Vodafone internet

Overal zit je in principe op full-speed.
Er wordt namelijk nergens "geknepen".

› reageer

Ik heb nu PIT van t-mobile voor onbeperk internet voor 9.50 per maand maar ik wil eigenlijk overstappen naar vodafone ivm de sms blox in sms namelijk zo 400~500 smsjes per maand.
Dit is vrij prijzig met mijn flex 30 abbo.

Nu las ik dat vodafone ook een blox aanbied voor internet van 10mb / 10 uur serven.

Hoe echt is deze 10 uur, als ik een website open met plaatjes en hij laad die plaatjes vul je daarmee ook die 10 mb ?

of kan ik gerust 10 uur serven / e-mail bekijken.

en is het mogelijk (zal vast wel ) dit als modem te gebruiken in een toestel net als bij t-mobile.

› reageer

als modem voor je laptop zou ik het niet gebruiken want dan is 10 mb zo op.

Het is 10 uur of 10 mb, wat eerder komt. Voor gewoon gebruik met opera-mini browser is dit meer dan genoeg, vanwege datacompressie zal je echt megalang moetn browsen om 10mb te verbruiken, ik denk veel eerder dat je 10 uur limiet zal overschrijden.

Wat betreft streaming video, dat ken je via live doen want sufen op live is gratis en dat gaat niet van je 10mb of 10 uur af. Je betaalt wel 50cent per 10 min liveTV of 7,50 per maand voor onbeperkt live TV.

Grootste voordelen tov PIT: fullspeed en maandelijks aan of uit te zetten
Grootste nadeel: niet ECHT onbeperkt

Ik mag helaas niets verklappen omdat ik hier teveel over weet maar verwijzen naar een paar speculaties die misschien wel en misschien niet kloppen kan altijd

http://www.telecomvergelijker.nl/prov/2/forum/?thread_id=21963

Kijk ook naar wat KPN heeft sinds kort..
http://www.telecomvergelijker.nl/prov/1/forum/?thread_id=22081

ik zal alleen zeggen; providers zijn copy-cats.. so go figure

› reageer

Heb je echt niet meer info?
Ik mag binnenkort verlengen bij VF. Of ik verleng is afhankelijk van de komst van een "Vodafone PIT-bundel".
Ben dus stiekem érg benieuwd...

› reageer

Ik begrijp niet dat Vodafone zo slecht innoverend bezig is. Ik geloof ook wel dat ze binnen enkele weken met zoiets komen, maar de concurrentie is er al veel verder mee. Het valt me op dat juist Orange en Vodafone die nog niet op PIT hebben gereageerd bezig zijn met TV op je Mobiel. Terwijl juist T-Mobile, KPN (en Telfort) die Pocket Internet hebben, er een hele afwachtende houding op na houden ten aanzien van TV op je Mobiel. Dat laatste is een betere zet, als je zo afgaat op de reacties op de fora's. (waar de moderne consument zit).

› reageer

Meestal innoveert Vodafone het meest.

Orange heeft als laatste altijd het woord bij prijsverlagingen.
Volgens mij willen ze geen aanpassingen doen zodra het omzet aantast.
Orange begrijpt niet wat de markt wil, geen feeling voor trends, daarom bungelen ze ook aan 11% marktaandeel zonder winst.

Simpel voorbeeld... Unique? Wat een waardeloos product.

› reageer

Ik heb op een ander forum gelezen dat vodafone op 21 mei met een onbeperkt internet blox komt. Retailers hebben de details al ontvangen. De prijs zal ook ca. 10,- zijn

› reageer

Vodafone ziet haar dataomzet natuurlijk flink dalen als ze het ombeperkt aan gaan bieden. Met die 10 MB/10 uur bundel probeerden ze de klanten nog zand in de ogen te strooien: "we bieden ook een goedkope internet bundel!!!" zonder erbij te vermelden dat wat het eerste op is door Vodafone berekend wordt. Laat iemand per ongeluk zijn verbinding open staan, dan zijn de 10 uur op. Zit iemand 10 uur te surfen, dan heeft hij zoveel data gebruikt dat al uren eerder de 10 MB op was. Voor de klant is het gevolg: al snel bijbetalen als je zo'n dienst ook echt gebruikt. Logisch dat ze dat doen, er moet wat verdiend worden. Vodafone kijkt al jaren veel teveel naar KPN, alsof er geen andere providers bestaan. Maar nu KPN uiteindelijk toch nog met een soort van onbeperkte bundel is gekomen moeten ze natuurlijk ook iets.

Is er op dat andere forum al meer bekend over de voorwaarden? Net als KPN niet voor laptop gebruik en toch ook een zo onduidelijk mogelijk gestelde datalimiet? Ik ben benieuwd, Vodafone wil net als KPN natuurlijk niet dat de gebruikers van dure laptop databundels opeens voordelig uit zullen zijn.

› reageer

Er was vandaag een vodafone vertegenwoordiger in mijn winkel die de nieuwe bundel kwam uitleggen. Hij kost 9,50, en hij is "onbeperkt" met een FUP. Het mooie is: max. 1.8 mbit! Hij ondersteund dus gewoon HSDPA. Geen 64k zoals T-mob of 128k zoals KPN, maar 1800K. Heel netjes. Bij een UMTS toestel haal je dus altijd je maximale 385k.

Hij kan als blox worden aangezet, en dan maandelijks opzegbaar, of een 1-2 jaarcontract bij een nieuwe abo, en dan issie OF 12mnd 50% OF tot 86 euro extra toestelkorting.

Wanneer in de toekomst de snelheid van HSDPA omhoog gaat, gaat deze bundel mee in snelheid.

(Semi on-topic, ze komen met een vodafone gelockte N95 met extra korting in combinatie met deze bundel.)

En de FUP sluit gebruik met een laptop uit.... en verder issie net zo vaag als die van de anderen

› reageer

Nou, T-mobile.... een snelheidsupgrade?!
Anders ben ik over 3 maanden weg bij T-mobile...

Dit zijn pas snelheden waar je wat mee kan.
He he, eindelijk concurrentie!

› reageer

Hopelijk wordt de aanbieding van bestelmaar mbt de N95 hier ook nog aangepast! Laat ik net vanaf half juni een nieuw abo nodig hebben

› reageer

Dat is allemaal ook snel uitgelekt!! haha

Fantastisch toch eindelijk mobiel internet op de mobiel.

Je kan dus inderdaad voor tekenen 1 of 2 jaar in ruil voor extra toestel korting. Mocht je een blox nemen (niet contractueel gebonden krijg je 50% op deze blox) Alleen als je een nieuwe abo neemt of verlengd.

Hoe veel invloed zou dit hebben bij T-mobile ?

