KPN-bellers in Utrecht kunnen niet bellen

Op webwereld staat iets over de storing
Storing KPN treft mobiele klanten Telfort en Versatel

Vrijdag 8 juni 2007, 16:54 - Een technische storing in het mobiele netwerk van KPN
heeft ervoor gezorgd dat enkele honderdduizenden klanten vrijdagochtend niet konden bellen.

De storing is donderdag aan het eind van de dag ontstaan,
zo meldt woordvoerder Steve Hufton van KPN Mobile.
De storing trof gebruikers van de Telfort-systemen,
waaronder de Business Mobile-klanten van Versatel.
Het zou in totaal gaan om enkele honderdduizenden gebruikers,
die niet konden bellen of gebeld worden. De storing was vrijdag om 13:20 uur verholpen.

Oorzaak van de storing was een technisch probleem dat het gevolg was van capaciteitsproblemen.
KPN vlecht momenteel het eigen radionetwerk en dat van Telfort in elkaar.
Die operatie, die grotendeels voltooid is, leidt ertoe dat de klanten van Telfort, KPN, Hi en alle wholesalepartijen gebruikmaken van dezelfde opstelpunten.
Volgens Hufton trad gisteravond een storing op in één van de vele systemen van het netwerk.

› reageer

UTRECHT - Mobiele bellers met een abonnement van KPN kunnen in Utrecht sinds woensdagmiddag niet meer bellen omdat er geen bereik is. Dit bevestigde een woordvoerder van KPN.

De storing werd rond 16.00 uur gemeld. Volgens het telefoonbedrijf is het nog onduidelijk wat de toedracht is van de storing.

"Vermoedelijk is een kabel kapot. Dit wordt zo snel mogelijk uitgezocht", aldus de woordvoerder.

Bron: Nu.nl

› reageer

Vorige week lag de boel er in Zwolle uit bij KPN, ben benieuwd waardoor dit komt. Toch de samenvoeging van de netten van KPN en Telfort misschien?

› reageer

Niet alleen in Utrecht is het bal... Ook in Gelderland werkt het niet..

edit:... eea lijkt weer te werken

› reageer

Ik kan nu niet bellen in Utrecht met mijn Telfort.. Idd wel een rare samenval met het verdwijnen van het Telfortnet hier.. Is niet meer te vinden.. Capaciteitsproblemen oid?

› reageer

Hier in Noord-Limburg kom ik vandaag (7 juni 2007) al vanaf 16:30u niet meer het netwerk op met mijn Debitel Telfort simkaart (dus op KPN netwerk). Een telefoontje naar Debitel leerde mij dat de techneuten van Telfort eraan aan het werken waren maar tot op heden (21:00u) nog geen resultaat!

› reageer

Hier in Amsterdam ook problemen met beide Debitel prepaidkaartjes die op KPN zitten. Netwerk valt weg of wordt helemaal niet weergegeven.

› reageer

Ook in Noord-Holland het zelfde probleem
Rond 18:00 Telfort gebeld. Klanten service melde dat er een storing was.
Ze konden toen geen indicatie geven hoelang dit gaat duren.
Advies was om het KPN netwerk af en toe handmatig te selecteren om zo te kijken of het weer werkt.

› reageer

In brabant kun je alleen niet gebeld worden met debitel telfort, oftewel KPN

› reageer

Ook hier in Gelderland weer een drama.. Geen debitel of iets dergelijks. Gewoon een rechtstreeks Telfort abbo.

Gaat lekker die overgang naar het klasse netwerk van KPN

› reageer

Ik zit hier in Brabant, met een telfort kaart, kom ook sinds vanmiddag niet meer op een netwerk...

› reageer

Hier in Brabant ook mega drama, vanaf 18:00 al geen mogelijkheid tot bellen of gebeld worden, niet op kpn en niet op telfort netwerk
erg prettig zo'n overname...kpn bedankt!

› reageer

Kan sinds gistermiddag tot nu ook al niet meer bellen (zowel in hilversum als in Utrecht) Niet gewend van KPN

› reageer

Woon in Utrecht en kan al vanaf 17.30 uur tot heden niet bellen of smssen. Erg irritant!!!!
En dan zegt KPN dat de storing verholpen is om 19.30 uur???

› reageer

Ik krijg nou bij Vodafone via 1200 de melding 'Wegens een netwerkstoring bij KPN kunnen ook Vodafone-klanten hinder ondervinden. Onze excuses voor het ongemak.' Mis ik iets?

› reageer

Hier in Breda nog steeds geen netwerk... mijn moeder had er ook last van in Rotterdam... Rond 7 uur vertrok ik uit Eindhoven en daar werkte het prima, gewoon normaal... blijkbaar toch plaatselijk nou ja hopen dat het weer snel werkt want nu ben je gewoon onbereikbaar.

› reageer

Hier (Den Haag) kan ik sinds vanmiddag ook neits meer met mijn Telfort Abo: op mijn sony ericsson staat "Geen netwerktoeg." en op m'n oude Nokia (Even sim-kaartje overgezet), staat een slotje linksboven in beeld. Mensen die naar mij bellen krijgen het bericht dat het toestel onbereikbaar is en zelf kan ik niet bellen. bah, hier baal ik echt van. (moet altijd gebeuren als je net een belangrijk telefoontje verwacht!)

