Deutsche Telekom neemt Orange Nederland over

Maar je kan toch niet meer naar Orange terug? Hoop dat TM en Orange samen wel voor een goede dekking zorgen, KPN/Telfort was ook een goede uitbreiding qua dekking. Konden ze de overbodige masten opheffen, en de rest toevoegen.

› reageer

Deutsche Telekom neemt Orange Nederland over

07/06/2007 06:15
Deutsche Telekom neemt Orange Nederland over van France Telecom, in een deal waar ook Ya.com betrokken is. Deze Spaanse dochter wordt afgestaan aan France Telecom.

De Duitsers betalen ongeveer €1,30 mrd voor Orange, terwijl het prijskaartje voor Ya.com circa €320 mln bedraagt. Deutsche Telekom wordt naar grootte nu de tweede operator op de Nederlandse markt, met een lichte voorsprong op Vodafone. Orange heeft ongeveer 1,60 mln mobiele klanten in Nederland, evenals 612.000 internetgebruikers.

› reageer

Heel erg jammer. De Nederlandse markt is van een zeer competitieve markt veranderd in een markt waar weinig spannends meer te verwachten valt. Blijft Orange wel aanwezig in Nederland met ADSL?

› reageer

Nu nog even afwachten met het mobiele netwerk gaat gebeuren. Zal dit op gaan in het T-Mobile netwerk? (Dus net als wat KPN met Telfort heeft gedaan). Wat gebeurd er met de adsl verbindingen? Als ik het nieuwsbericht zo lees maak ik daar op uit dat alles is overgenomen, dus ook de adsl klanten. Zal de adsl net als in Duitsland T-Online gaan heten?

› reageer

Van www.planet.nl :

Orange Nederland naar T-Mobile

Gepubliceerd op donderdag 07 juni 2007

T-Mobile wordt tweede speler op telecomgebied in Nederland, na KPN en vóór Vodafone.
Deutsche Telekom maakt bekend dat ze van France Telecom Orange Nederland zal overnemen met 1,9 miljoen mobiele abonnees en ruim 600.000 vaste internetabonnees. Vodafone Nederland is de verliezer in de bieding om Orange Nederland.

Tegelijkertijd verkoopt Deutsche Telekom aan France Telelecom de Spaande provider Ya.com. Die laatste brengt 320 miljard euro op, zo is bekendgemaakt. De prijs van Orange Nederland is niet genoemd maar ligt op naar schatting 1,3 miljard euro.

Met de 2,5 miljoen klanten in Nederland komt T-Mobile inclusief Orange op 4,4 miljoen klanten. De omzet van T-Mobile over 2006 1,14 miljard euro. In haar cijfers verschaft Orange geen omzet, maar die ligt naar schatting op 700 tot 800 miljoen euro per jaar.

Vodafone Nederland telde het laatste volle boekjaar een omzet van 1,67 miljard euro. Het aantal actieve simkaarten van Vodafone stond eind maart 2007 op 3,88 miljoen. Dit betekent dat T-Mobile in omvang Vodafone Nederland passeert.

De woordvoerders van de Nederlandse bedrijven mogen niets zeggen over de verkoop. Degene bij France Telecom in Parijs die van de zaak op de hoogte is was nog niet bereikbaar voor commentaar, evenmin als de dienstdoende woordvoerder van Deutsche Telekom.

In een peiling in april 2006 van Planet Multimedia over een mogelijke overname van Orange - dat toen verontwaardigd was over de peiling - was de uitslag:

Fusie met T-Mobile of Vodafone: 36 procent
Volledige, langjarige zelfstandigheid: 21
Overname door UPC of Essent: 20 procent
Overname door Tele2 of Scarlet: 20 procent

Orange voelde zelf het meest voor UPC omdat ze dan niet door een concurrent opgeslokt zou worden, wat de grootste kans op ontslagen met zich mee zou brengen. Nu nog moet de ondernemingsraad van Orange Nederland de overname goedkeuren.

T-Mobile en Orange poogden in 2004 in een joint-venture samen een umts-net te bouwen, maar dat mislukte jammerlijk als gevolg van onenigheid over de snelheid van investeringen. T-Mobile wilde veel sneller lopen dan Orange. Orange voldeed op 1 januari 2007 waarschijnlijk niet aan de vereisten voor de exploitatie van haar umts-licentie, maar heeft daar na de overname door T-Mobile geen last meer van.

› reageer

Het is inderdaad jammer dat Orange Tmobile wordt ik ben ooit bij Tmobile weggegaan ivm het niet meer thuis voelen toen men BEN liet sterven. Maar ja alles voor de omzet en cijfertjes en dus gaat Tmobile over Vodafone heen. Vroeger was het nog boeiend wie kan zich de Dutchtonereclame niet herinneren met Lesley Nilson?? Of de vage reclame van Ben die de hele dag bleef hangen?? Wat is het nu Tmobile simply closer tsja de mast staat hier net zover als die van Orange en het Orange netwerk zal wel verdwijnen welkom bij de globalisering

› reageer

Als eerste zal T-Mobile de geldkraan dichtdraaien op toestelsubsidies, dus sla je slag

› reageer

Idd. Weer een partij minder op de markt, ideale gelegenheid voor de resterende drie om eens gezellig samen te gaan lunchen en de prijzen af te stemmen.

› reageer

mijn dutchtone, wat doen ze?

Ben benieuwd of T-mobile ook ADSL (Orange/Wanadoo) gaat overnemen en dan net als in Duitsland ook gaat komen met HD-tv en alles-in-een pakketten.

› reageer

Het is inderdaad jammer dat Orange Tmobile wordt ik ben ooit bij Tmobile weggegaan ivm het niet meer thuis voelen toen men BEN liet stervenWat boeit het hoe een gsm provider heet?! Libertel werd Vodafone, Dutchtone werd Orange, Telfort werd O2, O2 werd Telfort en Ben werd T-Mobile.

Laten we het ajb hebben over belangrijker zaken dan wie wat voelt bij welke naam, en wat we vonden van reclames in 2001...

Ik ben met name benieuwd wat er met de 2 netwerken gebeurt, met de 2 bedrijven en met bv. de abonnementen van Orange.

› reageer

IK hoop dat heel het zaakje samen gaat. Dus 1 netwerk, heb je perfect bereik en top UMTS!

IK heb nu een tmobile abo dat ik gebruik en een orange abo dat niets doet.. ben benieuwd wat met de orange abo's gebeurd.

› reageer

Ik vraag me af of T-mobile hetzelfde kan doen wat KPN met telfort heeft gedaan: alle klanten van het Orange netwerk overzetten naar het eigen net en dan het Orange net ontmantelen.

Relatief gezien is orange voor T-mobile veel groter dan Telfort dat voor KPN was, dus ik betwijfel of ze bij T-mobile de capaciteit hebben hiervoor.

Daarom denk ik dat ze een heel geleidelijke samenvoeging zullen uitvoeren. Dus Alle Orange shops zullen wel worden omgetoverd tot T-Mobile, en je zal al heel snel geen Orange abonnementen meer kunnen afsluiten. Maar alle huidige klanten zullen voorlopig wel op het Orange net blijven, en met hun eigen product/contract.
Ik denk dat ze alle huidige Orange klanten heel geleidelijk zullen aanmoedigen om over te stappen naar een "vergelijkbaar" T-Mobile product (bij een contract verlenging ofzo.). (er is natuurlijk eigenlijk niets vergelijkbaars, want alleen bij Orange gaat ALLES uit je bundel) .

