T-Mobile versterkt positie in Nederland

Tmobile is slim bezig wat betreft;
- waardevolle klanten behouden dmv variabele en hoge retentiekortingen die afhangen van recent belgedrag.
- pocket internet totaal.. revolutionair tarief neergezet voor echt onbeperkt en ruim een jaar later komt concurrentie nog steeds alleen met slappe aftreksels daarvan. Onbeperkt internet voor 10 euro is slim omdat mensen die dat aanspreekt vaak ook mensen zijn die veel bellen en smsen en daar verdient T-mobile wel weer veel aan. Bovendien veel mensen sluiten onbepert internet aan maar gebruiken het in praktijk toch vrij weinig dus t-mob kan er toch aan verdienen.

Wat foutgegaan is met orange:
- te zweverige marketingcampagnes, niet to the point
- te laat met diensten nieuwe diensten introduceren zoals UMTS.. niet dat veel mensen het graag willen gebruiken maar het schaadt wel hun imago
- niet of nauwelijks inspelen op simonly hype.. daar is genoeg geld mee te verdienen maar orange wil er om een of andere reden niet aan meedoen
- iets te coullante regels waar op grote schaal door hele volksstammen misbruik gemaakt werd. Denk vooral aan onbeperkte houdbaarheid van tegoed en cashbaarheid daarvan icm flinke cashbackdeals.
- idiote houding mbt bestaande klanten, iedereen ziet inmiddels in dat alleen focus op nieuwe klanten slecht is maar orange maak het hun retentieklanten soms onnodig ongunstig.

› reageer

T-Mobile versterkt positie in Nederland

T-Mobile heeft is erin geslaagd om, ondanks de stevige concurrentie, meer klanten aan te trekken en de omzet te verbeteren. De teller van het aantal klanten staat momenteel op ruim 2,5 miljoen.

Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2006 steeg de omzet van T-Mobile met ruim 6 procent naar 288 euro. De omzetstijging was geheel het gevolg van de stijging van het aantal klanten, gezien de omzet per klant zelfs daalde met 5,4 procent. Het aantal klanten steeg ten opzichte van het eerste kwartaal van 2006 met 11 procent tot 2.592.000 klanten.

T-Mobile profiteert nog steeds enorm van haar succesvolle databundels als T-Mobile Pocket Internet Totaal. De omzet per klant op het gebied van "non voice" diensten steeg met 19 procent. Daarnaast SMS'en klanten meer dan een jaar geleden.

Zoals T-Mobile vorig jaar al aangaf, wil T-Mobile "Best service provider" worden. Daartoe heeft T-Mobile momenteel één van de beste klantenservices en heeft T-Mobile alreeds 40 T-Mobile winkels waar klanten voor service en informatie terrecht kunnen. T-Mobile verwacht aan het eind van dit jaar totaal 60 winkels te hebben.

Investering in netwerk en service
T-Mobile heeft in het eerste kwartaal van 2007 totaal 26 miljoen euro geïnvesteerd in ondermeer de uitbreiding van het aantal winkels voor serviceverlening en de verdere uitbouw van het HSDPA netwerk.

[sup]Bron: GSMhelpdesk[/sup]

› reageer

als ze nou ook nog mobiele televisie gaan aanbieden ben ik helemaal niet meer bij ze weg te slaan!

› reageer

Ik ben zeer benieuwd hoe de klantenaantallen zijn bij de andere operators. Bij T-Mobile stijgen de klanten, dat bekent dat ze ook ergens weg moeten gaan. T-Mobile is en blijft gewoon uitstekend bezig met hun internetbundels, dat maakt ze uniek en ze worden er gespecialiseerd in.

› reageer

Bij T-mobile stijgen de klanten, dat bekent dat ze ook ergens weg moeten gaan.

Dat hoeft niet, het kunnen ook klanten van andere providers zijn die er een extra T-mobile abo bijnemen.

› reageer

Dat kan, maar het zal toch niet zijn dat elke Nederlander straks met 10 abonnementen rondloopt.

› reageer

En nou Orange nog overkopen en hun hele netwerk in T-Mobile opnemen net zoals Telfort bij KPN en we hebben 3 hele grote providers die nagenoeg aan elkaar gelijk zijn....

› reageer

Meer klanten betekend niet gelijk dat dat goed is. Het is juist belangrijk om waardevolle klanten te hebben, dan bv klanten die puur voor een toestel een abo nemen.

› reageer

Het lijkt mij wel leuk als T-Mobile Orange overneemt.
Ik had trouwens verwacht dat niet T-Mobile, maar Orange hun positie zou versterken gezien Orange de laagste tarieven heeft (12c/min). T-Mobile zit bij een laag abo nog steeds op 22c/min
Heeft iemand hier enige info over?

› reageer

De tarieven van Orange zijn alleen laag als je ze vergelijkt met andere alles-in-een abo's. Een T-Mobile Relax (zeker als je een een Relax-web abo neemt) zijn al snel goedkoper. Neem daar bij dat Orange als enige geen fatsoenlijke sim-only's heeft, en het is duidelijk waarom het mis gaat.

› reageer

Tmobile is slim bezig wat betreft;
- waardevolle klanten behouden dmv variabele en hoge retentiekortingen die afhangen van recent belgedrag.
- pocket internet totaal.. revolutionair tarief neergezet voor echt onbeperkt en ruim een jaar later komt concurrentie nog steeds alleen met slappe aftreksels daarvan. Onbeperkt internet voor 10 euro is slim omdat mensen die dat aanspreekt vaak ook mensen zijn die veel bellen en smsen en daar verdient T-mobile wel weer veel aan. Bovendien veel mensen sluiten onbepert internet aan maar gebruiken het in praktijk toch vrij weinig dus t-mob kan er toch aan verdienen.

Wat foutgegaan is met orange:
- te zweverige marketingcampagnes, niet to the point
- te laat met diensten nieuwe diensten introduceren zoals UMTS.. niet dat veel mensen het graag willen gebruiken maar het schaadt wel hun imago
- niet of nauwelijks inspelen op simonly hype.. daar is genoeg geld mee te verdienen maar orange wil er om een of andere reden niet aan meedoen
- iets te coullante regels waar op grote schaal door hele volksstammen misbruik gemaakt werd. Denk vooral aan onbeperkte houdbaarheid van tegoed en cashbaarheid daarvan icm flinke cashbackdeals.
- idiote houding mbt bestaande klanten, iedereen ziet inmiddels in dat alleen focus op nieuwe klanten slecht is maar orange maak het hun retentieklanten soms onnodig ongunstig.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.