Goed dat het duidelijk is om het niet als modem te gebruiken en VOIP daarvoor ook niet echt bedoel is! FUP staat op 60 - 100 MB met waarschuwing door Vodafone zelf als ze het uit de hand vinden lopen. (Je krijgt een belletje en sms of je geen alternatief wilt zoals een data kaart). Het is niet bedoel maar mag wel !! Joeppie !!

› reageer

FUP staat op 60 - 100 MB

Dat is dan wel heel erg laag. Ik hoop niet dat ze dit onbeperkt gaan noemen, in denk dat Vodafone dan in clinch raakt met de Consumentenbond.

› reageer

als die faire use pollicy rond de 100 mb komt te liggen wordt het voor mij een lastig verhaal. Heb nu pit capped en verbruik ongeveer 7 mb per dag. Zit ik al op 200 mb per maand. En als het internet nog sneller is zal ik het nog veel meer gebruiken. Dus dan gaan die mbs er nog sneller door.

› reageer

het is nog steeds niet vast gelegd, omdat het vrij nieuw is voor vodafone word er eerst gekeken wat het gem. verbruik is. Heb gehoord dat de grens nog vrij flex is kan ook dat het als snel naar de 200 MB gebracht kan worden. Maar dit staat nergens in het contract beschreven, over een eventuele FUP.

zo ie zo word er voorlopig geen extra kosten in gebracht, en word er bij veel gebruik eerst contact opgenomen.

maar laten we eerlijk zijn € 9,50 is niet veel voor max 1,8 mb

als je meer dan 200 MB verbruikt zijn er data kaarten voor waar je al tegen de kosten van €32.50 ex btw aanloopt

ik ben niet geheel op de hoogte van verbruik op de mobiel, maar hoe komt je aan 200 MB ?

› reageer

paar uurtjes streaming internetradio per dag kost ongeveer 3 mb per uur. En dan nog wat surfen/mailen (met foto's erbij enzo)

› reageer

7 MB per dag gemiddeld en dat voor 30 dagen is 210 MB. Dus het kan snel gaan. Ik begreep laatst in een Primafoon dat de KPN mobiel internetbundel van 9,95 per maand ook op 200MB staat ingesteld in afwachting van het gemiddelde gebruik van de klanten. Aan de hand van dit gemiddelde verbruik wordt dan vervolgens de FUP echt vastgesteld. Ik neem wel aan dat KPN en Vodafone er vanuit gaan dat gebruikers van meer dan 200 MB wel een andere duurdere bundel kunnen gebruiken.

Volgens mij kan nog steeds niet worden vastgesteld of je via USB of bluetooth aan het surfen bent op je laptop, hoewel ook dan gegevens over je browser meegestuurd zullen worden naar het internet. Lezen providers dat uit om laptop gebruik op te sporen? KPN denkt trouwens dat de browser van de N95 een gewone browser is (alleen dan wordt KPN.com namelijk normaal weergegeven en dat is bij de N95 tot nu toe het geval). Met een N95 met HSDPA zal je bij dagelijks surfen en mailgebruik op het toestel zelf ook al behoorlijk wat data verstoken. Ben benieuwd hoe deze bundels standhouden. Het blijven concurrenten uit eigen huis!

› reageer

Maar werkt radio streaming goed dan?
Mij is het nooit gelukt met web n walk streaming te krijgen omdat het te langzaam is.
Word inderdaad moeilijk na te trekken denk ik op je via de laptop of mobiel. Op Nederland.FM zit je al op 200 MB bij een uurtje streaming via de data kaart.

› reageer

In de laatste consumentengids staat dat alleen bij T-mobile streaming in de databundel zit. Echter is de snelheid (bij PIT+) bij 192kb nog te laag om streaming video te kunnen afspelen. Vele abo's zitten zelf onder deze snelheid; bij de kpn s&m en de t-mobile PIT bundels is er veel kans op haperingen, bij het streamen van video's. (smallband)

PIT+ is wel geschikt voor radio, ik ben bang dat dit niet zo is bij PIT. (dit is niet onderzocht).

Als laatste nog wat indicatiewaarden van de consumentenbond:
- 1 uur radio luisteren (32/64kbit/s) 14-28MB
- 1 uur tv of video kijken op smalband (128 kbit/s) 56 MB
- 1 uur tv of video kijken op breedband (512 kbit/s) 225 MB
- 1 uur bellen via Skype (check FUP!!) 10-50MB

› reageer

Also ik heb de gewone PIT en kan hiermee perfect naar bijvoorbeeld Radio538 luisteren op mijn N80 via het programma TunIn.FM. Volgens mij is dit wel verschillend per Radio zender.

› reageer

Interessant topic dit. Waar ik zelf erg benieuwd naar ben is streaming webradio via KPN Surf & Mail, is dit gewoon mogelijk zonder dat dit per minuut €0,25 gaat kosten (wat wel het geval is bij streaming video)?

› reageer

gewone pit is uitstekend geschikt voor streaming radio, de streams nemen namelijk maar 40 kbps dus ze werken zelfs via gprs. Via wap.tunein.fm kan je ongeveer 20 zenders luisteren (afhankelijk van het toestel)

Over de kosten van streaming radio bij kpn. Een vriend van mij heeft eindeloos online en 10 minuten gestreamed vanaf tunein.fm. Nu even de rekening afwachten en dan zal blijken of kpn dit daadwerkelijk in rekening brengt. De klantenservice wist dat namelijk niet.

› reageer

ok dankje, ik zal de info van de factuur afwachten. Op die wab streamsite staat trouwens dat je via kpn wel gratis kan radio streamen (9,95 abbo).

Heeft iemand trouwens al meer informatie over het nieuwe onbeperkte Vodafone abbo (vergelijkbaar met kpn surf & mail)?

› reageer

Heeft iemand al enig idee wanneer deze nieuwe blox "live" gaat?

› reageer

Maandag, maar bij sommige site's kan je al reserveren. >

Hebben jullie trouwens al de FUP gezien? Deze is zegmaar hetzelfde als die van KPN, maar bij Vodafone:
- lijkt streaming wel binnen de bundel te zitten.
- is het max. gebruik niet 10x het gemiddelde, maar "normaal gebruik"
- upload snelheid gecapped.

› reageer

Goed nieuws dus.
Kan ik de Blox ook via de Vodafone KS koppelen aan mijn al bestaande abonnement?

› reageer

bij velen al te bestellen en dus ook bij bestelmaar met 50euro extra toestelkorting

› reageer

Hmz. Zou heel gaaf zijn als de geruchten waar zijn
Neem ik een sim only in combinatie met internet ;D

› reageer

@Radjesh
Precies! Dat is nou net waar ik ook aan zit te denken.
Heb namelijk kort geleden een losse smartphone gekocht en mag over 3 weken weer verlengen.
Zou dus precies op tijd komen als deze blox gekoppeld kan worden aan een super-sim-only. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven??

