[Nokia N95] navigatie op N95

@ Tellies je hebt helemaal gelijk

ik heb Route66 via een amerikaanse Forum laten sigen ik weet zelf niet hoe dat moet het werk nu gelukkig ben er blij mee

Moet ik nou altijd sigen ofzo? als ik een programma instaleer?

› reageer

Weet iemand of er voor de N95 ook navigatie software is van TomTom of Route 66?
Zo ja, waar te verkrijgen en hoe duur?

› reageer

Ja hoor TomTom is voor de N95 gewoon te koop ca 100-120 euro voor heel Europa en dat kost 1GB kaartjesgeheugen. Alleen weet ik niet zeker of de interne GPS ondersteund wordt.

› reageer

Software is zeker al te krijgen. Werkend op het toestel en i.c.m. de interne GPS module. Route 66 mobile 7 europa software prijzen liggen rond de 100 euro. ook al wil ik geen reclame maken: http://www.pdashop.nl/product/42426/route-66-mobile-7-europa-software-%28n95-edition%29.html

suc6

› reageer

amAze is gratis navigatiesoftware.

Mvg,

› reageer

Ik heb route66 erop gezet en dat werkt werkelijk fantastisch.Meestal "ziet " de N95 zo'n 8 satelieten of meer.Hij reageert supersnel en het scherm is groot genoeg om alees goed te kunnen zien.Een aanrader dus.

› reageer

Laat ik hier de link maar neer zetten, Link 1

en hier waar het over gaat,

Link 2

› reageer

Bedankt voor de tip, die kende ik nog niet. Helaas werkt hij nog niet in het Nederlands, i.t.t. Nav4all.

› reageer

Bedank Badabing er maar voor ik had er ook nog niet van gehoord,Nav4all is niet gratis, over de N95 hoor ik klachten over de batterij schijnt gauw leeg te zijn.

› reageer

Nav4all is idd niet gratis, daar betaal je gewoon dik voor zonder dat je het doorhebt.

› reageer

Nav4all is voorlopig nog gratis. Je mobiele internetkosten zijn dat niet maar veel mensen hebben inmiddels een abonnement waarmee je een vast bedrag per maand betaalt.

› reageer

Jacco2 heeft gelijk, Nav4all is nu nog gratis, alleen de data die je ophaalt kost extra geld en deze is inderdaad bij menig provider af te kopen voor +- 10 euro p maand.

› reageer

Gebruik nu zowel Nav4all als amAze.
AmAze is iets grafischer, geeft straatnamen aan e.d. Kan makkelijker switchen naar kaart (althans dat vind ik).

Alleen gaan bij AmAze steeds de verlichting uit iets wat nav4all niet doet (of je moet een lang stuk hebben).

heeft iemand hier een setting voor gevonden ?

› reageer

Ik ga maar even in dit topic zitten omdat het over de navigatie gaat. Ik ben alles al aan het afzoeken maar wordt me niet helemaal duidelijk.

Als ik naar "kaarten" ga gaat de werelbol naar mijn huis locatie omdat ik die kennelijk in het begin een keer gevonden heb en zo ingesteld heb. Echter zodra die "bol" opstart zie ik rechts onderin een schotel met een rood kruisje erbij. dus kennelijk is er geen verbinding. Ik dacht wel gelezen te hebben zodra je kaarten opstart er automatisch gezocht wordt naar je locatie en die weergegeven wordt. Dan kan ik soms (ene keer wel andere keer niet) naar optie's en dan "GPS-positie" aanklikken maar dan gebeurd er niet echt wat. Ga ik via optie's>weergeven> satelliet info krijg ik steeds het bericht "geen satelliet gegevens".

Nou kan ik ook naar instumenten>GPS-ggvns en dan geeft i aan dat i gaat zoeken en dat er berekend word. Dit is me in het begin een paar keer gelukt en heb dit punt vastgelegd.

Nou snap ik dus niet echt wat het verschil tussen de ingang "kaarten" en "gps-ggvns" is want voor zover ik het zie doen die twee optie's hetzelfde. Als je wilt kan je vanuit alletwee de navigatie optie gaan gebruiken.
Mischien dat iemand me kan uitleggen wat waarvoor gebruikt kan worden (misschien zie ik iets over het hoofd)

Het betreft een Vf toestel. Bij de instellingen positiebepaling (gps-ggvns) heb ik de optie's integrated GPS en op basis van netwerk aangevinkt.

