Geen kado's meer ?

bij t for telecom ook aanbiedingen met tomtom en telfort. gaat om de tomtom europe, ONEderful europa en XL europa. Toestellen: nokia 1600, nokia 6021 en sony ericsson w200. Volgens mij zijn er naast telfort ook mogelijkheden met vodafone

› reageer

Aangezien het me opvalt dat niemand er hier nog over begonnen is zal ik de discussie zelf maar even starten.
Met ingang van vandaag een algemeen verbod op produktplus, lees cadeau's in combinatie met een KPN / Hi of Telfort abonnement. Je ziet ze per minuut verdwijnen. Typhone.nl / GSM.nl / GSMexpress.nl / GSMplaza.nl / GSMweb.nl en ga zo maar door. Nergens nog een aktiecombi te vinden.
Ik ben benieuwd welk netwerk de volgende is . . .

› reageer

Heb je ook bewijs van het verbod op productplus?

› reageer

Idd actie's lijken als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Op telecomhouse kun je nog wel aanbiedingen samenstellen, maar dan moet je wel goed opletten, want er zit ook duurdere produktplus dingen tussen waar je dan weer voor moet betalen, die eerst gratis waren. Je kan daar ook geld in de vorm van een waardecheque krijgen, wel ideaal. Bij gsmweb, is idd de produktplus nu ook verdwenen, en bij gsmdeal ook, gaan de providers dan toch de bonussen ervan af halen, hoop het niet!!

› reageer

Ja dat heb ik. Een schriftelijk schrijven aan diverse online shops. want dat vergat ik in de vorige post even te vermelden, we hebben het over uitingen op internet. Wat de reguliere winkels gaan doen durf ik niet te zeggen. Maar ik weet heel zeker dat binnen 14 dagen op internet alle cadeaudeals icm een telfort of KPN abonnement verdwenen zijn. Hou het maar in de gaten. Ik denk dat de trend gezet is. Op naar een normale EU markt wat betreft de gsmabonnementen. Tot slot, T-Mobile is in een vergevorderd stadium met het ontwikkelen van een nieuwe vergoedingenstructuur voor hun dealers die de produktplus constructies nagenoeg onmogelijk maakt. Die gaan dus ook dezelfde kant op. Introductie waarschijnlijk juni / juli 2007.
Dus . . .

› reageer

En de gewone bonussen blijven wel?

› reageer

Geldt dit zowel voor particuliere klanten als voor zakelijke, daar bij het zakelijk afsluiten van een 'aantal' abonnementen, waren het toch de cadeaus die mij (ons) deden kiezen voor bepaalde shops en providers.

Bij een vorig abonnement werden er naast 12 6230i's een 6-tal laptops uitgedeeld. Duurdere telefoons zijn niet nodig voor het personeel, maar die laptops zijn wel verrekte handig!

› reageer

Geldt voor alle abonnementen. Dus zowel zakelijk als particulier. Simpelweg gewoon geen produktplus meer icm een Telfort of KPN abonnement. Het enige wat nog toegestaan is betreft telecomgerelateerde produkt plus, en dat wil zeggen, Bluetooth headsets, Bluetooth carkits, en memorycards. Tot zover.

› reageer

Bluetooth laptops

› reageer

Op Gsmtrack.nl zijn nog genoeg Telfort aanbiedingen te vinden in combinatie met oa een laptop, tomtom, etc. Ook op Gsm-shop.nl is nog van alles mogelijk, helemaal als je het zelf samenstelt. Misschien gaat het pas in vanaf 1 mei?

› reageer

Bij GSM Track ook nog steeds de briljante en legendarische gsm+auto kadoactie. Het zou toch heel treurig zijn als die zou verdwijnen. Tot die tijd: wil er nog iemand een auto bij z'n GSM?

› reageer

Het gaat om veel Telecombinatie leden en daar valt ook GSMtrack onder. Let maar op, dat zal geen dag meer duren.
T-Mobile gaat het wiel opnieuw uitvinden. Zij gaan weer bepalen wat een (web)shop gaat verdienen. Daarnaast een hele omslachtige manier van aansluiten, imeinummer wordt gekoppeld aan abo en als je je niet aan de regels houdt lig je er gewoon uit.