› reageer

Sinds gisteravond nog steeds geen verbinding (KPN netwerk, LowCall), in ieder geval regio Rotterdam, Delft en Den Haag.

› reageer

Heb nu wel weer toegang op het kpn netwerk, maar bellen en gebeld worden gaat maar 1 op de 10 keer goed. Meestal krijg ik bericht netwerk bezet, of als ik mezelf bel, dat het nummer niet bestaat en dat je via 1888 het juiste nr kunt zoeken

tjezus wat een kutzooi....

› reageer

In Noord-Limburg nog steeds niets! Het vreemde is dat mijn ouders op precies dezelfde locatie met hun Telfort simkaart geen probleem hebben en ik met mijn Debitel (Telfort) geen bereik heb. Beide is KPN netwerk sinds kort...
Staat er al ergens een (officiële) verklaring te lezen? Dit is schandalig!

› reageer

Op het forum van Debitel kun je er meer over lezen. Het schijnt de verbinding tussen het netwerk van Debitel en KPN te betreffen. Waarschijnlijk zijn dus alleen de Debitel-klanten getroffen...

› reageer

Door drukte op de KPN telefoon switchen (door de elektriciteit problemen van afgelopen woensdag) worden de MVNO klanten geknepen, want KPN klanten hebben voorrang. Hierdoor merken klanten van Telfort, Debitel enz, dat hun gesprekken meestal niet lukken. Het is gewoon wachten totdat de problemen zijn opgelost. Ook kan het af en toe voorkomen dat bellen tussen KPN en andere providers problemen opleverd.

› reageer

Is er schadevergoeding mogeljk? Het is toch niet werken zo!

› reageer

10 minuten geleden keek ik op mijn telefoon en toen deed hij het niet en daarnet doet hij het opeens weer!! probleem lijkt dus opgelost

› reageer

Geluksvogel... Bij mij nog niet

› reageer

Net weer met Telfort gebeld. Nu wordt er vooraf gemeld dat een deel van het Telfort netwerk tijdelijk niet bereikbaar is. Er wordt aan gewerkt.

Vandaag even geluk gehad en een telefoontje mogen ontvangen. _/-\o_
Helaas na het gesprek is er weer geen netwerk!

› reageer

hier (Den haag weer ) lijkt het opgelost. *klopt even af*

› reageer

utrecht nog niks

› reageer

Na 20 uur geen bereik te hebben gehad. (Op vanmorgen 15 minuten na)lijkt het er op dat het nu weer werkt. Maar voor hoe lang..............

› reageer

Vrijdagmiddag (rond 15:30u) kwam ik het KPN netwerk weer op na 23 uur onbereikbaar te zijn geweest. Schandalig!

› reageer

Tja zolang het eenmalig is, vind ik het niet erg.. als het vaker voorkomt wordt het minder

› reageer

al 25 uur geen mogelijkheid te bellen of gebeld te worden bij Telfort. een berichtje op de website of een mailtje naar de klanten is te moeilijk of te duur.
Stel je voor, je klanten informeren over een storing, dat mag helemaal niemand weten. Zoek het lekker uit klant, bel ons betaalnummer, een antwoord krijg je toch niet, maar zo verdienen we nog wat.

› reageer

Tsja ik verbruik mijn gratis simmetje en als dat op is krijgt het een enkeltje prullebak
Geen manier van zaken doen hoor, klanten niet informeren..

› reageer

Blijkbaar was ook Vodafone gedeeltelijk getroffen, ik had dan wel geen last ergens van. Maar als je de KS belde kreeg je voordat je het normale menu te horen kreeg eerst de melding: "door een storing in het netwerk van KPN kunnen ook Vodafone klanten hinder ondervinden. Onze excuses voor het ongemak."

Wel vreemd trouwens want ik dacht dat het echt alleen een Telfort storing was. Het is dus duidelijk dat Vodafone ook data laat lopen via het Telfort netwerk. Was het niet zo dat Vodafone verkeer wat naar Orange toe moet (en anders om) via KPN loopt? (en dus niet direct).

› reageer

@chris: ja die mededeling kreeg ik deze week ook te horen. Ik snapte het verband met de andere storing al niet, maar nu dus wel

› reageer

Op webwereld staat iets over de storing
Storing KPN treft mobiele klanten Telfort en Versatel

Vrijdag 8 juni 2007, 16:54 - Een technische storing in het mobiele netwerk van KPN
heeft ervoor gezorgd dat enkele honderdduizenden klanten vrijdagochtend niet konden bellen.

De storing is donderdag aan het eind van de dag ontstaan,
zo meldt woordvoerder Steve Hufton van KPN Mobile.
De storing trof gebruikers van de Telfort-systemen,
waaronder de Business Mobile-klanten van Versatel.
Het zou in totaal gaan om enkele honderdduizenden gebruikers,
die niet konden bellen of gebeld worden. De storing was vrijdag om 13:20 uur verholpen.

Oorzaak van de storing was een technisch probleem dat het gevolg was van capaciteitsproblemen.
KPN vlecht momenteel het eigen radionetwerk en dat van Telfort in elkaar.
Die operatie, die grotendeels voltooid is, leidt ertoe dat de klanten van Telfort, KPN, Hi en alle wholesalepartijen gebruikmaken van dezelfde opstelpunten.
Volgens Hufton trad gisteravond een storing op in één van de vele systemen van het netwerk.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.