Bij kaarten heb ik in de instellingen bij het toegangspunt gekozen voor vodafone live

Maar goed, snap het dus niet helemaal. Hoop dat iemand het wat eenvoudig kan uitleggen of kan verwijzen naar een duidelijke uitleg ergens op 't internet.

› reageer

Ben nog eens goed aan het spelen geweest maar kan toch niet echt een verschil vinden tussen de optie kaarten en gps-ggvns. Als ik kaarten opstart en op de rechter toets druk zodra daar even gps-pos verschijnt gaat i de locatie al zoeken. Daar hoef ik niet eerst voor naar die andere optie.

Gisteren een stukje geprobeerd met navigatie op een kleine route(Ik heb daar geen abo op maar gewoon eens geprobeerd) Na een paar minuten had 't toestel mijn locatie gevonden (toen zat ik wel al op de snelweg dus je moet in ieder geval alvast een richting weten waar je heen moet ) Ik heb die locatie als startpunt genomen en de eindbestemming ingegeven. Hij geeft dan in een blauwe lijn de route aan. Ik heb toen onder optie's "volgen zoeken" aangeklikt. Toen bleek ineens dat hij continue mijn positie bleef doorgeven en ik zo de route kon volgen. Neem je een verkeerde afslag kan je altijd op de kaart weer die blauwe lijn opzoeken en zo terug komen op de route of je gebruikt die positie weer om een nieuwe route te maken.

Alleen kost het volgens mij op die manier meer meer omdat je continue die verbinding open hebt staan voor je positie (of werkt dit anders?). Maar goed, als je het niet heel vaak nodig hebt zou je het zo kunnen doen.

› reageer

Nou kennelijk wordt er niet veel genavigeerd op de n95 gezien de reaktie's.

Weet iemand al zeker of er geen kosten aan verbonden zijn? Als ik de navigatie gebruik (die 7 dagen bon van nokia) zie ik wel continue rechts bovenin het scherm dat verbindings icoontje. Maar betekend dat niet dat er data verbruikt wordt ofzo? Als dat niet is heb je dat navigatie abo ook niet echt nodig. De route wordt sowieso aangegeven en als je gps verbinding hebt kan je "volgen zoeken" aanklikken en dan blijft je zichtbaar op de kaart. Alleen ff terug rijden naar de blauwe lijn als je er afgaat of gewoon nieuwe route maken met je gps locatie als nieuw startpunt.

› reageer

Gebruik de Nokia Maps niet omdat je na 7 dagen ervoor moet betalen.

Heeft iemand al een handigheidje of instelling gevonden zodat belicht niet uit gaat als je Amazegps gebruikt ?

› reageer

Voor beide zal je moeten betalen, TomTom en Route 66 is een eenmalige uitgaaf en alle problemen zijn opgelost

› reageer

weet iemand al of tomtom werkt op de n95 ik heb hier en daar al wel wat forum afgespeurd maar blijkt allemaal zonder interne gps module te werken ?

› reageer

Voor zover ij bekend niet.
Heb nog met TT contact gezocht en die schreven als volgt.

quote]Zoals u misschien wist, zijn er meer apparaten die samen kunnen werken met Navigator 6 en die een internet GPS hebben, dat is het probleem niet.
Wij zijn momenteel bezig na te gaan of de Nokia zelf compatible gemaakt kan wordne met onze software, zodra dit het geval is, zullen wij dit communiceren op onze website.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team[/quote]

Dus verwijst TT naar Nokia.....
ZO schiet het niet op dus.

Heb net Route66 gekocht en dat werkt goed.

› reageer

Ik heb net m`n nokia N95 alleen kom gelijk tegen een probleem aan, als je belt hoor je continu een resonerend geluid wat in mijn oren zeer irritand is, weet niet of dit ook bij anderen het geval is?

heb ook nog een vraag over Nav4all, ik heb hem geinstalleerd zie hem ook onder toep.beheer staan als zijnde geinstalleerd alleen hoe kun je hier nou gebruik van maken iemand suggesties?

› reageer

Als Nav4all in de lijst van de toepassingen staat kan je het starten. Daarna krijg je een menu met allerlei opties en kan je ook naar instellingen gaan e.d.
Goed werkend gratis programma.