Ik vind het heel erg jammer dat Orange verdwijnt, ik heb meer dan 3 jaar bij orange gezeten (en heb nog steeds een prepaid), totdat ik bij Telfort een abbo met goedkope data bundel af kon sluiten.
Als Orange eenzelfde data product zou aanbieden zou ik zo weer terug gaan. Ik was heel erg te spreken over de duidelijkheid van hun producten en ik heb hele goede ervaringen met de klantenservice gehad (vriendelijk en uiterst bekwaam, en ik heb bij de Telfort telefoon klantenservice hele andere ervaringen, en daar moet ik tegenwoordig nog voor betalen ook!)

Ik hoop dat T-mobile een aantal aspecten van Orange en haar producten overneemt:
-onbeperkt houdbare prepaid
-alles uit 1 bundel (T-Mobile flex omzetten naar het Orange systeem)
-TV via je mobiel
-op je mobiel gebeld kunnen worden met je vaste nummer (Unique )
-de uitstekende klantenservice van Orange mobiel
-het reclame bureau (T-mobile reclames zijn erg slecht)

› reageer

Ik betwijfel of T-Mobile alle Orange shops wel gaat behouden. Wat heb je nou aan 2 Shops op 200 meter afstand van elkaar? T-Mobile heeft het moeilijk me A locaties te vinden voor haar shops dus dit komt perfect uit! De A locaties toveren ze om tot T-Mobile shops en de mindere verkooppunten sluiten ze gewoon.

› reageer

at heb je nou aan 2 Shops op 200 meter afstand van elkaar?
dat heb ik me bij telecom winkels vaak genoeg afgevraagd.
Maar het is helemaal niet ongebruikelijk in Telecom land:

Als je in Den Haag kijkt vindt je vlak bij elkaar:
2 vodafone citypoints
3 belcompagny's
2 phone houses
1 primafoon
1 Hi winkel
1 Orange shop
1 T-mobile shop
1 telfort winkel

en nog tig andere belwinkels, die ik nooit uit elkaar kan houden.

Zouden ze geld te veel hebben ofzo?

› reageer

De merknaam 'Orange' kunnen ze waarschijnlijk niet lang in stand houden, omdat het merk 'Orange' in het buitenland nog steeds bestaat. Dit in tegenstelling tot de overname van Telfort door KPN.

› reageer

De merknaam 'Orange' kunnen ze waarschijnlijk niet lang in stand houden,

volgens mij hangt het er maar net vanaf wat ze hebben afgesproken.
KPN heeft bijvoorbeeld Tiscali in Nederland overgenomen, en die merknaam gebruiken ze ook nog steeds, ondanks dat het ook in het buitenland bestaat.

Volgens mij kost het blijven gebruiken van die merknaam gewoon wat extra, en hangt het er maar net vanaf of de koper het dat waard vind.
Orange is een erg bekend merk geworden, het bestaat al sinds 2003 in Nederland (4 jaar!) en is dus veel waardevoller dan O2 dat was in de tijd van de verkoop aan Greenfield Capital Partners. (volgens mij is O2 ergens in Mei 2002 gestart in Nederland en is men al iets meer dan een jaar later weer terug naar de telfort merknaam gegaan)

Ook heeft de merknaam Orange lange tijd in Belgie bestaan in een samenwerking met KPN (toen Orange nog niet van France telecom was) .

Dus wat er met de merknaam op korte termijn gaat gebeuren durf ik niet zo stellig te zeggen. Maar op lange termijn betwijfel ik ook dat Deutsche Telecom het zal blijven aanhouden

› reageer

Hmm, ergens hoop ik dat het gescheiden blijft. Ben absoluut geen fan van Orange. Overigens ook niet van Vodafone, dus wel goed dat T-Mobile op deze manier nummer 2 in de markt wordt.

En twee merknamen kan prima, KPN heeft in Duitsland E-Plus en Simyo.de, maar kosten- en marketingtechnisch komen ze daar dan wel op terug uiteindelijk.

DAG® ORANGE!

› reageer

er is een condoleanceregister:
http://www.condoleanceregister.com/index.php?p=part_registered.php&id=530

› reageer

Ik hoop dat de overname geen effect heeft op de bijna perfecte klantenservice's van de twee bedrijven, hopelijk wordt het ook administratief geen chaoas. Dat is bij beide bedrijven de zwakke schakel.

En het schijnt dat de merknaam Orange binnen 2 jaar in NL moet verdwijnen.

› reageer

Dat hoop ik ook. Ik heb met Orange hele goede ervaringen kwa klantenservice (bekwaam en vriendelijk).
Van de T-mobile klantenservice heb ik bijna geen gebruik hoeven maken, maar dat was zeker ook positief. (ik heb alleen een 1 jarig abonnement ooit gehad).

Ik heb wel met de telefonische klantenservice van telfort echt HELE slechte ervaringen: ze weten van niets, maken beloften die ze niet nakomen etc. EN ze kosten nu ook nog geld ! De email service is van Telfort trouwens wel goed (dat wil zeggen: ik heb er geen klachten over), soms een beetje langzaam, maar wel goede antwoorden (en deze is wel gratis).

› reageer

Heb net nog ff snel een 2-jarig 10 euro sim only abo besteld met gratis SE W300i. Simpel toestel, maar beter dan niks en natuurlijk dubbel beltegoed elke maand
Die toestelsubsidies zullen wel snel verdwijnen en dit abo heb ik nodig om goedkoop vanuit Schotland naar het thuisfront te sms'en. Ik dacht ff snel scoren voordat T-Mobile dit abo afschaft i.c.m. de voordeelbundel sms op reis. Die W300i is mooi meegenomen.

Ik ben wel blij met de overname. Hopelijk wordt zo het netwerk beter.

› reageer

Het blijft opeens erg stil omtrent de overname. Jammer dat medewerkers van Orange hier niet mogen reageren.

› reageer

Ik denk dat die ook niet veel weten.

› reageer

Waarom mogen Orange medewerkers niet reageren??? Wij weten evenveel als ieder ander. En de OR houdt zich ook stil dus het is maar afwachten hoe het afloopt.

› reageer

T-Mobile + Orange = T-Orange

› reageer

De overname door Deutsche Telekom is doorgezet....

Update: overname Orange door T-Mobile
De Europese Commissie heeft op dit moment de overname van Orange Nederland door T-Mobile in onderzoek. De uitkomst van dit onderzoek is uiterlijk maandag 20 augustus bekend. Bij goedkeuring kan de overname plaatsvinden.

07 August 2007 door Ardy Bullee
Telecomlog.nl

› reageer

weet iemand of dt ook de internet afdeling van Orange gaat overnemen? Zou wel mooi zijn dan heb ik internet en mobiele telefoon van T-mobile. Ben erg tevreden over T-mobile.

› reageer

Zal wel worden inbegrepen in de verkoop denk ik, maar ik verwacht dat ze het weer gaan doorverkopen aan een derde partij zoals Tele2/Versatel.

› reageer

Waarom geen T-Online in NL......

› reageer

Ok, zou leuk zijn als Tele2 het overneemt. Dan kan ik eindelijk televisie kijken via mijn 20mbit verbinding

› reageer

Breedband Orange vraagteken bij T-Mobile
T-Mobile weet nog niet precies wat het gaat doen met het DSL aanbod van Orange Nederland, dat binnenkort wordt overgenomen. Dat vertelt Niekjan van Damme, algemeen directeur T-Mobile Nederland, aan Telecom Update.
"Als straks de contracten met Orange helemaal rond zijn, zitten wij nog steeds met de vraag wat te doen met die producten. Daar zal ik heel eerlijk in zijn: dat weten wij nog niet."

