nieuwe web ‘n’ walk card

In Duitsland heeft T-Mobile trouwens ook die Novatelkaart in magenta kleur in het aanbod gehad. Lijkt nu niet meer te koop. Zouden er toch problemen zijn met deze express kaarten?

@jimmy20: dat uittest aanbod geldt dat alleen voor zakelijke klanten?

@Bouwe: bij T-Mobile Duitsland kost de datakaart los maarliefst 239,95. Lijkt mij dus sterk dat ze hem in Nederland los zo goedkoop weg gaan doen. (en die losse prijs die je noemt is vermoedelijk ook nog eens exclusief 19% Btw., dan kom je dus al op 202,- euro namelijk.)

› reageer

T-Mobile breidt hardware portfolio uit met ExpressCard voor mobiel breedband internet
Met de nieuwe web ‘n’ walk ExpressCard biedt T-Mobile vanaf heden ook een web ‘n’ walk card aan die geschikt is voor laptops met een ExpressCard slot. Steeds meer laptops zijn tegenwoordig voorzien van een smaller ExpressCard slot, de opvolger van het PCMCIA slot.

Try & buy
T-Mobile biedt gebruikers vanaf 16 april 2007de mogelijkheid om de nieuwe web‘n’ walk ExpressCard uit te proberen. In één van de 41 T-Mobile Shops of andere zakelijke verkooppunten van T-Mobile kan de ExpressCard worden afgehaald en gedurende twee weken worden getest. Na deze periode heeft de klant de mogelijkheid een flatfee internet abonnement van T-Mobile af te sluiten, waarmee hij tegen een vast bedrag per maand onbeperkt gebruik kan maken van mobiel breedband internet in Nederland via het netwerk van T-Mobile. De web ‘n’ walk ExpressCard is verkrijgbaar in combinatie met Internet Totaal en Internet Totaal Plus. Internet Totaal is nu tijdelijk verkrijgbaar vanaf 32,50 euro per maand.

web ‘n’ walk ExpressCard
De web ‘n’ walk ExpressCard is geschikt voor GPRS, UMTS, HSDPA en Wi-Fi. De kaart ondersteunt Windows 2000 Pro/XP/XP Pro/Vista en vanaf eind april ook MacOS. Verder beschikt de datacard over quad band technologie zodat er overal in de wereld gebruik van kan worden gemaakt.

› reageer

Zijn er al foto's van deze expresscard? Ik verwacht eigenlijk zo'n oerlelijke, knalroze kaart die dan ook nog eens behoorlijk uit steekt, zoals als deze:

Die MacBook Pro is toch wel ehh...

› reageer

Wie is de fabrikant van die smalle pc kaarten? Vodafone had ze al en vermoedelijk worden dit dezelfde kaart, maar dan van T-Mobile. Is het Option, Novatel, Sierra Wireless of Huawei?

Op de zakelijke website van T-Mobile zag ik gisteren al een plaatje staan. Volgens mij toch ook weer magenta van kleur en hij lijkt hetzelfde als die van het plaatje hierboven.

› reageer

Nounou, dat valt me toch weer alles mee!

De unbranded versie van deze kaart ziet er zo uit:

[sub][Klik voor grotere afbeelding][/sub]

De kaart is dus afkomstig uit de fabriek van Option en kan HSDPA snelheden tot 7,2 megabit per seconde aan.

Koen, waar heb jij die kaart gezien die er ongeveer het zelfde uit zag als de bovengenoemde Verizon kaart?

› reageer

Ik doel op de Vodafone Connectcard. Dit is de Novatel UX870. Deze lijkt als 2 druppels water op die Verizon kaart met grote uitstekende knobbel en antenne die toch aardig in de weg zou kunnen zitten op mini laptops/UMPC's (die vaak juist een express slot hebben) :

De antenne zit zo te zien zo op de kaart dat je hem per ongeluk af kan breken als je er achter blijft hangen. Je kan beter een kaart met ingebouwde antenne of een kaart met een antenne die van links naar rechts scharniert hebben. Verder las ik dat nog voor weinig kaarten een Windows Vista update beschikbaar is. Die is er nu alleen voor die bredere kaarten die in een gewoon PCMCIA slot passen.

Beter lijkt mij zo'n mini USB modem zoals KPN, Vodafone en Telfort hebben.