› reageer

Het programma is gratis het gebruik niet

› reageer

zal ik mijn vraag beter formuleren, waar kun je deze starten?

› reageer

TomTom: "Wij zijn momenteel bezig na te gaan of de Nokia zelf compatible gemaakt kan wordne met onze software"

Eigenaardig antwoord. Ik lees elders op dit forum dat Google een S60 versie van Google Maps heeft die de interne GPS van de N95 gewoon ondersteunt. Dus zo moeilijk kan het toch niet zijn. Het lijkt er eerder op dat ze Nokia dwars willen zitten. Wellicht heeft het er mee te maken dat Nokia (overname Navteq) en TomTom (overname TeleAtlas) directe concurrenten van elkaar zijn geworden...

@ADansen:
Je zou Nav4all aan je "Eigen toets" kunnen koppelen. Dat is die knop met een soortement ster er op.

› reageer

ik heb een <^> en de gewone * maar dat werkt niet ook niet als ik hem ingedrukt hou? je moet hem toch ergens kunnen starten door b.v. een bestand te starten of door op een plaatje te drukken ofzo?

› reageer

ik heb nu weer zo`n gelijk soort probleem
ik heb mig33 geinstalleerd staat ook weer onder toep.beheer alleen weet nu weer niet hoe ik deze applicatie kan starten?
wie heeft hier oplossingen voor om deze applicaties te starten?

› reageer

Wat zit je in toep.beheer te doen dan? Nav4all staat na installatie als het goed is gewoon onder toepassingen (zonder beheer)
Hoe heb je m erop gezet? Ik ben met de browser van de 95 naar de site gegaan van nav. en gedownload. Dan gaat het eigenlijk verder vanzelf.

› reageer

okay dan bedankt dat was idd het enigste probleem, nou ja probleem een niet wetend iets. maar nu heb ik gelijk weer een moeilijk heid die ik al eens eerder ben tegen gekomen en dat is als ik nav4all wil starten geeft ie aan dat het geheugen vol zit en dat ik eerst toepassingen moet sluiten alleen ik heb na mijn weten niets aan staan. moet je trwns ook nog iets installeren voor dat je kunt gaan werken met nav4all al snavigatie systeem? trwns bedankt voor je goeie uitleg weer iemand blij gemaakt!!

› reageer

moet je trwns voor deze actie speciaal internet op je mobil hebben?
om gebruik te maken van je navigatie systeem als je onderweg bent?

› reageer

Nee hoeft niet,dit navigatiesysteem past ook op tel. die geen internet toepassing hebben.

› reageer

ooh kijk dat is dan wel weer mooi
alleen loop ik toch weer tegen een probleem aan tijdens het opstarten van de prog, was aan het openen alleen ging steeds fout dus heb ik heb opnieuw opgestart en nu krijg ik weer eeen ander probleem, hij moet de taal keze maken dus ik kies Dutch voor nederlands alleen kan ik die keuze nu in dit scherm niet activeren moet alleen nog op OK drukken alleen hij reageerd daar niet op?

› reageer

Even opnieuw opstarten of doorgaan in de standaard taal en daarna als het prog. opgestart is naar instellingen/optie's>taal en dan overschakelen naar de NL versie. Je moet wel een verbinding hebben anders kan hij dat niet binnenhalen. Hou er rekening mee dat hij wel steeds verbinding maakt voor kaarten/route's e.d en dat dat dus wel data=geld kost.

› reageer

duurd het vaak lang tot dat hij satalieten heeft gevonden?

› reageer

Als je even rondzoekt op dit forum en internet kan je daar meer over vinden. Soms duurt het even maar als je buiten staat moet het vrij snel gaan. Ik heb zelf geen Agps maar dan nog gaat het vaak redelijk snel.

› reageer

okay er word hier gezegt dat het even kan duren maar als je buiten bent moet hij het snel doen, bij mij geberud er in niet 1 van de 2 gevallen iets . kan iemand mij een link geven welke nav4all ik moet hebben. bij mij doet ie namelijk helemaal niets en lees ook dat er mensen schrijven dat ie niet werkt in Nederland.
ik heb hem zeker over 1,5 maand echt nodig en vind het niet echt tof om nu speciaal een tom tom te gaan aanschaffen als ik het er zo werkend op kan krijgen. hoop dat iemand een werkende link voor mij kan achter laten _/-\o_.