› reageer

Bijna goed, bij GSMtrack zijn ze er inmiddels ook allemaal af. Het heeft overigens niets met Telecombinatie te maken, het geld voor alle online uitingen, van welke dealer dan ook, Searchdog en Optie 1 allemaal dezelfde wet, zelfs Telfort.nl heeft er al niets meer op staan. Ik vrees dat er een hele hoop zullen gaan volgen . . .
Ben erg benieuwd waar dit heen gaat.

› reageer

@gertjan: kan je iets meer uitleggen wat je bedoelt met die Imei koppeling? Mag je van T-Mobile straks opeens niet meer met een ander toestel bellen of moet er een Imei ingevuld worden om te bewijzen dat er een toestel is gegeven in ruil voor de subsidie?

› reageer

please laat het nog even duren voordat tmobile cadeaus verbiedt.. kwil een lcd tv bij mn abo aangezien ik al een P990 heb

› reageer

@Mod: T-Mobile heeft alle bestaande imeinummers in hun database staan en die kunnen direct gekoppeld worden aan een merk en model. T-Mobile geeft aan de hand van abo en toestel keuze de bonus die een dealer krijgt. Dus hoe duurder het toestel hoe hoger de bonus. Dus een Nokia 1600 icm een Relax 300 leverde normaal (bv) 200 euro marge op. Nu levert dat dus maar (bv) 20 euro op. Het geld is opbij T-Mobile en de managers hebben veel tijd over, dus verzint men weer iets anders. Zij bepalen weer wat een dealer mag verdienen.

› reageer

Het is natuurlijk ook wel een beetje belachelijk dat een dealer € 200 zou pakken op één aansluiting

Die koppeling van IMEI bij T-Mobile zou ik maar niet zo serieus nemen, mijn (van oorsprong TM branded) Nokia 6230i komt bij T-Mobile als "onbekend toestel" in de databse voor

› reageer

Hoe zit t met de mogelijke afschaffing van toestelsubsidies, die, zo ik in de wandelgangen hoor, per 1 mei in zouden kunnen gaan? Dit zou nog veel beroerder zijn dan eventueel "kadootjes" afschaffen.
Weet iemand meer?

› reageer

Volgens mij is het afschaffen van alle toestelsubsidies door alle providers een gevalletje prijsafspraak, de bierwereld weet inmiddels ook dat dit niet mag.

› reageer

Bij GSMstunts.nl is het nog steeds mogelijk om in combinatie met alle providers een laptop, ipod, tomtom, videocamera etc. te bestellen. Ik zou zeggen: grijp je kans!

› reageer

@ Gertjan:
Misschien ontstaat er een nieuwe markt: IMEI nrs van dure toestellen.....
De dealers kunnen sowieso van alle toestellen die met een ander netwerk worden verkocht het IMEI nummer noteren. En misschien zwerven op internet nog lijstjes met deze nummers.

› reageer

HIER staat het nieuws nu ook.

› reageer

@Pinokkio: dat is natuurlijk pure kul. De verschillende aanbieders zijn heus niet om de tafel gaan zitten om afspraken te maken omtrent het afschaffen van subsidies. Voor de klant is het vervelend dat hij nu meer moet bijbetalen voor een toestel en geen playstation meer krijgt, maar eigenlijk was de bestaande situatie natuurlijk van de zotte. De provider geeft een subsidie die vervolgens niet in een toestel wordt gestopt maar in een extra cadeau voor de klant. Daar heeft de provider geen baat bij, de subsidie is dus te hoog en dus kan die omlaag.

