KPN introduceert MobielThuis

Ik heb nu KPN mobiel 20.

Ik begrijp dus dat de in mijn geval goedkopere belkosten van Mobiel Thuis van je bundel afgaan?

Hoe lang loopt dat 5 euro verhaal? Dat wordt dus niet verhoogd na 30-06-2007.

› reageer

Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - KPN introduceert deze week MobielThuis: thuis bellen met je mobiele telefoon tegen een speciaal tarief. In het begeleidende persbericht schrijft KPN: 'Met MobielThuis wordt bellen met de mobiele telefoon thuis net zo voordelig als met de vaste lijn'.

MobielThuis kost EUR 7,50 per maand bovenop het reguliere abonnement. Voor dat bedrag belt iemand met een KPN-abonnement 'voor minder dan EUR 0,03' per minuut naar vast nummers en voor EUR 0,12 naar mobiele nummers. Er zit geen limiet aan de gesprekstijd.

Volgens KPN speelt het bedrijf hiermee in op de wens van de klant om nog maar met een telefoon te bellen, namelijk de mobiele telefoon.

De thuiszone wordt bepaald door het dichtstbijzijnde mobiele opstelpunt van iemands huis en bestrijkt niet alleen het huis zelf, maar ook een gebied eromheen.

› reageer

KPN introduceert MobielThuis Thuis mobiel bellen voor tarief van vast

KPN introduceert deze week MobielThuis. Met MobielThuis wordt bellen met de mobiele telefoon thuis net zo voordelig als met de vaste lijn. Voor €7,50 per maand bovenop het reguliere mobiele abonnement gelden er zeer scherpe tarieven voor alle gesprekken die je vanuit huis met je mobiel voert. KPN speelt hiermee in op de wens van steeds meer mensen, die bij voorkeur alleen met hun mobiele telefoon zouden willen bellen. De introductie van MobielThuis draagt bij aan de ambitie van KPN om leider te zijn in alle belangrijke segmenten van de Nederlandse telecommunicatiemarkt.

Marco Visser, verantwoordelijk voor de mobiele activiteiten op de consumentenmarkt in Nederland: “Dat de mobiele telefoon voor velen de komende jaren zal veranderen van ‘een telefoon’ in ‘telefoon nummer één’ is logisch. Mensen bellen immers jóu, niet een locatie, en met je mobiel heb je het gemak van één toestel, één nummer en één adresboek. Met MobielThuis hebben we een uiterst aantrekkelijk aanbod voor iedereen, die het liefst zijn mobiel wil gebruiken voor álle gesprekken, dus ook thuis.”

Thuis bel je namelijk altijd tegen zeer scherpe, duidelijke tarieven: bellen naar een vast nummer kost minder dan 3 cent per minuut, bellen naar mobiele nummers kost 12 cent per minuut naar alle providers, en internationaal bel je al vanaf 7 cent per minuut. Ongeacht hoeveel je belt.

MobielThuis werkt met iedere mobiele telefoon en kan vanaf donderdag 8 februari als voordeeloptie worden genomen bij alle bestaande en nieuwe KPN Mobiel en KPN FlexiBel abonnementen. Iedereen die vóór 31 juni 2007 overstapt op MobielThuis betaalt €5 per maand in plaats van de standaard maandtarief van €7,50.

De voordelige MobielThuis gesprekstarieven gelden zodra je je voor de dienst hebt aangemeld via de klantenservice, de winkels van KPN, www.kpn.com of per sms. Je kunt jouw voordelige MobielThuis ‘thuiszone’ ook zelf instellen; handig als bijvoorbeeld je huisadres anders is als het factuuradres. De thuiszone wordt aan de hand van het adres bepaald door de dichtstbijzijnde mobiele opstelpunten en bestrijkt niet alleen je huis zelf, maar ook een gebied eromheen. De omtrek van zo’n gebied loopt op van ongeveer 100m in de binnenstad tot enkele kilometers op het platteland.