› reageer

bron gsmweb.nl:

Zorgeloos Mobiel Internet = € 9,50 per maand extra - Onbeperkt Mobiel internet via UMTS/HSDPA voor € 9,50 per maand. Maximale snelheid down/up = 1.800 / 64 Kbps. Snelheid is afhankelijk van toestel en dekking. Er geldt een fair use policy. Dit betekent het volgde: Zorgeloos Mobiel Internet Blox is voor "normaal" telefoon gebruik. Onder GEEN normaal gebruik wordt verstaan: gebruik van de telefoon als modem, laptop gebruik, VOIP/SMSOIP gebruik. Wanneer er een vermoeden bestaan van oneigenlijk gebruik , is Vodafone gerechtigd om contact op te nemen met de klant, de BloX af te sluiten en/of een alternatief prijsvoorstel te doen. Zorgeloos Mobiel Internet wordt voor minimaal 12 maanden afgesloten, na deze 12 maanden verandert het automatisch in een Blox en kan per maand kosteloos geaktiveerd en gedeaktiveerd worden.

› reageer

Bij KPN volgen er eerst 2 waarschuwingen per SMS en dan pas wordt er contact opgenomen om een ander aanbod te doen of de bundel te beëindigen. Je bent bij gebruik als laptop modem bij KPN al 2 of 3 maanden verder en dat scheelt enorm met een echte databundel en laptopkaart. Bij Vodafone grijpen ze zo te lezen veel eerder in Logisch, maar dan wordt het voor mij nog even geen geen Vodafone

Trouwens: met de vele internetdiensten op een Nokia N95 en de HSDPA snelheid denk ik dat gebruikers hiervan ook behoorlijke datahoeveelheden zullen gaan verstoken. Als de FUP voor Vodafone op 100 Mb per maand staat, dan zal het datagebruik van N95 gebruikers wel een zorgenkindje van Vodafone gaan worden....Een podcast downloaden kost al snel tussen de 20 en 70 MB!

› reageer

De FUP is streng hoor! Het "zorgeloze internet" blijkt slechts 50 MB te zijn! En het wordt naast zorgeloos ook nogeens onbeperkt genoemd!

Het is wel intressant voor diegene die al bij Vodafone zitten. Ik vond het zelf al niet een overstap naar Vodafone waard, en nu al helemaal niet! Het enige intressante is dat de bundel al bij een 12,50 abo (dit heb ik op GoT gelezen*) afgesloten kan worden, en zodoende je maandelijkse lasten 22,50 zijn. Handig als GPRS-only maar voor de meeste TV'ers niet intressant (lees te duur; ik heb 3 abo's en een maandlast van 5,- > )

* ik weet niet hoe het met (super) simonly zit.

› reageer

Ik heb net een nieuw Vodafone abonnement. Op 2 mei heb ik er een Blox bij genomen, Mobiel Internet Plus (10 uur/MB voor 10 Euro).
Vandaag belde ik de klantenservice, want ik wil wel Zorgeloos Internet Mobiel (50 MB voor 9,50 Euro) in plaats van de oude Blox.

Reactie klantenservice:
Wisselen kan niet. Uitzetten oude Blox per einde maand kon ze niet, moest maar weer bellen aan het eind van de maand. Ze kon wel een memo maken dat het einde maand uit moest, maar dan was ze er zelf niet en zij was de enige die dat zou lezen. Nieuwe Blox er naast kon ook niet.

Niet mijn idee van goede service.

› reageer

Je kunt tekenen 1 of 2 jaar in ruil voor extra toestel korting. Mocht je een blox nemen (niet contractueel gebonden krijg je 50% op deze blox) Alleen als je een nieuwe abo neemt of verlengd. Dus info dat je aan je abo vast zit voor 1 of 2 jaar klopt niet is afhankelijk of je voor de blox vorm kiest ja of te nee. Daarbij denk ik dat Vodafone hiermee een top propositie neerzet en eindelijk de goede concurrentie aangaat en waar klanten alleen maar beter van worden._/-\o_

› reageer

Met een FUP van 50 MB zet Vodafone een draak van een dienst in de markt. Misschien wordt het toch echt tijd dat klanten naar de geschillencommissie telecom stappen zodra Vodafone begint te blaten dat je het FUP gebruik overschrijdt. (=dan misleiding want niet onbeperkt).

› reageer

Niet onbeperkt, en zeker niet 'Zorgeloos'.

› reageer

Ik ben heel blij met de dienst. Met die FUP loopt het wel los hoor verwacht ik. Willen ze een FUP van 50 of 100mb goed handhaven dan kost dat een hoop energie en negatieve ervaringen voor klanten.

De soep zal....

› reageer

Ik heb een Vodafone 12.50 abonnement en een prepaid Nokia 6630.
Gaat de 50 MB snel op als je elke dag even op TV en HYves kijkt?
Ik heb geen idee hoeveel zulke pagina's gebruiken...
Of moet ik maar een maandje een blox uittesten.

› reageer

In de laatste consumentengids stond een overzichtje:
lichte website 200 kb
zware website 600 kb

Als je een aantal pagina's doorleest kan het dus best hard gaan. Ca. 100-250 pagina's voor 30 dagen. In iedergeval dus niet zorgeloos.

Ik haal TV altijd door www.skweezer.net overigens (en bekijk ook http://mobile.pocketinfo.nl). Zo bespaar je al heel wat data. Hyves, doe ik niet, misschien bespaar je data als je de images uitzet (of is dat juist zo leuk?)

› reageer

Van Hyves heb je ook een mobiele pagina, bestemd voor mobiele telefoons en pda's: http://www.hyves.nl/mobiel/. Werkt prima voor krabbelen en het sturen van berichtjes.

› reageer

ik kom 50MB of een dergelijke max op deze dienst nergens tegen bij Vodafone. Heb met de intro van eindeloos contact gehad met KPN en die gaven aan dat het gemiddelde gebruik op 3MB ligt.3 x 10 keer het gemiddelde verbruik = 30 MB.

Dergelijke limieten zijn toch niet aan te houden wanneer ze FUP communiceren?