› reageer

Hmm, voor mijn laptop zou het wel handig zijn, zou graag mijn PIT simmetje willen gebruiken met zo'n card. Toch maar eens bellen wat ze los kosten.

› reageer

Als je hem los koopt bij een provider, let dan op de simlock! Betaal je de volle mep en dan is je kaart nog beperkt! Daarbij krijg je bij de meeste providers bij datakaarten ook na 1 jaar moeilijk/geen code voor de unlock.

› reageer

Dat is voor mij geen probleem. Maar goed, net even gebeld met mn accountmanager. Een losse ExpressCard kost €169,50 en heeft zoals je al zei een sim-lock. Pittig prijsje.

Waar zijn ze los te krijgen zonder providerlock?

› reageer

Valt mee, de Option UMTS/HSDPA PC kaarten (zonder simlock) waren vorig jaar los nog ca. 399,- euro!

› reageer

Dus los aanschaffen bij de fabrikant is ook geen optie....

› reageer

Let ook op welk type kaartslot je laptop heeft. De kaarten die je hierboven ziet zijn PC express kaarten. Deze moeten in een smal PC kaart slot. Alleen tamelijk nieuwe compacte laptops uit de duurdere laptop lijnen hebben de smalle PC express kaart sloten. Over het algemeen hebben de meeste laptops een breder (normaal) PC kaart slot.

Deze formaten zijn onderling in principe niet uitwisselbaar. (er zijn wel truucs maar die kunnen prijziger zijn.) Mijn advies: koop direct het formaat wat je nodig hebt. Kijk anders een op veilingsites, marktplaats etc.

› reageer

Heb al eens naar gezocht naar die kaarten. Mijn laptop heeft een nieuw expresscard-slot, en daar zijn nog niet veel tweedehandsjes voor te krijgen.

› reageer

Weet je zeker dat hier een simlock op zit? Heeft iemand dit al getest?

De KPN internet kaart 710 (Huawei 620) heeft namelijk ook geen simlock. Mijn T-Mobile sim werkt er gewoon in. Sterker nog: Het ding met T-mobile SIM verbind gewoon met de software van KPN!!

› reageer

Trouwens: los en onafhankelijk van een provider worden deze kaarten zelden in gewone winkels verkocht. Die Verizon/Vodafone express versie staat op expansys.nl als simlockvrij te koop kijk maar eens hier. Dan kan je meteen de prijs zonder sponsoring door je provider zien.

@Napsju: Vermoedelijk heb je mazzel. Ik heb ook zo'n Huawei kaart getest en die weigerde de simkaarten van andere netwerken (kaarten van Telfort en Vodafone gaven een foutmelding). Vermoedelijk zit de blokkade trouwens niet in de kaart, maar in de software. Ik testte de kaart toen hij net 3 dagen uit was, misschien is de nieuwe software minder beperkt?

Nadeel van die nieuwe express en USB datakaarten is dat de software daar al ingebakken zit. Zodra je die kaart in je computer steekt, wordt de provider software inclusief de blokkades geladen.

› reageer

@Bouwe:
Icm PIT; staat T-Mobile dit toe. Vaag herinner ik me iets dat die niet in datakaarten worden toegestaan. MAC/IMEI controle? Of geen controle door TM

› reageer

Voor zover ik weet geen beperkingen bij T-Mobile. Het is natuurlijk niet bedoeld voor laptop gebruik, maar daar is gewoon PIT trouwens ook veel te traag voor! Met PIT Plus is het binnen de UMTS dekking al beter voor laptop gebruik. Al is het voor telefoonbrowsers bedoeld, volgens mij treed T-Mobile er niet tegen op.

› reageer

PIT-simmetje in KPN-kaart werkt prima.

› reageer

In Duitsland heeft T-Mobile trouwens ook die Novatelkaart in magenta kleur in het aanbod gehad. Lijkt nu niet meer te koop. Zouden er toch problemen zijn met deze express kaarten?

@jimmy20: dat uittest aanbod geldt dat alleen voor zakelijke klanten?

@Bouwe: bij T-Mobile Duitsland kost de datakaart los maarliefst 239,95. Lijkt mij dus sterk dat ze hem in Nederland los zo goedkoop weg gaan doen. (en die losse prijs die je noemt is vermoedelijk ook nog eens exclusief 19% Btw., dan kom je dus al op 202,- euro namelijk.)

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.