Telecomconcerns komen met mobiele televisie

@qwerty1234:

Het is precies zoals ik zei Behoeft idd wat uitleg:
Het is internet via een WiFi accespoint (hotspot). Alleen deze bevind zich in een bus, dus is er geen sprake van een vaste aansluiting Nu weet ik toevallig dat al het verkeer van en naar dat accesspoint verloopt via het UMTS-net van Vodafone. Het leuke is nu dat ik als eindgebruiker niks betaal, omdat ik WiFi gebruik. (het is namelijk een gratis accesspoint)

Ik ben het wel met je eens dat het flatfee aanbod veel beter is dan te betalen per stream. Maar Vodafone doet het qua betalen per stream, wel veel beter dan KPN alwaar je 25ct per minuut betaald!

Overigens: had Orange eind 2006 al een flatfee abo, alleen het aantal zenders wat toen nog wat beperkter.

› reageer

AMSTERDAM - Orange en Vodafone komen met mobiele televisie. Klanten kunnen in de trein, tijdens de pauze of op het strand op hun mobiele telefoon programma's bekijken van de publieke omroepen en van de commerciële zenders. Dat hebben beide telecombedrijven laten weten.

Beide ondernemingen vragen evenveel voor de dienst, namelijk 7,50 euro per maand. Klanten hebben wel een umts-abonnement nodig om de videobeelden te kunnen ontvangen.

Mobiele televisie wordt al jaren gezien als een belangrijke nieuwe inkomstenbron voor de telecomsector. Een grote doorbraak is tot nu toe uitgebleven. Dit jaar moet mobiele televisie echter veel consumenten bereiken, hoopt de branche. Analisten zeggen dat meer dan twintig telecombedrijven dit jaar de dienst introduceren.

http://www.nu.nl/news/1062029/50/Telecomconcerns_komen_met_mobiele_televisie.html

› reageer

Mobiele televisie via UMTS is best even leuk, maar zodra je accu leeg is houd het toch echt weer op. (en dat is via UMTS sneller dan je thuis bent om weer op te laden)

› reageer

en wanneer komt T-Mobile er nou eens mee? Bij de klantenservice waren ze een half jaar geleden erg onduidelijk over. Hoop beetje snel want die 7,50 heb ik er wel voor over.

› reageer

Dus EN umts-abo, EN 7,50 p/m, EN nieuw duur toestel nodig.
Voor scholieren vaak te duur, voor particulieren te weinig tijd ervoor, en bedrijfsmatig zal 't wel geblokkeerd zijn?

› reageer

Voor 7,50 euro per maand extra staan een aantal publieke en commerciële zenders tot je beschikking.

Je kunt kijken naar de publieke netten van Nederland 1, 2 en 3 en naar de commerciële zenders RTL 4, SBS 6 en Talpa/Tien, aangevuld met een aantal internationale zenders zoals BBC World, EuroNews, Cartoon Network en FashionTV.

Eerst uitproberen om te zien of het wat is, kan ook: je kunt bij Vodafone voor €0,50 per tien minuten tv-kijken.

KPN komt na de zomer met een mobiele tv-dienst, maar wil daarvoor DVB-H gaan gebruiken, in plaats van umts. Dit werkt via het Digitenne-netwerk en heeft een betere beeldkwaliteit, maar het betekent wel dat je een speciaal toestel nodig hebt.

[sub]Bron quotes: Pocketinfo.nl[/sub]

Nou het zal dus nog wel even duren voor we in de praktijk de dienst van KPN kunnen gebruiken.

Orange was toch eigenlijk de eerste? Zij hebben de dienst toch al een 1/2 jaar geleden geintroduceerd. Zelfs tot nu toe gratis. Want de pers doet net of het allemaal nieuw is.

Wel krijg je nu meer zenders zoals RTL 4 & SBS6. Ze kijken dus goed naar de concurrentie. Als je een WM-device hebt, is dit nieuwtje misschien intressanter. Je kan daarmee RTL Z & NOS 24 makkelijk bekijken. (Ik moet zelf nog bekijken of dat ook niet gratis kan, zonder app)

edit. Dit nog gevonden:
Het Orange World TV-abonnement wordt officieel op 1 juni geïntroduceerd. Tot die tijd is het tv-abonnement bij Orange gratis. Ook kost tot die datum een videogesprek evenveel als een gewoon gesprek.
[sub]quote: webwerled.nl[/sub]

› reageer

superprogramma's komen op net5:
Desperate Housewives
Will and Grace
Julia's Tango

Die wilde ik juist mobiel kijken!

