Reclame op mobieltje

Nog wat extra informatie:

I-Wood is meer dan reclame. Onder de banners komen ook hyperlinks naar een aantal grote site's. Op deze manier heb je bijvoorbeeld buienradar, Google en het laatste nieuws altijd in beeld.

Een deel van de banners is dynamisch gevuld met het laatste nieuws; de headlines staan dan al in de banner. Op deze manier hoef je dus niet meer eerst naar de site te surfen. Er zijn banners van o.a. Geenstijl.nl, Spitsnieuws, NU.nl en en Radio538.

Persoonlijk had ik in eerste instantie niet zo veel vertrouwen in I-wood, maar het ministerie van Economische Zaken ziet er blijkbaar wel een toekomst voor. I-wood heeft de Broos van Erp prijs 2008 gewonnen.

› reageer

MAASTRICHT - Apothekers en verzekeringsagenten krijgen te maken met reclame op hun mobieltje. Het gaat om een gratis dienst met vakinhoudelijke informatie van telecombedrijf Vodafone voor beide zakelijke groepen. In ruil voor de gratis dienst worden de gebruikers geconfronteerd met reclame.

Volgens het telecombedrijf is het de bedoeling dat er meer reclame-uitingen komen voor andere groepen. Vodafone werkt samen met de onderneming I-Wood.

Een woordvoerder van Vodafone zei dat in enkele maanden ook reclamediensten voor de consumentenmarkt te verwachten zijn. Die reclame kan dan op verschillende vormen opduiken als plaatjes of bijvoorbeeld filmpjes. Hiermee kunnen telecomdiensten goedkoper worden gemaakt.

Bron: Nu.nl

› reageer

Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten die reclame op mobieltjes

› reageer

dikke kans dat je dan altijd in ieder geval eerst zult moeten tekenen in het te mogen ontvangen. Dit kan natuurlijk wel gedaan worden als men bijvoorbeeld UMTS wil activeren, dat Vodafone er een voorwaarde in zet dat de consument reclame kan ontvangen.
Beetje een naaistreek zo, onder het mom van 'dan kunnen we de kosten omlaag brengen'. Zal eerder zo zijn dat de totale winstmarge voor VF vergroot dan dat voor de consument de kosten dalen, zeker gezien huidige acties/ aanbiedingen.

› reageer

al zullen de kosten iets dalen, zoals Sjuppie zei dmv een 'voorwaarde' in je contract of iets dergelijks, lijkt het me nog sterk dat de consument zit te wachten op reclame via de mobiele telefoon per sms... Persoonlijk lijkt het me niks, tegenwoordig heb je bij elk electronisch product 'last' van reclames lijkt het wel, TV, radio, computer (internet) en straks ook de gsm.

› reageer

Bij gsm.nl zijn ze flink met i-wood bezig.
krijg net mailtjes van ze

een N95 voor 0,50 cent (6maanden) daarna 7,95
je moet er wel internet bij pakken van 9,95

maar dan nog.

er wordt een 10,- per maand gesponserd door I-WOOD.
het wordt steeds meer...eerst 5 euro nu 10 euro.

zou dit ook kunnen draaien op orange world maar dan off te record? zodat dat niet van de mb's af gaat?

› reageer

voorlopig vertrouw ik I-wood nog niet zo.
Je moet een twee jarig contract aangaan bij Vodafone en hi (voor de 10,- euro korting), en je korting krijg je volgens mij achteraf elke drie maanden gestort.

Wie zegt mij dat dit bedrijf over een jaar nog bestaat? Als het bedrijf met de dienstverlening stopt, krijg je je geld niet meer en vervalt effectief dus de korting.
Daarom vind ik het misleidend dat men adverteert met een prijs waar deze korting is mee-berekend.

Ook heb ik er wat moeite mee om een programma te installeren dat toegang heeft tot mijn dure telefonische diensten. Heeft dit programma ook de mogelijkheid om 0900 nummers te bellen? kan het mijn contactpersonen raadplegen? Waar komt de reclame vandaan die het mij laat zien? Is dat van een vaste server? en zo, ja hoe veilig is die?
Als dit programma de rechten heeft om betaalde diensten te bellen/SMS-en en op zeer geregelde tijden code van het internet haalt, dan wil ik meer weten over de beveiliging, en hier is niets over te vinden op hun website.

