Welke energieleverancier?

hmm, eerste reactie. Spam?

› reageer

Even iets dat helemaal niets met mobiele telefonie te maken heeft, maar ik ben op zoek naar een energieleverancier die goedkoop is, maar ook wel z'n werk goed doet. Nu bijten die twee eigenschappen elkaar vaak, dus daarom dit topic.

Ik start hem ook expres hier omdat er tal van energie-vergelijk sites zijn met reacties/fora vol over wat een energieleverancier hun allemaal wel niet aangedaan heeft, i.c.m. met het feit dat veel grote bedrijven tegenwoordig op internet ook aan reputatie management doen en dus medewerkers in de discussie laat mengen om hem de tendens op te vijzelen.

Ik ben dus benieuwd naar ervaringen en adviezen op dit gebied en daarbij vroeg ik me af hoeveel het nou eigenlijk scheelt per jaar als je bijv. voor energie:direct kiest of gewoon Eneco energie zonder abonnement. Als ik de tarieven vergelijk scheelt dat namelijk echt minimaal en het grootste deel van de kosten komt helemaal niet bij die tarieven vandaan .

› reageer

Ik maak zelf gebruik van Nuon. Mijn broer maakte gebruik van Oxion echter dat liep niet helemaal lekker en dus is hij weer teruggestapt naar Nuon. Normaal gesproken check ik altijd de goedkoopste (net als phones en abo's) echter Nuon is hier de standaardleverancier(West-Friesland) en ik heb geen zin in vage rekeningen van andere leveranciers. Maar volgens mij scheelt het op jaarbasis niet veel in geld.

› reageer

Ook ik ben bij Nuon, eigenlijk om dezelfde reden als BertV. De prijsverschillen zijn marginaal (vergelijk het een beetje met CS en CPS), de verschillen in prijs wijzigen ook geregeld. Al met al voor mij een reden (ik kan uiteindelijk niet alles vergelijken ) om bij Nuon (kortom: dezelfde leverancier als de netwerkbeheerder) te blijven.

› reageer

Ik zit via het PMA collectief bij Greenchoiche.

Klik hier om te zien of het wat voor je is. Controleer wel je eind afrekening elk jaar of je korting goed verwerkt wordt, want bij mij en mijn moeder ging dat dus niet goed. Echter 1 telefoontje naar een 010 nummer(jawel geen 0900 nummer) voldeed zonder dat ik lang hoefte te wachten.

› reageer

Ik zit bij elektran. had toendertijd het laatste tarief (na oxion = maar die staat behoorlijk slecht aangeschreven). alles ging heel vlot, maar ja, ik heb nog geen jaar-afrekening gehad; ben hier nog maar een 3 maand bij.

› reageer

Als ik op een site als gaslicht.com kijk, dan zie ik dat de standaard 1850m³ gas en 3500kWh stroom per jaar bij Eneco 1111 euro kost en +/- 900 bij een goedkope leverancier, dus dat scheelt wel een leuke 200 euro per jaar, dat is dan nog wel interessant.

› reageer

Sjoerd ==> Dat *ENORME* verschil in kosten (ruim 200 euro) heb ik echter nooit terug kunnen vinden als ik bij de afzonderlijke maatschappijen kijk...
Er wordt een chaos gemaakt van de rekeningen, zodat de consument vooral niet kan zien wat-wat-kost... Energieheffingen, transportkosten, belastingen, normale verbruikskosten, vastrecht, etc. ...
De vergelijkingssite gaslicht.com viel me dan ook zwaar tegen.

› reageer

Ik ben eruit volgens mij, ik woon in een apartementje in Soest samen met m'n vriendin en de standaardwaarden van 1800m³ en 3500kwh gaan totaal niet op voor mij. Allebei de helft komt een heel stuk dichter in de buurt. In onze situatie levert het gewoon 200 euro cash op, terwijl we gewoon bij Eneco blijven, we krijgen eenmalig 155 euro gewoon teruggestort en 45 euro zit in de tarieven.

Ik kan het dus mis hebben, maar het is volgens mij net als bij mobiele abonnementen gewoon interessant elk jaar voor een nieuw contract te gaan ipv door laten lopen en kortingen te missen.

