Kassa3 test: foto's mobiele telefoons

Sorry hoor, maar de foto's van de N95 zijn veel beter dan die van de N73 hoor. De foto's van de N73 maakt bij slecht licht of donker paarse achtige foto's. Dus ik weet niet waaar ze allemaal op gelet hebben.

Hahha, ik heb de filmpje gekeken en ze kraken de N95 af omdat hij zijn instellingen niet behoud, omdat dit nog een bug is in de software. Ook word hij beoordeeld als dik en onhandig. Daar heb ik zelf geen problemen mee hoor. Vind de foto's zelf mooier dan de N73! Maar de K810i is wel de beste!

› reageer

Kassa3 heeft de camera's van mobiele telefoons getest. Kijken kan hier. (Start direct, en schrik niet van 't accent). De volledige uitslag van de test is nog niet gepubliceerd, maar zal hier t.z.t komen te staan. Het is dus niet precies duidelijk waarop is getest (of ik heb niet opgelet tijdens het filmpje)

Peter de Ruiter (fotojournalist) heeft de volgende 6 gsm's getest:
- Samsung U600 (419)
- S-E 810 (410)
- Nokia N73 (454)
- S-E K550i (225~270)
- Motorola Rizr Z3 (262)
- Nokia N95 (789)

En de uitslag is verrassend:
# 3: Nokia N73 (454)
# 2: S-E K550i (v.a. 225 !!)
# 1: S-E K810i (410)

Verrassend is dus dat de N95 niet in de top 3 staat! Ook is nog niet bekend wat voor plek die heeft gescoord. Zijn jullie net zo verast als ik? Of is het zo dat de N95 niet goed is, en indien ja; dat is bekend?

› reageer

Grappig, las de uitslag eerst verkeerd... dacht dat de Nokia eerste was geworden.
Had eigenlijk wel verwacht dat de Sony-ericsson K810 hoog zou eindigen.

De N95 schijnt echter wel veel beter filmen. Daar is de Sony-ericsson weer niet goed in! Videocamera op de mobiel wordt ook steeds belangrijker voor de meesten. youtube is veel populairder dan bijv. flickr
Waar blijft de Sony-Ericsson Handycam-serie?

› reageer

Wel een grote verrassing van de K550i maar niet van Nokia N95. Het was al langer bekend dat dit toestel niet echt superfoto's schoot t.o.v. de N73 of de K810.

› reageer

Grappig, las de uitslag eerst verkeerd... dacht dat de Nokia eerste was geworden.

Je hebt gelijk. Dat rijtje van mij is inderdaad niet logisch. In consumentenprogramma's beginnen ze meestal met de slechtste of nr.3 vandaar.

De N95 schijnt echter wel veel beter filmen. Daar is de Sony-ericsson weer niet goed in! Videocamera op de mobiel wordt ook steeds belangrijker voor de meesten. youtube is veel populairder dan bijv. flickr
Waar blijft de Sony-Ericsson Handycam-serie?

Die moet inderdaad maar is komen. Er zijn al jaren geruchten, maar dat zegt niks.

Gepost door Le0032 op 27/06/2007 20:31
Wel een grote verrassing van de K550i maar niet van Nokia N95. Het was al langer bekend dat dit toestel niet echt superfoto's schoot t.o.v. de N73 of de K810.

Ja, leuk dat S-E zo goed scoort. _/-\o_ Maar ik wist niet dat de N95 zo slecht is. Het was al bekend dat pixels niet altijd zoveel zeggen, maar dat een K550i van 200,- beter scoort vindt ik voor Nokia een kwalijke zaak. Gelukkig heb ik niemand het toestel aangeraden..

› reageer

Het wordt dus met smart wachten op de SE K850i.

› reageer

Wat ik persoonlijk wel vind aangezien we het hier toch over een consumentenadvies programma hebben, ze hadden naar mijn mening wel de daadwerkelijke prijzen iets beter kunnen vergelijken. Klein voorbeeldje :
Samsung U-600 kost 273.00 bij gsmtrack, verschil met kassa is dus 146.00 euro.
SE K-810i kost 328.00 bij gsmtrack, verschil met kassa is dus 82.00 euro.
Nokia N-73 kost 327.00 bij gsmtrack, verschil met kassa is dus 127.00 euro.
SE K-550i kost 206.00 bij typhone, verschil met kassais dus 19.00 euro.
Motorola Z-3 kost 201.00 bij obcs, verschil met kassa is dus 61.00 euro.
Nokia N-95 kost 639.00 bij 2call, verschil met kassa is dus 150.00 euro.

Totaal prijsverschil is dus 585.00 euro.

Als we het dan toch over advies hebben . . . .

› reageer

Dat SE de beste foto's maakt weten we toch al een tijdje

Jammer dat ze niet ook een walkman model van SE hebben getest (de w880 bijvoorbeeld), om te zien of die nu echt minder scoren op het camera deel.

› reageer

@Rob. Ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de W880. Deze camera heeft namelijk geen autofocus.

› reageer

SE K-550i kost 206.00 bij typhone, verschil met kassa is dus 19.00 euro.

En dan heb je nog de laagste prijs genomen, Peter de Ruiter zei 225, maar in het test-overzicht stond 270,- Ik denk dat ze adviesprijzen genomen hebben.

Totaal prijsverschil is dus 585.00 euro.

Heb je daar niet een redelijke spiegel-reflex camera voor?

› reageer

Sorry hoor, maar de foto's van de N95 zijn veel beter dan die van de N73 hoor. De foto's van de N73 maakt bij slecht licht of donker paarse achtige foto's. Dus ik weet niet waaar ze allemaal op gelet hebben.

Hahha, ik heb de filmpje gekeken en ze kraken de N95 af omdat hij zijn instellingen niet behoud, omdat dit nog een bug is in de software. Ook word hij beoordeeld als dik en onhandig. Daar heb ik zelf geen problemen mee hoor. Vind de foto's zelf mooier dan de N73! Maar de K810i is wel de beste!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.