Stel dat er straks enkele honderd duizenden mensen met dit programma op zijn/haar mobiel zijn, dan is dat erg interessant voor criminelen om zo'n platform aan te vallen, als je zo dure betaal nummers kan laten bellen.

Of het ook via Orange World werkt is ook volstrekt onduidelijk omdat op de I-wood website geen technische informatie over de werking van dit programma is te vinden. Je zou ze kunnen mailen en het vragen.

› reageer

Ze hebben het ook bij GSMeasy al doorgevoerd. (is toch GSM.nl?)

› reageer

Als ik het bij het juiste end heb, is het een software matig programma'tje dat je op je telefoon installeert. Maar, is het niet wachten tot bepaalde mensen het dusdanig hebben aangepast dat je geen advertenties ziet, maar wél korting ontvangt?

› reageer

Automatisch 5,- per maand per toestel ontvangen is nog helemaal geen gek idee. Misschien eens op wat prepaidjes activeren.

› reageer

Of het op prepaidjes rendabel is, is maar de vraag.
Je hebt sowieso een aantal MB aan data die je per maand kwijt bent om de reclame te downloaden. En aangezien het de bedoeling is dat het op je MOBIEL gebruikt wordt weet ik niet of je de software zover kan krijgen dat hij je wifi data verbinding thuis gaat gebruiken (als je toestel dit al ondersteund).

Tevens is dit goed te detecteren door I-wood omdat veel (alle?) mobiele data producten via een proxy werken, en dus een zeer beperkt aantal IP's hebben.
Ook weet ik niet of je op 1 naam (en bankrekening) meerdere I-wood accounts mag aanvragen. Dus of het met "prepaidjeS" mogelijk is, is nog erg onzeker.

› reageer

ik lees net op de informatie site van GSMWEB dat de vergoeding van 5 euro per maand pas vanaf OKTOBER 2008 geldt.. dus nu zit je voor niets reclame op je mobiel te bekijken!

BRON---------------------------------------------
Optimaal gebruik maken van mobiel internet op uw telefoon en vanaf oktober elke maand 5 euro terug op uw bankrekening.
Installeer de nieuwe banner software van I-wood op uw mobiel en verdien zolang u de software gebruikt elke maand 5 euro.
De kosten van uw databundel verdient u zo grotendeels terug en kunt u praktisch gratis mobiel internetten.
U kunt zich nu vast registreren als testgebruiker en vanaf oktober 2008 gaat u daadwerkelijk 5 euro per maand verdienen.
BRON---------------------------------------------
http://www.gsmweb.nl/iwood/index.htm

› reageer

Wat zou ik dit graag onbetaald willen testen, zeg!

› reageer

Hmm... was daar niet eens iets met SMS'jes..
Heeft ook niet lang stand gehouden.
Maar ik moest wel naar Kassa om er vanaf te komen :-)

› reageer

was dat niet iets van "bellen met Bas" ?
Volgens mij is dat er nog:
http://www.bellenmetbas.nl/

› reageer

weet iemand waarom bij de éne 10 euro (bv N95) betaald wordt en bij andere maar 5 euro??

› reageer

Ik denk dat het gewoon een promotie actie is van Hi samen met I-wood

› reageer

Kan dus gerust dat de vergoeding naar 0,01 gaat en je het alleen via de site had kunnen zien:
I-Wood is te allen tijde gerechtigd de aan de Consument vergoeding eenzijdig te wijzigen.
Kennisgeving van wijzigingen zal plaatsvinden door mededeling op de I-Wood website of via
een (kosteloos) elektronisch bericht.

Ook leuke warning:
Wij raden u aan de software alleen te installeren en te gebruiken als u een onbeperkte databundel heeft afgesloten. Dataverkeer van het serveren van de banners is enkele MB's per maand, de kosten hiervan zijn voor eigen rekening. Heeft u geen onbeperkte databundel afgesloten dan kan dit dus aardig oplopen

Als iemand zoveel geld er voor over heeft; zou diegene dan echt zitten te wachten om voor 5 euro per maand een kleiner deel van z'n scherm te zien?

