KPN start proef met sms-reclame

Op die manier kunnen gebruikers bepalen of zij reclame willen ontvangen en zo ja welke reclame en op welke manier.

Wat denk je zelf... Niemand zal ja zeggen, en lijkt het dus gepushed te worden, tenzij je je zelf ergens afmeldt gok ik. Wat de klant er van terugziet: niks. Weet je nog die BellenMetBas-reclame via sms; gratis en je zou er iets mee sparen. Maanden niets meer gehad dus kennelijk geen commercieel succes.

Zou je het aanbieden met een klantvoordeel, dan staan velen er anders tegenover denk ik. Dus MMS versturen (met 1 regel reclame) tegen iets lager tarief, of SMS voor de helft van het tarief - dat klinkt voor beide partijen interessant.

En let's face it: hoe vaak kijken mensen nou naar hun beltegoed. Voor bedrijven ook niet interessant lijkt me; je weet nooit wanneer mensen raadplegen (alleen als ze niet kunnen bellen maybe?) en kapitaalkrachtige groepen die niet op een stuiver kijken gaan geen beltegoed raadplegen; die hebben een uberduur abo'tje

› reageer

KPN start proef met sms-reclame

Dinsdag 1 mei 2007, 11:15 - KPN gaat dinsdag van start met commerciële sms-berichten op de mobiele telefoon. Prepaid-klanten van KPN kunnen de komende weken reclameboodschappen verwachten.

De reclameboodschappen verschijnen als klanten hun beltegoed per gratis sms opvragen. De proef duurt tot half juni. KPN hoopt op deze manier ervaring op te doen met de mogelijkheden en effectiviteit van mobiele reclame.

Zo wil het bedrijf testen hoe mensen de dienst ervaren en hoe effectief het middel is voor adverteerders. Als de proef succesvol is verwacht KPN later dit jaar uitgebreidere diensten te kunnen bieden.

In de volgende fase gaat KPN klanten zelf de mogelijkheid bieden om reclame voorkeuren in te stellen. Op die manier kunnen gebruikers bepalen of zij reclame willen ontvangen en zo ja welke reclame en op welke manier.

Het telecombedrijf zegt het belangrijk te vinden dat gebruikers 'zelf aan de knoppen zitten'. "Dus geen reclame van biermerken als je alleen wijn drinkt", stelt Marco Visser van KPN. "In tegenstelling tot bijvoorbeeld radio en tv, kun je zelf kiezen."

Voor deze eerste proef werkt KPN onder andere samen met Nestlé, Adidas, Wehkamp, Videoland en New York Pizza

Bron: Webwereld.nl

Ik dacht dat je alleen saldo-sms bij een abo had en bij prepaid alleen *101# (flash-sms).

Oowjaah en over de mogelijkheid om je reclame voorkeuren in te stellen, denken ze echt dat mensen te veel tijd hebben, ofzo

› reageer

Ik hoop maar dat ze de tekst van die reclame achter de tekst met het belsaldo plaatsen. Zodat je er niet doorheen hoeft te scrollen. Kost anders allemaal maar tijd.

› reageer

Op die manier kunnen gebruikers bepalen of zij reclame willen ontvangen en zo ja welke reclame en op welke manier.

Wat denk je zelf... Niemand zal ja zeggen, en lijkt het dus gepushed te worden, tenzij je je zelf ergens afmeldt gok ik. Wat de klant er van terugziet: niks. Weet je nog die BellenMetBas-reclame via sms; gratis en je zou er iets mee sparen. Maanden niets meer gehad dus kennelijk geen commercieel succes.

Zou je het aanbieden met een klantvoordeel, dan staan velen er anders tegenover denk ik. Dus MMS versturen (met 1 regel reclame) tegen iets lager tarief, of SMS voor de helft van het tarief - dat klinkt voor beide partijen interessant.

En let's face it: hoe vaak kijken mensen nou naar hun beltegoed. Voor bedrijven ook niet interessant lijkt me; je weet nooit wanneer mensen raadplegen (alleen als ze niet kunnen bellen maybe?) en kapitaalkrachtige groepen die niet op een stuiver kijken gaan geen beltegoed raadplegen; die hebben een uberduur abo'tje

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.