone? Of is er wellicht een andere reden?

› reageer

Het liep niet zoals ze hadden verwacht.

› reageer

Het werkt wel
Als ik naar een vast nummer bel, doe ik dit (bij WIFI-dekking) altijd via Debitel One.

› reageer

Ik zou graag willen weten welk wachtwoord in de sip instellingen van Debitel One staan die naar mijn telefoon wordt gestuurd.
Helaas is het wachtwoord op mijn N95 niet aftelezen in de instellingen (daar staat ****). Ook heb ik geen idee hoe ik de "echte inhoud" van een configuratie SMS bericht zou moeten bekijken. Iemand enig idee? Is er misschien een programma om dit van mijn nokia te achterhalen?

› reageer

debitel One bestaat niet meer.

› reageer

Volgende dienst die stopt bij debitel... eerst de vofafone abo's, dan de shops, en nu weer een dienst die waarschijnlijk erg is tegengevallen.. zou debitel zelf ook gaan stoppen over een tijd?

› reageer

Het werkt nog steeds.

› reageer

Misschien verkopen ze het niet meer aan nieuwe klanten, maar het werkt nog gewoon hoor. En als je inlogt bij mijn debitel, dan zie je daar ook nog alle Debitel One opties en informatie.

Ik wist niet eens dat ze gestopt waren dit aan nieuwe klanten te verkopen. Wat jammer

› reageer

Wie weet gaan jullie ook een brief tegemoet zien dat het beëindigd gaat worden...

› reageer

Dat zou ik niet zo erg vinden

› reageer

maar weet iemand hoe ik aan het inlog wachtwoord kan komen van mijn account op de sip server van Debitel One?
De sip instellingen worden naar je toestel ge-sms-ed, en van opgeslagen instellingen zijn wachtwoorden alleen maar met **** aangegeven.

› reageer

Uhhh ... de instellingen naar je toestel laten sms-en

Of even de klantenservide bellen. Ik weet jouw wachtwoord niet

› reageer

Wachtwoord is 1234 . Ik heb dit een keer via de mail van Debitel ontvangen.

› reageer

Ik bedoel wat anders. 1234 is de code om instellingen op te slaan op de Nokia telefoons. Ik heb alles goed werkend op op mijn telefoon, dat is het probleem niet.
Debitel One is niets anders dan een VoIP oplossing dat van het SIP protocol gebruikt maakt. Ik zou graag de mogelijkheid hebben om het ook met andere apparaten te gebruiken dan mijn Nokia telefoon (zoals een Linksys VoIP adapter of een software VoIP telefoon op de PC of Internet Tablet bijvoorbeeld).
Daar heb ik alleen de instellingen voor nodig, en deze worden enkel naar je telefoon ge-SMS-ed en zijn nergens op te zoeken op de site. Nu kan je (bijna) alle instellingen gewoon via de instellingen menuutjes van je telefoon uitlezen, alleen dus niet je wachtwoord, want die laat de Nokia zien als **** ipv de echte tekens.

Ik heb de klantenservice ook gebeld hierover, maar nadat ik eindelijk iemand aan de telefoon had die begreep wat ik bedoelde, werd mij verteld dat ze dat ook niet wist en niet kon opzoeken omdat alleen de Nokia toestellen worden ondersteund. En dus dat ze niets meer voor mij kon doen dan de instellingen toe-sms-en.

Dus ik vroeg mij af of iemand hier misschien me kan vertellen wat het wachtwoord is (een aantal tekens van je telefoonnummer, of je inlogcode bij mijn debitel?) Of dat jullie misschien weten hoe ik dit soort wachtwoorden zichtbaar moet maken op mijn telefoon, of anders hoe ik de inhoud van configuratie SMS kan bekijken op een Nokia N95.

› reageer

Ik heb op een andere telefoon de instellingen handmatig moeten doen. Het wachtwoord om het sip profiel op te slaan is: 1234. Je bedoelt het wachtwoord van de Registrarserver en de Proxyserver? Lukt dat niet met 1234? Volgens mij heb ik geen andere informatie gehad.

Ik ben ook van plan om dit met een voipmodem in te gaan stellen. De modem is onderweg. Zodra dit gelukt is laat ik het weten.