› reageer

En wat als je al een SIM-Only hebt? Of een hoge bundel van KPN Mobiel? Dan is dit tarief niet altijd de voordeligste....bel je als je thuis bent dan altijd buiten de bundel voor het MobielThuis tarief? Of bel je alles uit de bundel?

› reageer

Interessant: vast duurder dan het T-Mobile aanbod maar afhankelijk van de voorwaarden kan het toch interessant zijn. Ben benieuwd of je bij KPN ook een toon hoort als je gaat bellen binnen de home zone en of je het ook weer uit kan zetten (dan kan je tenminste inschatten hoe groot de zone is en of dat van nut is). Er blijft nog wel wat te wensen over: ik zou nog altijd graag mijn vaste nummer koppelen aan mijn GSM.

› reageer

Koen, bij sommige operators kan je ook het netnummer gebied inschakelen in het beeld van je telefoon. Misschien helpt dit ook.

› reageer

Vodafone is de enigste die celinformatie ondersteunt.

› reageer

@ Koen: Als ik het naast elkaar leg, dan is KPN volgens mij goedkoper en flexibeler. Komt nog een veel betere dekking binnen bij.

› reageer

Vraag en antwoord MobielThuis van KPN

"Met welke abonnementen kan ik MobielThuis aanschaffen?"

Als voordeeloptie bij een KPN Mobiel of KPN FlexiBel abonnement.

"Wat is de reikwijdte van MobielThuis?"

De thuiszone wordt aan de hand van het adres bepaald door de dichtstbijzijnde mobiele opstelpunten en bestrijkt niet alleen je huis zelf, maar ook een gebied eromheen. De omtrek van zo’n gebied loopt op van ongeveer 100m in de binnenstad tot enkele kilometers op het platteland.

"Wat moet ik doen als MobielThuis niet bij mij thuis werkt?"

Neem contact op met de klantenservice; 1200 of 06 1200 1200.

"Ik heb een Prepaid aansluiting en wil een abonnement,
kan ik dan gelijk MobielThuis aanschaffen?"

Bij een migratie van Prepaid naar KPN Mobiel abonnement kan
MobielThuis gelijk met het abonnement aangeschaft worden.

"Kan ik mijn mobiele nummer van mijn huidige operator
meenemen en toch ook gebruik maken van MobielThuis
van KPN?"

Volgens het KPN nummerbehoud proces is dit mogelijk.

"Hoe weet ik of ik met de tarieven van MobielThuis bel?"

Voorafgaand aan een gesprek hoor je via een speciale toon
dat je belt voor de MobielThuis tarieven.

› reageer

is het ook bekend wat het kost als je gebeld wordt als je in de mobiel thuiszone zit? Zijn dat ook de lage thuisbelkosten of is men dat stukje vergeten?

› reageer

is het ook bekend wat het kost als je gebeld wordt als je in de mobiel thuiszone zit? Zijn dat ook de lage thuisbelkosten of is men dat stukje vergeten?

Ik denk dat dat niks kost

› reageer

@BB-one :
Ik neem aan, dat Barney1966 bedoelt, wat het voor de beller kost, het is immers veel duurder, naar een mobiel nummer te bellen, dan naar een vast.

› reageer

@Marly: klopt.

Ik denk er al jaren over om de vaste lijn er uit te gooien. Ik merk dat met name de oudere generaties minder snel mobiele nummers bellen vanwege de mogelijke hoge kosten. Onterecht is dit niet. Je kunt dus zelf wel goedkoper uit zijn met MobielThuis, maar mensen die jou bellen zadel je op met meerkosten.

› reageer

Klinkt als debitel one? alleen hierbij betaal je extra kosten voor de dienst?

Overigens is dit niet gekoppeld aan draadloos internet en dus alleen interessant in je eigen huis en niet op andere wifi plekken?

vraag me af met welke toestellen dit is?

› reageer

We moeten tot donderdag geduld hebben voor we de precieze voorwaarden kunnen lezen.

› reageer

Het mooie van deze dienst vind ik dat als je een gesprek thuis opstart en je stapt in de auto en rijd naar de andere kant van het land, dan blijf je bellen voor het thuis tarief!

