Vodafone introduceert vast bellen en internetten

Veel plezier met je nieuwe abonnement Chuck.
Over die prepaid:
Weet je zeker dat het beltegoed slechts bevroren is?
Ik heb nl.ook Vodafone pp gehad en dan hoorde ik nog hoeveel ik had en kreeg ik altijd een brief dat ik op moest waarderen (nu ook niet gehad).
Nu hoor je tegoed is 0 euro, via e-mail geen reactie van VF gekregen.
En ook geen unlock-code. Volgens een telefonist is die onderweg maar ik wacht al een paar weken.
Normaal gaat het goed maar ik heb hier nu mijn twijfels over.

› reageer

Vodafone introduceert vast bellen en internetten voor consument

Donderdag 31 mei 2007, 08:35 - Vodafone biedt vanaf donderdag vast internet en digitale telefonie aan voor consumenten. Het bedrijf denkt de scepsis over internettelefonie bij klanten weg te kunnen nemen.

Eerder bood Vodafone deze dienst al aan zijn zakelijke klanten aan. Het bedrijf heeft om verschillende redenen besloten om de dienst nu ook aan consumenten aan te bieden. Topman van Vodafone Nederland Guy Laurence stelt dat zijn bedrijf heeft geconstateerd dat klanten diverse diensten in één willen, zonder dat het te veel 'gedoe' met zich meebrengt.

"Als we kijken naar de ervaringen die klanten hebben met digitale telefonie en vaste internettoegang thuis, dan is er absoluut ruimte in de markt voor kwaliteitsaanbod." De topman geeft aan dat Vodafone de dienst langzamerhand zal uitrollen.

"In de eerste fase hebben we slechts ruimte voor een paar duizend klanten. We willen kwaliteit bieden en om dit te garanderen is het niet mogelijk om heel veel mensen tegelijk aan te sluiten. Zodra de vraag het aanbod overstijgt zullen wij de verkoop van het product tijdelijk stopzetten."

Het bedrijf is van plan zijn klanten op den duur individueel te benaderen over de kwaliteit van de dienst. Aan de hand daarvan wil het bedrijf in een latere fase, indien nodig, processen of onderdelen van het product aanpassen, vóór de brede marktintroductie later dit jaar.

Het bedrijf biedt vier verschillende pakketten aan met downloadsnelheden variërend van 2, 4 of 8 Mbps. Voor klanten die in de buurt van een wijkcentrale wonen is ook 20 Mbps beschikbaar. De uploadsnelheid is standaard 1 Mbps. De kosten voor een abonnement bedragen, afhankelijk van de downloadsnelheden 29,50 euro, 39,50 euro, 49,50 euro en 59,50 euro.

Mensen die al een Vodafone mobiel-abonnement hebben krijgen bovendien een belbundel waarmee ze in het weekend gratis kunnen bellen naar vaste telefoonnummers en Vodafone-nummers.

Laurence laat weten dat het bedrijf op dit moment nog niet van plan is om digitale televisie aan te bieden, omdat hij de markt op dit moment nog niet goed overziet. De topman wil voor de toekomst echter niets uitsluiten. "Als er vanuit onze klanten vraag naar is, dan zullen wij in de markt stappen."

Bron: Webwereld

› reageer

http://www.vodafone.nl/prive/vast_bellen_en_internetten/

› reageer

Jammer bij ons kunnen ze het nog niet leveren..
Zijn de aansluitkosten gratis?

› reageer

op korte termijn landelijke dekking.
ja, aansluitkosten zijn gratis, net als bij vrijwel alle andere providers. Voordeel is wel dat je hier niet zoals bij sommige andere providers zelf je aansluitkosten moet voorschieten en na x maanden moet gaan terugvragen via bonnetjes en briefjes.

