Inmiddels is bekend geworden, dat er in augustus een nieuwe firmware update beschikbaar zal zijn voor P990/W950.
@TM520: Met garantie heeft dit helemaal niets te maken, wanneer een toestel defect is, wordt het gewoon gerepareerd. Immers, ook een toestel, dat nooit een update heeft gehad, wordt zonder problemen gerepareerd, zolang het defect maar onder de garantievoorwaarden valt.
Sony Ericsson heeft bekendgemaakt geen nieuwe firmware-updates voor de P990-, W950-, en M600-smartphones uit te gaan brengen. Volgens gebruikers bevatten de toestellen echter nog veel bugs.
Sony Ericsson P990Op 15 juni jongstleden heeft Sony Ericsson de laatste update uitgebracht voor de P990 en W950; de laatste firmware-update voor de M600 stamt uit april. Volgens de fabrikant verhelpen deze oplapmiddelen de ergste bugs, en is daarom het besluit genomen de ontwikkeling van verdere firmware-versies te bevriezen. 'Zoals met elk telefoonproject is geen enkel product zonder fouten. Dat er nog problemen zijn, is natuurlijk jammer, maar we hebben het gevoel dat we met het kwaliteitsniveau van de laatste firmware een goed, betrouwbaar product hebbben', zou Niklas Sivander, hoofd productbeheer Open OS bij Sony Ericsson hebben laten weten.
Volgens Sivander zouden veel resterende problemen van het P990-model te maken hebben met de lage hoeveelheid ram-geheugen in het toestel en zouden deze dus hardware-gerelateerd zijn. Ook geeft hij toe dat de fabrikant zich verkeken heeft op de complexiteit van de ontwikkeling van UIQ3, het op SymbianOS gebaseerde gui-platform waar de drie betreffende smartphones gebruik van maken. Op diverse internetfora maken gebruikers van de Sony Ercisson-smartphones zich kwaad over de beslissing. Volgens hen valt er nog veel te verbeteren aan het product en hebben de laatste updates zelfs nieuwe fouten geïntroduceerd.
bron: tweakers.net
In het officiele statement adviseert Sivander een P1i te kopen. Belachelijk dat SE stopt met de ontwikkeling voor UIQ3 phones. De P990 zit vol met bugs. Een telefoon van 600€ kan nog geeneens normaal zijn werk doen. Ik denk dat ik me nog nooit zo bekocht heb gevoeld als nu. 600€ armer en 8 maanden lang beta tester te zijn geweest voor een buggy phone dat ene flagship hoort te zijn!
Zoiets kon je al bijna verwachten, dat er vele software problemen waren die moeilijk op te lossen zijn. Dat toestel is volgens mij 1 jaar later op de markt gekomen dan dat ze in eerste instantie van plan waren door de moeilijke software. Jammer van S.E.
› reageerWat moet ik dan nu doen met me M600i ,
batt gaat nog steeds maar 24uur mee!
Ik moet de batt 1 keer per dag er uit halen omdat ie blijf hangen!
Of moet ik maar blij zijn dat ie mijn mail ophaalt?
What een bullshit verhaal zeg!! een fabrikant kan echt niet zomaar zijn handeltje staken omdat ze een probleem niet kunnen oplossen. regeltjes en wetten bestaan ook in telecomwereld. hoe willen ze anders het probleem met 2 jaar garantie oplossen!!!! ze kunnen moeilijk zeggen helaas die maken we niet meer. dus er zal of een retour mogelijkheid komen of een wanneer iemand het toestel al iets langer heeft (6 maanden of meer als voorbeeld)een vervangend model verstrekt moeten worden. wie weet wordt dit topic vervolgt wanneer iemand meer weer.
› reageerInmiddels is bekend geworden, dat er in augustus een nieuwe firmware update beschikbaar zal zijn voor P990/W950.
@TM520: Met garantie heeft dit helemaal niets te maken, wanneer een toestel defect is, wordt het gewoon gerepareerd. Immers, ook een toestel, dat nooit een update heeft gehad, wordt zonder problemen gerepareerd, zolang het defect maar onder de garantievoorwaarden valt.