› reageer

Dit zijn de voorwaarden die op de Vodafone site staan, bij de informatie over de nieuwe zorgeloos internet blox

- Met Zorgeloos Mobiel Internet kun je binnen Nederland met de mobiele telefoon op het internet zoveel je maar wilt om onder meer te
surfen, chatten en e-mailen.
- Voor “Zorgeloos Mobiel Internet” geldt de “normaal gebruik”-clausule, dat wil zeggen dat je binnen Nederland tot 50 MB per maand
onbeperkt toegang hebt tot internet.
- Na overschrijding van dit normaal gebruik zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Indien overschrijding van het normaal gebruik gedurende drie
maanden plaatsvindt binnen een periode van 12 maanden, kan Vodafone het boven normaal gebruik in een daaropvolgende maand in
rekening brengen. Contractant wordt hierover voorafgaand door Vodafone geïnformeerd.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om in uitzonderlijke gevallen (van gebruik) en ingeval van misbruik Zorgeloos Mobiel
Internet te beëindigen.
- Bij Zorgeloos Mobiel Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of
voor VOIP en SMSoIP en voor internet gebruikin het buitenland.

› reageer

@dingus: Het voordeel van de FUP van KPN is dat ie meegroeit met het gemiddelde verbruik: als over een halfjaar het gemiddelde verbruik om 20 MB ligt, dan zit je met 180 MB ook goed. Maar het is als gebruiker slecht in te schatten (wat als je zelf veel data verbruikt, hoe weet je wat het gemiddelde verbruik is...m.a.w. je kunt er weinig rekening mee houden). Met een harde limiet kan dat wel, maar ik weet niet of ik zin heb om 9,50 per maand te betalen voor iets waar ik toch weer moet letten op het gebruik.

Bron van bovenstaande voorwaarden is deze link.

› reageer

Graag even jullie aandacht:

Hier is een stukje inside-info;

Zorgeloos mobiel internet blox is ontworpen als nagenoeg onbeperkt internet blox voor je mobiel. Het gaat in de eerste instantie om surfen en niet om elke dag uren lang filmpjes te kijken en internet radio te luisteren. Maar staar je niet blind op die 50mb! Dat is puur opgenomen om juridische redenen, verwachting is dat mensen aanvankelijk gemiddeld niet meer dan 50 mb zullen gebruiken. Dat is zo omdat via live APN de websites automatisch aangepast en gecomprimeerd worden en uit de tests en uit de contacten met t-mobile en kpn is gebleken dat gemiddeld gebruik erg laag is, ik meen me te herinneren rond 20 mb per maand.
Ben je nou zo een nerd dat je meer dan 50mb weet te verstoken, niets aan de hand, je krijgt alleen een waarschuwing. Pas na 2 keer wordt geloof ik contact met je opgenomen en gaan ze kijken hoe je het precies presteert om meer dan 50mb te gebruiken. Mits je niets stouts doet (voip, modem voor je laptop etc) dan zullen ze je zeer waarschijnlijk met rust laten. Voor vodafone is dit ook gewoon nieuw en als er gemerkt wordt dat gemiddeld gebruik naar 100mb gaat dan wordt plafond zeer waarschijnlijk bijgesteld (ook in de voorwaarden).

Erikd_o:

Je had gewoon pech om een verkeerde, slecht geinformeerde medewerker aan de lijn te krijgen. Je kan altijd je blox uitzetten:

http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/00700058_Dienstvw_VF_BloX_Postpaid_mei_07_final.pdf

10. Contractant kan Vodafone BloX op elk
moment opzeggen middels Vodafone afdeling
Klantenservice op het telefoonnummer 1200.

(blox komt idd pas per einde kalendermaand te vervallen maar je kan het op elk moment opzeggen!)
Wat trouwens verder niet nadrukkelijk in de voorwaarden staat is wel te vinden op vodafone intranet; (stukje coulance) indien je blox tussentijds wil verhogen dan kan dat.. bijvoorbeeld je wil een voordeel blox omzetten naar een zorgeloos blox.

robert-jan:
ten eerste; consumentenbond in het algemeen =
ten tweede; 200kb en 600kb per pagina is op je PC! Niet op je mobiel. Als je met zorgeloos Blox gaat surfen dan worden die pagina's gecomprimeerd naar gemiddeld 20-30 kb per pagina. Overigens, er is weinig magisch aan zo een compressie, alle fotos en filmpjes worden gewoon aanzienlijk kleiner omdat je scherm slechts een fractie van je normale PC-resolutie heeft. Dus je pagina's laden zelfs op een GPRS telefoon snel en je dataverbruik is ongeveer een tiende van wat het normaal is.

Persoonlijk vind ik (ja, ik ben bevooroordeeld) het een interessant alternatief voor KPN en T-mobile. Want beiden knijpen hun up en download speed en bij Vodafone heb je altijd snelst mogelijke verbinding. Een ander heel belangrijk voordeel is dat het per maand aan of uitgezet kan worden en bij de concurrenten zit je minstens een jaar aan vast.

Verder kan je kiezen voor verschillende kortingsacties:

Deal 1: Blox voor 9.50 voor slechts 4,75 per maand. Korting geldt maximaal eerste 12 maanden. Blox kan je altijd tussentijds uitzetten maar als je het later weer aanzet betaal je gewoon 9.50 ipv 4.75.

Deal 2: Blox voor 9.50 per maand vastzetten voor 12 maanden; dan krijg je 134 euro toestelkorting op een aantal geselecteerde toestellen (oa n95, n73).

› reageer

Dat is een mooi bericht van qwerty1234.

Ik ga morgen eens kijken of ik een beter geïnformeerde medewerker van Vodafone aan de lijn kan krijgen.

› reageer

erik; zal niet meevallen om die te vinden, maar gewoon net zo lang bellen tot het lukt, 1200 is bij vodafone tenminste gratis.. (het is geen telfort )

› reageer

Waarom geven ze bij bestelmaar dan maar 50 euro toestelkorting?

wie weet een shop met die 134?

12x 1/2 van 9,50 = 12x 4,75 = 57 euries.

› reageer

Geldt voor vodafone eigen verkoopkanaal. Online is nog niet upgedate zie ik.
Toestellen krijgen 84 euro korting icm 9.50 blox
Voor selected handsets 50 euro extra korting (dus 134 voor n95)

Wellicht dat indirecte channels alleen gewone blox mogen verkopen (die na 1 maand uit te zetten zijn). Voor toestelkorting moet je een 9.50 blox een jaar lang vastzetten.

› reageer

Valt bestelmaar onder dat bestaande kanaal?

Ik hoef dus niet verder te wachten? In die Vodafone toestellen zit ook 1 gb geheugen?

› reageer

Eerste batch was 1gb, 2e batch was 512mb, nu komt er weer een batch met 1 gb.

eigen verkoopkanaal:
eigen winkels (in dit geval VCP)
online shop (www.vodafone.nl)

indirect sales:
- retailers zoals t4t, phonhouse etc
- webshops zoals bestelmaar, gsmshop, gsm-bla, gsm-blie..

