Motorola stelt opnieuw teleur

Maar ze hadden toch altijd al concurrentie met Nokia. Hoe kan de winst dan zo fors teruglopen?

Niet dat ik nog een Moto ga aanschaffen. Na 2 tegenvallende toestellen vond ik het wel genoeg, maar er zijn zet mensen met een Moto...

› reageer

Motorola stelt opnieuw teleur
Uitgegeven: 18 april 2007 14:08

SCHAUMBURG - De Amerikaanse fabrikant van mobiele telefoons Motorola is er niet in geslaagd het eerste kwartaal van 2007 met winst af te sluiten. Na twee kwartalen waarin de winst niet aan de verwachtingen voldeed, boekte het bedrijf nu zelfs een verlies van 181 miljoen dollar.

Dat maakte Motorola woensdag bekend. Vorig jaar maakte het bedrijf in dezelfde periode nog 686 miljoen dollar winst.

Omzetwaarschuwing
Motorola gaf vorige maand een omzetwaarschuwing. Het bedrijf liet toen ook al weten een verlies te verwachten. Analisten gingen er desondanks in doorsnee vanuit dat de mobieltjesmaker net uit de rode cijfers zou blijven.

De kwartaalomzet viel met 9,4 miljard dollar hoger uit dan marktvorsers en het bedrijf zelf hadden voorzien. De omzet daalde wel met bijna 200 miljoen dollar ten opzichte van een jaar geleden.

Carl Icahn
Door de felle concurrentie met branchegenoten als Nokia kampt Motorola al geruime tijd met teruglopende inkomsten en winstmarges. Het bedrijf is bovendien in de slag met de activistische investeerder Carl Icahn, die een belang van 2,9 procent heeft en een plek voor zichzelf opeist in het bestuur.

Bron: nu.nl

› reageer

Maar ze hadden toch altijd al concurrentie met Nokia. Hoe kan de winst dan zo fors teruglopen?

Niet dat ik nog een Moto ga aanschaffen. Na 2 tegenvallende toestellen vond ik het wel genoeg, maar er zijn zet mensen met een Moto...

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.