› reageer

Ik zit al jaren bij Elektran. (Sinds ze begonnen zijn).
Geen problemen met hun. Ze zitten jaarlijks bij de goedkoopste
top 3, en je kunt (niet geheel onbelangijk) per maand opzeggen
zonder afkoopsom (kom daar maar eens bij anderen om).

Met de gasafrekening kun je vrij weinig per jaar verdienen.
Gaat maar om enkele tientjes. Daar kan ik de moeite niet voor
doen. Elektra is al vlug zo'n 100 tot 200 euro mee te verdienen
(bij een gemiddeld gebruik van zo'n 4.000 kwh). Heb je een
vaatwasser, wasmachine en droogtrommel ? Dan dan eens aan piek/dal
tarief. (Om 21.00 uur 's-avonds en zaterdag en zondag een extra laag
tarief). Wel je apparatuur dus na die tijd aanzetten.

› reageer

In de vergelijkingssites zijn ook acties meegenomen. Hierdoor ben je het 1 jaar goedkoop uit maar daarna betaal je het volle pond. Ik ben voor zowel voor gas en electra overgegaan naar www.vastenlastenbond.nl Is een consumentenvereniging die bij Greenchoice inkoopt. Voor zover ik begrijp krijg je via hun dan een faktuur voor zowel netwerk als leveringskosten. Mij scheelt dit ca. € 180,00 p/j. Ik kreeg namelijk een "actie" van Oxxio omdat mijn contract afliep. Het vreemde was dat ik , hoe langer ik bij hun bleef, goedkoper uit zou zijn. Echter waren ze met hun goedkoopste tarief nog ca. 15 % duurder dan Greencoice en Elektran.

› reageer

Het nachttarief gaat niet om 21:00h maar om 23:00h in...

› reageer

Het actie-avondtarief start om 21.00 uur en het nachttarief vang aan om 23.00 uur

http://nuon.nl/producten-en-diensten/energie-variabele-prijs/continutarief/index.jsp

› reageer

Nuon, maar wat een stelletje mutsen daar bij de administratie.

› reageer

Eerder Oxio gehad, maar had daar veel problemen. Nuon gaat een stuk beter, maar momenteel heb ik Greenchoise, omdat deze goedkoper is dan NUON.

› reageer

RemcoLeiden: daltarief gaat om 21.00 in, nachttarief om 23.00 uur
maar nachttarief is iets anders dan piek/dal.

› reageer

Vergelijking is vaak lastig. Soms krijg je een 'vast' contract van 1 of meer jaar met een iets hoger tarief, ben je na dat jaar niet variabel/vrij maar zit je aan een 'variabel contract' vast.

Zelf zoek ik ook nog naar 'n bedrijf dat gas+stroom in 1 aanbiedt tegen een ietsje lagere prijs. Probleem is echter dat de goedkopere jongens alleen via internet of duur 090x-nummer te bereiken zijn. Heb je 1x wat, dan is je voordeel bij 090x al vaak verdwenen.

Kijk eens op de consuwijzer.nl-site; wist niet dat je met afkoopsom (afhankelijk van resterende periode) van 25 tot 100 euro er later er vanaf kunt. Voorbeeldje: ik werd vorig jaar door RWE-gas gebeld, stroom werd duurder en zou duurder worden, ... En een jaar later blijken alleen dalingen te zijn geweest.

Actie/nacht/piek&dal-tarief: hangt af van wat je netwerkbeheerder aanbiedt. 21.00 is avondtarief meestal, en 23.00-07.00 nachttarief. afhankelijk van wat je hebt is dat de piek/dal.

Oja, ook zo fijn: bleek dat m'n stroommeter deels defect is al meer dan 1 jaar, en alleen op piek bleef tellen. Leuk dat je halverwege bent overgestapt naar andere aanbieder. Liberalisering prima, maar duidelijkheid en voordeel: hmmm... nee.

› reageer

Energiestunter/Elektran hier.