› reageer

Ik bedoel inderdaad de Registrarserver en de Proxyserver passwords (moeten gelijk zijn trouwens)

1234 werkt bij mij in ieder geval niet.
ALs het bij jouw werkt, dan vermoed ik dat dat jouw eigen wachtwoord is, en dat ze dat speciaal op iets gemakkelijks hebben gezet. Wat raar dat de Debitel klantenservice dat bij jouw wel konden instellen, en bij mij niet.

Is het eigenlijk wel handig om jouw wachtwoord zo te publiceren? als ik namelijk achter je debitel nummer kom zou ik samen met dat nummer op jouw kosten bellen.

› reageer

Ik denk dat de kans dat je zijn Debitel-nummer te pakken krijgt, kleiner is dan de kans dat je je eigen wachtwoord raadt

› reageer

idd

› reageer

debitel weigert mij de instellingen voor debitel One te verstrekken via de ks omdat ten tijde van aanschaf de dienst niet meer aan nieuwe klanten aangeboden werd.
Achter de pincode zoals eerder genoemd in dit topic ga ik dus ook niet komen. Iemand een suggestie?

› reageer

@TOK: het is niet alleen een kwestie va de pincode, ik denk dat debitel ook iets moet instellen om je toegang te geven ...

› reageer

Had sinds kort ook een debitel KPN abo icm de Nokia E60, klantenservice gebeld om te vragen of het nog mogelijk was debitel one te kunnen gebruiken/aanvragen. Moest meisje even navragen, ja kon wel moest ik een ander nummer bellen nl. 0900-debitel en dan optie 5. Via die manier had ik haar aan de lijn gekregen . Nog een keertje vragen: Nee het werd niet meer aangeboden aan nieuwe klanten

› reageer

Ik kan nergens meer vinden hoe ik de instellingen naar mijn telefoon kan sturen. Nu staan ze er op, maar binnenkort ga ik van toestel wisselen (er is een N78 en een N82 onderweg ), ik wil deze toestellen uiteraard (ook) gebruiken voor Debitel One. Kijk ik ergens overheen, of staan ze er gewoon niet meer op (sinds de vernieuwde website)? Ik kan wel bij de eigenschappen van mijn abonnement zien, dat Debitelone Voip actief is. Maar zoeken op deze term levert op de Debitel website 0 hits op

› reageer

Klopt, niets meer te vinden sinds de vernieuwde 'mijn debitel'.

Naar aanleiding van verkeerde VOIP kosten berekening heb ik onlangs uitgebreid contact gehad met een financieelmedewerker van debitel. ca 3 weken geleden.
(overigens niet iemand van de telefonische helpdesk, die weten meestal niet dat debitel-one bestaat).

Debitel one wordt niet meer aangeboden, er is zelfs geen referentie meer naar te vinden op de debitelsite. eea nav technische problemen en de ontwikkelingen in de markt....
In ieder geval blijft de dienst bestaan voor de huidige contracten. Je contract, inclusief debitel one, zou zelfs tzt te verlengen zijn. Deze meneer wist niet dat de hulp pagina's verdwenen zijn. Hij zou hier achteraan gaan. Met name als service naar de huidige gebruikers en omdat hiermee de helpdesk ontlast wordt.

Indertijd stonden er complete probleem oplossingen klaar via de site, inclusief printscreens.
Wanneer iemand die gekopieerd heeft ontvang ik daar graag een kopie van.

› reageer

Ik heb nog wel de pdf-jes (quickstart en uitgebreide handleiding geloof ik), staan thuis op de PC (ben nu aan het werk ).

Zojuist heb ik maar een mailtje gewaagd naar Debitel met de vraag hoe ik aan de instellingen kom. Ik heb ook gemerkt dat je de instellingen (van Nokia naar Nokia) kan overzetten met de content-copier.

› reageer

Alvast bedankt voor de info.
Ik heb m'n profiel aangepast

› reageer

robtogo, you've got mail

› reageer

Helaas, het overzetten van de configuratieberichten werkt alleen bij identieke toestellen ...

Opnieuw een mailtje gestuurd naar debitel voor de instellingen, het begint nu irritant te worden.