T-Mobile hoopt met name zakelijke klanten complete oplossingen aan te kunnen bieden. Toch speelt ook de overweging om de DSL-producten niet op te nemen en zich te blijven richten op mobiele internettoegang en telefonie. Van Damme: "Wij hebben met HSDPA al een goede oplossing waarbij je in veel gevallen helemaal geen vast breedband meer in huis nodig hebt."

Het gebruik van wifi hotspots valt tegen, zo moet Van Damme toegeven. "Je ziet wel een stijging in het gebruik, maar wel langzamer dan wij hadden gehoopt. Veel hotspotgebruikers van het eerste uur, maken nu gebruik van HSDPA of soortgelijke kaarten in hun laptops. In hotels met veel buitenlandse zakenreizigers is het gebruik overigens wel goed."

Het volledige interview met Van Damme staat in Telecom Update 19.
Geplaatst op: woensdag 15 augustus 2007 om 08:08 door Jan Libbenga.
Bron: TeleCom-update.nl

› reageer

"Wij hebben met HSDPA al een goede oplossing waarbij je in veel gevallen helemaal geen vast breedband meer in huis nodig hebt."

Zo'n man kan dat toch niet serieus menen? Het lijkt mij verstandig om even goed na te denken voordat je je ADSL contract verlengt bij zo'n club.

› reageer

nooit gehoord van streaming video zeker bij T-Mobile. Met die HSDPA snelheden lukt dat nooit. KPN gaat de markt helemaal winnen met dat All IP net.

› reageer

T-Mobile gaat waarschijnlijk geen DSL aanbieden. Een prijsverlaging en snelheidsverhoging van HSDPA lijkt waarschijnlijker.

› reageer

Interessant! Ja ik zou t ook niet overnemen, blijf bij je core business. Vraag me ook af hoe Orange Unique en TM-Thuis lopen, denk dat t niet zo'n succes is....

› reageer

Orange Unique schijnt in Frankrijk een groot succes[/url] te zijn. Ze hadden in juni 250.000 klanten, al 50.000 meer dan gepland.

› reageer

Het gekke is alleen dat zo'n succes op een andere markt, bijv in NL ineens heel anders kan zijn. Apart is dat.

› reageer

Dat is waar maar in de UK is het ook een succes (Bluefone van BT dan)

› reageer

mobiel thuis van kpn schijnt ook een redelijk succes te zijn. Zelfde idee, maar orange heeft unique niet echt goed in de markt gezet.je hebt er een adsl verbinding van orange voor nodig.En dat hebben niet zoveel mensen in Nederland...(aantal abonnementen voor adsl daalt nog steeds, wat ik ook vreemd vind wat het zijn best concurrerende tarieven ten opzichte van andere adsl aanbieders...)

› reageer

Niet helemaal hetzelfde want Mobiel Thuis is een tarief oplossing en Orange Unique en Bluephone maken thuis gebruik van het DSL netwerk.

› reageer

aantal abonnementen voor adsl daalt nog steeds, wat ik ook vreemd vind wat het zijn best concurrerende tarieven ten opzichte van andere adsl aanbieders

Beetje off topic, maar mij verbaast dat niet Ik heb zelf Orange Family en prijs nu al de dag (1 oktober) dat ik over ben gestapt Een en ander heeft (wat mij betreft) te maken met opvolging bij storingen ...

› reageer

hmm , stel dat het wordt overgenomen , dat betekent dat niet dat je dan kostenloos kunt opzeggen ?

› reageer

hmm , stel dat het wordt overgenomen , dat betekent dat niet dat je dan kostenloos kunt opzeggen ?
Nee.

› reageer

en neemt t-mobile orange nederland nu over of niet?

› reageer

Het EU heeft het iig goedgekeurd, klik hier.

Moet de NMA hier dan nog een ei over leggen?

Denk dat het wel rond is, alleen meer een vraag wanneer het formeel echt rond zal zijn.

› reageer

hartstikke mooi, hopelijk mobiele tv bij t-mobile (orange heeft het al )

› reageer

Cool. Hopelijk wordt het Orange merk behouden en gaan ze profileren als een prijsvechter net als telfort bij KPN. Kan me nog de gratis sim only's herinneren van BC.. _/-\o_

› reageer

Het zal sowieso onder een andere Marknaam doormoeten. FT zal de naam Orange vast niet uitlenen aan 1 van zijn grootste concurrenten.

› reageer

Televisie in de ijskast bij Orange

Internetprovider Orange heeft vooralsnog geen plannen om via ADSL of Digitenne televisie een tv-product te lanceren. De provider brengt vandaag een ADSL-abonnement op de markt dat iets duurder dan de kostprijs is.

In de zomer van 2006 zou internetprovider Wanadoo een tv-product op de markt brengen. Die plannen staan voor onbepaalde tijd in de ijskast. Zo laat de provider, die nu Orange heet, aan deze uitgave weten.

De twee andere grote ADSL-bedrijven, KPN en Tele2, sloten overeenkomsten met elkaar waarbij ze hun internetproducten verrijken met tv-diensten. Tele2 is wederverkoper geworden van KPN's Digitenne. KPN sluist op zijn beurt de live Eredivisie voetbalbeelden van Tele2 door naar Digitenne-kijkers. Orange echter zegt dat het niet werkt aan tv-producten via het eigen ADSL-netwerk noch via een samenwerking met Digitenne.

Circa een half miljoen Nederlandse huishoudens kijken digitale televisie via KPN of Tele2, op een totaal aantal huishoudens van 6,6 miljoen.

Marktstrijd niet met tv

Orange is van plan een groter deel van de ADSL-markt naar zich toe te trekken. Daartoe brengt het vandaag nieuwe abonnement op de markt. Vorige week lanceerde Telecom Italia nog het nieuwe providermerk Alice. Met een abonnement van 30 euro per maand voor internet en bellen claimt het goedkoop te zijn. Orange echter biedt een vergelijkbaar product voor 15 euro per maand, met een minimum contractduur van een jaar.

Met het nieuwe instapabonnement speelt Orange in op het sentiment als zouden veel Nederlanders overwegen een goedkoper abonnement te nemen. Veel zal Orange netto niet overhouden aan het instapabonnement. De de 15 euro gaat bijna 20 procent naar de Belastingdienst en circa 9 euro procent naar KPN, van wie Orange de ADSL-lijn overneemt. Rond de 3,50 euro blijft over voor ADSL-toegang en -verkeer, flat fee telefonie in de avonden en weekenden en andere bedrijfskosten.

Op zijn site publiceert Orange een vergelijkend ADSL-prijzenoverzicht van Internetten.nl. Daaruit blijkt Orange in de categorie 'Instapabonnementen' de goedkoopste te zijn. Een dergelijke hoge positie in een prijsvergelijker leverde Telfort in 2004 een substantiële hoeveelheid nieuwe klanten op.

Op de vraag of Orange verlies laat met het goedkope ADSL-abonnement antwoordt de provider: "We doen geen uitspraken over de kostenstructuur. We zijn een commercieel bedrijf met de ambitie te groeien." Eind juni 2007 had Orange 458.000 breedbandklanten. Over de groeidoelstellingen wil het niets kwijt.

Geen uitsluitsel overname T-Mobile

Begin juni 2007 werd bekend dat Deutsche Telekom, eigenaar van T-Mobile, een bod heeft uitgebracht op Orange Nederland.

Of de overname doorgaat, is deels in handen van de Ondernemingsraad van Orange. Die moet een advies aan de directie uitbrengen. De woordvoerster: "De OR heeft zijn advies nog niet uitgebracht. Ik heb ook geen zicht op wanneer ze dat wel zal doen."

Het Financieele Dagblad meldt vandaag dat de Europese Commisie groen licht geeft voor de overname. De overnamesom voor Orange Nederland zou 1,8 miljard euro bedragen.