Inmiddels 2 jaar en supergoedkoop. Ieder bedrijf dat belt is duurder

› reageer

@ spambam

'Oja, ook zo fijn: bleek dat m'n stroommeter deels defect is al meer dan 1 jaar, en alleen op piek bleef tellen. Leuk dat je halverwege bent overgestapt naar andere aanbieder. Liberalisering prima, maar duidelijkheid en voordeel: hmmm... nee. "

Dat is geen probleem. Je kunt bij je netbeheerder een correctieverzoek indienen. Deze zal dan je verbruik, dat onjuist geregistreerd is, verdelen middels de verhouding 40-60%. Netbeheerder meld dit dan aan de oude- en huidige leverancier.

› reageer

Oja, ook zo fijn: bleek dat m'n stroommeter deels defect is al meer dan 1 jaar, en alleen op piek bleef tellen. Leuk dat je halverwege bent overgestapt naar andere aanbieder. Liberalisering prima, maar duidelijkheid en voordeel: hmmm... nee.

Mijn meter was gelukkig ook stuk, maar na een aantal jaar lukte het mij niet meer om op ongeveer 150 KWh per jaar uit te komen. Het laatste jaar dat die mete heeft gedraaid kwam ik niet eens op 50KWh uit. Best wel jammer dat ik nu een nieuwe meter heb, want die geeft gemiddeld 700KWh per jaar aan.

› reageer

Elektran: duidelijk, goedkoop, normaal telefoonnummer om ze te bereiken.
Erg tevreden!
ik heb alleen elektriciteit, gas heb ik helemaal niet!

› reageer

Interessant.

Ik zit bij Eneco. Niet bepaald de goedkoopste, maar wel degene die mn ouders hebben thuis en die standaard is in de regio waar ik woon.

Nu verbruik ik niet zo veel energie waarschijnlijk, maar misschien moet ik tch maar eens gaan kijken of het lonend is over te stappen.

Probleem is dat ik geen idee heb wat ik verbruik. Ik heb mn huisje nu iets meer dan 6 maanden en volgens mij verbruik ik niet zo heel veel. Wat het jaarverbruik is weet ik dus niet , en voor 2 tientejs op jaarbasis ofzo ga ik niet overstappen met alle risico's van dien.

› reageer

tenzij jij een megaverbruiker van stroom bent scheelt het amper iets om te wisselen. de kosten zitten vooral in het net en dat is een standaardbedrag

› reageer

wat een toeval dit topic, ik ben zelf namelijk ook hier aan toe aan ivm verhuizing, eens ff die Elektran, Vastelastenbond en Groene-stad vergelijken :|
zeggen allemaal dat ze t goedkoopste zijn of goedkoper dan blabla

› reageer

Wij hebben hier al jaren Nuon. We hebben nu Groene Stroom + zoiets dat je prijs 4 jaar lang het zelfde blijft. Agh ja, stroom is stroom

› reageer

Naja het aparte is dus dat wij gewoon bij Eneco gebleven zijn, maar door ons aan te melden voor zo'n jaarcontract, we nu ineens 200 euro korting krijgen, waarvan 155 gewoon cash.

Dus zoals ik eerder zei, loont het om gewoon elk jaar weer een nieuw contract af te sluiten, zelfs bij je huidige aanbieder, om dan weer die korting mee te nemen. Net als bij mobiele abonnementjes dus.

› reageer

Ik zit al 3 jaar tevreden bij Elektran. (Aangemeld via www.energiestunter.nl)

In eerste instantie alleen Elektriciteit, maar vorig jaar ook gas overget van Rendo naar hen. Ben super tevreden. Bereikbaar op normaal telefoonnummer, snelle reacties op emails en ik heb het idee dat de medewerkers verstand van zaken hebben.

Als je je aanmeld via www.energiestunter.nl heb je betere voorwaarden. Je kunt dan o.a. maandelijks opzeggen zonder boete voor gas.

Overigens wordt alles via Elektran afgehandeld verder. Op de facturen zie ik nooit iets terug van dat energiestunter.

Al met al ben ik super tevreden. Zo tevreden dat ik een overstap naar een iets goedkopere provider niet overweeg.

› reageer

Greenchoice is helemaal top. Overstappen ging zonder problemen, de tarieven zijn ontzettend scherp, de klantenservicer is goed bereikbaar (en bereikbaar op een vast nummer) en het is ook nog eens helemaal groen. In alle lijstjes met betrekking tot klanttevredenheid staat Greenchoice met stip bovenaan. Veel beter dan de grote 3. Er is dus eigenlijk geen enkele reden om niet over te stappen.

