Eén miljard mobieltjes verkocht in 2006

Dat klopt Razor vorig jaar op vakantie geweest in Indonesie en daar loopt iedereen ook voortaan met een mobieltje rond. En op bijna elke hoek van de straat staat wel een winkeltje waar ze mobiele telefoons verkopen. In Indonesie is een gsm nu ook een soort van waardevolle ruilmiddel geworden net als met goud blijft een gsm waardevast die in moeilijke tijden eenvoudig kan worden verkocht.

› reageer

Eén miljard mobieltjes verkocht in 2006

Zaterdag 27 januari 2007, 08:33 - Er zijn meer dan 1 miljard mobiele telefoons verkocht in 2006.

Met name landen in ontwikkeling bleken een katalysator voor de verkoop van mobiele telefoons. In het vierde kwartaal van 2006 werden er 20 procent meer mobieltjes verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar, zo stelt onderzoeksbureau IDC. In totaal zijn er in 2006 volgens IDC 1,02 miljard telefoontjes verkocht.

IDC verwacht dat deze groei voortduurt. In ontwikkelende landen, zoals bijvoorbeeld China, is een mobiele telefoon vaak een goedkoper alternatief dan een vaste lijn. Tevens wordt in dergelijke landen een mobiele telefoon gezien als statussymbool.
http://www.webwereld.nl/articles/44771/e-n-miljard-mobieltjes-verkocht-in-2006.html

› reageer

1 miljard, dat zijn me er nogal wat....ik vraag me af wie die dingen dan allemaal gekocht hebben (aangezien het merendeel van de wereldbevolking waarschijnlijk te arm is of waarschijnlijk in gebieden woont waar geen goed GSM netwerk is....).

Of zou het economisch zoveel beter gaan met iedereen......?

› reageer

In ontwikkelingslanden (en ook in achterafgelegen gebieden van wat meer ontwikkelde landen), waar nog vrijwel geen infrastructuur is voor de vaste lijn, is het goedkoper, een gsm-netwerk aan te leggen.

Een eenvoudig mobieltje, zonder toeters en bellen, is ook niet duur meer.

› reageer

Ik zag laatst op de televisie dat tegenwoordig ook in ontwikkelingslanden de mobiele telefoons erg populair zijn, steeds meer mensen daar schaffen er een aan.

› reageer

Dat klopt Razor vorig jaar op vakantie geweest in Indonesie en daar loopt iedereen ook voortaan met een mobieltje rond. En op bijna elke hoek van de straat staat wel een winkeltje waar ze mobiele telefoons verkopen. In Indonesie is een gsm nu ook een soort van waardevolle ruilmiddel geworden net als met goud blijft een gsm waardevast die in moeilijke tijden eenvoudig kan worden verkocht.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.