De Consument heeft geen recht op vergoeding indien:
a) de applicatie van I-Wood inactief is. De applicatie is inactief indien de server van I-Wood in een aaneengesloten periode van 90 dagen minder dan 10 maal de applicatie bij de Consument kan synchroniseren, ongeacht de reden daarvoor.

Hm, zet de clienttool iets open zodat de server op onbekende tijden iets kan uploaden, hoe vaak dan? Anders is het natuurlijk makkelijk 11x te connecten en na 89 dagen tool weer aan te zetten >

Misschien teveel ad-pay-programma's op de pc gehad (leuke inkomsten zolang het duurde) met allemaal dezelfde afloop... Dan liever de eerdere programma's die hier voorbij kwamen met af en toe sms'je en verder gratis beltegoed...

› reageer

Wat vinden jullie van deze. Hier wordt zelfs nergens ingegaan op dat hele I-Wood gebeuren, behalve dan de mededeling en het feit dat je Hi 20 7,95 kost. Ik kan nergens in de AV vinden hoe facturering plaatsvind en al helemaal niet dat het me dan 5 euro meer kost, als ik die reclame eraf haal. Zoals ze het hier voorschotelen kan ik er een enorme big-deal van maken als ze uberhaupt durven die korting niet meer te geven of dat door een extern bedrijf laten doen. Immers ik ga niet akkoord met voorwaarden van I-wood, want die worden nergens vemeld, ook niet in de AV van GSMeasy, of van Hi. Ik heb echter geen zin in dat gedoe achteraf, klachten enzo.

› reageer

Als je goed zoekt is er onder een van de tabs op die pagina nog wat summiers te vinden:

Wat is Hi i-wood ?

Krijg gedurende de gehele contractsperiode elke maand een fikse korting op je abonnementskosten door reclame te ontvangen die ALLEEN zichtbaar is op het beginscherm van je mobiel !

Maar het lijkt me inderdaad wel wat voor de consumentenautoriteit of de reclame code commissie.

› reageer

Wat ik dus niet snap is dat al die gsmtoko's toestellen i.c.m. I-wood proberen te slijten, en adverteren met lage abonnementskosten, terwijl ze helemaal de continuiteit van deze dienst niet kunnen garanderen Wat nou als het een flop gaat worden (wat me niets zou verbazen, ik heb nog nooit een dergelijk initiatief zien slaan), dan valt je maandbedrag opeens een stuk hoger uit.. En voor die extra kosten zal de shop waar je het abonnement hebt afgesloten echt niet gaan compenseren..
.edit: Wat XCLTempesT eerder ook al zei dus...

› reageer

@ JJ: wellicht ben je het er niet mee eens, maar is het slechts 5% die er van bewust is dat het lage bedrag voor slechts X maanden is. Met andere woorden, 95% denkt dat je voor (bij wijze van) 1 euro een N95 krijgt inclusief belminuten!

› reageer

Van GSMEasy heb ik inmiddels begrepen dat er een overeenkomst is gesloten tussen Telecombinatie (waar veel shops bij zijn aangesloten) en I-Wood. Er is afgesproken dat I-Wood tenminste gedurende de initiële contractsduur het afgesproken bedrag per maand zal betalen.

› reageer

Nog wat extra informatie:

I-Wood is meer dan reclame. Onder de banners komen ook hyperlinks naar een aantal grote site's. Op deze manier heb je bijvoorbeeld buienradar, Google en het laatste nieuws altijd in beeld.

Een deel van de banners is dynamisch gevuld met het laatste nieuws; de headlines staan dan al in de banner. Op deze manier hoef je dus niet meer eerst naar de site te surfen. Er zijn banners van o.a. Geenstijl.nl, Spitsnieuws, NU.nl en en Radio538.

Persoonlijk had ik in eerste instantie niet zo veel vertrouwen in I-wood, maar het ministerie van Economische Zaken ziet er blijkbaar wel een toekomst voor. I-wood heeft de Broos van Erp prijs 2008 gewonnen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.