› reageer

Ik heb ook Greenchoice. Zullen niet de goedkoopste zijn, voordeel is maar 0,25ct per Kwh en 0,25ct per m3 t.o.v. standaardleverancier Nuon. Maar ik heb er verder geen klachten over.
Eén overzichtelijke afrekening van 1 bladzijde(dus geen boekwerk als bij Nuon), inclusief netwerk kosten, op een door mij zelf te bepalen datum dus jaarlijkse nota van 01/01-31/12. Contract maandelijks opzegbaar.
Ook voor mij geen redenen om nu over te stappen(hoewel anderen voordeliger zullen zijn), ook omdat mijn verbruik laag is(appartement met blokverwarming).

› reageer

Er is veel misleiding in energieland. Leveranciers zeggen goedkoop te zijn en zijn dat vaak ook een half jaar (variabele prijs). Dan gaat de prijs flink omhoog. Wie controleert wat zijn leverancier hem berekend?

Ik ben lid van de Vastelastenbond (vriend van oprichters) en ik heb krijg de voordeligste prijs berekend. De Vastelastenbond maakt collectief afspraken namens de leden, ze werken nu met Greenchoice en Elektran. Daarbij hebben ze een korting tov hun eigen tarieven. Het leveringstarief is het enige waar je op kunt besparen dus laat je niet gek maken door alle aanbiedingen en pakketten. Ik zit zelf bij Elektran via de Vastelastenbond. Mijn tarief staat voor drie jaar vast tegen 0,055 /KWh. Terwijl het tarief bij Energie Direct 0.063 is, en zij zeggen de goedkoopste te zijn. Bovendien is dat tarief variabel dus kan Energie Direct dat nog aanpassen.

Informatie staat op www.vastelastenbond.nl. Het lijkt erg op een verkoopverhaaltje maar ik weet dat het echt goed is en wil niemand van dit aanbod weerhouden (ze maken zelf nauwelijks reclame...beetje jammer). Bel ze anders eens op, zeeg geschikte gasten, 073-8440001

› reageer

nicobart ==> "Piek-/daltarief is van toepassing in Noord-Brabant en Limburg.". De rest van het land heeft gewoon van 23:00-8:00h nachttarief.

› reageer

Tja, eigenlijk altijd al geweten dat we hier in Brabant
langere nachten hadden.

› reageer

Zit met dezelfde vraag... welke energielevenrancier. Mijn vriendin en ik gaan dit jaar samenwonen. En er moet ook electriteit en gas in het huis komen. Zelf zitten we te twijfelen tussen Elektran en Green Choice. Heb al wat fora afgestruint en de één vindt dit goed, en de ander dat.

Iemand hier ervaring met één van bovenstaand?

› reageer

Nu heb ik afgelopen week kassa gekeken en het ging over energievergelijken. Voor mij is het een duidelijke zaak geworden, ik wist niet dat het om zoveel geld ging. Ik betaalde het vorige jaar iets meer dan 900 euri en ga nu 540 euri betalen bij Energiedirect.(1-jarig contract en wel een variabele prijs) Ik ga mij er nog even in verdiepen maar een grote kans dat ik ga opzeggen bij de Nuon.

Kassa heeft gebruik gemaakt van onderstaande site:

http://www.energieleveranciers.nl/

Update:
Hmm zojuist even mijn jaareindrekening bekeken. Ik moet wel gewoon het vast recht en dat soort kosten aan de Nuon blijven betalen en dat is ook 248 euro per jaar. Het voordeel is nu al een stuk kleiner maar toch nog 112 euro per jaar.

Update2: @birdie, ik was de s van leverancierS vergeten, nu werkt de link wel goed

› reageer

die site linkt naar tiscali-business

› reageer

Naja het aparte is dus dat wij gewoon bij Eneco gebleven zijn, maar door ons aan te melden voor zo'n jaarcontract, we nu ineens 200 euro korting krijgen, waarvan 155 gewoon cash.@Sjoerd: Heb jij je 'cash' al ontvangen? Ik namelijk nog steeds niet! Was ook al klant van Eneco. Wel de jaarnota ontvangen ....