Op Hart van Nederland zit geen intelectuele hond te wachten

› reageer

Offtopic: Ik weet niet of je CSI:Miami goed vind, maar deze komt ook naar RTL4, op vrijdag

On-topic: Ik heb zelfs een MDA Pro, maar zelfs daarop lijkt me het niet lekker om grote filmpjes en series te bekijken. Ik heb het zelf is onderweg getest via wifi (zit soms in de bus) en heb iets van de publieke omroep gekeken. Punt was dat als ik de hoogste kwaliteit selecteerde ik alleen geluid had, en met de lagere kwaliteit naar een uitzending op postzegel-formaat zat te kijken. Wifi verliep overigens via UMTS van Vodafone, nabij Amsterdam.

Ik vind het een gemiste kans dat een zender als NOS 24 en streams van RTL Z (en NOS Politiek, voor de liefhebber) niet in het aanbod opgenomen zijn. Het is juist ideaal om onderweg even snel een korte nieuwsuitzending te bekijken.

› reageer

ik heb Orange TV even geprobeerd op mijn K610i (gratis t/m 22 mei). Het werkt wel erg goed en vloeiend, ook prima geluid. Alleen soms niet helemaal lipsync. Alleen wat er met je accutijd gebeurt is iets minder

› reageer

Robert-Jan:

je zegt; Wifi verliep overigens via UMTS van Vodafone, nabij Amsterdam

Wat is het nou Wifi of UMTS?

Orange was toch eigenlijk de eerste? Zij hebben de dienst toch al een 1/2 jaar geleden geintroduceerd. Zelfs tot nu toe gratis. Want de pers doet net of het allemaal nieuw is.

Vodafone had het 2 jaar geleden (2005) geintroduceerd alleen met andere zenders. Van publieke omroepen waren bijvoorbeeld alleen Journaals te bekijken. Van RTL 4 alleen RTL Nieuws. Verder had je RTL-Z, Best of MTV (dingen zoals jackass, wildboys etc), CNN, eurosport, Talpa/Tien en nog een paar.

Enige wat nieuw is dat er nu voor het eerst een flatfee abo voor bestaat. En eigenlijk is dat ook niet nieuw want tijdens WK van 2006 had Vodafone ook een flatfee van 5 euro voor alle WK wedstrijden.

Persoonlijk denk ik dat flatfee een slimme zet is. Nu betaal je bij Vodafone 50 cent per 10 min live televisie, maar vaak vinden de klanten 50 cent toch zonde en kijken ze zelden. Als ze een vast bedrag voor onbeperkt zouden betalen denk ik dat er meer mensen naar gaan kijken.

› reageer

Persoonlijk denk ik dat flatfee een slimme zet is. Nu betaal je bij Vodafone 50 cent per 10 min live televisie, maar vaak vinden de klanten 50 cent toch zonde en kijken ze zelden. Als ze een vast bedrag voor onbeperkt zouden betalen denk ik dat er meer mensen naar gaan kijken.

In het buitenland (engeland en duitsland) bestaat deze manier van kijken al langer. Het is mij niet duidelijk of het daar een succes is. Maar ik denk dat het dat in nederland wel kan worden.

› reageer

@qwerty1234:

Het is precies zoals ik zei Behoeft idd wat uitleg:
Het is internet via een WiFi accespoint (hotspot). Alleen deze bevind zich in een bus, dus is er geen sprake van een vaste aansluiting Nu weet ik toevallig dat al het verkeer van en naar dat accesspoint verloopt via het UMTS-net van Vodafone. Het leuke is nu dat ik als eindgebruiker niks betaal, omdat ik WiFi gebruik. (het is namelijk een gratis accesspoint)

Ik ben het wel met je eens dat het flatfee aanbod veel beter is dan te betalen per stream. Maar Vodafone doet het qua betalen per stream, wel veel beter dan KPN alwaar je 25ct per minuut betaald!

Overigens: had Orange eind 2006 al een flatfee abo, alleen het aantal zenders wat toen nog wat beperkter.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.