› reageer

ik heb wel een manier om achter de gegevens te komen, maar dan moet je wel een gehackte telefoon hebben. Kijk maar eens hier (sipprofiles.dat) :
http://www.ipmart-forum.com/showthread.php?s=e9fe72373bf79142771170a37d15f6dd&t=242910

› reageer

Bedankt, maar dat is niet wat ik zoek Mijn telefoons zijn niet gehacked en ik ben ook niet van plan om dat te doen omdat een provider het lastig vindt om met wat gegevens te komen ...

› reageer

Dat Debitel je je gegevens geeft kan je wel op je buik schrijven.
Die gaan ze niet geven, omdat je ze ook kan gebruiken met SIP accounts op een SIP telefoon. Vergeet dat dus maar...\
Verder hoef je echt niet zo huiverig zijn voor het hacken van je telefoon, als je dat netjes doet heb je er behalve deze toepassing ook nog andere voordelen van, zoals het kunnen signen van apps...

› reageer

Natuurlijk gaat debitel mij wel helpen, al dan niet met tussenkomst van de geschillencommissie. Ik heb een abonnement op een dienst, de provider moet mij toegang geven tot deze dienst.

Ik vraag niet om het password, ik vraag om toegang.

Overigens maakt het voor debitel natuurlijk geen bal uit welk toestel ik voor deze dienst gebruik ...

› reageer

Eerst afgelopen maandag een mailtje ontvangen van debitel:U kunt inloggen op mijn debitel, daar kunt u de instellingen vanaf halen.

Helaas is dat niet zo, dus:Hartelijk dank voor uw reactie. Helaas kan ik deze instellingen niet vinden in “Mijn Debitel”.
In het verleden, dus voor de vernieuwing van de website, kon ik de instellingen daar inderdaad vinden. Nu niet meer. Ook via de zoekfunctie kom ik niet uit bij deze instellingen.

Vandaag zonder enige aankondiging een SMS configuratiebericht ontvangen, nu kan ik Debitel One gebruiken op m'n N82

› reageer

Kan je dat configuratie-bestandje nu ook bewaren voor cq doorsturen naar een volgende foon?

› reageer

Nee, tenzij het een zelfde type telefoon is. Ik had het oude configuratiebestandje namelijk ook, maar dan op m'n E51.

› reageer

Heel erg bedankt!

Ik heb mijn N95 "gehacked" en inderdaad in het bestand "sipprofiles.dat" staat het wachtwoord!

Nu kan ik perfect bellen met mijn Nokia N800 (Internet Tablet), en Debitel One. Ik had de laaste tijd wat problemen met Debitel One en mijn N95 (ik kreeg het bericht `Address not in use´ )
Met mijn N800 werkt het perfect. Dat apparaat heeft echt een betere sip implementatie dan S60, en is ook nog eens makkelijker te configureren ook!

› reageer

@XCL Tempest
Ennuh.... hoe kreeg je het "hacken" voor elkaar ??

› reageer

@One2call:
Google is your friend

› reageer

Ik heb uiteindelijk gebruik gemaakt van een combinatie van de volgende how-to guides:

http://thenokiablog.com/2008/07/08/how-to-hack-s60-nokia-phones/

http://www.symbian-freak.com/quides/hack/s60_3rd_ed_hacking_new_solution.htm

-Y-browser werkte bij mij een stuk beter
-de zip met "alle" benodigde files van symbian freak werkte niet, want die bleek files voor een out-of-date versie van de hack te bevatten

› reageer

Zelf heb ik nu een E65, voor 17,50 euro (25 beltegoed) en debitel one. Heb tot 4 maal toe contact gehad met de klantenservice over mijn wachtwoord van debitelone, de onwetenden aan de andere kant van de mail bleven bij 1234...vermoeiend, nu had ik mijn Siemens IP telefoon voor niks gekocht. Mijn debitelone werkt de laatste tijd ook erg slecht, op FON routers krijg ik geen connectie meer (laten mijn enige 2 routers in huis nou FON routers zijn) en op normale routers is het vaak afwachten of het gaat werken (zelfde probleem met mijn N82 waar debitelone ook opstaat). Ikzelf had veel verwacht van de dienst, maar vind het een een teleurstellende dienst is. Sinds vorige week ben ik maar overgestapt naar een prepaidnummer van budgetphone, 10euro per jaar (is het proberen waard toch en supersnel een nummer..maar liefst 10 minuten). Ingesteld op mijn nokia E65, N82, Siemens huistelefoon en mijn laptop...over 6 maanden voor mij geen debitelone meer, ik zoek een nieuwe provider voor mijn mobieltje en heb nu een 024 netnummer waarmee ik ALTIJD bereikbaar kan zijn zonder dat er moeilijk gedaan wordt over een wachtwoord!