› reageer

Met je mobiel naar de volgende link
To install Nav4All visit www.nav4all.com/install
on your mobile web browser.

Heb het 2 maanden gebruikt en werkt zeer goed. Zeker na firmware upgrade is de gps fix super snel, binnen enkele seconden.

Niets dan lof !

› reageer

ik heb nav4all net weer gewist maar hij werkt dus wel! vreemd moet ik maar een update installeren heb je daar ook een link voor kon hem zelf niet vinden

› reageer

Volgens mij is er geen update je download de laatste versie.

› reageer

en een update voor je n95 dan misschien dat dat het probleem is want hij doet het nog steeds niet

› reageer

Kan maar heb daar mijn twijfels over.
met de code kan je de huidige versie checken
*#0000# geeft de software versie (zit ook in menu->instrumenten->app.beh.)
laatste versie is vogens mij 12.0.0.13.
voor je update doet wel even backup maken !

› reageer

was vandaag in woudsend dacht even kijken of m`n nav4all nu wel eens werkt maar weer deed hij nix. komt alleen met de melding geen gprs gevonden snap er echt niets van hoor zoveel mensen zeggen dat het werkt alleen snap niet waarom bij mij niet

› reageer

@ADansen:
Heb je wel een actieve internetverbinding op je telefoon en staan de instellingen hiervan ook goed ?

› reageer

je moet hiervoor wel een internet verbinding op je mobiel zelf hebben? want dat kan heel goed het probleem zijn want die heb ik niet. maar als dat echt het probleem is ga ik die aanschaffen en is het probleem op gelost. alleen dan wil ik ook graag msnnn alleen als ik dat nu thuis doe via onze draadloze router loopt ie vast en sluit hij op een gegeven moment af.

› reageer

@ADansen:
Je hebt voor het gebruik van Nav4All inderdaad een internetverbinding op je telefoon nodig, het programma haalt kaarten, routes, etc. op via deze verbinding en, zoals eerder in dit draadje door etienne al gezegd werd, heb je dan wel datakosten, maar die heb je uiteraard ook als je wil gaan msn-en .

› reageer

heel aardig allemaal ik heb dus idd maar een internet verbinding afgesloten. nu heb ik vandaag 2x 10km gefietst dus buiten maar een gps verbinding nee hoor helemaal niets ben er nu al een mooie tijd mee bezig en dat ie het niet deed omdat ik geen internet verbinding had okay maar nu heb je er 1 en dan gebeurd er nog niets??

› reageer

hij blijfd trwns nog steeds aangeven geen gps coordinaten in het rood geschreven. vraag me echt af waarom.

› reageer

heb je het scherm wel uitgeschoven?
zoals al eerder gemeld al lang in gebruik en nooit problemen om gps te vinden (iets heel anders als gpRs...).
alleen in tunnels niet maar ja dat is niet zo gek he..

› reageer

ik kreeg net wel heel snel te zien waar ik was voor het eerst
en nu typ ik een adres in wat ook in mijn dorp ligt hij geeft wel de juiste benaming omdat hij officieel iets anders heet alleen ik w8 nu al weer ruim 1 kwartier? ben maar weer na binnen gegaan omdat het stervends koud is kan nog wel door blijven zeuren maar denk niet dat het opgelost kan worden betaal liever wat geld aan iemand die het mij persoonlijk kan uit leggen en het werkend kan krijgen dan 100 euro aan nokia

› reageer

Ik heb het niet helemaal duidelijk wat voor abo je nu hebt. Daarnaast is een internet abo niet noodzakelijk alleen gaat je telefoon het "gewone" data verkeer dan gebruiken om benodigdheden binnen te halen en dat kost dus meer geld. Een internet abo waarbij je bijv. onbeperkt kan internetten zorgt ervoor dat je geen extra kosten meer hebt. GPS kost niets want dat gaat via de ingebouwde ontvanger. Hoe heb je de instellingen staan bij instrumenten>gps-ggvns? Daar even ingaan en dan krijg je als het goed is meteen de mededeling dat er gezocht gaat worden naar je positie. Dan optie's en instell. positiebepaling. Ik heb daar alleen de "integrated GPS" aangevinkt.
Op zich moet het dan vanzelf werken. Ook zonder de nieuwste software moet i het binnen een paar minuten gaan vinden. Ik heb ook al wel gehoord dat er meer waren waarbij er kennelijk een probleem is zodat het niet (helemaal) werkt. Ik weet niet of het 100 euro kost maar dat zal wel een gok van je zijn. Als je het toestel in een winkel hebt gehaald even daarlangs gaan en hun even laten kijken. Nog beter, even langs een NSP want je hebt er garantie op.

