batterij in vriezer

Net nog na gevraagd dit trucje werkt voor alle batterijen

› reageer

Mijn batterij valt constant uit als ik even aan het bellen ben. Ik heb volgens mij ooit gelezen dat je hem in de vriezer moest leggen en dat ie dan beter oplaad. Hoe gaat dit in zijn werking? Iemand enig idee?

› reageer

Je zegt er niet bij, hoe oud de batterij is, maar kan het niet zijn, dat hij gewoon versleten is ?
Wanneer hij nog niet zo oud is, is hij vermoedelijk defect, dan kun je ermee teruggaan naar de winkel.
Ik weet je merk telefoon niet, maar bij de meeste merken heb je zes maanden garantie op de batterij.

edit: Heb net naar je postgeschiedenis gekeken, kan het zijn, dat het om een Samsung van slechts enkele maanden oud gaat ? Dan heb je zeker nog garantie op de batterij.

› reageer

@maffia,

Een batterij in de vriezer opdat hij dan beter gaat werken ?
Daar heb ik nog nooit van gehoord, wel kan je nieuwe batterijen beter bewaren op een koude plaats (dit om het 'leeg lopen' te 'vertragen'), maar zeker niet in de vriezer, want dan vriezen ze kapot !
Overigens ben ik bang dat je twee begrippen door elkaar aan het halen ben en wel namelijk "batterijen" en "accu's" en deze laatste moet je nooit koud bewaren (denk maar aan accu's in de winter die door koude minder goed gaan functioneren).
Een batterij is echt iets anders dan 'n accu.

[sup]O, er was mij net iemand voor....[/sup]

› reageer

Batterij in de koelkast of vriezer gaat met Li-ion accu's zeer zeker niet werken.

› reageer

Nieuwe kopen..

› reageer

Gepost door bestpc op 17/08/2007 00:06
Batterij in de koelkast of vriezer gaat met Li-ion accu's zeer zeker niet werken.

Een batterij met Li-ion accu's ?

Zoals "3210" al aangaf in zijn posting is er een verschil tussen een batterij en een accu.

In onze spreektaal gooien we de termen van "accu's" en "batterijen" die we gebruiken in ons mobieltje nogal eens graag door elkaar, maar d'r is een wezenlijk verschil.

In 'Jip en Janneke taal', 'n batterij is een stroom/krachtbron die niet oplaadbaar is en 'n accu is dit wel.

In ons mobieltje gebruiken we een "accu" en géén "batterij", tenminste ik ben nog nooit iemand tegengekomen die 'n "batterij" in z'n mobiel had.

@maffia, heb je ook de toevoeging/opmerking van "Marly" gelezen ?

› reageer

Batterij 24 uur in de vriezer, daarna laten ontdooien, en opnieuw opladen, de tip heb ik gekregen van een elektricien, nog niet uitgeprobeerd maar er lopen gelijk al mensen te gillen dat het niet kan.

› reageer

Hmm,
Ik heb nog een accu liggen van een p900 die het niet doet. Laadt helemaal niet op. Heb een destijds een nieuwe moeten kopen.
Vanavond gaat ie in de vriezer en dan wachten maar......

› reageer

Na de diepvries zeker in de magnetron om te ontdooien ?
10 minuten op max. vermogen, dan weet je zeker dat ie
het niet meer doet
ik geloof dat hele diepvriesverhaal niet, ben wel benieuwd
naar de evt. uitkomst.

› reageer

Ben benieuwd...

› reageer

Een nachtje in de vriezer doen van een NiCad accu is een oude truc om zijn "oplaadgeheugen" te elimineren.
Zo ver ik weet werkt dit niet met NiMh en Lion accu's, omdat die geen "oplaadgeheugen" hebben.

Het is wel zo - baat het niet dan schaadt het niet - als je het volgende in acht neemt:
Gebruik het toestel totdat de acuu leeg is. Haal hem uit het toestel en verpak hem in een plastic zakje zodat er geen direct vocht bij de contactpunten kan komen. Doe hem minstens 12 uur in de diepvries. Haal hem uit de vriezer en laat hem op kamertemperatuur komen. Laad hem op volgens de gebruiksaanwijzing.

Als het niet geholpen heeft, dan zal hij wel overleden zijn.

Succes

› reageer

In ons mobieltje gebruiken we een "accu" en géén "batterij", tenminste ik ben nog nooit iemand tegengekomen die 'n "batterij" in z'n mobiel had.

In mijn eerste 'GSM' een Pocketline Swing van de KPN heb ik wel eens batterijen gehad, gingen volgens mij 3 stuks AA penlights in

› reageer

@DrPulder,

Ik moet je indeze gelijk geven ik heb erzelfs nog een liggen, maar dat was de 'goeie ouwe tijd'

› reageer

Voor zover ik weet werkt de vriezer-truc alleen met NiMh.
NIET met NiCd en NIET met Li-ion...

Ik heb het ooit gedaan met een laptop-accu, het hielp wel, maar verwacht er niet te veel van Een compatible nieuwe kost waarschijnlijk niet veel.

› reageer

Dus het werkt wel.

› reageer

Ik ga het gewoon proberen. Als het niet gaat heb ik niks te verliezen. Dan is de ACCU overleden. Kan altijd nog een nieuwe halen. Het gaat trouwens om een nokia 3310. Er zit een standaard accu in. Volgens mij is dit geen Li-ion.

› reageer

Net nog na gevraagd dit trucje werkt voor alle batterijen

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.