Bron: Emerce

› reageer

Grappig ik las dit artikel ook net op emerce. De woordvoerster geeft aan dat de ondernemingsraad nog een uitspraak moet doen over de overname... ik geloof er persoonlijk niets van. Dat is toch al beklonken voordat de boel is voorgelegd aan de EU.
Mevrouw de woordvoerster is volgens mij gewoon bang voor haar baan.

Vind het trouwens zeer jammer dat er weer een speler verdwijnt op de markt. Mijn hoop blijft gevestigd op Debitel. Debitel houdt de prijzen scherp en heeft een aanzienlijk marktaandeel. Als Debitel ooit verkocht worden, dan valt er weinig te vergelijken.

By the way... neemt Orange nu een tweede gifpil in? Eerst het beheer van netwerk net voor de overname uitbesteden aan Ericsson. Nu nog even een onrendabel internetpakket in de markt zetten om het abonnee-aantal op te krikken. 15 euro per maand is toch verliesgevend als je alle kosten meegerekend?
Zouden de bestuurders van Orange een prestatieclausule in het overname contract hebben staan net zoals de telfort-bestuurders hadden bij de overname door KPN. De telfort-bestuurders hebben toen doen goed gecasht en wij als inkopers hebben toen goedkoop kunnen shoppen bij BC (10x10euro korting), supersaterdays. De ex-bestuurders vingen toen max. 140 mln euro extra als telfort goed bleef presteren tot de werkelijke overdracht.

Ik kijk al uit naar de nieuwe orange-1 jaar gratis N95 aanbiedingen...

› reageer

Orange wil (nog) niet van zijn ADSL klanten af, en daarvoor trekken ze de knip.

Als je belt naar de klantenservice om je Orange Family abonnement op te zeggen doen ze je een retentie aanbieding. Normaal betaal je 23,95 euro per maand na het eerste jaar Orange Family. Maar nu hoef je nog maar 17,95 euro p/m te betalen. Dat is zelfs nog minder dan wat nieuwe klanten betalen voor Orange Extra (19,95 euro p/m).

› reageer

Is dit dan al door de keuring heen (EU)? Ik hoop van niet. Ik ben door die XXXXXXXXXXXXXX op een lijst gezet, naar het BEN-T-M^$##&* akkefietje! Orange en Telfort waren de enige, die mij zonder meer hebben geaccepteerd! Deze bestaan dus straks niet meer als zelfstandig... Het kan toch niet zo zijn, dat ik straks een prepaid moet nemen

› reageer

Ja zo te lezen, al goedgekeurd door EU, nu nog even babbelen met de ondernemingsraad van Orange, en dan lijkt het mij dat die samensmelting toch ooit gaat beginnen..

› reageer

al meer bekend over de overname?? het blijft opvallend stil. Mijn contract voor orange internet verloopt in januari, denk dat ik dan maar ga overstappen naar Alice, is goedkoper en ik heb er onbeperkt bellen naar vaste nummers bij, en geen vast contract!

› reageer

Nu is de definitieve overname wel een feit.
zie t-mobile

› reageer

Vanmorgen vroeg heeft Deutsche Telekom bekend gemaakt dat T-Mobile Netherlands Orange Nederland overneemt. Daarmee ontstaat een van de grootste communicatiebedrijven met ongeveer 4,8 mobiele miljoen klanten en ruim 500.000 breedband klanten.

Door het samen gaan kunnen we dat wat onze bedrijven verbindt verder uitbreiden: Service. Want daarmee willen we hét verschil maken voor u. Door de combinatie van onze twee netwerken kunt u profiteren van een nog betere dekking. En we breiden onze persoonlijke dienstverlening verder uit doordat wij samen meer service- en verkooppunten in Nederland zullen hebben.

Ook belangrijk voor u om te weten is dat u natuurlijk gewoon gebruik kunt blijven maken van de huidige producten en diensten, zoals u bij Orange of T-Mobile gewend bent. Want wij zetten onze dienstverlening onverminderd voort.

Wat zijn de voordelen voor mij als klant van T-Mobile of Orange?
Allereerst kunnen we door het samengaan onze service verder uitbreiden. Want daarmee willen we hét verschil gaan maken voor onze 4,8 miljoen mobiele- en 500.000 breedbandklanten. Bijvoorbeeld door het grotere aantal service- en verkooppunten in Nederland, waar u terecht kunt voor persoonlijk advies of ondersteuning. Daarnaast bundelen we niet alleen onze krachten als het gaat om service: we combineren ook onze netwerken. Dat leidt tot een nóg betere dekking.

First of all we can expand our service; that's where we want to make the difference for our 4,8 million mobile and 500.000 broadband customers. For example by the larger amount of service points and points of sale where you can go to for personal advice or support. Besides that we also combine our networks, which will lead to an even better coverage.

Zal het merk Orange blijven bestaan?
In het verkoopcontract met France Telecom staat dat het merk Orange na een bepaalde periode moet worden losgelaten. De activiteiten van het nieuwe bedrijf zullen vallen onder het merk T-Mobile. Het merk Orange verdwijnt dus in de loop der tijd van de Nederlandse consumentenmarkt.

In the sale contract it has been agreed with France Telecom that the Orange brand must be relinquished after a certain point of time. The activities of the new company will be under the T-Mobile brand. Therefore the Orange brand will disappear from the Dutch consumer market in due time.

Kunnen klanten abonnementen/producten in shops van beide bedrijven kopen?
Voorlopig verandert er voor u als klant van Orange of T-Mobile nog helemaal niets. U kunt dus voor Orange producten, diensten en service gewoon terecht in de winkels van Orange. Voor producten, diensten en service van T-Mobile kunt u gewoon terecht in de T-Mobile Shops.

For this moment nothing will change for you as a customer of Orange or T-Mobile. You can still profit from the actual service and products in the Orange and T-Mobile stores.

Wat gebeurt er met prijzen/tarieven?
Voorlopig verandert er voor u als klant van Orange of T-Mobile nog helemaal niets. Uw abonnement zal niet veranderen als gevolg van de samenvoeging met Orange.

For this moment nothing will change for you as a customer of Orange or T-Mobile. Your subscription will not change as a result of this merger.

Zullen er speciale deals komen voor Orange & T-Mobile?
Voorlopig verandert er voor u als klant van Orange of T-Mobile nog helemaal niets.

For this moment nothing will change for you as a customer of Orange or T-Mobile.

Komen er gecombineerde tarieven?
Nee, er zijn geen plannen om de tarieven te combineren.

No, there are no plans to combine tariffs.

Blijven de Orange shops bestaan?
T-Mobile zal de winkelnetwerken combineren. Omdat er veel T-Mobile en Orange shops zijn in Nederland, verwachten we enige overlap. Daar waar dat het geval is, zullen we enkele shops sluiten. Dit kan zowel een T-Mobile als een Orange winkel zijn. Maar de combinatie van onze winkelnetwerken zorgen voor een verdere uitbreiding van onze persoonlijke service.

T-Mobile will combine the two store networks in the Netherlands. Since both T-Mobile shops and Orange shops are widely spread in the Netherlands, we expect some overlap in which case we will close some of the shops. This can be either Orange or T-Mobile shops. But the combination of our shop networks will increase our personal service.

Zal het huidige aanbod van T-Mobile en Orange actief blijven?
Voor Orange- en T-Mobile klanten zal er niets veranderen. U kunt de bestaande producten en diensten blijven gebruiken.

For both Orange as well as for T-Mobile customers nothing will change. You can keep using use the actual products and services.