lees net dat KPN Debitel wil overnemen (beide partijen zijn het eens), ben benieuwd wat dan de kosten voor een abonnement gaan worden voor de mensen die debitel willen aanhouden alleen vanwege debitelone.

› reageer

volgens mij komen de gebrekkige verbinding van debitel one door de nokia s60 toestellen. ik zelf had ook geregeld problemen op mijn e60 en later mijn n95. volgens mij is de s60 voip implementatie niet 100% stabiel.
met mijn nokia n800 internet tablet werkt het perfect over wifi (het ding draait linux), en ook op de linksys pap2 voip adapter heb ik nooit enig probleem gehad.

overigens zijn er alternatieven: je kan via bijvoorbeeld www.voipzoom.com voor 2,50 euro per maand ook onbeperkt bellen naar vaste nummers. ik heb het niet zelf getest, maar het lijkt zo'n voipbuster kloon te zijn (die betamax bedrijfjes).
en voipbuster werkt bij mij best redelijk.
als je het bedrijf niet vertrouwt met je creditcard gegevens, dan kan je ook even een prepaid creditcard aanvragen bij www.wirecard.de , voor extra veiligheid.

prepaid budgetphone heeft als nadeel dat je beltegoed niet geldig blijft. na een jaar huur je het nummer voor weer een jaar, maar je aangeschafte beltegoed is weg.

› reageer

Mijn debitel abonnement is nu een week beëindigd.
De Sim kaart kan zich niet meer registreren op het netwerk, en mijn verbruik staat keurig op nul euro als ik inlog op mijn debitel.

Maar nu het vreemde: Mijn DebitelOne is nog niet afgesloten, ik kan op mijn vaste debitelOne nummer nog gewoon gebeld worden en bellen etc.
Ik heb er niet te veel gebruik van gemaakt (twee keer getest, 1 keer naar vast en 1 keer naar mobiel). Maar ik vroeg mij af wat daar nu de tarieven van zijn, heb ik nog steeds gratis bellen naar vaste nummers?

Moet ik DebitelOne los opzeggen? Hoe zit dat bij jullie DebitelOne accounts?

Ik kan de klantenservice hierover wel bellen maar:
a) ik vind het eigenlijk best leuk om DebitelOne te behouden
b) de klantenservice is een 0900 nummer
c) mijn vorige ervaringen met de klantenservice over DebitelOne zijn niet erg positief (Ze hadden geen idee dat het bestond, en daardoor niet erg behulpzaam)

› reageer

Ik denk dat het inderdaad komt door het lage aantal klanten dat daadwerkelijk gebruik maakt van debitel one. Gewoon vergeten dus. Als je er geen gekke dingen mee doet, zal er vast niks geks gebeuren

› reageer

@XCLTempesT
Misschien heb je geluk en leest DebitelOne mee op TV. Nav. je posting zou jouw DebitelOne kunnen worden beeindigd en behoef je het 0900nummer (ad 1ct per min....) niet meer te bellen

› reageer

zat er ook aan te denken :-)

Maar ben benieuwd of bij andere gebruikers het ook niet is afgesloten

› reageer

Kun je ook nog naar mobiel bellen? Dit zou normaal van je bundel af gaan. Ik ben benieuwd of dit nu achteraf toch nog een rekening oplevert. Mijn abo loopt ook binnen afzienbare tijd af. Gratis naar vast bellen blijft natuurlijk erg nuttig!

› reageer

Het werkt nog wel.
Maar ik had ook nog iets aan bundel tegoed over, dus misschien daardoor.

› reageer

@XCLTempesT
Je "gebed" is verhoord: per 1 juli as. wordt de dienst DebitelOne beeindigd (bron: brief Debitel). Evt kan je vóór 1 juli je mobiel abo indien nodig opzeggen.