› reageer

@qwerty1234 bedankt voor de heldere uitleg het maakt de keuze een stuk makkelijker!

Maar nog een vraag voor een insider: zal de vodafone actie waarbij voor de eerste 6mnd van een 1-jaars abo een gereduceerd tarief geldt, ook nog in juni gelden?

› reageer

Netwerkacties zijn altijd ongeveer 1 maand gratis bij 1 jaar en 2-3 gratis bij 2 jaar.
Soms ipv 1 maand gratis, 2 maanden 50% en soms 4 maanden 25% maar het komt meestal op hetzelfde neer. Bij onlineshop krijg je soms net iets meer dus 6.

Over nog niet uitgebrachte informatie kan ik helaas geen mededelingen doen. Vraag het ook aub niet meer, ik hou me netjes aan de regels en kan alleen helpen om lopende zaken te verhelderen maar niet om voorkennis te lekken

› reageer

@qwerty1234

Nog even over die actie van Blox voor slechts 4,75 per maand.
Is dat alleen mogelijk bij een nieuw abonnement of is het ook mogelijk om de Blox voor bovenstaande prijs te koppelen aan een bestaand abonnement??

› reageer

Als je je via 4000 aanmeldt, krijg je dan ook een welkoms sms zodat je weet dat je ook echt bent aangemeld?
Ik probeerde mij aan te melden maar ontving via sms: wegens een technische storing is het niet mogelijk om je nu voor een blox aan te melden.

› reageer

Afgelopen weekend even wat internet mogelijkheden van de Nokia N95 getest. Komt neer op 38MB in 3 dagen...een aantal zaken heb ik expres maar vooraf per WiFi binnen gehaald. Die N95 is echt een datavreter die je niet zonder onbeperkt internet bundel moet nemen. Vooral met die acites die qwerty noemt moet je absoluut zo'n Blox erbij pakken! Na het eerste "spelen" zal het datverbruik wel afnemen, maar toch maakt zo'n Blox op de maximale snelheid je N95 een veel completer toestel!

NB. af en toe moet ik gewoon wat data binnenhalen op mijn laptop en verder puur internet op de mobiel zoals de FUP voorschrijft. Kan Vodafone niet met "dagkaartjes" komen voor laptop gebruik. Dan kan ik zorgeloos mijn toestel als modem gebruiken als dit een keer noodzakelijk zou zijn en houd ik mij toch aan de FUP.

› reageer

@qwerty: Ik post dit berichtje vanaf mijn MDA Pro. Ik heb even getest hoeveel data ik verbruikte voordat ik hier mijn berichtje kon posten en het is: 600 kb voor 5 pagina's.

Ik weet niet wat jullie in Maastricht met de data doen, maar zelfs via KPN I-mode (en dat is compressie ten top) heb ik we'll eens GPRS-sessies van 1,5 MB. Nu gebruikte ik overigens KPN's internet APN & IE Mobile.

› reageer

Als je bijvoorbeeld een HTC Shift of Advantage X7500 heb, wordt het dan gezien als een laptop? hoe weet het klantenservice het dan?

› reageer

Op de website van Vodafone is (nog) niets te vinden over de 50% korting op de Blox Zorgeloos Internet Mobiel. En als ik via My Vodafone probeer een Blox aan te sluiten, krijg ik nog de 'oude' Blox voorgeschoteld.
Ik wacht dus nog maar even met een nieuwe poging om mijn oude Blox te vervangen door een nieuwe tot ze alles hebben bijgewerkt.

Wat ik me wel afvraag is het volgende. Vodafone verbiedt je om je Zorgeloos Mobiel Internet Blox te gebruiken als je je telefoon als modem gebruikt voor je laptop. Maar hoe kan ik mijn telefoon duidelijk maken dat de data niet via de Blox mag gaan? Ik durf deze vraag niet aan Vodafone te stellen, de eerste de beste klantenservicemedewerker begrijpt denk ik absoluut niet waar ik het over heb.

Het dataverbruik op een Nokia N95 kan aardig inderdaad aardig oplopen, zo heb ik al (via WLAN) gemerkt. Dat zal wel komen doordat het scherm 240 x 320 is en 16 miljoen kleuren kan weergeven. Websites zoals ze bedoeld zijn noemt Nokia dat.

› reageer

Deal 1: Blox voor 9.50 voor slechts 4,75 per maand. Korting geldt maximaal eerste 12 maanden. Blox kan je altijd tussentijds uitzetten maar als je het later weer aanzet betaal je gewoon 9.50 ipv 4.75.

Deal 2: Blox voor 9.50 per maand vastzetten voor 12 maanden; dan krijg je 134 euro toestelkorting op een aantal geselecteerde toestellen (oa n95, n73).

Bijna dezelfde actie als bij de Belcompany. Daar is het 12 maanden 50% korting OF 120 euro toestelkorting.

› reageer

weer zo´n oplichtings product!

Dat de reclame code commissie dit toestaat! Als zorgeloos/onbeperkt internetten een limiet heeft van 50 mB is het helemaal niet onbeperkt.

op een Nokia N95 kan je die 50 mB in minder dan 4 minuten downloaden! reken maar na 50 mB = 400mbits. en dat kan je in 400/1,8 = 222 seconden, en dat is 3 minuten en 42 seconde.

Ooit van een belproduct gehoord waar je ¨onbeperkt¨ mee kan bellen en wat 4 minuten per maand blijkt?

PURE OPLICHTING! (excuus voor de harde woorden)

Bijna net zo idioot als het KPN eindeloos product, waar je iets koopt, alleen je weet van te voren niet wat het eigenlijk is, omdat je niet weet wat je er mee mag doen (niet meer dan een aantal keer het gemiddelde gebruik, maar geen enkele verkoper weet hoeveel dat is)

Dit soort producten zijn te belachelijk voor woorden, en duidelijk een poging de consument een poot uit te draaien, want zodra je over de ¨fair use¨´heen zit komt een gepeperde rekening (denk maar niet dat je dan slechts 20 cent per MB betaald zoals in de bundel, nee datis minstens het dubbele!)

