Alle Europese tarieven tot dusver

Ik zag ook:

Don't switch off your mobile abroad. Switch on to Eurotariff!

Mag ik zelf bepalen of ik mijn telefoon uitzet of niet? Ik vind de tarieven helemaal niet zo denderend, en bovendien weet ik nog nogeens of ik nou per minuut ga betalen (of per eerste minuut) in het buitenland of niet. Ook betaal je bij de meeste (niet alle) providers nog heel veel voor de voicemail, in het buitenland. Vele mensen die voor het eerst hun telefoon meenemen op vakantie (n.a.v de uitingen door de EU) , zullen verast zijn over deze kosten.

› reageer

Deze site van de EU (klik op Eurotariff links in het menu) toont alle tarieven van de providers in de EU met betrekking tot roaming tarieven. Groen betekent voordeliger t.o.v. de opgelegde regels.

Al met al een mooi bureaucratische Excel sheet vanuit Brussel. Ben benieuwd hoe lang de ambtenaren hiermee bezig zijn geweest en dus hoeveel van onze belasting Euro's zijn verstookt.
Voor hen pleit uiteraard dat het een goede actie is om de tarieven te verlagen.

› reageer

Het valt op dat de drie grootste spelers Vodafone, T-Mobile en Orange in elk land de (bijna) maximum tarieven hanteren, in tegenstelling tot enkele kleinere providers..

› reageer

Ze zitten allemaal op het maximum tarief, behalve de drie (uiteraard) netwerken van de operator genaamd "3".

Om het nog leuker te maken hadden ze ook wel UnitedMobile mogen vermelden. Die duikt daar behoorlijk onder.

Overigens zie ik (gelukkig) geen Excel spreadsheet maar gewoon een HTML tabel.

› reageer

UnitedMobile heeft toch geen eigen netwerk? Transatel wel (van de site: Met de gepatenteerde technologie van Transatel, is het mogelijk te telefoneren tegen lokale tarieven in de landen waarbinnen een lijn actief is). Dan hadden ze de simyo's, lowcalls e.d. ook kunnen noemen

Orange stuurde eerst overigens sms dat het per eind september inging; onder commerciele druk ongetwijfeld in alle stilte eind augustus?

› reageer

Het interesseert de gemiddelde klant toch niks of een provider een eigen netwerk heeft of niet? Het gaat hem er uiteindelijk om wat ie moet betalen.

› reageer

het viel mij ook direct op dat telfort en debitel ontbreken op de lijst, terwijl tele2 en transatel (who the fuch is transatel) er wel op staan.

Telfort en debitel hebben volgens mij veel meer klanten dan tele2(mobiel) en transatel. En dat lijkt me het belangrijkste argument om ze al dan niet op de lijst te zetten (het belangrijkste arg. na het hebben van een netwerk natuurlijk).

› reageer

Introductieclipje is ook wel leuk. Beetje Southpark achtig getekend

› reageer

Ik zag ook:

Don't switch off your mobile abroad. Switch on to Eurotariff!

Mag ik zelf bepalen of ik mijn telefoon uitzet of niet? Ik vind de tarieven helemaal niet zo denderend, en bovendien weet ik nog nogeens of ik nou per minuut ga betalen (of per eerste minuut) in het buitenland of niet. Ook betaal je bij de meeste (niet alle) providers nog heel veel voor de voicemail, in het buitenland. Vele mensen die voor het eerst hun telefoon meenemen op vakantie (n.a.v de uitingen door de EU) , zullen verast zijn over deze kosten.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.