Tarieven Vodafone buitenland aangepast

Ik stuur gemiddeld zo'n 8 smsjes per dag, vandaar dat ik het Orange sim only abo erbij genomen heb Nu sms ik voor 11 cent naar m'n opa en ouders vanuit Glasgow. Is spotgoedkoop

› reageer

- Eurotarief 1 maand eerder beschikbaar voor Vodafone klanten
- Vodafone breidt Passport uit van 32 naar 42 landen en verlaagt starttarief

Vodafone Nederland maakt vandaag bekend 1 maand eerder het zg. Eurotarief voor buitenland bellen aan haar klanten aan te bieden dan de verplichte datum die de EU heeft bepaald. Per dezelfde datum maakt Vodafone ook haar eigen tariefplan voor buitenland bellen 'Vodafone Passport' voordeliger en geldig in 42 landen.

Vodafone Nederland is vandaag begonnen haar bijna 4 miljoen klanten te informeren dat zij per 29 augustus 2007 het Eurotarief kunnen gebruiken voor bellen en gebeld worden binnen de Europese Unie. Vodafone voegt hier zelf ook Zwitserland aan toe. Alle Vodafone klanten kunnen vanaf die datum voor EUR 0,58 per minuut bellen en voor EUR 0,29 per minuut gebeld worden (prijzen incl. BTW).

Vodafone Passport
Per dezelfde datum, 29 augustus 2007, maakt Vodafone haar eigen zeer succesvolle Vodafone Passport nog aantrekkelijker. Met Vodafone Passport bellen Vodafone klanten in het buitenland tegen het Thuistarief plus een eenmalig starttarief. Dit starttarief wordt verlaagd van EUR 0,99 naar EUR 0,79. Het ontvangen van een gesprek kost vanaf 29 augustus slechts EUR 0,79 ongeacht de duur van het gesprek (consumententarieven incl. BTW voor abonnees en prepaid). Bovendien wordt het aantal landen waar Vodafone Passport met het lokale Vodafone-netwerk beschikbaar is per deze datum uitgebreid naar 42 (de gehele EU + 16 andere landen). In het oog springende nieuwe Passport landen zijn bijv. Noorwegen en IJsland. Voor een volledig overzicht van tarieven en Passport-netwerken kijk op vodafone.nl

Maastricht, 24 Juli 2007
Bron: Vodafone Libertel N.V.

› reageer

Dit is het goede voorbeeld waar de EU op hoopte. Goed nieuws!

› reageer

Goed werk Vodafone! Nu alleen nog de tarieven vanuit NL naar buitenland aanpassen, deze zijn nog steeds veels te hoog.

› reageer

SMS tarief gaat niet omlaag? Waarom eigenlijk niet?

› reageer

Daar is geen nieuwe wet over gekomen, dus Vodafone is niet verplicht om dat tarief te verlagen.. Komt later misschien!

› reageer

Nieuw is ook dat je vanaf 29-08 Paspoort aan en uit kunt zetten

› reageer

Goeie timing!
Ik verhuis op 23 augustus naar het buitenland dus dan wordt het lekker goedkoop bellen met mn ouders van Vodafone naar Vodafone
Alleen dat sms tarief. Daar mag inderdaad wel snel iets aan veranderen... Hoewel ik daar een Orange sim only voor heb aangesloten

› reageer

Ik heb zelfs een brief gehad over alle wijzigingen bij Vodafone.

@aaron
Je kan via My Vodafone per dag 2 gratis sms sturen naar NL mobiele nummers.

› reageer

Ze hebben in de brief ook twee rekenvoorbeelden gegeven met bellen en gebeld worden en daarin zie je dat je met passpoort bij een gesprek van 3 minuten (bij mij gem vakantie gesprek) toch met passpoort een stuk voordeliger uit bent. Alleen als je alles binnen één minuut afrond dan is dat eurotarief voordeliger.

› reageer

Ik stuur gemiddeld zo'n 8 smsjes per dag, vandaar dat ik het Orange sim only abo erbij genomen heb Nu sms ik voor 11 cent naar m'n opa en ouders vanuit Glasgow. Is spotgoedkoop

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.