Nieuwe Telfort databundels

Ik heb op dit moment de maximaal online bundel voor 9,95 per maand. En moet binnenkort mijn abonnement verlengen. Ik krijg van telfort een aanbieding voor 7 euro per maand het surf en mail abonnement.

Ik reis veelvuldig met de trein en maak via mijn laptop verbinding met mijn gsm om zo op internet te kunnen. Ik lees in de algemene voorwaarden dat dit niet mag.. Mijn vraag is kan het überhaupt nog wel? Is het mogelijk (met surf en mail) verbinding te maken op andere poorten dan alleen de HTTP, POP3, SMTP poorten etc? Ik maak namelijk veel gebruik van SSH (poort 22).

› reageer

Sinds enkele dagen zijn de oude maximaal online bundels uitgefaseerd, ook andere databundels zijn verdwenen. Hiervoor in de plaats zijn nieuwe producten gekomen met meer haken en ogen dan voorheen. Vandaar dit topic. Telfort gebruikt de term 'unlimited' nu ook voor dataverkeer, maar net zoals bij vele andere providers (m.u.v. T-mobile en Orange) is het gebruik niet ongelimiteerd c.q. onbeperkt.

Hieronder de nieuwe producten en voorwaarden (pdf):

- Surf & mail unlimited - € 10
Bedoeld voor: surfen, mailen en chatten op je gsm, met een maximale up- en downloadsnelheid van 128 kb/s! Activeren en stopzetten wanneer je maar wilt in combinatie met Telfort belbundel.
Facts:
- F.U.P: Dit betekent dat Telfort je bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen.
- De bundel mag niet gebruikt worden om te bellen via mobiel internet (VoIP)
- Ook mag de bundel niet worden gebruikt in combinatie met een modem voor laptop of pc.
- Het is niet toegestaan om met deze bundel gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail, VPN en andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt.(!)

- Telfort internet unlimited - € 45,22
Bedoeld voor: gebruik bij een pc-kaart of usb-modem in je laptop. Voor een vast bedrag per maand kun je zorgeloos [sub]< komt bekend voor >[/sub]internetten met een maximale up- en downloadsnelheid van 384 kb/s.
-Facts:
- 1GB fair use policy. Dit betekent dat je zonder meer gebruik kunt maken van 1GB aan dataverkeer en dat Telfort je bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief veel extra gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen.
- Het abonnement biedt toegang tot het internet inclusief e-mail, chat, VPN en beperkt gebruik van downloading of streaming.

Verder is het volgende nog van TOEPASSING op BEIDE abo's:
De Diensten zijn voor persoonlijk en privé
gebruik en Normaal Gebruik (mobiel bel- of data verkeer geïnitieerd van een mobiel toestel of modem).
Ieder ander gebruik van Telfort unlimited, Telfort internet unlimited of surf & mail unlimited
bundel zoals gebruik van SIM box of GSM box; langdurig openstaan van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon, radio of download verbinding); gebruik voor commerciële doelen zoals doorverkoop van de Dienst; gebruik door derden; gebruik van de Simkaart in meer dan twee verschillende mobiele telefoontoestellen(!), of andere Apparatuur is niet toegestaan.

Dus een hele strenge F.U.P!

› reageer

Wat een ongelooflijke verslechtering van hun producten!
het is veeeel duurder geworden en je mag er ook nog minder mee.

Ik heb nu voor 9,50 een 1 GB Maximaal online bundel bij mijn Telfort abonnement. Hier zijn veel minder beperkingen.
Want in de algemene voorwaarden staat niets over (en dus mag het gewoon):
-streaming media (radio en of TV streamen mag dus)
-Voip mag nu wel gewoon
-je mag gewoon je telefoon als modem gebruiken.
-je hebt VOLLE UMTS snelheid 384kbits/sec

Zolang je maar onder die 1100 MB blijft (ik zit meestal tussen de 70-200MB per maand, dus ik zit daar ruim onder)

Het enige wat niet mocht volgens de oude algemene voorwaarden van het maximaal online product was het delen van je verbinding: je mocht maar 1 PC op de verbinding aansluiten)

Ook zonder korting was de bundel hiervoor met 26,50 per maand veel goedkoper: nu meer dan 45 euro!! BESPOTTELIJK.

Klinkt net als die overgang van "Telfort Samenbellen" naar "Telfort Unlimited" ook een krankzinnige prijsverhoging.