Mijn mening is dan ook: boycotten deze oplichtings praktijken, koop T-mobile of Telfort of zelfs Orange. daar weet je tenminste wat je koopt

Trouwens Telfort doet ook aan schandelijke practijken , want het tarief buiten haar bundel van gebruik stijgt met meer dan 25000% ! (van 1 cent per MB in de maximaal online 1GB bundel naar 2,50 euro per MB!)
SCHANDALIG

› reageer

Zie de [tvr]: gebruik van het woord "oplichting" is niet gewensd op het forum in zaken waar er wel een dienst of product geleverd wordt. In plaats van oplichting kan je het eerder misleiding noemen.....en dan nog is helemaal niet bekend of de providers in de praktijk meergebruik wel aan gaan pakken. "Oplichting is hier volkomen misplaatst!". Wat ook nog geldt: je ontvangt eerst een waarschuwing, bij KPN zelfs 2 keer voor er actie volgt. Dus hopen dat je over de FUP heen gaat en dan meteen een gepeperde rekening sturen is niet aan de orde. Op den duur kan je wel een advies voor een andere bundel verwachten als je tot extreem hoogverbruik komt. (laten we bijvoorbeeld zeggen van meer dan 1GB) Trouwens: KPN dochter Telfort biedt die 1GB bij acties aan voor 9,50 dus om zo'n hoeveelheid data lachen de providers.

Conclusie: het riekt misschien naar misleiding, maar bewezen is het duidelijk nog niet. Eventueel kunnen ze wel de reclamecode commissie op hun dak krijgen als ze onbeperkt zorgeloos gebruik roepen en klanten bij het minste geringste extra kosten in rekening gaan brengen. Zij doen echter niets als er geen klachten binnen komen. Misschien is het dus beter om als eerste een klacht daar neer te leggen als je echt iets wilt doen. Het wel of niet in rekening brengen van extra kosten is op dit moment in de praktijk nog niet te overzien. Waar ik wel bang voor ben: als ik nu een abonnment neem inclusief spraak en databundel, dan is dit dataaanbod tegen volle HSDPA snelheid één van de belangrijkste redenen om bij Vodafone te gaan zitten. Als ik dan al na 3 maanden teruggefloten wordt door Vodafone en mijn bundel stopgezet of duurder gemaakt wordt, dan heb ik ook weinig aan een spraakbundel. Alles of niets wat mij betreft. Nu kan je nog niet goed voorspellen wat de acties van Vodafone in de praktijk zullen zijn en of een Vodafone abonnement niet binnen de 3 maanden waardeloos wordt.

Trouwens mbt Telfort, kijk eens hier. Daar staan de nieuwe tarieven. Voorheen 5,- per extra MB, nu voor breedbandklanten nog slechts 0,35 per extra MB buiten de bundel. Er is daar dus wel iets gedaan met de klachten uit Kassa etc.

Over het laptop gebruik: Wat ik mij voor kan stellen is dat de providers kunnen zien wat een klant doet aan de hand van de gebruikte internetbrowser. (volgens mij wordt die altijd aan de bezochte website meegedeeld zodat alles optimaal binnen komt, ook als je je toestel via bluetooth of USB als modem gebruikt.) Of Providers deze gegevens uit je dataverkeer mogen filteren is een 2e.

Daanaast verdwijnt steeds meer het verschil tussen GSM's, smartphones, PDA's, laptop achtige PDA's, PDA achtige mini PC's, ultramobiele PC's en laptops.

Bij surfen met een datakaart herkent de provider dit direct aan het in de verbindingsgegevens meegestuurde Imei/toesteltype. Ontdekken van internetten met je toestel als modem lijkt mij lastiger.

Maar goed, zoals ook hierboven werd genoemd: de soep zal niet zo heet gegeten worden als hij wordt opgediend. Vodafone wil vooral voorkomen dat (zakelijke) datakaartgebruikers massaal naar dit voordeligere tarief over gaan stappen. Nu eerst dreigen met voorwaarden om dit te ontmoedigen. Mocht het op termijn echt uit de hand gaan lopen, dan heeft zowel KPN als Vodafone in ieder geval een stok om de hond te slaan" en een mogelijkheid om je aan te spreken op excessief gebruik.

Zodra de providers zien dat de dataproducten ook door de grote massa zijn opgepakt, is de kans groot dat ook de gewone dataproducten in prijs gaan dalen. In Duitsland krijg je inmiddels zo'n al 5 GB aan data voor 25,- per maand tegen min of meer volle snelheid. In Nederland betaal je voor deze hoeveelheid en tegen fatsoenlijke snelheid al snel 59,- euro per maand. Allen Telfort komt met 35,- al wat meer in de buurt, (En T-Mobile met PIT plus voor 19,95) maar daarbij dan wel weer de snelheid aardig beperkt.

› reageer

Ik geef toe ik draaf misschien wat door, maar ik kan mij zeer irriteren aan aanbieders die geen duidelijkheid verschaffen over hun produkten en tarieven.

Aan de user agent kunnen ze niets zien, je kan instellen welke naam wordt doorgegeven bij de meeste webbrowsers.
Je hebt niet eens een browser nodig! Met Python voor Nokia Symbian S60 (programmeer taal), kan je web aanvragen doen, en dan kan jeje nokia gewoon een user agent laten meesturen identiek aan die van Internet explorer voor windows Vista als je dat zou willen.

volgens mij kan de aanbieder helemaal nooit met zekerheid zeggen dat jij je telefoon als modem gebruikt.

Maar goed ik heb helemaal geen zin om tegen de algemene voorwaarden in te gaan, dus probeer dat niet te doen. Maar die voorwaarden zijn vaak onduidelijk.

toen ik mijn eerste internet tablet kocht (nokia 770, ik heb nu de n800), wilde ik een onbeperkt data abonnement afsluiten erbij. T-mobile kon mij niet vertellen of ik dit met PIT mocht gebruiken, en raadde mij aan een duurder abonnement af te sluiten. Dus ben ik naar Telfort gegaan, daar mocht het wel.
Ik durf te wedden dat als ik nu naar KPN of vodafone ga , ze hetzelfde smoesje hebben als T-mobile destijds: ze weten het niet omdat ze alleen een laptop of mobiel kennen.

dit allemaal getypt op mijn N800 in de trein met mijn Telfort/KPN UMTS aansluiting :-)

› reageer

Nou als er in de A.V staat dat je maar 50 MB mag gebruiken, zou ik er zelf nooit op gokken om expres meer te gebruiken, Bij problemen zit je weer te onderhandelen met een front-office die geen beslissingen mag maken (dit is niet expliciet van toepassing op vodafone hoor). Je hebt namelijk als consument ook te maken met een onderzoeksplicht.

Uit eigen ervaring kan ik je wel vertellen dat ze moeilijk doen als je uit onvrede (verkeerd voorlichting) het gehele contract wilt opzeggen. Paar jaar terug toen voordeelopties nog niet maandelijks uit te zetten waren, kon ik na uitvoerig overleg met de back-office alleen het data-onderdeel opgeschort krijgen, en niet het voice-onderdeel. Wel speelde toen mee dat ik een sim-only had. (maar dat vond ik zelf niet een goed argument).

