KPN en Hi komen met vakantiebundels

Goed gejat van KPN. Dit is eigenlijk een kopie van de Orange voordeelbundels. Vind 20 sms'jes voor 5 euro nog erg duur. Dan is de Orange optie voordeliger voor mensen die regelmatig sms'en. 5 euro betalen dan dan voor 22 cent vanuit alle landen in de wereld sms'en.

› reageer

KPN en Hi komen met vakantiebundels

05-07-2007: Bij KPN en Hi bieden sinds 1 juli twee vakantiebundels aan waarmee vanuit het buitenland goedkoper gebeld en / of ge-SMS't kan worden. Groot voordeel is dat de bundels maandelijks opzegbaar zijn.

Door Tim Wijkman - De nieuwe vakantiebundels van KPN en Hi, welke per 1 juli te gebruiken zijn, kunnen aangevraagd worden via de klantenservice van KPN op het nummer 1200 en zijn bruikbaar voor alle mobiele klanten van KPN en Hi. KPN biedt een bel- en een SMS bundel. Voor € 9,50 kan een KPN of Hi klant 20 minuten bellen vanuit alle landen binnen de Europese Unie. Daarnaast is ook een SMS bundel van € 5,00 verkrijgbaar, waarmee 20 SMS berichten verstuurd kunnen worden vanuit een willekeurig EU land.

De bundels maken bellen en SMS'en veel voordeliger dan de huidige tarieven van KPN en Hi. Normaal betaalt een klant circa 1 euro per minuut om te bellen vanuit een EU land naar Nederland. Met de vakantie belbundel is dat slechts 48 cent per minuut. SMS berichten kosten binnen de vakantie SMS bundel omgerekend 25 cent per bericht, wat 50 cent goedkoper is dan het normale tarief.

Klanten van KPN en Hi kunnen de voordelige vakantiebundels aanvragen door te bellen naar het nummer 1200 vanaf hun mobiele telefoon. Vervolgens worden de bundels geactiveerd en tot het moment van opheffen iedere maand in rekening gebracht. Nadat de klant terug is van vakantie is het dus zeer raadzaam de bundels weer uit te laten zetten om onnodige kosten te voorkomen. De bundels zijn elke maand opzegbaar. Het eventuele tegoed wat nog open staat vervalt echter wel zodra een bundel wordt opgeheven.

Lager dan de normen uit de EU regulering
De Europese Unie heeft onlangs besloten tot regulering van de roamingtarieven (kosten voor het bellen in het buitenland met een mobiele telefoon). Daarbij is afgesproken dat de tarieven voor bellen vanuit het buitenland niet hoger mogen zijn dan 49 cent per minuut exclusief BTW. Met de vakantiebundels blijft KPN, met een bedrag van 48 cent inclusief BTW, ver onder deze eis, echter voldoen de bundels niet aan de nieuwe richtlijnen. KPN zal daarom naar verwachting binnenkort net als Orange en Vodafone ook structurele verlagingen presenteren van de roamingtarieven. T-Mobile heeft eerder deze week al aangekondigd de roamingtarieven per 12 augustus te verlagen.

Bron: GSMhelpdesk

Ik vind de tarieven niet echt denderend. Bij Vodafone kan je een blox nemen waarmee je 15 of 30 minuten kan bellen voor respectievelijk 5,- of 10,-. Ook T-mobile had een Holiday Option waarmee je ook 30 minuten kon bellen voor 10,-. (Komt deze terug?) Dus KPN is relatief duur! De SMS bundels zijn wel vernieuwend (en ik denk dan ook dat ik er daar een van activeer). Er is ook nog een addertje: Je moet de bundels zelf uitzetten! Bij Vodafone gaat dit vanzelf, slechte zet KPN!

Nog een addertje:

De Hi Vakantiebundel loopt van de eerste tot de laatste dag van de maand en wordt elke maand automatisch verlengd tot wederopzegging

Het gaat nu om het eerste gedeelte. Veel mensen gaan 20,21 Juli 2 weken op vakantie, zodoende betaal je dus voor 2 bundels en krijg je ook 2 bundels! Het kost je veel geld om in het buitenland via de KS de bundel uit te zetten en bovendien moet je alles voor 1 maand in 1 week opmaken. Voor de een handig voor de ander niet. Bij mij heeft de bundel nu al afgedaan. Ciao....