› reageer

Jep, dat kreeg ik gewoon op tijd zoals het hoorde (2 maanden na aansluiting oid.) en ik heb er zelfs over zitten denken voortijdig weer te switchen naar bijv. Nuon, omdat die een paar maanden terug dus ook zo'n cashback aanbieding hadden via gaslicht.com (ik weet niet of dat nog steeds zo is, maar dat zal geheid). Omdat je dan 30 euro opzegkosten bij Eneco betaald en doodleuk weer 240 euro subsidie van Nuon zou krijgen.

Ik heb het maar gelaten omdat ik er geen ervaring mee heb en zelf ook nog niet eens een volledige jaar heb volgemaakt in dit huis (incl jaarafrekening). En ik bang ben dat het één grote puinhoop wordt als ik meerdere keren per jaar ga switchen..

› reageer

Ik vind persoonlijk eigenlijk niet dat zo'n topic op dit forum thuishoort, maar vooruit

Ik zit sinds een jaartje bij Greenchoice, groene stroom gegarandeerd goedkoper dat de standaard (grijze stroom) leverancier binnen het gebied.
Ben zeer te spreken over dit bedrijf, een goede heldere organisatie die doen wat ze beloven en waarmee 't prettig communiceren is. Waar de telefoon WEL wordt opgenomen en waar je wel wordt teruggebeld.
Ik heb erg slechte ervaringen met Eneco waar ik nooit meer wat zal afnemen als 't niet perse hoeft. Wat een onpersoonlijke @^$#!@#(&^*tent is dat zeg! "Ja meneer, volgens ons systeem..." Zo'n bedrijf dus

› reageer

Ik heb ook sinds een jaar Greenchoice. Zeer over te spreken, idd gewoon vast telefoonnummer voor de klantenservice en mensen die ook werkelijk iets kunnen regelen. Daarnaast ook de jaarafrekening gehad en je krijgt 1 rekening met alles erop en hij is duidelijk.
Ik heb het toendertijd 1 jaar vast gezet. Dan is het wel goedkoop. Nu zit ik ook op de 0.25 korting, maar dan is het slechts 14 euro goedkoper op jaarbasis dan Eneco. Maar opnieuw vastzetten wilden ze bij mij niet doen.

› reageer

Van www.gaslicht.com
MAIN Energie is een dienstverlenend bedrijf dat door de NMa Dienst Toezicht Energie als erkend leverancier van energie is aangemerkt. MAIN Energie is al geruime tijd in het bezit van haar ISO 9001 certificaat en toont hiermee aan dat haar interne processen op orde zijn. MAIN Energie richt zich op vier doelgroepen, te weten: Consument, MKB, grootzakelijk en vastgoed.
Voordelig vast 100% Groene stroom en gas voor 1 jaar! Exclusieve actie: ontvang nu extra € 170 instapfee voor een combinatie stroom en gas. Bij afname van alleen stroom ontvangt u € 165,- instapfee

› reageer

Van www.gaslicht.com
MAIN Energie is een dienstverlenend bedrijf dat door de NMa Dienst Toezicht Energie als erkend leverancier van energie is aangemerkt. MAIN Energie is al geruime tijd in het bezit van haar ISO 9001 certificaat en toont hiermee aan dat haar interne processen op orde zijn. MAIN Energie richt zich op vier doelgroepen, te weten: Consument, MKB, grootzakelijk en vastgoed.
Voordelig vast 100% Groene stroom en gas voor 1 jaar! Exclusieve actie: ontvang nu extra € 170 instapfee voor een combinatie stroom en gas. Bij afname van alleen stroom ontvangt u € 165,- instapfee

Ik ben benieuwd of je die EUR 170 instapfee ook behoudt, mocht je binnen een jaar opzeggen, iemand?

› reageer

Omdat ik alleen gas ga afnemen van hun ,heb ik vandaag alvast 165 euro gekregen.Contract gaat in op 1 maart.