@ XCLTempesT: Paar jaar terug kon je PIT bij T-mobile inderdaad met een beperkt aantal toestellen afsluiten. Nu is dit met elk gsm-toestel mogelijk, én je mag het via bt ook doorlussen naar een pda/tablet/umpc.

› reageer

Het dataverbruik op een Nokia N95 kan aardig inderdaad aardig oplopen, zo heb ik al (via WLAN) gemerkt. Dat zal wel komen doordat het scherm 240 x 320 is en 16 miljoen kleuren kan weergeven. Websites zoals ze bedoeld zijn noemt Nokia dat.

@: erikd_o: Vodafone zal je websites door een filter halen (eerder genoemd in topic) waardoor plaatjes worden gecomprimeerd. Bij t-mobile kan je als je met computer met internet bent verbonden via een pit verbinding zelf instellen via http://speed.t-mobile.nl/ of je gecomprimeerde plaatjes inschakelt of niet, waardoor internet sneller lijkt te gaan (is het in feite niet) alleen hoeft er minder data te worden binnengehaald en op zo'n trage 64 kpbs verbinding laadt hij de pagina's dan iets sneller. Al met al blijft het traag. Zal bij vodafone uiteraard niet traag zijn maar het is natuurlijk wel een beetje jammer als je plaatjes er vernaggeld uitzien. Is natuurlijk niet een echte internetervaring.

› reageer

valt best mee.. een of andere banner van 600x200 pixels hoef ik echt niet in die resolutie op mijn scherm te bekijken.. ben niet zo op scrollen... dynamic content adapting is echt heel relaxed..

› reageer

Het activeren gaat per kalendermaand. Als je je gisteren hebt aangemeld, heb je dan tot de 31e de tijd om alles op te maken? Of heb je de tijd tot 22 juni?

› reageer

Volgens mij gaat het gewoon naar rato.

Deze maand heeft bijvoorbeeld nog 8 dagen.
Je tegoed is dan zeer waarschijnlijk 8/31 van (in dit geval) 50Mb.
Vodafone rekent namelijk altijd vanaf de 1e van de maand.

› reageer

Naar rato, zo was het met de 10 MB bundel die er tot nu toe was.
Nu er slechts een informele limiet van 50 MB is kan de naar rato methode niet zomaar worden toegepast.

› reageer

Volgens de site kan je je aanmelden door te sms-en naar 4000.
Ik heb het al een paar keer op verschillende dagen en tijden geprobeerd en krijg elke keer een sms terug waarin staat dat aanmelden niet mogelijk is wegens een technische storing
Lekker geregeld weer van VF, my vodafone is ook al een zooitje waar vage beltegoedbedragen worden genoemd.

› reageer

Ik heb het gister telefonisch aangevraagd om 13.00u s'middags en om 15.30u er gelijk weer afgedonderd.
De UMTS snelheid is er nog niet en meer dan de helft van de sites die ik wil zien blokt ie, sites zoals hotmail enz..
Dus nog maar even afwachten tot men het wat beter uitgerold heeft..

Maaaar de prijs is erg concurrerend met bv T-mobile en HI.
Telfort kom per Juli met een onbeperkte internetbundel over EDGE voor 10 euro, ook interessant.

Tenslotte komt Orange binnenkort ook ermee, Orange is druk bezig met het uitrollen van UMTS. erg gunstige tarieven

› reageer

Telfort EDGE? Zal toch wel niet.

› reageer

toch had ik echt een vertegenwoordiger van Telfort in mn shop met de nieuwe tarievenplaat. en tarieven vanaf juli Surf&mail unlimited(bundel) 10.00 per maand

› reageer

BTW voor zover ik kan zien is dit de huidige bundel met een fup van 200 mb

› reageer

Dat van Telfort lijkt me gewoon de KPN-bundel.
128 kbps download, niet te vergelijken met de 1800 van Vodafone, waar deze thread over gaat.

› reageer

ach,hij zei t zo.

sorry dan dat ik reageer hoor

› reageer

Sorry is niet nodig.
Bij het bespreken van Vodafone internet in deze thread is het zelfs zinvol om dit af te zetten tegen de concurrentie.
Het spijt me als mijn woorden zo over zijn gekomen dat ik zou vinden dat er hier over niets anders mag worden gesproken.

› reageer

@Michel22
Zonder UMTS-dekking zul je inderdaad ook niet de snelheid hebben van UMTS maar van GPRS.
Vodafone is nog steeds druk verder aan het bouwen aan de UMTS-netwerk. Wellicht zat jij nog te testen op een "zwarte vlek".
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat die 1,8Mb echt haalbaar is en heerlijk werkt.

› reageer

Maar heb jij dan een HSDPA telefoon met die 1.8Mbit of heb jij een normale UMTS telefoon?

Welke telefoons hebben overigens HSDPA?

› reageer

O.a. de Nokia N95 heeft HSDPA.

› reageer

@Wopper:
Een "gewone" umts-phone kan soms inderdaad maar tot 384Kbps.
De breedband-versies gaan door tot (voorlopig) 1,8 Mbit.
Neemt niet weg dat die 384Kbps nog altijd stukken sneller is dan GPRS.

› reageer

Op dit moment kunnen een paar toestellen HSDPA aan: HTC TyTn, Nokia N95 en de Samsung i600. Dus echt het topsegment dure toestellen. Meer toestellen zullen vast binnenkort volgen.

Ook komen er steeds meer PC datakaarten/PC Express kaarten en USB modems voor in laptops die HSDPA ondersteunen. Deze kunnen minimaal 1800 Kb/s aan, maar vaak al de toekomstige nieuwe snelheid van 3600 Kb/s en 7200 Kb/s na een software update. Helaas is het netwerk in Nederland voorlopig nog niet geschikt voor die topsnelheden. Duitsland heeft het al wel beschikbaar.

› reageer

Vodafone gaat per medio juni over van 1800 Kb naar 3600 kb.
En dat is van een utierst betrouwebare bron overigens. Weet echter niet of dit al algemeen bekend was. Ikzelf wist het nog niet in ieder geval. Misschien dat Qwerty1234 dit kan bevestigen?

› reageer

Ik heb het telefonisch aangevraagd. Het wordt na rato berekend.
Ik vind de snelheid niet super.

› reageer

1800 niet snel? Heb je wel 3G ontvangst?

› reageer

Heb je wel een HSDPA-foon

› reageer

In de Spits staat een artikel over Zorgeloos Internet en daar wordt als limiet 200MB i.p.v de 50 MB genoemd

› reageer

Ik sprak vandaag een Vodafone medewerker die bij hoog en bij laag beweerde dat er nu helemaal geen limiet meer was door de vele klachten.
Iemand die meer weet???