Wat is het (liefst even dure) alternatief voor DebitelOne?

› reageer

Ik heb ook de brief gehad dat DebitelOne per 1 juli stopt.

Vandaar dat ze niet actief gebruikers gaan afsluiten, doen ze efficient allemaal tegelijk op 1 juli.

blijft vreemd om deze brief te ontvangen nadat je je laatste rekening al hebt gehad.

Wel jammer dat ze geen mogelijkheid geven je vaste nummer te bewaren. Maar dat maakt niet zoveel uit, ik ging er toch al niet vanuit dat zoiets bij Debitel goed zou kunnen komen. Ik bel uitgaand met DebitelOne en binnenkomend met budgetphone.

Een goedkoop alternatief had ik hierboven ook al wel genoemd: 1 van de Betamax bedrijfjes, Voipbuster, Voipzoom, etc.etc.
Het is niet geheel dezelfde prijs, en ik vind de kwaliteit ook duidelijk minder, maar het is best goed prijs/kwali verhouding.

› reageer

Naar aanleiding van de brief van debitel, heb ik een opzegbrief gestuurd. Vandaag maaar eens gebeld en gevraagd naar de status. Volgens de KS mag ik wel voor 1 juli opzeggen, maar moet ik mijn contract uitdienen. Volgens debitel gaat het om een gratis dienst, zij mogen die wijzigen/beëindigen zonder dat ik mag ontbinden.

Dit lijkt mij je reinste kletskoek. Ik heb indertijd juist voor debitel gekozen vanwege debitel One en heb dit abonnement afgesloten samen met de voor debitel One geschikte Nokia N80.

Ik heb debitel gevraagd mij dit schriftelijk te bevestigen, zodat ik nadere stappen kan ondernemen.

Iemand inmiddels andere ervaringen?

› reageer

Heb jij toevallig nog de voorwaarden van DebitelOne voor mij? Of iemand....

In de Aanvullende Voorwaarden wordt er wel iets gezegd over de aanvullende diensten maar er waren nl. ook (specifieke) voorwaarden voor DebitelOne (zie link )

› reageer

Volgens de KS mag ik wel voor 1 juli opzeggen, maar moet ik mijn contract uitdienen. Volgens debitel gaat het om een gratis dienst, zij mogen die wijzigen/beëindigen zonder dat ik mag ontbinden.

Volgens hun eigen brief mag je opzeggen. Ik neem aan dat dat dus een kosteloze ontbinding van je contract is. (maar dit staat er inderdaad niet bij)
Of ze de dienst nu "gratis" noemen of niet, de dienst die je dacht te kopen wordt door de aanbieder ten nadele van de koper aangepast.
Ze doen niet eens een poging om een alternatief te geven (extra belminuten of onbeperkt bellen naar vast via je mobiel zou een redelijk alternatief kunnen zijn).
Ik kan me niet voorstellen dat je bij de geschillencommissie telecomzaken geen gelijk zal krijgen in deze.

Mijn Debitel Abonnement is reeds afgelopen, dus ik heb er geen last meer van.
Ik heb nog gekeken naar de algemene voorwaarden van DebitelOne, maar ik kon hem niet meer vinden.

› reageer

Ik ga nog een brief sturen en overweeg om daarna de geschillencommissie in te schakelen. Voor mij staat vast dat debitel One geen Aanvullende dienst was, maar gewoon deel uit maakt van de overeenkomst. Staat er ook op: abonnement + 2 jaar gratis debitel One + toestel.

› reageer

http://www.opta.nl/nl/download/publicatie/?id=2360

Best handig, dat internet ...

› reageer

zeker handig dat internet. Maar het verwijzen naar 5 paginas in een document op de opta site zonder informatie van wat je er mee wilt aantonen is weer wat minder handig :-)

Maar ik denk dat je ons wilt wijzen op de volgende tekst:
Artikel 7.2 Tw roept voor een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst twee verplichtingen in het leven. Allereerst is dat de verplichting om de abonnee de mogelijkheid te bieden om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, tenminste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een beding in die overeenkomst van kracht wordt. De aanbieder is daarom verplicht om de abonnee tenminste vier weken van te voren te informeren over de voorgenomen wijziging, en over de mogelijkheid die de abonnee heeft om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

en deze ter verduidelijking:
Artikel 7.2 Tw is van toepassing op iedere wijziging van de voor de consument van belang zijnde punten van de overeenkomst die niet aantoonbaar voordelig is voor de abonnee.