› reageer

Nou T-Bird,

Dan ben je zeker 'vergeten' dat enkele jaren geleden de vergoedingen ook opeens werden verlaagd. Toen de NMA bij T-Mobile binnenviel werd de laptop van commercieel directeur W.S. in beslag genomen.
En wat bleek: Op zijn laptop werden mails naar de andere providers over het verlagen van de bonussen gevonden.
Waarom was W.S. toen zo snel bij T-Mobile verdwenen?
Dus wat Pinokkio aangeeft is helemaal geen kul, het ligt helemaal in het verlengde van wat hierboven wordt beschreven. De providers hebben de schijn tegen zich...

› reageer

@pinokkio: waarom zou een dealer geen 200 euro mogen verdienen op een abonnement. Er zijn toch ook autodealers die 10.000 euro verdienen op een 40.000 euro auto.
Dealers moeten toch ook banners betalen op bv telecomvergelijker die niet echt goedkoop zijn. Moeten we die dan uit onze eigen zak betalen met die winst van 20 euro op een T-Mobile abonnement. We kunnen die 200 euro dan compenseren met die veel te lage marge op die T-Mobile abo's.
Als ik ervan uit ga dat jij werkt (in een telecomzaak bv), verwacht je eind van de maand ook een salaris. En als je baas geen goede winstmarge heeft dan kan jij ook geen salaris krijgen. Indien je baas op ieder abonnement 200 euro marge verdient, krijg jij aan het eind van de rit ook meer salaris.

› reageer

@Gert-Jan,
Volgens mij zie jij ze vliegen. Op een auto van 40.000 zit echt geen 10.000 winst. Pure onzin. Op een telecom abo hoeft ook geen € 200 winst te zitten. Dat staat namelijk niet in verhouding met het geleverde product. Een normale winstmarge is prima maar meer niet.
Ik vind het dus terecht dat er een behoorlijk voordeel bij de klant terecht komt, of dat nu dmv een kado is of cash maakt niet uit.
Geld=geld immers. Als telecom providers inderdaad besluiten om geen of minder kortingen te gaan geven zullen ze dat onmiddellijk gaan merken in hun omzet. Er is niemand die zo gek is om teveel uit te geven.

› reageer

Ik heb wel net gevlogen, maar zie ze niet vliegen. Ik heb in mijn studietijd voor een gebruikte auto's handelaar gewerkt en die marge kwam dus echt voor. Ik ben die auto niet vergeten aangezien het mijn eerste dure auto was die ik verkocht had. Maar ik moet toegeven dat het niet altijd prijs is/was.
Betreffende die 200 euro marge, gelukkig mag een dealer, T-Mobile toekomstig uitgezonderd, zelf zijn marge bepalen. Hoewel klanten ook wel weten welk toestel bij welk abonnement gratis is. En hoe wil jij die dan bepalen voor een abo? Je weet nooit wat voor een soort klant je binnen haalt. In een winkel werkt het ook anders dan voor een Internetshop, hoewel er ook Internetshops zijn met 120 euro marge per abo en dan 1000 stuks van die actie aansluiten in 1 maand. Maar daar moeten dus ook weer bannerkosten vanaf, wat dacht je wat MSN betaalt krijgt voor een klik met een daaruit vloeiende aansluiting. Dat is geen 10 euro Is overigens wel de keuze van de shop.
Maar waar haalt de consument dan zijn geld bij T-Mobile? Hij betaalt hetzelfde per maand met een Nokia 1600 of een N73. T-Mobile is begonnen met de bonus verlaging en ik kan niet zeggen dat ze daar minder aansluitingen naar binnen halen. Ze hebben zich een hoop geld bespaard en toch voldoende aansluitingen via de grote Internetshops. De klant was daar niet bij gebaat. De rest volgde in oktober, maar gelukkig is het weer een beetje op nivo sinds maart jl.
Maar maak je niet ongerust, de telecomsector zal de klant zoveel mogelijk voordeel geven en zelf zo weinig mogelijk winst maken._/-\o_

› reageer

over die provisies: ik herinner mij voooral de acties van Belcompany, Phonehouse en Tfortelecom die heel royaal een uitlopend model als de nokia 3410 aanboden bij een 2 jarig 22,50 of 30 euro abonnement. Daarbij staken de shops bij elke onwetende klant schaamteloos wel meer dan 200 euro in de pocket. Ik geef ze daarin geen ongelijk. informeer ik mij niet goed bij een autodealer, dan wordt ik daar genaaid (zag tweedehands auto's staan die meer dan de nieuwprijs moesten opbrengen). Niet gek dat een autodealer dan in de telecomzaak een pak op zijn donder krijgt als die zich niet informeert

› reageer

Lijkt erop dat KPN cadeaus bij abonnementen in eigen beheer wil houden of zijn ze elders ook alweer gesignaleerd?