Wat zal er gebeuren met de netwerk infrastructuur?
Na de overname zal T-Mobile de twee mobiele netwerken combineren. Dit levert nog beter bereik op in Nederland, waarmee de service van T-Mobile verder verbetert. Zowel T-Mobile als Orange klanten kunnen daar na verloop van tijd van profiteren.

After the acquisition T-Mobile will combine the two mobile networks. This will lead to even better coverage in the Netherlands, which further improves T-Mobile's quality of service. Both T-Mobile and Orange customers will profit from these benefits in due time.

› reageer

goh dus straks hebben we nog maar 3 mobiele netwerken in nederland. T-mobile, kpn en Vodafone. Hoop dat ze dan ook eindelijk mobiele tv bij t-mobile gaan aanbieden.

› reageer

van de orange site:

verkoop Orange Nederland aan T-Mobile Netherlands
Orange flagshipstore

In de afgelopen maanden hebben Orange en T-Mobile onderhandelingen gevoerd over de verkoop van de bedrijfsactiviteiten van Orange Nederland aan T-Mobile Netherlands. Vanochtend is door beide bedrijven bekend gemaakt dat de verkoop definitief is. Dit betekent concreet dat de activiteiten van Orange (mobiel en breedband) in Nederland voortaan onder directe verantwoordelijkheid van
T-Mobile Netherlands vallen.
Voor de klanten van Orange, verandert er op de korte termijn niets. Onze dienstverlening en bedrijfsvoering, voor zowel telefonie als internet, zetten wij onverminderd voort.

Mobiele telefonie- en internetabonnementen blijven gelijk, net zoals telefoonnummers en emailadressen.

Ook de winkels van Orange blijven gewoon open om onze klanten op dezelfde wijze van dienst te zijn.

Zodra er belangrijke ontwikkelingen plaatsvinden, maken wij dit direct bekend.

› reageer

Bron: live persconferentie
• De merknaam Orange gaat verdwijnen iig.
• In elkaar schuiven retailnetwerk
• Trekken (max.) twee jaar uit voor netwerkintegratie
• Integratie van het netwerk of roaming (a la Telfort) is nog niet besloten
• Breedbandklanten: toekomst onbekend. Binnen 6 maanden duidelijkheid. Focus is op mobiel nog altijd.
• 'We gaan alleen maar betere kwaliteit leveren'. Prijzen zullen niet veranderen, niet omhoog, en niet omlaag.

› reageer

Orange abo's worden Flex abo's, dat lijkt me overduidelijk.

› reageer

Denk dat iedereen zijn oude abonnement blijft houden onder de oude voorwaarden. Want voorwaarden veranderen is een opzegmogelijkheid. Dit willen ze natuurlijk voorkomen.

› reageer

Waarom zouden de abo's van orange flex moeten worden?
Ik zie daar echt geen logica in.

› reageer

Voorlopig in ieder geval niet, misschien alleen als die mensen later hun contract willen verlengen dat ze verplicht overmoeten...

› reageer

Het Algemeen Dagblad staat dit over de gevolgen voor Orange ADSL klanten na de overname door T-Mobile:

"T-Mobile krijgt met de aankoop niet alleen een zwik mobiele bellers, maar ook 65 winkels en iets meer dan 500.000 breedbandgebruikers. Wat met deze internetters, de vroegere Wanadoo-gebruikers, gaat gebeuren is niet duidelijk. Het bedrijf heeft geen ervaring in dit veld. [Directievoorzitter van T-Mobile International] Akhavan staat niet afwijzend tegenover verkoop. Tele2 zegt belangstelling te hebben. ,,Mits we het eens kunnen worden over de prijs,’’ legt een woordvoerster van het bedrijf uit."

› reageer

Het is gelukt zonder ontslagen en er veranderd voorlopig niks (helaas) Wij houden onze banen voorlopig ook nog.

De naam Orange blijft gehandhaaft aangezien deze meer waarde (naam is meer geld waar dan t-mobile) heeft dan dus t-mobile.

Verkoop Orange Nederland aan T-Mobile

Geachte klant,

Zoals u wellicht heeft gelezen of gehoord, hebben Orange en T-Mobile in de afgelopen maanden onderhandelingen gevoerd over de verkoop van de bedrijfsactiviteiten van Orange Nederland aan
T-Mobile Netherlands. Vanochtend is door beide bedrijven bekend gemaakt dat de verkoop definitief is.
Dit betekent concreet dat de activiteiten van Orange (mobiel en breedband) in Nederland voortaan onder directe verantwoordelijkheid van T-Mobile Netherlands vallen.

Voor u, als klant van Orange, verandert er op de korte termijn niets. Onze dienstverlening en bedrijfsvoering, voor zowel internet als telefonie, zetten wij onverminderd voort. Internetabonnementen blijven gelijk, net zoals emailadressen, telefoonnummers en ieders persoonlijke homepage. Orange blijft ook gewoon bereikbaar op het gebruikelijke telefoonnummer voor de helpdesk en klantenservice.

Zodra er belangrijke ontwikkelingen voor u plaatsvinden, zullen wij dit direct bekend maken. Kijk voor het laatste nieuws ook regelmatig op www.orange.nl.

Met vriendelijke groeten,
Orange Nederland Breedband BV

› reageer

@Dingetje: De naam Orange zal weldegelijk gaan verdwijnen. Dit staat op T-Mobile.nl:

"Zal het merk Orange blijven bestaan?
In het verkoopcontract met France Telecom staat dat het merk Orange na een bepaalde periode moet worden losgelaten. De activiteiten van het nieuwe bedrijf zullen vallen onder het merk T-Mobile. Het merk Orange verdwijnt dus in de loop der tijd van de Nederlandse consumentenmarkt."

› reageer

Dat was Orange NL

› reageer

Op 28-09-2007 heeft Niek-Jan van Damme, Managing Director van T-Mobile Netherlands aangegeven (op een interne bijeenkomst bij Orange) dat er 750 banen zullen verdwijnen. Dit is van het totaal van beide bedrijven, dus bij zowel Orange als T-Mobile. Het grootste gedeelte zal het vervangen zijn van Contractors/Uitzendkrachten voor de vaste medewerkers.

› reageer

bij overname van een andere provider,kan ik dan mijn orange belbundel
abonnement van euro25 per maand opzeggen of blijf ik daar 2 jaar aan vast zitten,zoals in het contract staat,ik wil niet naar t-mobile,wegens slechte ervaring in het verleden.kan iemand mij daar een antwoord op geven.b.v.d. nicrebel

› reageer

Als T-Mobile je bundel en de voorwaarden die daaraan zijn gekoppeld zo laat zoals ze zijn kun je niet opzeggen. Enkel als T-Mobile de voorwaarden of tarieven zo wijzigt dat ze negatief uitvallen voor jou als klant zou dat kunnen.
Een overname of naamswijziging is geen reden tot contract ontbinding

› reageer

Nou ik vraag me dus ook af of ik weg kan! Ben helemaal niet blij met T-Mobile, heb slechte ervaringen met ze in het verleden (was altijd een Gold klant bij ze, tot ik een keer een betaling heb gemist toen ik een half jaar in het buitenland zat) en toen ik werd ik naar aanleiding daarvan geweigerd als klant! Wil dus nu ook echt niets meer met die mensen te maken hebben en zeker geen geld iedere maand naar ze overmaken! Ga hier dan ook zeker werk van proberen te maken! Het is toch belachelijk dat ik als klant op een markt waar ik kan kiezen wie mijn provider wel is en wie niet ik door een overname gedwongen wordt te gaan naar een provider waar ik niets meer mee te maken wil hebben!

› reageer

bedankt voor jullie reactie,alleen het probleem is dat ik bij dat abbonnement er een graties telefoon bij gekregen heb,terug sturen is geen optie,dus ik denk dat er dan een afrekening volgd.maar misschien kunnen we samen iets doen,ik sta open voor elke sugestie.