Ook kan je het per maand in en uitschakelen en je kan elke maand je "thuispostcode" instellen.

Dit betekend dat als je een maand op een camping in NL zit je die postcode kan instellen als thuis zodat je dan op de camping tegen het Thuis tarief belt

› reageer

Ik neem aan dat de minuutprijzen gewoon verrekend worden met je KPN mobiel bundel? Vooral de hierboven gemelde voorwaarden maken het zeker aantrekkelijk (per maand aan en uit te zetten etc.)

› reageer

Ik neem aan dat de minuutprijzen gewoon verrekend worden met je KPN mobiel bundel?

Klopt

› reageer

En wat als de minuten die normaal in je bundel zitten goedkoper zijn dan je thuis tarief? behalve naar mobiele nummers?

› reageer

Zorgen dat je niet vaak thuis bent

Laten we de precieze gegevens morgen maar afwachten. Wie weet staan er uitzonderingen/aanvullingen of je kan het dan aan de klantenservice vragen. Trouwens: als je eigen tarief al lager is, waarom zou je dan nog een extra bundel willen aansluiten? Of je belomzet moet zo hoog zijn vanaf thuis dat het weer opweegt tegen de minuutprijs boven de bundel natuurlijk.

› reageer

Inderdaad om dat laatste. En bellen naar vaste nummers is wel goedkoper.
Ideaal is dan dat je vaste nummers belt tegen MobielThuis tarief en mobiele nummers tegen het normale bundeltarief.

› reageer

Hoe werkt KPN MobielThuis?
Tarieven KPN MobielThuis
Gebruiksvoorwaarden MobielThuis

Beetje jammer van het starttarief:
Naar vaste nummers € 0,0275 per minuut
Naar mobiele nummers € 0,12 per minuut
Naar vaste nummers in buurlanden € 0,07 per minuut
Starttarief per gesprek € 0,05 per gesprek

› reageer

Ik heb de dienst geactiveerd om te testen. Conclusie: de cirkel waarbinnen je kan bellen is relatief klein. Hij is groter dan de 100 meter die KPN belooft, maar in mijn geval behoorlijk kleiner dan de radius waarbinnen ik met T-Mobile via de "thuis tarieven" kan bellen.

Met T-Mobile thuis woon ik aan de rand van een elips van enkele kilometers. Met KPN Mobiel Thuis woon je in het centrum van een cirkel rond de opgegeven postcode. Bij KPN kan ik ongeveer anderhalve kilometer overbruggen voor ik niet meer met het thuistarief kan bellen. Groot voordeel van de KPN oplossing is dat je zelf de postcode kan kiezen waarbinnen het werkt. Zo heb ik de postcode en het huisnummer opgezocht die precies midden tussen mijn huis en mijn werk en het station in ligt. Deze opgegeven en wat blijkt: ik kan thuis tegen de Mobiel thuis tarieven bellen en ook op de meeste plaatsen op mijn werk, op het station en in een stuk van het stadscentrum klinkt de Mobiel thuis toon nog. Dat is dagelijks bruikbaar!

De Mobiel thuis toon klinkt trouwens als een goedkope "dingdong" deurbel.

In mijn omgeving weet ik waar de KPN masten staan en hoe de sectoren gericht zijn. Het lijkt er op of KPN aan de hand van je postcode 1 of meerdere sectoren toewijst waarop het lage tarief werkt. De radius is vrij nauwkeurig bepaald en het gebied waarbinnen je kan bellen houd vrij abrupt op zodra je toestel in het zicht van een andere sector van de GSM mast komt. (en de opgegeven postcode zit hierdoor niet aan de rand van het gebied, maar middenin).

Verder leuk dat het tijdelijk slechts 5,- per maand kost. De 6,95 van T-Mobile vind ik al teveel eigenlijk.

› reageer

Ik heb nu KPN mobiel 20.

Ik begrijp dus dat de in mijn geval goedkopere belkosten van Mobiel Thuis van je bundel afgaan?

Hoe lang loopt dat 5 euro verhaal? Dat wordt dus niet verhoogd na 30-06-2007.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.