Cadeaus @ Hi.nl

› reageer

idd heel vreemd, kpn op de Hi site met gratis tomtom one bij een goedkope Nokia telefoon. En bij geen andere telecomwinkel kan je dit terug vinden. Krijgt dit muisje een staart of een vervolg bij alle andere telco's?

› reageer

Misschien heeft KPN er wel last van dat het afgeschaft is....het zou best kunnen dat geselecteerde winkels ook weer wat andere zaken aan mogen gaan bieden, zo lang het maar wat met telecom te maken heeft.

Met een TomTom en Bluetooth toestel kan je verkeersinfo opvragen via je mobiele toestel. Dat genereert weer dataverkeer. Het weer toestaan van TomToms als product lijkt mij dus helemaal niet zo gek voor KPN om te doen.

› reageer

maar dan zou het toch handig zijn als ze er een datbundel bij verkopen? En de tomtom one die ze weggeven, daar gaat toch geen simkaart in om info op te vragen ?

› reageer

Je zag net als bij KPN zelf aanbiedingen met een voordelig bluetooth toestel waarmee de TomTom te verbinden is samen met een voordelige TomTom. Dat zijn dus de aanbiedingen die ook voor KPN kunnen lonen aangezien dataverkeer gegenereerd kan worden op de TomTom.

Ook het verkopen van duurdere TomToms met een abonnement en goedkoop toestel zou moeten kunnen aangezien de duurdere modellen een ingebouwde handsfree carkit hebben. Volgens zeggen mogen wel telecomgerelateerde extra's zoals bluetooth headsets en carkits meeverkocht worden. Volgens mij zou dat dus kunnen betekenen dat shops die de TomTom als carkit meeleveren dit zonder toestemming van KPN gewoon kunnen doen, zonder de nieuwe KPN policy te breken. Een TomTom is toch een carkit waar toevallig ook navigatie op draait?

› reageer

ja, maar wat heb je er dan aan? Een Nokia 2600 heeft geen Bluetooth, dus kan je de TomTom nog niet gebruiken als carkit. Je kan je telefoon er namelijk niet zomaar op aan sluiten. Volgens mij hebben alleen de duurdere TomTom's bluetooth. Volgens mij is dit gewoon een geval van zelf de krenten uit de pap pikken door KPN en anderen verbieden om mee te eten

› reageer

Wat die regels betreft, kijk maar eens op GSMtrack.nl. Daar staan inmiddels weer Telfort aanbiedingen icm een navigatiesysteem. Dat schijnt dan dus denk ik wel toegestaan te zijn ?
Misschien omdat die inderdaad een bluetooth mogelijkheid hebben ?
Wel mooie aanbiedingen hoor, een Telfort 28- icm een Tom Tom 910 en een Nokia 6021. Valt niets van te zeggen . . .

› reageer

Een Nokia 6021 heeft wel bluetooth, dus die combi met een TomTom met carkit zou eigenlijk sowieso geen probleem moeten zijn als er alleen telecomgerelateerde extra's meeverkocht mogen worden.

› reageer

ook op Hi.nl hebben ze weer leuke aanbiedingen met een tomtom erbij, alleen nu wel met een 25 euro abo EN een data abonnement erbij.

› reageer

bij t for telecom ook aanbiedingen met tomtom en telfort. gaat om de tomtom europe, ONEderful europa en XL europa. Toestellen: nokia 1600, nokia 6021 en sony ericsson w200. Volgens mij zijn er naast telfort ook mogelijkheden met vodafone

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.