› reageer

Of je moet je huidige contract willen afkopen natuurlijk, dat kan ook. Erg economisch is het niet, maar soms hebben principes een prijs

Zolang er niets aan jouw overeenkomst eenzijdig wordt gewijzigd, kun je niets opzeggen. Nee, het in andere handen gaan van aandelen Orange Nederland N.V. is geen eenzijdige wijziging van de overeenkomst

› reageer

Hoe gaat het met het beltegoed dat je opbouwt bij Orange? Blijven de Beltegoeden ook bij T-Mobil bestaan ( onbeperkt)?

› reageer

Orange en T-mobile gaan hun netwerken combineren.
Nu weet ik dat in mijn regio de ontvangst van orange niet best is en die van T-mobile wel.

Wanneer mag je verwachten dat de ontvangst met een orange abo van het niveau van T-mobile is?

› reageer

@13Marsj

Dat beltegoed onbeperkt meenemen biedt T-Mobile al aan, bij T-Mobile heet dat Flex, de tarieven per minuut zijn wel vaak wat hoger.
Wat er gaat gebeuren met de Orange abo's valt niet te voorspellen er is een kans dat je ze na verloop van tijd niet meer kunt bestellen.

› reageer

@pieterv: dat kan best nog een tijdje duren... Toen kpn Telfort overnam duurde het zelfs nog iets van een jaar voordat de netwerken 1 waren. Herstel: het telfort netwerk is natuurlijk opgeheven dus de netwerken zijn niet gecombineerd. Dat zal met t-mobile en orange denk ik anders gaan omdat beide netwerken nog de meeste gaten in hun ontvangst hebben.

› reageer

@pierv bij ons is het juist andersom, t-mobile waardeloos en orange goed,dus niet zeggen dat t-mobile beter is want dit hangt af van waar je zit.Mijn mening is nog altijd dat t-mobile het niveau van orange nog bij lange na niet haalt.

› reageer

Ik zag al reclame van TM en Orange op Televisie (haha TV is miss verwarrend). Lieten zien dat Orange en TM samengaan en dat je nu 50 procent abo korting krijgt.

› reageer

Da's mooi: 50% abokorting ipv 50% op de 1e 3mnd.(1jaar) of de 1e 12mnd.(2jaar). Waar kan ik bestellen....

› reageer

Let maar een beetje op met die actie's bij Orange. Ze hebben er eentje die is hetzelfde als die van t-mobile, d.w.z 3 of 12 maanden 50% korting bij respectievelijk 1 en 2 jaar. Ook hebben ze online een actie met 2 jaar 50% korting (Orange €25). In dit geval gaat het niet om echte korting maar 50% extra beltegoed!! In de voorwaarden is ook nog een webdeal te vinden Erg verwarrend allemaal.

› reageer

zojuist van de shop in delft gehoord:

- vanaf december gaan ze tmobile abo's verkopen en vanaf volegnde zomer gaan de orange shops weg... Orange wordt dus Tmobile...

› reageer

Ze adverteren nu in o.a. de Metro met "netwerk+netwerk=meer bereik". Leuk om zo te adverteren, maar op dit moment is er nog helemaal geen zicht op samenvoeging van de 2 netwerken en dus de genoemde betere dekking. Ik vind dat weer aardig misleidend. Onwetende klanten zouden wel eens kunnen denken dat ze nu of binnen enkele dagen al het net van de concurrent kunnen gaan gebruiken als hun abonnement geen dekking geeft.

Sowieso is het nog helemaal niet bekend of T-Mobile het Orange netwerk aan zal houden of ook uitschakelt net zoals KPN bij Telfort heeft gedaan. Ik kan mij haast niet voorstellen dat beide netwerken geheel in dienst zullen blijven. Voor UMTS zijn de diverse T-Mobile dekkingsgaten verbazend genoeg ingevuld met Orange dekking. (is dit toeval?) Snelle samenvoeging van het UMTS/HSDPA net lijkt mij dus noodzaak.

› reageer

Naar aanleiding van die advertentie, verwacht ik wel dat de twee netwerken in elkaar opgaan. Of dat Orange klanten het huidige netwerk kunnen gebruiken en daarnaast kunnen roamen op dat van t-mobile, en in de toekomst voor t-mobile klanten vica versa. Langzaam maar zeker zullen ze dan steeds meer dubbele dekkingsmasten laten verdwijnen.

Als dit niet het geval is, loop je het risico dat meerdere mensen naar de geschillencomissie en/of reclame code commissie stappen.

› reageer

Zoals ik ook al in dit topic vermelde gaan de netwerken in januari samen.

› reageer

Ben benieuwd of het dan ook met roaming gaat en of dat beide kanten op zal gaan of dat het alleen roamen van orange op het t-mobile netwerk is.

En nieuwe diensten die orange heeft zoals mobiele televisie, komt dat nu ook snel bij t-mobile?

› reageer

T-Mobile netwerk blijft volledig behouden, capaciteit wordt opgeschroeft. Op centrale/drukke locaties worden masten van Orange overgenomen, net als op plekken waar de t-mobile dekking minder is dan die van orange.

› reageer

Las in het antenneregister nieuwsbrief dat het aantal masten vergeleken met paar maanden terug, flink is afgenomen. (van alle providers bij elkaar opgeteld) Dit komt logischerwijs door de samenvoeging van KPN/Telfort.

› reageer

Ik hoop dat ze de handige diensten van Orange, zoals Orange naar Orange en goedkoop SMS-en naar het buitenland-bundel ook behouden. Heb mijn contract net maar ff verlengd nog bij Orange. Ik weet niet zo goed wat ik van de overname moet vinden. Jammer.

› reageer

Kan uit betrouwbare bronnen vermelden dat de samengang van het netwerk nog zeker 1 1/2 tot 2 jaar gaat duren.

› reageer

Kan uit betrouwbare bronnen vermelden dat de samengang van het netwerk nog zeker 1 1/2 tot 2 jaar gaat duren.

Mobileboy ik kan je vertellen dat jouw betrouwbare bronnen niet erg betrouwbaar zijn.

› reageer

Als je bronnen zo goed zijn, kun je dan de suggestie doorgeven dat de dekking op 8464VS42 (en omgeving) niet heel erg geweldig is van T-Mobile en dat ze graag de mast van Orange in Rohel gaan gebruiken straks? Anders zit ik zonder dekking...

› reageer

2jaar gaat het niet duren, maar ik geloof ook niet dat er 1jan. al begonnen word, tevens moet t-mobile met iets goeds komen voor prepaid klanten aangezien 70procent van de klantenbestand van orange prepaid is ! ze zeggen zelf dat ze een markt onderzoek gaan doen om teweten wat de behoeften van die prepaid klanten zijn

› reageer

Elsinga,

Op jou postcode is de dekking van T-Mobile zacht gezegt erg matig te noemen en die van Orange is hier ook niet veel beter. Gaat in de toekomst voor beide partijen niks in veranderen.

Succes

› reageer

@mobileboy: dat beide niet geweldig is, weet ik. Heb naast een aantal (nu prepay) Orange SIM's ook een Ben Intro 95 Soms nog lopen.

Op ons oude adres (8464PA9) was Orange de enige met binnenhuisdekking. Voor pinnen met KPN moest ik al eens midden op straat gaan staan. Op ons huidige adres is Orange vrij aardig, maar wissel ik tussen 3 niet al te sterke cellen... wat wel eens tot een afgebroken gesprek leidt als de bestemmingscel vol zit. T-Mobile gaat redelijke. KPN daarentegen is bij ons thuis nu wel erg goed.