[sub]Tip: Ik heb 2 vodafone prepaid's genomen a 5,- met 10,- beltegoed p/st. , plus 2 keer blox op reis met Vodafone Passport. Veel goedkoper, ook ter plekke opwaardeer-kaarten te koop en niet op zoek hoeven gaan naar een plaatselijk prepaid pakket. _/-\o_ [/sub]

› reageer

Interessant nieuws!

Voordeel van het KPN systeem is dat je je bundel ook nog kan gebruiken als je langer op reis bent, of vaker op reis bent. Bij Vodafone kan je je bundel éénmalig activeren en volgens mij niet 3 maanden achter elkaar geactiveerd houden.

Voordeel voor KPN: prijsbewuste klanten nemen deze bundel en zo zijn ze gedeeltelijk van de kritiek over de hoge roaming prijzen af.(en zo zijn deze klanten minder snel geneigd naar een andere oplossing te gaan zoeken). Daarnaast zijn de belminuten die ingekocht worden gegarandeerde omzet, of de klant nu belt of niet. Met bellen kan je niet altijd iemand bereiken en kan het zijn dat deze minuten niet op komen of dat iemand over de bundel heen gaat en in het dure tarief valt. SMS krijg je eerder op omdat je die kan tellen en ze kan verzenden wanneer het jou uit komt. De sms bundel heb je er na 7 berichten al uit, dus dat is wel de moeite.

In plaats van iedereen nu al voordeligere tarieven te geven doen ze het nu met een bundel. Dat houd de vakantieomzet er nog even in.

Bij T-Mobile was het trouwens sneaky dat je bundel ook op ging als je gebeld wordt. Dat kostte toen normaal ca. 50 cent per minuut en met die buitenlandbundel ook. Dus was je net over de grens en belde iemand je 30 minuten dan was je bundel op nog voor je er 1 cent aan voordeel van had. Nog erger: als iemand hardnekkig je voicemail niet inspreekt, kostte je wel 1 belminuut. Iedereen heeft wel iemand in de famillie of vrienden die altijd pas ophangt als de voicemail start en dan niets inspreekt.

› reageer

Toen der tijd betaalde je voor het inspreken van de voicemail in het buitenland, bij T-mobile al niets. Tenmiste in iedere geval bij abonnementen en de holiday option was alleen daarvoor geschikt. Overigens heeft Vodafone dit ook overgenomen. KPN weet ik niet.

Ik hoop wel dat die T-mobile Holiday optie terug komt, maar ben bang van niet. Ik overwoog de SMSjes bij KPN. Normaal betaal je 0,75 en dan 0,25. Maar ik moet vanwege de kalender-maand dan 40 smsjes afnemen. Bovendien kan ik al voor 50 cent sms'en met mijn t-mobile card uit mijn tegoed. Dus ik haal het er pas uit bij 22 smsjes (11 per week) en dat is mij een beetje teveel. Ik stuur alleen maar smsjes met de tekst, bel me op mijn vodafone passport nr. Ik betaal dan 1,- en kan dan ongestoord praten met diegene. Maar zoveel sms stuur ik niet.

› reageer

Als je een KPN mobiel 42 abo hebt, dan is het al lang niet meer interessant die vakantiebundel, tenzij je in een gebied zit waar niet een kpn-voordeelnetwerk beschikbaar is.

Bij mobiel 42 betaal je bijv in Italie, Duitsland en Frankrijk 23 ct. per minuut om te bellen naar NL. Gebeld worden is overigens duurder 29 ct.

› reageer

Goed gejat van KPN. Dit is eigenlijk een kopie van de Orange voordeelbundels. Vind 20 sms'jes voor 5 euro nog erg duur. Dan is de Orange optie voordeliger voor mensen die regelmatig sms'en. 5 euro betalen dan dan voor 22 cent vanuit alle landen in de wereld sms'en.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.