Ik neem aan dat ze met "beperkt gebruik van downloading of streaming.", gewoon bedoelen dat je niet te ver boven die 1GB mag uitkomen. In dat opzicht veranderd er dus eigenlijk niet zo veel (nu betaal je spontaan een 25000% hoger tarief als je boven je 1100MB uit komt, werkt een stuk afschrikwekkender dan een telefoontje om je gedrag te veranderen denk ik zo)

Dus als over 10 maanden mijn contract afloopt moet ik voor in de praktijk HETZELFDE product 45 euro per maand betalen ipv. 9,50 !!
Dat zal ik zeker NIET doen.

Waar is de NMA en de Opta om bij dit soort prijsverhogingen aan de bel te trekken?
KPN had telfort nooit mogen overnemen, dit zijn pure prijsafspraken, en het is uitzuigen van klanten door een bedrijf (=KPN) met veel te veel macht.
Als Telfort echt een onafhankelijk dochter van KPN was dan hadden ze nooit hun eigen netwerk opgedoekt, wanneer dat zou betekenen dat ze de tarieven zo sterk zouden moeten verhogen, door in zee te gaan met KPN.
Dat zou bedrijfsmatig een hele slechte zet zijn geweest, dus zie je hier een duidelijk voorbeeld van extreme prijsstijgingen als gevolg van monopolie werking in de telecombranche (KPN is weer bijna monopolist).

Ook ben ik het helemaal oneens met:
"niet toegestaan is het gebruik van de Simkaart in meer dan twee verschillende mobiele telefoontoestellen(!)"

Ik wil graag de vrijheid hebben in welke telefoon ik mijn simkaart stop :-)

Ik heb intussen 6 mobiele telefoons verzamelt, waar ik keurig mee zou kunnen internetten (via GPRS, Edge of UMTS), en ik wil zelf bepalen welke ik gebruik.

› reageer

XCLTempesT:
Ik heb nu voor 9,50 een 1 GB Maximaal online bundel bij mijn Telfort abonnement. Hier zijn veel minder beperkingen.
Want in de algemene voorwaarden staat niets over (en dus mag het gewoon):
-streaming media (radio en of TV streamen mag dus)
-Voip mag nu wel gewoon
-je mag gewoon je telefoon als modem gebruiken.
-je hebt VOLLE UMTS snelheid 384kbits/sec

384kbit is bij mijn geen "volle umts snelheid" hoor.
Volle snelheid is voorlopig 1,8Mbit en volgens de geruchten wordt dat binnen niet al te lange tijd (bij Vodafone iig) opgekrikt naar 3,6Mbit.

› reageer

384kbit is bij mijn geen "volle umts snelheid" hoor.

384kbit is wel het maximum voor normale UMTS. Als je die HSDPA uitbreiding meetelt dan haal je inderdaad veel meer.
Maar nog bijna geen enkele telefoon ondersteund HSDPA, dus dan moet je een kaartje of USB modem hebben voor een laptop.

Trouwens: zelfs het Telfort unlimited abonnement is ook gelimiteerd op maximaal 384 kb/s, dus dat is hetzelfde als nu met maximaal online.

› reageer

Verbetering is wel de fair use policy in plaats van de datalimiet bij het 1 GB abonnement. Het is wel duidelijk dat KPN niet teveel haar eigen (dure) aanbod onder druk wil blijven zetten door via Telfort extreem lage prijzen aan te bieden.

Het 9,50 abo met 1 GB was volgens mij al een antwoord op de T-Mobile PIT bundels. Nu de andere aanbieders ook FUP's gaan verzinnen, doet ook Telfort opeens mee.

Het wordt echt tijd voor goede data simonly bundels (zonder datakaart/hardware investering voor de provider) tegen een betere prijs. Hopelijk volgend jaar! (in Duitsland zijn die bundels een enorm succes, dus providers, waar wacht je op!)

› reageer

Ik heb op dit moment de maximaal online bundel voor 9,95 per maand. En moet binnenkort mijn abonnement verlengen. Ik krijg van telfort een aanbieding voor 7 euro per maand het surf en mail abonnement.

Ik reis veelvuldig met de trein en maak via mijn laptop verbinding met mijn gsm om zo op internet te kunnen. Ik lees in de algemene voorwaarden dat dit niet mag.. Mijn vraag is kan het überhaupt nog wel? Is het mogelijk (met surf en mail) verbinding te maken op andere poorten dan alleen de HTTP, POP3, SMTP poorten etc? Ik maak namelijk veel gebruik van SSH (poort 22).

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.