Nou ja, als die mast in Rohel actief blijft is er niks aan de hand. =8- )))

› reageer

Straks belt iedereen met Dutcht....... sorry T-Mobile

Ik ben bang dat de Orange (en Dutchtone) prepaidkaartjes nu niet meer zonder voorwaarden altijd geldig zullen blijven, m.a.w. er zullen wel iedere 6 of 12 maanden kosten (=bellen, sms-en of opwaarderen) moeten worden gemaakt omdat je anders je tegoed en telefoonnummer kwijt zult raken.

In het geval dat ik gelijk krijg moet ik toch opletten dat de mooie telefoonnummers die ik voor mijn nageslacht bewaar niet opeens vervallen zijn.

Was von dir ist bleibt nicht immer von dir ...
MfG T-Mobile Deutschand

› reageer

@ Mr Mobile, als het je 1 cent per half jaar kost, waar maak je je dan druk om? Ben je zo een gier?

› reageer

@blabla

Off topic
Nee hoor dat niet, desnoods kost het een euro per jaar. Alleen ben ik bang dat ik een keer te laat ben en dan ben ik die mooie (ex-easyMobile.nl) nummers alsnog kwijt. Op zich geen ramp maar toch jammer.

Anderzijds is het wel goed om die vele, waarschijnlijk (tien-)duizenden, oude en niet meer gebruikte Orange en Dutchtone prepaid simkaartjes (dus telefoonnummers) eindelijk te kunnen de-activeren. Ik bezit bijvoorbeeld zelf een Dutchtone simkaart waar al jaren geen tegoed meer opstaat maar ik kan er nog steeds op gebeld worden, en ik kan hem ook nog steeds opwaarderen.

› reageer

Aah (weemoed), good old BEN. Daarmee is bij mij de shit begonnen, bij de overname door T-M@%^#@&#$. Ik hoop nog steeds dat deze kloten duitse firma de voorwaarden gaat veranderen, zodat ik er direkt bij weg kan!

› reageer

Je kan al weg !
kijk hier maar : http://www.telecomvergelijker.nl/prov/3/forum/?thread_id=23693

› reageer

Aangezien er nogal wat onduidelijkheid bestaat over wat er met de twee netwerken zal gaan gebeuren haal ik hetvolgende aan betreffende onderstaande link.
Wat zal er gebeuren met de netwerk infrastructuur?

Na de overname zal T-Mobile de twee mobiele netwerken combineren. Dit levert nog beter bereik op in Nederland, waarmee de service van T-Mobile verder verbetert. Zowel T-Mobile als Orange klanten kunnen daar na verloop van tijd van profiteren.

Zie http://www.t-mobile.nl/corporate/htdocs/page/over_t_mobile/nieuws_t-mobile.aspxprofiteren.

› reageer

http://www.t-mobile.nl/corporate/htdocs/page/over_t_mobile/nieuws_t-mobile.aspx

Sorry, maar in mijn vorige post stond een foutieve link.
Bij deze hersteld.

› reageer

Enkele Orange diensten zullen binnenkort stopgezet worden:

Vanaf 15 mei 2008 bieden we de diensten zoals email, adresboek, agenda en taken helaas niet meer aan. Tot die tijd kunt u deze diensten natuurlijk wel blijven gebruiken. Via mail zullen we u op korte termijn nog een instructie toezenden om een ander mailaccount aan te maken bijvoorbeeld Gmail. Wij danken u voor het gebruik van deze diensten.

Bron: Orange

› reageer

Daar is Google dan weer blij mee, maar wat een slap aftreksel van Orange!

› reageer

Kan dit een reden zijn mijn abonnement te beeindigen? Ze kunnen die diensten toch niet zomaar eenzijdig opzeggen?

Zal het huidige aanbod van T-Mobile en Orange actief blijven?
Voor Orange- en T-Mobile klanten zal er niets veranderen. U kunt de bestaande producten en diensten blijven gebruiken.

ze liegen dus ook nog eens glashard bij T-mobile

› reageer

Als Orange haar dienstenpakket wijzigt en dit heeft nadelige gevolgen voor de klant, is deze gerechtigd het contract te ontbinden. Dus als die Gmail dienst straks niet onder m'n 6 euro Orange World bundel valt, moet ik extra gaan betalen, ben ik nadeliger uit en 'ga m'n contract opzeggen...

Eerst die mail van ze eens afwachten!

› reageer

T-Mobile en Orange gaan inderdaad samen verder als een bedrijf. Voor zowel Orange als T-Mobile klanten verandert er niet in de voorwaarden. Voordeelbundels die klanten bij Orange hebben blijven onveranderd.

Wanneer de voorwaarden eventueel wel gewijzigd worden, zal T-Mobile dit uiteraard kenbaar maken aan haar klanten.

Nick Sneijder

T-Mobile Klantenservice BV

› reageer

Ja , maar hoe zit het dan met de Email service ? gebruik die al jaren als mijn vaste mailadres , die wordt dus wel opgezegd . Hoezo er veranderd niets ???

› reageer

En wanneer kan je als Orange klant gaan roamen op T-Mobile en omgekeerd?

› reageer

Wie kan mij helpen?

Ik heb een Orange 15 abo dat loopt tm 19 oktober, ik heb geinformeerd en mij deelde mij mede dat ik tot 2009 gebruik kan blijven maken van orange door 15 euro per maand te blijven betalen.
Ook kan ik overstappen op een mobil flex abo. Maar hoe het dan met mijn beltegoed (400 euro) zal vergaan is maar weer de vraag.

Kan ik het onbeperkt meenemen is het bellen net zo voordelig etc etc.

› reageer

Gaat gewoon mee.

› reageer

@Telek: Dat e-mailadres maakt geen onderdeel uit van een van de voordeelbundels (bijvoorbeeld Orange World) maar is gewoon een vrijblijvende service van Orange. Het is spijtig dat deze stopt - ik had ook een mooi e-mailadres - maar in de voorwaarden van orange staat niks over een gratis e-mailadres, agenda aplicatie en takenpakket. Daarnaast kan je, je mail alleen via internet access checken en niet via Orange World op je mobiel, als ik het goed heb. Je gaat dus niks meer betalen.

› reageer

@Robertjan,
Wat je zegt weet ik ook wel , maar ik vind het toch niet netjes als ze zeggen dat er niets veranderd en ze nu na een paar maanden al hiermee beginnen.
Mail checken kan inderdaad niet via de World portaal , maar daarvoor gebruik ik die 25 MB Internet Access per maand ook voor , met alleen mails ophalen kom ik daar wel mee uit , mits er niet te grote bijlage bij een mailtje zitten , maarja die haal ik dan ook niet op als het niet noodzakelijk is.

› reageer

@Telek: Ben ik met je eens. Maar (mogen) opzeggen is ook meteen zo regieus.

Las tussen neus en lippen door, in een artikel over UMTS frequenties nog iets interessants:

''Verder stelt T-Mobile dat het de aparte umts-licentie van Orange zal blijven benutten, om zo de betrouwbaarheid en de capaciteit van zijn umts-netwerk te vergroten.''

