Lowcall, nieuw: Belplafonds en nu onderling bellen voor 7 cent.

Ach ja het ligt een beetje aan de situatie. Hier thuis hebben we op een iemand na allemaal Lowcall. En je belt toch ook wel vrij regelmatig tussen elkaar. De rekening voor die kosten gaat dus gewoon met de helft omlaag! Eentje hier thuis heeft nog Simyo, maar daar bestellen we ook wel Lowcall voor. Wat voor voordeel heeft Simyo nu nog ten opzichte van Lowcall?

› reageer

Enkele nieuwtjes bij Lowcall, powered by Debitel.

- Onderling bellen voor 7 cent per minuut!
- Stel nu je belplafond in!

Zie hieronder de toelichting, lijkt me een leuke ontwikkeling op de telecom markt!

LowCall introduceert onderling bellen voor 7 cent per minuut

LowCall.nl, het online prepaid merk van debitel, introduceert onderling prepaid bellen voor 7 cent per minuut. LowCall is met een prijsstructuur van 14 cent per minuut en 7 cent per minuut volgens de tariefvergelijker op www.bellen.com de voordeligste prepaid aanbieder.

LowCall heeft recentelijk diverse kenmerken aan het product toegevoegd waardoor LowCall bij uitstek geschikt is voor families of ouders van jonge kinderen. Ouders konden al meerdere SIM-kaarten bestellen en op elk van de afzonderlijke nummers eigen belplafonds instellen. De ouders en kinderen ondervinden zo geen hinder meer van maandelijks opwaarderen en kunnen toch de kosten in de gaten houden.

'Door de behoefte aan controle op de uitgaven van kinderen, kiezen ouders vaak voor een dure prepaid oplossing voor hun kinderen. De kinderen bellen op hun beurt vaak naar dezelfde nummers. Voor het belplafond dat de ouder zelf voor elk kind in kan stellen, kon al ruim twee keer zo lang gebeld worden als bij andere aanbieders. Maar vanaf vandaag kan er ook onderling zeer voordelig gebeld worden.

Eenvoudig van start

De startkaart met een beltegoed van 10 euro is te bestellen op www.LowCall.nl. Daarvoor belt een klant de eerste 71 minuten gratis. Indien het volledige bedrag gebeld wordt naar andere LowCall nummers kan de klant maar liefst 142 minuten bellen voor 10 euro. Nummerbehoud is eenvoudig, maar een nieuw nummer uitkiezen is ook mogelijk, er is een ruime keuze uit 'mooie' nummers. LowCall bellers hebben geen contract of abonnementskosten maar betalen achteraf alleen voor het bedrag dat gebeld is, dus geen verrassingen.

› reageer

Die laatste alinea is een beetje flauw. Als je een prepaidpakket koopt krijg je altijd het bedrag in beltegoed terug. Ik vind dat je voor iets waarvoor je moet betalen, het dus niet over gratis minuten kan hebben.

› reageer

wellicht, al met al toch een leuk product.
Ookal noemen ze het prepaid het zit wat mij betreft een beetje tussen abonnement en prepaid in, en enkele van de nadelen van deze 2 worden binnen deze oplossing weg genomen.

Dat gratis 10 euro bellen word dan weer aangehaald in het kader van "nog meer terug krijgen voor je aanschafprijs, gezien de gedaalde tarieven voor onderling bellen"".

› reageer

belplafond - volgens mij andere naam voor de bellimiet die volgens de site default 75 is (en geloof ik 100 maximum), niets nieuws of mis ik wat?

› reageer

Je mist iets. Je kunt je beltegoed nu instellen op 10, 25, 50 en 100 Euro. Ideaal als je je kinderen niet vertrouwd. Je geeft ze gewoon een tientje tegoed, daarna wordt de boel geblokkeerd.
Het enige probleem is dan nog dat je bij Lowcall voor E 10 ongeveer 70 minuten kunt bellen terwijl je met een Telfort sim-only van E 9,95 maar liefst 300 belminuten krijgt.
Dat je met Lowcall voor de helft van de normale minutenprijs kunt bellen naar andere Lowcall klanten lijkt me niet echt interessant.

› reageer

Ach ja het ligt een beetje aan de situatie. Hier thuis hebben we op een iemand na allemaal Lowcall. En je belt toch ook wel vrij regelmatig tussen elkaar. De rekening voor die kosten gaat dus gewoon met de helft omlaag! Eentje hier thuis heeft nog Simyo, maar daar bestellen we ook wel Lowcall voor. Wat voor voordeel heeft Simyo nu nog ten opzichte van Lowcall?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.