Klant moet na fusie makkelijk kunnen opzeggen

Wat een onzin. Bovendien fusie/overname/opsplitsing en hoe je dat wettelijk formuleert is nooit rond te krijgen. En waarom zou zoiets alleen voor natuurlijke personen moeten gelden. Lijkt me de vrije markt te beperken.

› reageer

Klant moet na fusie makkelijk kunnen opzeggen

DEN HAAG (ANP-AFX) - Consumenten moeten zonder problemen hun contract met een bedrijf kunnen opzeggen als zo’n ondernememing door een fusie of overname in andere handen komt. Dat wil de Consumentenbond. Hierover is een brief geschreven aan premier Balkenende, zo meldde de bond maandag.

Volgens de Consumentenbond krijgen klanten bij opzegging te maken met overstapdrempels, zoals boetes en opzegkosten. De belangenclub wil dat wettelijk geregeld wordt dat consumenten na een overname hun contract kostenloos mogen ontbinden. Nu geldt dat al als een onderneming zijn voorwaarden of tarieven tussentijds verandert.

› reageer

Ik zou niet weten waarom dat zou moeten: bij een fusie of overname gaan aandelen van een onderneming over in andere handen. Ik zie niet in wat er dan wezenlijk verandert aan de overeenkomst. Dit is dan meer bedoeld voor (bijvoorbeeld) mensen die helemaal niets meer met KPN te maken willen hebben, naar een andere aanbieder gaan (Tiscali) die vervolgens wordt overgenomen. Je kunt ook van alles een probleem maken: zolang de overeenkomst wordt nagekomen vind het verder niet zo relevant wie groot-aandeelhouder is van een onderneming.

What's next? Dat je kosteloos mag opzeggen wanneer de nieuwe directeur van Vodafone blauwe ogen heeft? Of Rijkman Groenink heet?

› reageer

Inderdaad, wat een flauwekul.... De Consumentenbond is de laatste jaren zich steeds vreemder gaan gedragen en komt met de meest bizarre voorstellen om zichzelf te profileren...

› reageer

De consumentenbond gebruikt (net als andere uitgevers trouwens) wurgcontracten. In dit geval voor de consumentengids. Wordt elk jaar per vervaldatum stilzwijgend met een jaar verlengd. Opzeggen kan pas per vervaldatum, ook al ben je bijv. 10 jaar lid. Eerste jaar volledig uitdienen (ivm welkomstkadootje) ben ik mee eens, maar daarna moet je er per maand onderuit kunnen.

... en maar jammeren over telco's die 3 maanden opzegtermijn aanhouden

› reageer

onzin verhaal, linkse rakkers verhaal van de CB

Als de voorwaarden zouden verandern ok, maar als op een andere naam na alles hetzelfde blijft, dan moet je als consument ook niet zeuren.

› reageer

Wat een onzin. Bovendien fusie/overname/opsplitsing en hoe je dat wettelijk formuleert is nooit rond te krijgen. En waarom zou zoiets alleen voor natuurlijke personen moeten gelden. Lijkt me de vrije markt te beperken.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.