Dus gratis of niet, je moet kosteloos kunnen opzeggen

› reageer

Ik denk dat de gct daar anders over denkt. En zoals algemeen bekend, de gct beslist opvallend vaak in het voordeel van de provider. Ook al zegt de wet anders.
Trouwens debone is gratis, dus je wordt er niet echt slechter van. Je gaat in ieder geval niet meer betalen.
Ze zullen het gooien op marktconform, omdat anderen deze dienst ook niet aanbieden. Uitfaseren heet dat.

› reageer

Inmiddels heb ik mijn Debitel met Debitel One op kunnen zeggen. Na mijn eerste opzegbrief werd mij gemeld dat ik gewoon mijn contract moest uitdienen. Toen nogmaals een brief gestuurd waarin ik vanwege de gewijzigde voorwaarden (nl het verdwijnen van Debitel One) mijn abbo wilde stopzetten. Mijn laatste verzoek in nu gehonoreerd en per 1 juli mag ik weer een andere aanbieding gaan zoeken.

› reageer

Ik heb gelukkig het probleem niet. Het is erg vervelend als je telecomaanbieder niet mee wil werken aan een oplossing wanneer ze dingen verslechteren.

Ik heb nog nooit de gct hoeven in te schakelen, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Maar als ik de interpretatie van de wet op de OPTA site lees, kan ik me niet voorstellen dat ze Debitel gelijk zouden geven.

Maar ik zou nogmaals bellen en eerst bij Debitel een klacht indienen. Het is nog relatief vers nieuws, dus vermoedelijk weet de klantenservice nog niet wat er in de brief stond die ze naar je hebben verstuurd. En dus ook niet wat ze mogen aanbieden om het probleem op te lossen.
Dit soort gebrek aan communicatie komt bij telecomaanbieders vaker voor. Uit eigen ervaring heb ik dit meegemaakt bij: kpn, Orange en Telfort toen die soortgelijke veranderingen doorvoerden. (bij de aanpassing van het klantenservice tarief van Digitenne, bij de introductie van het 0900 nummer klantenservice van Telfort en de afschaffing van de Orange Music diensten ).
Beleelfd blijven en een paar dagen later nogmaals bellen en eventueel hun klachtenprocedure doorlopen deed wonderen bij mij in deze gevallen.

Overigens was DebitelOne niet "zomaar" een gratis dienst. hij staat expliciet op je contract genoemd. Weliswaar met het woord 'gratis' erbij, maar toch het is onderdeel van je overeenkomst.

Als ze hier mee weg zouden komen, dan kan kpn de "gratis MobielTV" ook zomaar afsluiten, en T-mobile het "gratis W&W plus" dat ze bij vele abonnementen de afgelopen maanden hadden aangeboden. of de "gratis SMS bundels" bij sim-only producten van Debitel en T-mobile.

lijkt me uiterst onwaarschijnlijk

› reageer

Ik had al een mooie brief gecompneerd, maar voordat ik deze kon versturen, kreeg ik vandaag de volgende email van debitel:
Omdat de dienst debitel One op 01-07-09 stopt kan de mobiele aansluiting waarmee de dienst is verbonden ook per 01-07-09 worden beeindigd Voor deze aansluiting zal ik een beeindiging doorvoeren op 01-07-09
Zou het dan toch nog goed komen? Gauw een leuke aanbieding opzoeken waar ik mijn nummer naar toe kan porteren ...

› reageer

Nummerbehoud aangevraagd naar Vodafone per 1 juli. Deze werd op de oorspronkelijke einddatum ingepland ... Gebeld met debitel, zowaar een uiterst behulpzame medewerker getroffen. Deze heeft wat rond gebeld en aangegeve dat er intern iets mis was gegaan. Excuses en zo, vooral nog een keer laten proberen door Vodafone. Wordt vervolgd.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.