› reageer

Ik heb nog iets vernieuwends (usp?) gelezen:
Niet Vodafone klanten krijgen een gratis simkaart waarmee ze kostenloos de klantenservice kunnen bellen met problemen. Dit is vooral handig omdat het gaat om internet+bellen, dus als je een probleem hebt met internet kan je vaak ook niet bellen. Via een normale mobiel is dat vaak wel mogelijk, maar duur. (vaak 0900 + mobiele kstn)

› reageer

Zo geweldig/vernieuwend is dit toch niet ? 49,50 Euro voor een 8 Mbit lijntje is schrikbarend duur, zelfs als je geen aansluitkosten hoeft te betalen. Ik heb nu een Compuserve 8 Mbit, eerste jaar voor E 9,95 daarna E 19,95. Inclusief telefonie met onbeperkt bellen naar vaste aansluitingen in Nederland.
En die opmerking over kwaliteitsaanbod... Het kan nooit beter zijn dan wat ik nu heb, want wat ik nu heb werkt altijd (tot nu toe).
Ik zou als ik op zoek was naar kwaliteit voor deze bedragen ook nooit kiezen voor een nieuwe provider. Als geld geen rol speelt dan is XS4ALL een betere keuze.

› reageer

Het kan nooit beter zijn dan wat ik nu heb, want wat ik nu heb werkt altijd (tot nu toe).

Het ligt niet alleen aan de prijs van de adsl verbinding en of die altijd goed werkt. Ik zelf wil alleen een verbinding bij een ISP die direct is aangesloten op de AMS-IX, zoals Planet of XS4ALL. Als ik vanaf een Compuserve (=AOL) verbinding een traceroute ga uitvoeren zie ik heel vaak dat de uplink naar de AMS-IX via KPN Eurorings loopt, dus jouw ISP heeft geen eigen voorziening, en dit vind ik toch wel belangrijk.

@qwerty1234:
Via welk netwerk worden de verbindingen van Vodafone geleverd?

› reageer

Vodafone biedt vast internetten en bellen aan via het netwerk van Tiscali.

› reageer

Via het netwerk van Tiscali. Binnenkort landelijke dekking omdat Tiscali over is genomen door KPN en Vodafone verwacht / heeft afgesproken dan ook van de infra van KPN gebruik te kunnen maken.

› reageer

Jammer dat Vodafone niet Tiscali heeft gekocht...

› reageer

heel erg duur in vergelijking met Wanadoo/Orange ADSL.

› reageer

Als ik het goed begrijp kun je hiermee zelfs je telefoonnummer behouden als je nu een VoIP-verbinding hebt. Als ik me niet vergis is dat iets nieuws in telecomland, of niet?

› reageer

dat kan al langer bij Orange.

› reageer

Volgens de website van Orange niet:

Let op: Je kunt je nummer alleen meenemen naar Orange wanneer je een standaard (analoge) telefoonlijn hebt, dit in combinatie met Telefonie van Orange.

Vandaar dat het mij opviel in het bestelproces van Vodafone Vast.

› reageer

Ok. Dus Vodafone is de eerste aanbieder die VoIP-VoIP porteringen gaat uitvoeren?

› reageer

@robert-jan;
het is ook niet revolutionair vernieuwend maar het is vooral meegaan in de trend van tripleplay. Propositie sluit wel perfect aan bij vodafone-brand; duidelijk, simpel, redelijke deal en goede kwaliteit.

Prijs is inderdaad niet geweldig vergeleken met de stunt-aanbiedingen van speedlinq, orange, tele2 etc.. MAAR.. er zijn zeker wel usp's;

- prijzen waarmee geadverteerd wordt zijn helder en duidelijk, all-in. Dus niet een sterretje en kleine letters waarin staat dat het geldt gedurende eerste 6 maanden en daarna 50% meer. Ook hoef je niet je modem en aansluitkosten voor te schieten en dan vervolgens na 2 maanden via faxen en aangetekende brieven je geld terugeisen. Ook is niet gekozen om lage prijzen noemen en dan ergens klein vermelden excl kpn abo a 9.50 per maand extra. Andersom, bedragen zijn all-in en kortingen staan los genoemd.

- Klantenservice is GRATIS. Dit moet je niet onderschatten, bij speedlinq ben je 70 cent per minuut kwijt ook als je een technische storing wil melden dat niet jouw schuld is. Of als je een administratieve wijziging wil doorvoeren. Er zijn zelfs providers die per mail of schriftelijk niet bereikbaar zijn, alleen via 0900 nummer waar je eerst standaard 20 min in de wacht staat! Als je dan een keer gedurende je contract een probleem tegenkomt kan het je zomaar 100 euro of meer kosten. (en een hoop irritatie)

- Voorwaarden zijn niet sneaky dus geen 2 jarige wurgcontract waarbij je bij een verhuizing binnen die tijd weer opnieuw een 2 jarig contract moet aangaan en dan zonder actiekorting en ook nog eens verhuiskosten moet betalen.