Dus het Orange UMTS netwerk houdt stand

De kwaliteit van de netwerken zou als volgt zijn:
''T-Mobile zou zelf 97,3 procent voor de doorvoersnelheid scoren, terwijl Orange 96,7 procent zou scoren voor de netwerktest''

› reageer

@Robertjan
Ik heb het toch ook niet over opzeggen gehad ? Dat wil ik ook niet eens, ik ben vanaf het Dutchtone tijdperk al klant bij ze , er gaat wel eens iets mis (ik moet de KS regelmatig bellen..) de dekking is niet overal perfekt , maar de constructie zoals ze die met de abonnementen hebben ( alles uit een bundel , voordeelbundels ook uit hetzelfde maandelijkse bedrag )Vind ik ideaal , vind het dan ook jammer als dat zou verdwijnen , wat ik dus eigelijk wel verwacht op termijn , omdat ze nu al met het eerste beginnen.Op zich ben ik ook wel blij met de samenvoeging van de netwerken van T-mobile , ik heb nu ook een abo van Tmob , en op plaatsen waar ik slechte dekking met Orange heb , heb ik prima bereik met Tmob , dus wat dat betreft kan het alleen maar beter worden ( maar toch jammer van mijn mailadres )

› reageer

Op de site van Orange staat dat ze de DIENST email gaan laten vervallen. De AV stellen dat bij een verslechtering van een dienst je je contract kunt beeindigen.

› reageer

Tja, ik heb na veel pijn in mijn hart afscheid van Orange genomen....ik had steeds slechter bereik en ben maar weer naar mijn allereerste provider teruggegaan (KPN). Het kost een stuk meer maar dan heb je ook niks....zeg maar lol....

Over het algemeen denk ik dat mobiel internet over een aantal jaren de overhand gaat nemen tov vast internet (ik ben alleen niet te spreken over de snelheid waarmee in nederland landelijke umts/edge enz. dekking gerealiseerd wordt). Oke....straling is niet gezond (maar ja, dan is er wel iets anders waar je aan kapot gaat ). Ik hoop dat T-Mobile hierin flink in door blijft investeren.

Hopelijk wordt internetten via laptop over een aantal jaar gemeengoed (daarin zou Deutsche Telecom/Orange wellicht nog betere betaalbare data paketten (flat fee) kunnen lanceren). En afstappen van het idee dat voornamalijk ondernemers mobiel internetten via laptops (ik geloof dat T-Mobile deze gedachtengang in het algemeen hanteert net zoals KPN e.d.).

Het zal mij iig niet verbazen dat de overname woede van Deutsche Telecom de komende jaren nog niet over is.

Wat betreft die AV....in de praktijk zullen veel mensen toch wel blijven (je moet tenslotte toch iets in de plaats zien te krijgen). Dat switchen zou ik iig om zulke zaken niet doen (alleen, zoals in mijn geval, als je netwerkdekking in je directe omgeving echt onder de maat is of zo).

› reageer

@Fotograaf: Wanneer is het bereik teruglopen? Onlangs? Ikzelf heb enkele jaren terug bij Orange gezeten, en was voorheen en ook een beetje tussen dat abo en nu in prepaid klant. (en KPN & T-mobile abonnee) In het algemeen vondt ik het netwerk van Orange altijd samen met dat van Telfort het slechts. (Niet dat T-mobile onderweg veel beter scoort hoor .) Maar thuis had ik met Orange zelfs helemaal geen bereik!

Thuis hebben ook KPN en Vodafone slecht bereik, alleen T-mobile scoort 5 streepjes. Hun mast staat vlakbij. Nu ik opnieuw bij Orange zit valt me op dat het bereik erg verbeterd is, onderweg kan ik nu gewoon goed internetten (alleen nog op GPRS getest) en ook thuis doen ze het tegenwoordig goed.

Nu heb ik zelf op meerdere fora al gelezen dat meer mensen ineens last hebben van een slecht bereik. In een winkel heb ik gehoord dat er al masten worden omgezet van Orange naar T-mobile. Ik betwijfel zelf of dat het geval is. Thuis scoort Orange nog wel wat minder als T-mobile dus ik denk dat er nog niets wordt geroamd, maar wie weet..? Maar over het algemeen lijkt het netwerk tussentijds erg verbeterd.

› reageer

het is weer eens zover, ik begrijp iets niet

sinds afgelopen november heb ik een orange contract voor 2 jaar, kan ik dit nu dan al laten omzetten naar t-mobile? ik kan deze info iig niet(duidelijk) halen uit de websites van de telecom-aanbieders

› reageer

Het ligt eraan of je inmiddels opnieuw heb bijgetekend of niet. Als je huidige zegmaar verlopen is, kan je met beltegoed en al over op flex, mits je niet meer dan 1 orange aansluiting hebt.

› reageer

@robert-jan

bijgetekend
ik heb dit abo pas sinds november 2007...loopt dus normaal gesporken tot eind 2009. zoals ik het lees op de site van orange kun je switschen ook al is je abo nog niet afgelopen...maar dat weet ik dus niet zeker, vind het nogal onduidelijk. als ze dan toch samen gaan of inmiddels zijn gegaan, dan wil ik ook een t-mobile simmetje in mijn gsm

› reageer

@tonnick holland:

Verkeerd gelezen, 't was al laat
Dat ik weet kan het nog niet, als je niet in de laatste 3 maanden van je Orange contract zit. Ik heb bij T-mobile in de FAQ gekeken met keyword Orange, maar ik heb niks over een mogelijkheid gevonden. Maar er is een goede kans dat voor het eind van het jaar er al offers aan orange klanten gedaan gaan worden. (begin december is er mogelijk al een netwerk-switch.)

› reageer

Schijnt dat die al gedaan worden. Op tweakers beweert iemand dat in ieder geval: "T-mobile/Orange belde me afgelopen zaterdag dat m'n abbo gemigreerd moest worden naar T-mobile (best joh, 't zal mij een zorg wezen als ik maar een goede verbinding heb) en of ik daar een nieuwe gsm bij wilde hebben (jaaaaa!)."

› reageer

Ik heb ook begrepen van iemand die bij het installatiebedrijf van masten werkt voor TM dat ze de orange masten eruit halen en TM masten er neer gaan zetten. Weet niet of dat voor alle locaties geldt, maar begreep dat ze niet beide gaan gebruiken.

› reageer

Ze vervangen de "Orange" apparatuur voor de nieuwe Nokia HSDPA/EDGE apparatuur.

› reageer

@robert-jan,

hmmm, dat is ergens najaar 2007 geweest....het klonk me niet logisch dat er in één keer slechter bereik was (nog slechter dan ik altijd al had) maar het was volgens mij toch echt zo. Ook gewoon buiten waar ik normaal altijd goed bereid had, was het gewoon beduidend slechter (het leek wel of naar mate een gesprek langer duurde het bereik slechter was...het zal wel niet maar gevoelsmatig was het wel zo).

Op een gegeven moment zag ik een goede sim only aanbieding in Rotterdam en heb toen maar Orange laten omzetten naar prepaid (ik was al contract vrij nl.) en een KPN Mobiel abo afgesloten (met internet van 9,95...wel duurder maar daar krijg je dan ook een hogere download snelheid bij tov Orange, 125kb tov 64kb).

KPN is over de hele linie wel wat duurder, maar ja....da's de meerwaarde van het wel bereik hebben (in mijn woonplaats iig). Toch hoop ik dat Orange over een jaar back on track zit wat bereik betreft (wellicht dat ik dan weer terugga naar Orange....ik spendeer mijn Euro's op een of andere manier toch liever daar dan KPN die toch al genoeg verdient lol).

Wat dat betreft ben ik blij dat ik altijd 1-jarige abonnementen afsluit. Dan heb je wat te kiezen (twee jaar is ook wel errug lang). Wellicht dat er volgend jaar een goede dekking is (ik sluit het zelfs niet uit om misschien T-mobile te proberen mocht dat zo uitkomen tzt).

› reageer

Maar je kan toch niet meer naar Orange terug? Hoop dat TM en Orange samen wel voor een goede dekking zorgen, KPN/Telfort was ook een goede uitbreiding qua dekking. Konden ze de overbodige masten opheffen, en de rest toevoegen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.