Europarlement: roamingkosten...

Ik vind het wel duidelijk. Als je al voor 22/4 klant was bel je nog volgens de world class tarieven. Als klant kan je zelf beslissen of je wil overstappen naar het nieuwe T-Mobile Buitenland. Als je bijvoorbeeld al langer klant bent en je komt regelmatig in de VS dan blijf je lekker bij het oude omdat bellen in de VS nog binnen zone 1 valt.

Verschillen Word Class en Buitenland

› reageer

Van volkskrant.nl;
Europarlement: maximum aan kosten bellen in buitenland

BRUSSEL - Het Europees Parlement (EP) wil een maximum verbinden aan de extra kosten van mobiel bellen in het buitenland, de zogeheten roamingkosten. De industrie-commissie van het europarlement stemde donderdag om die kosten voor bellen te beperken tot 40 eurocent per minuut en 15 cent per minuut om gebeld te worden in het buitenland. Het voltallige EP (785 leden) stemt op 9 mei over het voorstel.

Eindelijk... 15 cent per minuut om gebeld te worden is een hele vooruitgang.

› reageer

Goed nieuws!
Dat werd eens tijd zeg..

› reageer

Eindelijk voordelig bellen in het buitenland en niet die dure achteraf rekeningen waar je bijna een hartaanval van krijgt.

› reageer

helaas gaat dit alleen over de extra kosten. De NL providers factureren je daar bovenop gemiddeld nog eens 25cpm voor bellen 'buiten je bundel'.

* Hoezo buiten mijn bundel, ik heb nog zat minuten over!
* En waarom betaal ik buiten mijn bundel eigenlijk 9 keer zoveel als binnen mijn bundel?

› reageer

Ah, Rob, ik vroeg mij al af hoe men dit gaat ontduiken. Zo dus. Tweede mogelijkheid: nieuwe tarieven worden pas ingevoerd in oktober 2007. Zo heeft men toch nog even een hoogseizoen meegepikt.
Leuk nieuws voor onze collegae in Frankrijk: 40 centimes per minuut voor bellen in het buitenland. Dan bellen ze goedkoper in het buitenland dan in het binnenland !
Nog interessanter nieuws: ze nemen gewoon een buitenlandse prepaidkaart. Die blijft nog onbeperkt geldig ook, in plaats van 3 maanden.

› reageer

7110> het is een gokje hoor, maar zo maken de providers op dit moment ook dikke winst op 09xx nummers, dus dat truckje kennen ze al...

› reageer

Het EP wil een maximum verbinden aan de extra kosten
Er is dus geen sprake van omzeilen: De kosten bovenop de normale belkosten mogen dus niet hoger zijn dan 15 of 40 c/min.

› reageer

Ja en je normale belkosten zijn dus gewoon je minuten uit je belbundel.

› reageer

schwantzi en chris> ik hoop het van harte, maar ik geloof er geen snars van... Maar we zullen zien

› reageer

@Chris17; Bij mijn weten is je belbundel alleen geldig binnen Nederland.

› reageer

Hangt van de provider af.... maarja zal me benieuwen wat het allemaal wordt.... toch jammer dat easymobile is gestopt.. die hadden gewoon schitterende tarieven van 14 cent per minuut gebeld worden zonder starttarief en afrekenen per seconde... en sms'en voor 10 cent vanuit duitsland. maarja tijden veranderen....

› reageer

Gaan ze ook eens wat doen aan de belachelijke tarieven voor sms'sen uit het buitenland?!
M.u.v. Orange vraagt elke provider hier zo'n 50 cent voor. En 75 cent bij prepaid is echt zwaar overdreven...

› reageer

hoop dat die prijswijziging dit jaar al ingaat. Kan je tenminste wat meer bellen in het buitenland!

› reageer

T-Mobile heeft blijkbaar per 15 april hun prijzen al een beetje aangepast link

› reageer

gebeld worden is gratis, ook buiten de bundel, dus dat zou dan gewoon 15 cent moeten kosten. Zelf bellen wordt dan wel alsnog 65 cent, maar dat is nog wel te doen op zich.

› reageer

@marteltor:
Waar zie je dat staan dat gebeld worden gratis is?

› reageer

Ik kon het ook niet vinden.

Volgens mij post marteltor niet over t-mobile, maar reageert op de openingspost.

0+15=15 (gebeld worden)
40+25*=65 (bellen)(*=gem.abo-tarief)

Overigens is dat t-mobile gedoe niet heel duidelijk. Het lijkt erop dat oude klanten zich zelf kunnen aanmelden. (net zoals bij vodafone passport).

› reageer

Ik vind het wel duidelijk. Als je al voor 22/4 klant was bel je nog volgens de world class tarieven. Als klant kan je zelf beslissen of je wil overstappen naar het nieuwe T-Mobile Buitenland. Als je bijvoorbeeld al langer klant bent en je komt regelmatig in de VS dan blijf je lekker bij het oude omdat bellen in de VS nog binnen zone 1 valt.

Verschillen Word Class en Buitenland

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.