› reageer

Kan iemand mij helpen hoe een extra kaart (in dit geval Duitsland) om het geheugenkaartje te krijgen ?

Als ik via BT verbinding maakt kan ik in de N95 niet de mappen zien waar de kaarten staan dus kan ik het er ook niet naar toe kopieren.

Alvast dank.

› reageer

Ik snap het niet helemaal, kopieer de desbetreffende map naar je geheugenkaart en klaar, TT doet de rest

› reageer

kreeg inval. heb geheugenkaartje in pc gestoken en dan zie je de systeem mappen wel om naar toe te kopieren. Overigens het is Route66 dan had ik erbij moeten zetten..

› reageer

goede keus, beter dan TT

› reageer

ik heb inmiddels tweakers afgezocht en heb gevonden iemand die zelf een prog heeft geschreven voor de interne gps te gebruiken ik ga deze week het testen en ik zal mijn bevinden melden

p.s de link zet ik er ook gauw bij

› reageer

wat een getijger en gepruts zeg met die nokia N95
Na lang worstelen heb ik eindelijk tomtom er op gezet
de bestanden die ik er op heb van tom tom zijn
1)raster
2)TomTom.Mobile.v6.01.S60v3.SymbianOS9.1
3)mapje tomtom
4)voices
5)benelux map
6)Guammap

Ik zie tomtom staan in me nokia en als ik hem open zie ik tomtom staan met 2 handjes en een wereld bol draaien die draait al 15 minuten lang en er gebeurd niks en soms loopt die vast en krijg ik een wit scherm met alleen nog de tijd aanduiding
de nokia is verbonden met een tomtom bt gps muis

weet iemand een site ofzo waar ik het wat duidelijker kan lezen en in elkaar kan puzzelen of heeft iemand een beter oplossing?
hoor het graag van jullie

› reageer

wat een getijger en gepruts zeg met die nokia N95
Je zult bedoelen: wat een getijger en gepruts zeg met dat TomTom.
Er zijn heel veel programma's die op de N95 kunnen worden geïnstalleerd, zonder enige moeite, probleemloos. TomTom geeft duidelijk aan dat ze de interne GPS van de N95 niet zullen ondersteunen, maken daarom ook geen fatsoenlijk installatiepakket, en nu ga jij de N95 in een kwaad daglicht stellen? Dat gaat me echt te ver!

› reageer

Hahahaha
niet boos worden
na lang gepruts is het me uit eindelijk gelukt
ik had alles in 1 map gezet genaamd tomt tom en dat naar de geheugen kaart gekopieerd
dat was dus fout heb alles apart op de geheugen kaart gezet en warempel het werkt geweldige telefoon die nokoa n95
heb overigens ook route 66 er op zitten altijd makelijk 2 navigatie systemen

› reageer

Ik was niet boos, alleen verdrietig...
Je hebt natuurlijk ook de navigatie van Nokia nog. Altijd actuele kaarten. Een jaar gesproken navigatie van Nokia kost minder dan een kaartupdate van TT of R66.

› reageer

Misschien vinden mensen Tomtom prettiger en nemen een BT GPS voor lief

› reageer

ik heb zelf voor tomtom erbij gekozen omdat ik geen kaarten kan toevoegen bij route 66
ik vind tomtom een stuk makelijker

ik kan niet eens de kaarten van route66 terug vinden op me telefoon

waar zijn die geplaats op een n95?
volgens menu van route 66 kan ik navigreren naar benelux,Frankrijk en spanje nu wil ik de hoofd wegen van europa er bij doen en spanje verwijderen maar ik zie die kaart nergens staan op me gsm

Daarom heb ik tomtom er bij omdat die een stuk fijner is en een mooier beeld heeft

› reageer

Kaarten van Route66 staan in Maps en is PRM file het kaartmateriaal van Navteq wordt door kenners gezien als de scherpste ooit gemaakt

Dit kwam ik tegen om de interne gps te laten functioneren

1st Open the File Explorer, and navigate to the folder navigator.
2nd Delete the file navigator.
3rd Start TomTom NAVIGATOR 6
4th Choose by invitation Other NMEA GPS receiver.
5th Imagine 4800 as GPS-Baudrate.
6th Choose Internal AGPS NMEA.
7th Now you have the internal GPS receiver your phone and can be selected TomTom NAVIGATOR 6.