- Er zijn wel wat originele voordeeltjes zoals dat je een simkaartje krijgt dat eigenlijk een 0-euro simonly is; handig voor altijd bereikbaar zijn. Ook handig is gratis weekendtegoed, gratis naar vodafone en vast bellen in het weekend.

Qua prijs is het geen superstunt maar ook niet zo duur. Doelgroep zijn niet de koopjesjagers die bereid zijn om met speedlinq in zee te gaan maar mensen die kwaliteit willen en geen rare geintjes.
VF-Prijzen zijn om te concurreren met KPN internetplusbellen en grote groepen mensen die nu per maand 60 euro of meer betalen voor een los kpn abo en een veel te duur oud adsl abotje.

› reageer

Dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen vind ik een goed ding, veel mensen krijgen het namelijk niet terug, of pas na uren bellen naar de helpdesk.
ALs je via de kabel belt en surft heb je dan ook geen aansluitkosten?
Dan is het aantrekkelijk om over te stappen naar Vodafone.

› reageer

Als je op dit moment geen gebruik maakt van je KPN-lijn betaal je wel 137,50 euro aan KPN, wil je gebruik kunnen maken van Vodafone vast bellen en internetten.

› reageer

Wow dat is wel erg veel.
Ik kon het niet zo snel vinden op de site van Vodafone.
Toen ik voor het eerst een aansluiting kreeg heb ik al +/- 115 euro betaald aan KPN. Dat doe ik nog een keer.

› reageer

herstel niet

› reageer

Als je op dit moment geen gebruik maakt van je KPN-lijn betaal je wel 137,50 euro aan KPN, wil je gebruik kunnen maken van Vodafone vast bellen en internetten.

Complete onzin... Misschien dat je dit betaalt hebt om een nieuwe aansluiting te laten trekken naar je woning, maar wanneer er al een telefoonaansluiting is dan betaal je helemaal niets aan KPN.

› reageer

De rpijs ligt erg hoog in mijn ogen. De genoemde pluspunten zijn ook bij andere aanbieders te vinden.
Bijvoorbeeld Tiscali zelf, voor 16 euro per maand een 5Mb-abo. Deze prijs is blijvend, geen actie voor de eerste maanden. Voor onbeperkt bellen naar het vaste net komt er nog eens 5 euro per maand bij, maar dat hoef je niet te nemen. Onbeperkt is vrij letterlijk, nog niemand heeft het voor elkaar gekregen de FUP te overschrijden. Vroeger moest je de kosten voor het modem voorschieten, maar dat is niet meer zo. Je betaalt echt de prijs die ze noemen. De helpdesk kost wel, maar het tarief is vrij laag, en ze nemen ook daadwerkelijk de telefoon op.
Wat overblijft zijn de kosten voor de koperlijn, dus óf een budgetabo bij KPN, dan heb je ook nog een backup voor het VOIP-gebeuren (alhoewel die van Tiscali echt erg goed is, onvergelijkbaar met VOIP van KPN), of je gooit die er uit, maar dan wordt het abo bij Tiscali 9 euro per maand duurder. Zit je all-in op 30 euro per maand, met als grote voordeel ten opzichte van Vodafone ten eerste een hogere download snelheid, en ten tweede altijd gratis bellen naar het vaste net.

› reageer

da,s en goede tip

› reageer

@ budje:

Overnemen van een digitaal nummer van Orange is wel mogelijk. Als je bestelt kun je dit gewoon aangeven. Dit zeiden ze ook tegen me in de Orange Shop.

› reageer

Ik had de posting opgevat als dat het mogelijk was een digitaal nummer NAAR Orange mee te nemen.

› reageer

Andreas;

als je idd Tiscali direct bij Tiscali neemt ipv via Vodafone ben je iets goedkoper uit maar heb je wel minder voordelen.

Tiscali T5 + telefonie + KPN-lijnhuur = 30 euro
Vodafone T2 + telefonie + KPN-lijnhuur = 30 euro

Ja bij tiscali heb je voor zelfde geld snellere down-speed maar;
- je hebt geen korting voor bellen naar vodafone mobiel vanaf thuis
- je hebt geen gratis weekendtegoed op je vodafone mobiel
- je krijgt geen gratis simkaart met 0 euro simonly
- je helpdesk is niet gratis maar 30 cent per minuut!

