Nokia zet zeven budgetmobieltjes op de markt

Weer een hoop gebla die bla van Nokia, maar heeft iemand al wat gezien?

Edit:

Oeps vanaf het derde kwartaal pas.

› reageer

Nokia zet zeven budgetmobieltjes op de markt
Door Dimitri Reijerman - donderdag 3 mei 2007 18:47 - Bron: Nokia - Views: 18.080 - Permalink
Nokia komt met zeven nieuwe mobieltjes op de markt die minder dan honderd euro gaan kosten. Meest opvallende verschijning is de 2630 'Barracuda', met een dikte van 9,9 millimeter Nokia's dunste toestel.

De Barracuda heeft gprs, bluetooth, mms, e-mailsoftware en een vga-camera aan boord, features die normaal alleen in de hogere prijsklasses zijn terug te vinden. De 2630 moet 85 euro gaan kosten en komt in het derde kwartaal uit. Het uitklapbare broertje van de Barracuda heeft typenummer 2760 meegekregen en deelt dezelfde features, maar voegt daar een fm-radio aan toe. Het goedkoopste toestel in de nieuwe lijn - de Nokia 1200 - heeft als belangrijkste kenmerken een monochroom scherm, een verstevigde body, ringtones op 32 toonhoogten en een prijskaartje van 35 euro.

Het Finse bedrijf wil met de prijsbewuste mobieltjes zijn leiderspositie in de budgetmarkt behouden. Nokia verkoopt ruim eenderde van alle toestellen in de wereld, waarbij de grootste volumes in de prijsklasse beneden de honderd euro liggen. De telefoongigant speelt in de opkomende markten een dominante rol, met in landen als India een aandeel van meer dan vijftig procent. Nokia hoopt met het nieuwe aanbod deze positie nog verder te versterken, mede doordat het bedrijf in Europa en de VS steeds meer concurrentie krijgt van merken als Samsung en Sony Ericsson.

http://tweakers.net/nieuws/47366/Nokia-zet-zeven-budgetmobieltjes-op-de-markt.html

› reageer

Dat Nokia last heeft van Samsung kan ik me nog enigzins voorstellen, maar van Sony-Ericsson
Sony-Ericsson is wel in Nederland bij de grote leveranciers het merk aan het pushen, maar ik heb eerder het gevoel dat Sony-Ericsson de kant van Siemens op gaat.

Iemand misschien harde cijfers?

› reageer

Samsung heeft ook weer een enorm goedkoop budget telefoontje toegevoegd:

De Samsung C140

Het apparaatje kost €40,- simlockvrij (www.belcompany.nl)

Grappig al die budget-apparaatjes, Nederland is toch geen ontwikkelingsland?

› reageer

handig voor als 2e telefoon.....

en die c140 ziet er toch aantrekkelijker uit dan de nokia 1200

› reageer

roob> je gelooft het misschien niet, maar er zijn ook in Nederland mensen die een telefoon alleen gebruiken om te bellen en sms-en.

Ik vind de 1200 er prima uitzien voor een budget telefoon en de normale toetsenbordlayout is een grote verbetering tov de 1100 en 2600.

Volgens deze site heeft de 1200 zelfs een "industry first feature", namelijk 5 verschillende telefoonboeken zodat een heel gezin de telefoon kan delen. Das natuurlijk niet relevant voor NL, maar wel grappig dat een budged model toch nog iets enorm vernieuwends heeft.

› reageer

@rob. Klopt, ik sloeg ff door... een nokiatje met zwart-scherm en een fatsoenlijk toetsenbord is er na de 3310 niet meer geweest. toch?

› reageer

De 1100 of 1110 was toch wel fijn? Dacht dat het de 1100 was... maarja ik gebruik mijn 3310 ook nog steeds voor als ik ff een tweede simkaart actief heb... ondertussen is het toestel ruim 5 jaar en 3 maanden oud maar hij werkt nog steeds perfect!! die zal ik denk ik altijd bewaren die 3310

› reageer

die barracuda is wel een leuk dingetje .
ben alleen benieuwd naar kwaliteit van het kleurenschermpje.
zal wel vergelijkbaar zijn met de nokia 6021 dit toestel alleen
dit uiterlijk is mooier

› reageer

Weer een hoop gebla die bla van Nokia, maar heeft iemand al wat gezien?

Edit:

Oeps vanaf het derde kwartaal pas.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.