BTW

Toch zijn er nog steeds sites die het durven de btw te verrekenen.... kijk eens naar funbreak.nl.

Het is duidelijk dat dit niet lang goed kan gaan, ik waarschuw iedereen.... wij hebben controle gehad indertijd, de btw internet groep van de belastingdienst in Haarlem kijkt continu op het internet naar de sites die teveel uitkeren (lees btw verrekenen!)

U bent gewaarschuwd als site....

U als klant moet gewoon profiteren zolang het goed gaat en zij in staat blijven de betalingen te verrichten

belnu.nl

› reageer

Hallo,

toch nog even een vraagje aan mensen die veel van belastingen weten (en aan eigenaren van gsm-shops).

Ik, eigenaar van RC Telecom Internet Sales heb verschillende geruchten gehoord dat je geen BTW af mag dragen aan de klant als je een gsm abonnement verkoopt, waarvoor je een terugstorting aan de klant doet (zoals het artikel wat ook ergens hier op telecomvergelijker staat). Maar van andere mensen hoor ik weer (zoals mijn accountant) dat dat geen problemen mag geven, en dat dat gewoon moet mogen. Nu zie ik bij verschillende gsm-shops zo'n lage tarieven, dat ze de BTW in ieder geval zeker meeberekend moeten hebben.

Hoe berekenen de gsm-shops hun terugstortingen aan de klant?

Ga er vanuit dat ze geen kosten hebben en geen winstmarge willen hebben.
De gsmshop ontvangt van dutchtone bv 100 euro exclusief BTW per afgesloten abonnement. (en krijgt dus 119 euro inclusief btw). Mag de gsmshop nu (zonder verlies te lijden) die 119 euro terugstorten aan de klant? Of alleen maar die 100 euro?

Wie weet meer hierover?
Alvast bedankt

› reageer

je mag dan alleen de 100 euro uitkeren. Ik zou toch eens gaan praten met die accountant, want iets klopt er dan niet met zijn visie op BTW.

Paul
www.gsmdealer.nl

› reageer

Je moet het als volgt zien:
Wat jij uitkeert incl btw (stel 119,00) dan zit in dat bedrag € 19,00 voorbelasting. Deze mag jij niet terug vragen van de belastingdienst.

Hierover heeft de kennisgroep BTW van het ministerie van Financien zich uitgesproken. De kennisgroep BTW bepaalt uiteindelijk hoe de wet geintepreteerd dient te worden.

Een korte uitleg:
De groep zegt dat wanneer wij de btw terug zouden vragen dan betaalt de klant eigenlijk geen btw over hetgeen waarvan hij profiteert (lees het abonnement).

Al met al mag je het niet terug vorderen.
Wel is het zo dat wij er nog steeds mee bezig zijn daar er een paar uitspraken van het Hof zijn wat pleit voor terugvragen echter wij vragen het totdat wij gelijk krijgen niet terug.

Hoge uitkeringen bij collega\'s? Grote aantallen, dus hoge bonussen ?!

belnu.nl

› reageer

gsmdealer... dus jij wilt zeggen dat jij bij bv het afsluiten van een 2-jarig dutchtone allin 30 abonnement een bonus krijgt exclusief BTW die hoger is dan € 245,- ? Omdat je al € 245,- teruggeeft aan de klant? En dan zijn er natuurlijk nog geen kosten enz vanaf gehaald.
Ik ben niet nieuwsgierig naar je bonus die je krijgt, maar naar je eigen berekening. (ik krijg bv 225 euro exclusief BTW van dutchtone per afgesloten allin 30 abonnement voor 2 jaar)

?

› reageer

Toch zijn er nog steeds sites die het durven de btw te verrekenen.... kijk eens naar funbreak.nl.

Het is duidelijk dat dit niet lang goed kan gaan, ik waarschuw iedereen.... wij hebben controle gehad indertijd, de btw internet groep van de belastingdienst in Haarlem kijkt continu op het internet naar de sites die teveel uitkeren (lees btw verrekenen!)

U bent gewaarschuwd als site....

U als klant moet gewoon profiteren zolang het goed gaat en zij in staat blijven de betalingen te verrichten

belnu.nl

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.