Hmm volgens mij vergeten ze Chippie, die is dan per minuut toch goedkoper. Bellen.com geloof ik niet meer zo na hun 'onafhankelijke' deal met telfort.
› reageer"Telfort wil goedkoopste aanbieder blijven
Telfort is bijna altijd de goedkoopste met sim only abonnementen en wil dat ook blijven. Dat blijkt uit het maandag verzonden persbericht van de KPN-dochter.
Vergelijking abonnementen
Het telecombedrijf dat zichzelf dé aanbieder van goedkope no-nonsense abonnementen noemt, schuwt de vergelijking met concurrenten niet. Twee maanden geleden, toen Telfort met nieuwe belbundels kwam, vergeleek zij deze in haar reclamecampagne met de Flex en Relax abonnementen van T-mobile. "Tot 39% goedkoper dan T-Mobile!" luidde de reclameboodschap, waarbij de beltarieven binnen de bundel met elkaar vergeleken werden. De campagne schoot T-Mobile echter in het verkeerde keelgat en daagde de challenger voor de rechter.
T-Mobile is van mening dat Telfort de consument misleidt omdat geen rekening gehouden wordt met een groot aantal zaken die de kosten voor de klant bepalen, zoals sms'en en het afluisteren van voicemail. T-Mobile vindt dat de consument hiermee doelbewust op het verkeerde been gezet wordt. Telfort gaat echter rustig door met vergelijken, nu met de tarieven van sim only abonnementen. Hieruit blijkt dat Telfort bijna altijd de goedkoopste is. “En blijft!” zegt Sander Gielen van Telfort in het persbericht.
Prijzenslag sim only in volle gang
In een poging het succes van Telfort na te volgen introduceren collega-aanbieders op dit moment nieuwe abonnementsvormen en -tarieven, aldus Telfort. Hierbij doelt de aanbieder ongetwijfeld op Tele2 en Vodafone, waarbij laatstgenoemde vorige week nieuwe sim only abonnementen introduceerde onder de naam 'Scherp'. Het minuuttarief van Vodafone Scherp 250 is zowel binnen als buiten de bundel gelijk aan dat van Telfort 400 Sim only én van T-Mobile Relax 300 Sim only, namelijk 4 cent en 25 cent. De maandkosten, de bundelgrootte, het sms/mms-tarief en de voorwaarden verschillen overigens wel. Zo rekent Vodafone per minuut af, wat betekent dat als 62 seconden gebeld wordt, er 2 volledige minuten in rekening gebracht worden. Bij Telfort betaalt de klant 22 cent per bericht als hij geen sms-bundel heeft, hetgeen 3 cent voordeliger is dan bij de genoemde concurrenten. Mmsjes zijn met 30 cent zelfs 20 cent goedkoper dan bij T-Mobile en Vodafone.
Onafhankelijke beladvies
In de Top 5 sim only op Bellen.com, die gebaseerd is op het minuuttarief binnen de bundel, claimt Telfort drie plaatsen, waaronder de nummer 1 en 2 positie. Telfort eindigt vaak als goedkoopste aanbieder door haar scherpe minuutprijzen en de voortdurende acties die er gevoerd worden op de abonnementsbedragen. Net als bijvoorbeeld T-Mobile, hanteert Telfort afgeprijsde abonnementskosten voor haar sim only proposities. Om niet alleen belkosten, maar ook voorwaarden, bundels, voordeelbundels en sms-kosten te vergelijken, helpt de Belwijzer bij het maken van een keuze."
Bron:
Bellen.com+
Gelijktijdig uitgebracht Persbericht Telfort
-----------
Wiens brood men eet.....
Ik heb nog een oud abonnement met tarieven van voor 1/8/2005, die ik absoluut niet ga verlengen, omdat de huidige tarieven alles behalve voordelig zijn (eerste minuut verrekening, geen gratis voicemail meer, buiten de bundel extreem hoge tarieven en nog steeds geen mogelijkheid om je bundel te kunnen controleren!). Dit alles behalve laatste is bij mij nog veel goedkoper en dan blijf ik ook bij Telfort, maar anders dan zou ik nog eens heel goed moeten overwegen wat te doen.
› reageerHmm volgens mij vergeten ze Chippie, die is dan per minuut toch goedkoper. Bellen.com geloof ik niet meer zo na hun 'onafhankelijke' deal met telfort.
› reageer