Of tomtom.
1st Open for the file explorer, navigator and you navigate to the file.
2nd Delete the file navigator.
3rd Start TomTom NAVIGATOR 6th
4th Select after request of other NMEA government inspection department receivers.
5th Adjust 4800 as government inspection department baud rate.
6th Select Internal AGPS NMEA.
7th Now you selected the internal government inspection department receiver of your mobile phone and to know TomTom NAVIGATOR 6 to use.

› reageer

Nokia maps gebruikt ook Navteq. Nokia heeft Navteq onlangs gekocht.

› reageer

Hoi
Open for the file explorer? hoe doe ik dat?

en over die kaarten van route66 ik zie ze nergens staan in de nokia menu :s ligt het aan mij (sorry ben niet zo goed bekend met files enzo)

als ik weet hoe ik in die file exploer kom wil ik het eens proberen of TT werkt met de interne gps

Kan het geen kwaad als ik de map navigator verwijder?

› reageer

Het wordt tegen gesproken dat het kan en ook weer niet kijk maar,
http://www.youtube.com/watch?v=M_EkNKAI1vI

als je nu eens je geheugenkaart in een reader stopt dan zie je vanzelf een maps staan

› reageer

hoi ik heb net eens gekeken bij toebbeheer
en daar staat nav4allsyns geinstalerd mobile 7 zie ik ook staan die staat op de geheugenkaart en op de geheugenkaart een Route66 _7 .3.545 patch?

als ik via google nav4all zoek kom ik op een navigatie site volgens mij heb ik de gratis versie die werkt met interne gps
maar in het menu van de nokia zie ik echt een Route66 teken een geel met zwarte
en bij toebbeheer zie ik ook een mapje
maar ik zie nergens de kaarten van Route66 terwijl ik in de menu van route66 kan kiezen uit spanje frankrijk en benelux
echt raar :s
begrijp er niet van

› reageer

@ g.tichelaar ik heb geen reader
kan ik het ook zin als ik de telefoon verbind met een usb kabel aan me pc?
kan ik het dan zien met de nokia programa zo heb ik ook tomtom geinstaleerd

› reageer

@HuGoBoSs

Ik heb al tientallen tel. voorzien van TomTom Mobile/Navigator Route 66 Navignon etc. is een fluitje van een cent wat jij nu aan het doen bent is alles door elkaar gooien,nav4all is niet gratis je betaald per gedownloade mb en met Nokia pc suite lukt het ook om de mappen te zien

› reageer

Meneer tigelaar
op de geheugen kaart zie ik alleen een route66 patch (Route66_7.3.545.Patched.UnSigned.SIS_signed)en geen kaarten niks en die kan je niet openen ofzo ik zie echt geen kaarten van frankrijk spanje en benelux
ik zie wel de tomtom kaarten echt raar geweeon :s

is er geen andere manier om ze tezien in de telefoon ofzo?

› reageer

@g.tichelaar:
Nav4all is gratis. De leverancier laat het je gratis gebruiken. In ieder geval tot 1/1/2010. Lees het hier maar na.
Iets anders is dat je provider je kosten in rekening kan brengen voor het dataverkeer, dat bij Nav4all overigens zeer gering is. Maar de meeste N95-bezitters hebben vermoedelijk een databundel, waardoor binnenlands gebruik niets extra kost.

› reageer

Goedemiddag,

Ik heb een N95 zonder extra internet of databundels en ik wil graag de navigatie gebruiken.

Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? (met de integrated GPS?)
Route 66 of Tom Tom?

› reageer

@ carlijntje
Als je de interne antenne wil gebruiken is Route66 de beste optie

als je een externe muis wil gebruiken is TT6 de beste

› reageer

Dankje! Dan zal ik R66 kopen.
Het gebruik verder kost toch geen extra geld he?

