FC Groningen mobiel

Proef FC Groningen Mobiel

Voor de FC Groningen fans: http://www.custommedia.nl/clubmobiel/gratisbellen/

› reageer

Zondag 12 augustus a.s. wordt tijdens de open dag van FC Groningen FC Groningen Mobiel gelanceerd. FC Groningen wordt de eerste voetbalclub in Europa met eigen abonnementen.
Het abonnement heeft een community gedachte. Supporters met een FCG abonnement bellen elkaar onderling gratis en krijgen bovendien allerlei club sms'jes bij hun abonnement.

Netwerk en abonnementsvormen zijn bij mij nog niet bekend (iemand meer info, zal het een reseller of MVNO constructie zijn?)

De website toont trouwens alleen nog een placeholder, met mogelijkheid om je voor meer info aan te melden.

Persoonlijk geloof ik er niet in dat dit aanslaat, maar wellicht dumpen ze de abo'tjes gratis bij de seizoenkaarthouders. In dat geval scoren ze eenvoudig 20.000 abonnementen en ben je gelijk een aardige speler. Nu nog een chip in de mobieltjes voor automatische toegang tot het stadion en dan wordt het in ieder geval innovatief

› reageer

Even verder gespit.

Het is een initiatief van clubmobile.com. Eén van hun partners is Aspider Telecom (van BT). Aspider is een MVNO op het Telfort netwerk (nu dus KPN). Clubmobile regelt voor opdrachtgevers dus de facturering (ongetwijfeld met club logo), stuurt simkaarten af en richt de klantenservice in.

Al met al scoren ze aardig wat free publicity met deze actie en da's slim. Op zich wel opmerkelijk omdat het "community bellen" concept al jaren bestaat. Voetbal supporters vormen volgens mij echter geen homogene groep op dit vlak, dus ze zullen met meer innovatieve ideeën dan alleen gratis onderling bellen moeten komen om er een succes van te maken.

› reageer

De tarieven/abonnementen staan nu online.

Opmerkelijkheden:
-Allemaal gebaseerd op 24 mnd contract
-Voor gratis onderling bellen geldt een Fair Use Policy van 200 belminuten per maand voor niet zakelijke abonnementen en 400 belminuten voor zakelijke abonnementen.

› reageer

En wat een prehistorische tarieven! Sinds KPN flexibel hebben we dit niet meer gezien. EUR 9,95 per maand betalen om voor EUR 0,20 per minuut te mogen bellen. Of een 130 minuten bundel voor...EUR 22,50. En een 200 minuten bundel voor EUR 40. Je moet werkelijk vrijwel altijd met je FC Groningen vrienden bellen wil dit ook maar een heel klein beetje voordelig zijn. Mijn idee over deze "innovatie": Kansloos!

› reageer

Ik hoop dat de FC Groningen fans er warm van worden.

› reageer

Proef FC Groningen Mobiel

Voor de FC Groningen fans: http://www.custommedia.nl/clubmobiel/gratisbellen/

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.