Orange ontwikkelt lader op windenergie

net als bij de zonnelader vrees ik dat de energie die het kost om dat ding te produceren meer is dan het ooit op zal leveren.
Een aardige gadget dus, en voor een enkeling misschien zelfs practisch, maar er is weinig groens aan...

Wat erg prettig is, is dat de windmolen lader zo ontworpen is dat het te bevestigen is bovenop een tent.
Ik ken zat tenten waarop dat ding niet gaat passen (eigenlijk alle tenten behalve koepeltenten...) en op een katoenen tent zou ik hem zeker niet zetten, als je daar tijdens regen wat op zet gaan die namelijk lekken.

› reageer

Het is weer eens wat anders en misschien voor Nederland ook een wat betere en handiger manier om de mobiele telefoon op te laden. Orange presenteerde vandaag haar innovatieve wind energie lader.

Door Maarten van Oirschot - Vandaag presenteerde Orange tijdens het Glastonbury Festival in het Verenigd Koninkrijk een heuse doorbraak in het laden van de mobiele telefoon. De laatste tijd zijn al verschillende zonne-energie laders op het internet verschenen, nu kan het mobieltje tevens overal en altijd worden opgeladen middels wind energie.

Het systeem dat Orange heeft ontworpen aan de Universiteit van Texas in de Verenigde Staten werkt erg gemakkelijk. Het systeem bestaan namelijk uit een klein windmolentje, welke voorzien is van een stroomkabeltje waaraan de mobiele telefoon gekoppeld kan worden. Wanneer er wind staat zal het dus altijd mogelijk zijn om op goedkope en redelijk compacte manier de mobiele telefoon te laden.

Wat erg prettig is, is dat de windmolen lader zo ontworpen is dat het te bevestigen is bovenop een tent. Hierdoor is het probleem van kamperen maar geen stroom hebben om de GSM bij te laden verholpen. De Orange lader wordt simpelweg op de tent geplaatst en het windmolentje doet de rest. Of en wanneer we de wind energie lader in Nederland kunnen verwachten is onbekend.

Bron: Telecomvergelijker.nl

Ze kunnen beter een beter netwerk ontwikkelen.

› reageer

later ? ff mod bitte

› reageer

De wind-powered mobile phone charger en nogmaals

The future is green not orange

› reageer

@DeBruin:

voor Orange geldt: the future is pink

› reageer

Had Vodafone niet een lader op zonne energie?

› reageer

De zonneoplader heet My Soldius

› reageer

net als bij de zonnelader vrees ik dat de energie die het kost om dat ding te produceren meer is dan het ooit op zal leveren.
Een aardige gadget dus, en voor een enkeling misschien zelfs practisch, maar er is weinig groens aan...

Wat erg prettig is, is dat de windmolen lader zo ontworpen is dat het te bevestigen is bovenop een tent.
Ik ken zat tenten waarop dat ding niet gaat passen (eigenlijk alle tenten behalve koepeltenten...) en op een katoenen tent zou ik hem zeker niet zetten, als je daar tijdens regen wat op zet gaan die namelijk lekken.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.