› reageer

Graag gedaan
Nee gebruik kost niets
je kan het ook vinden op het net als je goedbzoek
op marktplaats word het wel eens aangeboden door mensen die het erg graag voor je op zetten voor 20/25 €

› reageer

Voor die prijs kun je er van uit gaan dat je je daarbij aan heling schuldig maakt.

› reageer

Het lijkt me ook het beste om gewoon maar in de winkel te kopen.
Die 99 euro betaalt zich wel terug door het gedoe dat je mist als je een een gekraakte versie neemt.
Maar ik ga eerst even wat geld sparen. December was duur, haha.

Verder is de N95 echt top!

› reageer

Ik ben ook een gelukkige bezitter van de Nokia N95 met Route 66 V2/3.
Ik heb speciaal hiervoor ook een 4Gb kaart aangeschaft zodat het merendeel van de kaarten erop kon.

Echter, bij het berekenen van een langere route (main roads) geeft hij aan dat hij te weinig geheugen heeft (werkgeheugen). Heeft iemand anders ook dit probleem, of liever, heeft iemand een oplossing hiervoor?

› reageer

Mischien kan je het oplossen door Route66 op de micro sd kaart te instaleren
Tijdens de instalatie van Route66 vraag die wil je het op de telefoon geheugen of op de sd kaart instaleren
ik zou kiezen voor de sd kaar die is tenslotte 4 gig en telefoon geheugen is veel minder

› reageer

Ik heb het geprobeerd, echter is dit kennelijk niet de oplossing. Ik vermoed dat het gaat om het werkgeheugen van het toestel. Het zou jammer zijn als dit de reden is, want dat neemt toch wel iets van de functionaliteit weg. Heeft iemand anders nog oplossingen?

› reageer

@ sjonkomel

De oplossing heb ik niet voor je maar kan je wel vertellen dat het niet iets heeft te maken met het werkgeheugen. Heb het zelf ook aan de hand gehad toen ik voor het eerst Route66 ging uitproberen. Meteen er weer afgeknikkerd en TT geïnstalleerd, maar kon het toch niet laten om R66 toch werkend te krijgen. Heb toen een andere versie geprobeerd en die werkte wel prima. Maar echter niet zo naar tevredenheid als TT doet. Nogmaals, een oplossing heb ik niet, weet niet eens meer welke versies ik van R66 heb gebruikt, maar dat het goed werkend te krijgen is op een N95 staat vast.

› reageer

Ik weet niet of het bij de N95 mogelijk is maar probeer het is met een harde reset

› reageer

Heb je al bij de supportafdeling van Route 66 gevraagd of zij een oplossing weten? Het is je tenslotte verkocht als werkend op een N95.

› reageer

haha, ja ik heb die vraag ook gesteld. Nog geen antwoord ontvangen, zodra ik deze wel heb zal ik dit uiteraard doorpelen.

iig bedankt voor de feedback.
Oh ja, R66 was net geïnstalleerd na harde reset. Werkt namelijk alleen na software update van het toestel.

› reageer

Hallo Mensen ik heb een probleem

men n95 was kapot en heb een nieuwe gehad van nokia

maar nu kan ik route66 niet meer instaleren hij vraagt zegt steeds certificaat probleem

hoe kan ik dit oplossen heb alles al geprobeerd

› reageer

Update van software en telefoon al geprobeerd?

› reageer

@Guide5
software update is goed

hoe controleer ik software versie van de n95?
die zal toch wel goed zijn heb hem pas 1 dag :s

› reageer

Telefoon zal wel goed zijn. Maar ik denk dat je Route66 licentie helaas voor je oude toestel was. Het certificaat is gemaakt voor dat toestel en jij hebt nu een toestel met andere imei dus opnieuw je route66 signen en als je orgineel hebt weet ik het ook niet. Je software kan je checken door *#0000#, de nieuwste is versie 20.nog wat

› reageer

@ Tellies je hebt helemaal gelijk

ik heb Route66 via een amerikaanse Forum laten sigen ik weet zelf niet hoe dat moet het werk nu gelukkig ben er blij mee

Moet ik nou altijd sigen ofzo? als ik een programma instaleer?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.