Vodafone Blox: Vodafone live! berekening verbruik

Ja, inderdaad.

Ik weet niet of het nog zo is (geen zin om de kleine lettertjes weer te gaan zoeken) maar vroegûh betaalde je als je over de 1 MB kwam niet een kwartier extra, maar:
-prepaidklanten 0,75 euro extra
-en abonnees 2,50 euro extra !!

3 jaar terug had ik ook allemaal rekeningen van 80,- euro bij vodafone voor data, sindsdien om een grote boog om vodafone heen gelopen . Zelfs dataservices en special-services kwammen er niet meer uit, kreeg zelfs een contactpersoon en een direct vastnet-nummer toegewezen.

› reageer

Ik check af en toe mijn e-mail via mijn telefoon. Bij mijn vodafone abonnement wordt bij het checken gelijk een kwartier in rekening gebracht. Ik zat nu te denken om de Vodafone Live Blox te nemen. Vraag me alleen af of het "gratis" uur buiten Live! ook per kwartier wordt afgerekend of wordt het daadwerkelijke gebruik gerekend? Zou anders betekenen dat ik dan per maand 4x mijn mail kan checken voor EUR 2,50

› reageer

welke email check je? Vodafone pop3 mail of iets anders?
Want voor 2,50 live blox kan je onbeperkt vodafone email checken zonder extra kosten.

Waarom mail je klantenservice niet met je vraag? Eens kijken of de KS-folks het zelf snappen

› reageer

Ik check externe e-mail (ik heb geen zin om al mijn mail te forwarden). Heb geprobeerd een mailtje naar de klantenservice te sturen, maar ik wil 'sneller' antwoord. Meestal is TV sneller dan de gemiddelde KS -/_\o_

› reageer

Het gaat niet om het uur, maar om de 1 mb, max 1 mb buiten de Live sites om.
Ik ben zelf gegaan voor de Mobiel Internet Plus BloX van 10 euro voor 10 mb per maand.

› reageer

Reactie klantenservice Vodafone:
Dit gaat inderdaad per kwartier. Omdat deze verbinding per kwartier berekend wordt. Of u nou 1 minuut of 15 minuten verbind, de kosten blijven per kwartier berekend.

Oftewel met 4 keer per maand mijn mail checken is mijn uur op....

› reageer

Dat is het grote nadeel van Vodafone: veel innovatieve diensten, maar telkens weer verassingen op je rekening door allerlei rare regeltjes. Voor het controleren op email 15 minuten aan verbindingstijd aftrekken is natuurlijk een absurde gang van zaken. In de voorwaarden staat volgens mij dat je een aantal MB of een bepaalde tijd kan gebruiken voor je verbinding. Ooit heb ik gevraagd of ik kan kiezen voor tijd of hoeveelheid data. Helaas kan dat bij deze bundel niet. Vodafone kijkt gewoon wat het eerste op is. Dat betekent in de praktijk dat je al snel moet bijbetalen. Bij een provider zoals T-Mobile kan de klant tenminste zelf kiezen, want voor sommige klanten is het afrekenen per tijdseenheid WEL interessant.

Het 15 minuten tarief is alleen interessant als je een hele grote hoeveelheid data binnen wilt halen. Volgens mij heeft Vodafone de hoeveelheid echter ook begrensd in de voorwaarden en betaal je een 2e kwartier als je daar overheen gaat.

Blijkt dus maar weer hoe belangrijk het is vooraf goed geïnformeerd te worden en dan de juiste provider te kiezen. Zelfs een Vodafone citypoint ziet door de bomen het bos niet meer is mijn laatste ervaring.

› reageer

Ja, inderdaad.

Ik weet niet of het nog zo is (geen zin om de kleine lettertjes weer te gaan zoeken) maar vroegûh betaalde je als je over de 1 MB kwam niet een kwartier extra, maar:
-prepaidklanten 0,75 euro extra
-en abonnees 2,50 euro extra !!

3 jaar terug had ik ook allemaal rekeningen van 80,- euro bij vodafone voor data, sindsdien om een grote boog om vodafone heen gelopen . Zelfs dataservices en special-services kwammen er niet meer uit, kreeg zelfs een contactpersoon en een direct vastnet-nummer toegewezen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.