[Nokia E65] AC-4/AC-5 laders

Pinokkio, dank voor je link. Daar wordt inderdaad bevestigd dat de AC5 in elk geval geschikt is voor alle 2mm plugs:

De kleine en lichte Nokia Compacte Reislader AC-5 is een superkrachtige multivoltagelader met een laag energieverbruik in stand-by. Deze lader is compatibel met alle telefoons, toestellen en toebehoren met een Nokia 2 mm-laderinterface.

De AC4 is dus een 'reislader', de AC5 een 'compacte reislader'. Heel logisch allemaal.

› reageer

Ik zag al een aantal oude posts over compatibiliteit van Nokia opladers, maar kan ik mijn E65 (AC-4 bijgeleverd) probleemloos opladen met de AC-5 lader van de 6300 en vice versa? De accu's zijn n.l. verschillend, net als de output van de laders. Ik kon het antwoord niet op nokia.com vinden.

› reageer

kick

› reageer

Kijk even achterop de laders wat de uitgangsspanning en -stroom is. Als dit hetzelfde is moet het gewoon kunnen. Verschil in batterij is over het algemeen alleen in capaciteit, niet in voltage.

› reageer

Ja, kan gewoon. De E65 en de 6300 hebben beide de nieuwe smalle ingang ipv de oude dikkere. Batterij maakt niet uit, gaat om de ingang.

› reageer

Als deze laders uitwisselbaar zijn, waarom verschillen ze dan van output/voltage? Waarom zijn er dan uberhaupt nog verschillende laders met hetzelfde stekkertje?

› reageer

Hier zie je een volledig overzicht van alle laders. Volgens dat lijstje is de AC5 niet geschikt voor zowel E65 als 6300 en de AC4 ook niet

Rare jongens, die Finnen

› reageer

Bij de N70 werd nog een verloopkabeltje geleverd, waarmee je je oude lader ook op de kleine ingang kon gebruiken. (en dus je bestaande autolader weer kon gebruiken). De N95 had al geen verloopkabeltje meer in de doos.

Misschien wil Nokia eens in de zoveel jaar wat extra verdienen. De nieuwe kleinere stekker is mijns inziens minder betrouwbaar dan de oude stekkers.

› reageer

[dubbel]

› reageer

Pinokkio, dank voor je link. Daar wordt inderdaad bevestigd dat de AC5 in elk geval geschikt is voor alle 2mm plugs:

De kleine en lichte Nokia Compacte Reislader AC-5 is een superkrachtige multivoltagelader met een laag energieverbruik in stand-by. Deze lader is compatibel met alle telefoons, toestellen en toebehoren met een Nokia 2 mm-laderinterface.

De AC4 is dus een 'reislader', de AC5 een 'compacte reislader'. Heel logisch allemaal.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.