› reageer

Heb zojuist medewerker gesproken, maar die zei dat het limiet wel 50MB is. Niet meer niet minder.

De medewerker zei ook dat je aan 50MB meer dan zat hebt, of je moet elke dag veel mails krijgen met bijlagen.

Ik vind daarentegen het toch niet echt 'zorgeloos' internetten met 50MB vooral met die snelheid niet. De compressie die vodafone toepast bij het ophalen van de webpagina's zal misschien wel veel schelen, maar ik denk als je emails ophaalt je al zo aan de 50MB zit.

› reageer

Iemand al ervaring met de internet Blox van vodafone en dan voornamelijk de hoeveelheid data die verbruikt mag worden voordat je een melding krijgt?
(ik bedoel dus of je zodra je boven de 50 mb uitkomt al een melding krijgt)

› reageer

Vodafone neemt pas na drie achtereenvolgende maanden overschrijding contact met je op. Zo lang bestaat deze Blox nu nog niet.

› reageer

Zojuist dan toch gebeurd..
Er lag een brief op de mat van Vodafone dat ik in 1 maand meer dan 500 mb aan data verbruikt heb en of ik dat wil minderen anders gaan ze kosten in rekening brengen. :S

› reageer

Volgens mij ben jij nummer 1 hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen om 500MB op je mobiel te verstoken? Ik kom zelf rond de 300MB met m'n pda als ik veel gebruik (veel video streaming).

Maarja tot 500MB voor slechts 9,50 pm op HSDPA snelheid, mij hoor je niet zeuren.

› reageer

Een uurtje radio luisteren (BNR via Yunin.FM) is 16 MB. Als je dat op 20 werkdagen per maand doet zit je al op 320 MB.
Ik denk dat ik ook boven de 50 MB kom. Ik kan dat nergens zien, want in het logboek van de N95 worden de packetgegevens via Vodafone en via WLAN niet geacheiden. Maakt me niet uit, ik heb immers een Zorgeloos Internet Blox?

› reageer

@knny: klopt het dan ook dat dit al 3 maanden achter elkaar zo is? Anders spreekt Vodafone zichzelfs namelijk behoorlijk tegen door al na 1 maand een brief te sturen.

› reageer

@Koen

Het volgende staat in de voorwaarden van de blox:

Voor “Zorgeloos Mobiel Internet” geldt de “normaal gebruik”-clausule, dat wil zeggen dat je binnen Nederland tot 50MB per maand onbeperkt toegang hebt tot internet.

Na overschrijding van dit normaal gebruik zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Indien overschrijding van het normaal gebruik gedurende drie maanden plaatsvindt binnen een periode van 12 maanden, kan Vodafone het boven normaal gebruik in een daaropvolgende maand in rekening brengen. Contractant wordt hierover voorafgaand door Vodafone geïnformeerd.

Oftewel, Vodafone kan je al een waarschuwing geven na 1 maand overschrijding van het limiet. Na 3 maanden overschrijding (Ik weet niet of je hier ook dus 3x een bericht/waarschuwing voor krijgt) kan Vodafone kosten in rekening brengen ná nogmaals de klant te informeren.

Vodafone spreekt zich dus niet tegen. Tenzij jij iets anders heb gelezen ergens?

› reageer

Ter info:
Vodafone heeft in mei 2007 Zorgeloos Internet geïntroduceerd in de Nederlandse markt. Klanten kunnen met Zorgeloos Internet BloX voor 9,50 per maand binnen Nederland internetten op hun mobiel. Lerende van de gebruikerservaringen de afgelopen maanden hebben we besloten per maandag 12 november de Fair Usage Policy aan te passen naar 10 keer het gemiddelde gebruik per maand. Als het gemiddelde datagebruik toeneemt, groeit dit getal uiteraard mee. We ondernemen geen actie naar klanten die de veelbesproken Fair Usage Policy van 50 MB de afgelopen maanden hebben overschreden en brengen dus niets in rekening. Het gemiddelde gebruik in de afgelopen maanden zat tussen de 20 en 25 MB.

Klanten betalen NOOIT meer dan 9,50 per maand, dus ook niet als je meer dan 10 keer het gemiddelde datavolume gebruikt. Bij overschrijding van de grens van 10x het gemiddelde wordt je door Vodafone geïnformeerd. Dat doen we drie keer. Pas bij de derde keer bieden we je een alternatief aan dat beter past bij je data verbruik. Je hoeft je dus nooit zorgen te maken dat je ongemerkt extra gaat betalen voor je internet gebruik.

Met vriendelijke groet,
Bas
Vodafone Web Relations

› reageer

Kijk, dat begint echt op Zorgeloos te lijken!

› reageer

Ja, dit is inderdaad goed nieuws voor alle (toekomstige) gebruikers!
Die 50MB limiet sloeg natuurlijk echt helemaal nergens op ook...
Ik wacht nog even op een goede actie van vodafone i.c.m. de tytn II en dan neem ik denk ik ook een vodafone abo met internet Blox

› reageer

je kan dezelfe dienst ook met prepaid gebruiken kosten en voorwaarden zijn precies hetzelfde

› reageer

Ik zit bijv regelmatig op 90 Mb over 30 dagen....... geen klachten gehoord.... beetje mail, beetje volledige internet sites kijken (gebruik het om de wind te checken echt perfect!)

› reageer

Op Tweakers een persoon die inmiddels een brief heeft mogen ontvangen. Hij/zij heeft vorige maand iets meer dan 500MB binnengehaald.

› reageer

Ik begreep van Vodafone dat de fair use policy is veranderd.
Er is een dynamische fair use policy ingevoerd.
10x het gemiddelde gebruik!

Op dit moment is het gemiddelde gebruik 20mb. Nu max. limiet is dus 200mb!

Prima te doen dus voor gemiddeld mobiel gebruik!
Leve de hoge snelheid! T-Mobile ik ben binnenkort weg.

› reageer

[mierenneuker]

gemiddeld 20 tot 25 250MB FUP dus.

[/mierenneuker]

Enige wat ik me afvraag is, of ze de mensen die Mobiel Internet op een abo hebben maar geen gebruik van maken (soms misschien per ongeluk erop klikken), ook worden meegenomen met de berekening van het 'gemiddelde'.

› reageer

dat vraag ik mij ook af hakan want ik vind 25mb wel heel weinig

› reageer

Weet iemand in hoeverre je bij een onbeperkt internet blox ook gebruik kan/mag maken van HSDPA snelheid (daar waar dekking met een geschikt toestel?)

BVD

› reageer

Overal zit je in principe op full-speed.
Er wordt namelijk nergens "geknepen".

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.