Als je bij vodafone meer speed wilt en de bovengenoemde voordelen dan betaal je per maand 5 euro meer. (T4 kost 40 euro maar eerste 6 maanden gratis kpn lijnhuur dus eigenlijk 35 per maand)
Niet iedereen vindt de bovengenoemde voordelen 5 euro per maand waard maar ik denk dat genoeg mensen dat wel willen.

› reageer

@qwerty1234

Door meerdere mensen werd de "eerlijke prijs" als voordeel genoemd van Vodafone: je weet wat je betaalt, en verder geen gezeur. Door de prijs over het eerste jaar te middelen, ontstaat er toch weer dat onduidelijke beeld, waarbij de lange-termijnkosten hoger zijn dan die 35 euro per maand. En tenzij je na één jaar weer van Vodafone afwilt, betaal je al na 6 maanden 40 euro per maand, totdat je verkast van adsl-aanbieder. Persoonlijk zit ik liever op de lange termijn voordeliger, Bij Vodafone is de Lange termijn 40 euro per maand, geen 35, en dan heb je nog steeds geen 5Mb down.
Verder is het hetzelfde netwerk, met goeddeels dezelfde storingen.
Inderdaad krijg je niet allerlei simmetjes, maar een simmetje zonder tegoed vind ik eerlijk gezegd geen aanbieding. Dan kun je ook een prepaid nemen, of een leuk abo met cashback. Heb je meteen ook dat weekendtegoed op een mobiel...
Enig échte voordeel is de gratis helpdesk, maar is dat 10 euro per maand of een lage down waard? Het aantal problemen is bij Tiscali echt niet groot. In 4 jaar tijd nu al twee keer gebeld, en ik werd direct geholpen, daardoor blijven de kosten beperkt tot enkele euro's in totaal.
Gratis weekendtegoed op je mobiel, of áltijd gratis bellen naar het vaste net, persoonlijk vind ik dat geen vergelijk, tenminste niet in het voordeel van Vodafone.

› reageer

@ budje
Ben benieuwd naar mijn eerste factuur... Krijgt de klantenservice van Vodafone gelijk of jij...?

› reageer

Zijn er al mensen die gebruik maken van Vodafone Adsl?

› reageer

@tringgg
Vanaf aanstaande dinsdag moet het bij mij als het goed is allemaal werken.

› reageer

Ik ben benieuwd wat je er van vindt Chuck.
Het lijkt mij wel wat.

› reageer

@ Tringgg
Even offtopic:
Ik zag je reactie over Vodafone bij provider reviews, over het vervallen beltegoed. Deze is niet vervallen, maar bevroren. Dit kan je dus weer terugkrijgen door weer op te waarderen (als het simkaartje/tel.nummer nog wel actief is natuurlijk).

Weer ontopic:
Het werkt allemaal perfect!

1. Beloofde snelheid wordt gehaald.
2. Gecommuniceerde aansluitdatum klopt (was zelfs 1 dag te vroeg)
3. Die 137,50 waar ik het eerder over heb gehad is inderdaad niet van toepassing op mij
4. Alles werd perfect gecommuniceerd (zoals wachtwoorden etc.)
5. Het was allemaal zeer helder (ook weer dankzij de communicatie )

Het is dan ook zeer zeker een aanrader voor de geinteresseerden onder ons. Prijs is inderdaad wel wat aan de hoge kant, maar dit heb ik er zeker voor over! Vooral na al die problemen en storingen die ik heb gehad bij Casema.

Inmiddels heb ik ook nummerportering van een Casema nummer aangevraagd, ik ben benieuwd of dit allemaal goed gaat. Ik laat het hier weten zodra dit rond is.

› reageer

Veel plezier met je nieuwe abonnement Chuck.
Over die prepaid:
Weet je zeker dat het beltegoed slechts bevroren is?
Ik heb nl.ook Vodafone pp gehad en dan hoorde ik nog hoeveel ik had en kreeg ik altijd een brief dat ik op moest waarderen (nu ook niet gehad).
Nu hoor je tegoed is 0 euro, via e-mail geen reactie van VF gekregen.
En ook geen unlock-code. Volgens een telefonist is die onderweg maar ik wacht al een paar weken.
Normaal gaat het goed maar ik heb hier nu mijn twijfels over.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.