› reageer

Toch maar de knoop doorgehakt aangezien ik in juli een brief kreeg van Nuon waarin stond dat ik 10% per maand meer moest gaan betalen i.v.m. de verhoogde energieprijzen. Ik zit per 1 oktober bij Elektran. Dit scheelt mij 245 euro per jaar. Mijn maandtarief gaat ongeveer 2 euro omlaag maar ik krijg na 2 maanden een cashback van 220 euro. Ik heb een 1-jarig contract afgesloten voor stroom en gas. De stroomprijs staat vast en de gasprijs is variabel, het is ook nog groene stroom. Ik ben echt milieubewust.

Dit gaat net als telefoonabo's worden. Elk jaar een nieuw contract met cashback, haha. Daarnaast ook al mijn verzekeringen opgezegd en een andere genomen. Al met al scheelt het mij 40 euri per maand.

› reageer

Ik zie dat Elektran nog steeds 220 euro cashback aanbiedt. Let wel op: incl. deze cashback zijn ze iets goedkoper dan de concurrentie. Het tweede jaar zijn ze dus aanzienlijk duurder, dus je moet echt blijven overstappen.

› reageer

Daar heb je helemaal gelijk in. MAAR een beetje telecomvergelijker heeft wel de discipline om dat in de gaten te houden, toch?

› reageer

tijd voor een nieuwe goeie vergelijkingssite.

GSM abo's is me helemaal duidelijk maar dit is nog flink onoverzichtelijk

› reageer

Sterker nog: verschillende vergelijkingssites geven verschillende leveranciers als goedkoopste, bij hetzelfde verbruik!
Op de websites van de leveranciers zelf is nauwelijks iets te vinden om de prijs exact mee uit te rekenen... erg slecht allemaal!

› reageer

Ervaringen met Elektran zijn te vinden op het forum van Tros Radar.

› reageer

nou jongens beginnen we een site energievergelijker.nl
want zie door de bomen het bos niet mijn vaste tarief loopt af op 31 december kijk rond maar

› reageer

Voordat Elektran werd overgenomen was het een van de goedkopere. Nu lokken ze mensen met een goedkoop eerstejaarstarief binnen. Mijn tarieven (na 5 jaar trouwe klant) bij Elektran behoren nu tot een van de allerduurste. Dus inderdaad elk jaar overstappen naar een ander is het meest voordeligste maar wel veel administratieve rompslomp.

› reageer

Ben nu bijna een jaar bij www.vastenlastenbond.nl Ze gaan nog steeds voor Greenchoice. Op 2 vergelijkingssites komen ze als 2e goedkoopst uit de bus. Ben benieuwd naar hun afrekening of ze dit ook waar maken. De benadering en telefonsiche contacten van Greenchoice waren in ieder geval positief. Mijn oude electra leverancier ( Oxxio) belde laatst of ik niet terug wilde komen want ze waren de goedkoopste.(actie €300 verdienen door 10 % te besparen ( als we al zo royaal zouden verbrassen zou ik dit allang zelf kunnen besparen) Toen ik vroeg naar documentatie met vergelijking en prijzen met andere leveranciers was het gesprek zo afgelopen.

› reageer

Ja op gaslicht.com kan je ook goed vergelijken. Vaak zijn de tarieven alleen 1e jaar, daarna krijg je "doorloop" tarieven, dan betaal je meer. Maar aan de andere kant: je hebt wel een instapfee gehad van bijv 100 euro, dus die korting heb je sowieso wel al binnen. Ik zou dan na 2 jaar ofzo weer eens rond gaan kijken.

› reageer

Ik ben vanmiddag erg geschrokken door een mailtje van mijn energieleverancier Eneco dat de tarieven omhoog gaan. Dat scheelt dus 23% en 34% procent voor resp. electr. en gas.

Nu herinnerde ik mij dat hier al een draadje over loopt.

Heb bij de vastelastenbond gekeken en die ziet er aantrekkelijk uit. Heeft iemand nog meer tips behalve gaslicht.com? Misschien dat er intussen wél een (redelijk) onafhankelijke energievergelijkingssite is?

› reageer

Als je even tijd hebt.....
www.energieleveranciers.nl/
www.energieprijzen.nl
www.energievergelijken.nl
www.prizewize.nl/energy
Of kijk hier , daar staan ze allemaal op een rijtje :
www.energieprijsvergelijkers.nl/

Ik ben gister toevallig ook bezig geweest , en heb gekozen voor de vastelastenbond , mede omdat ik daar goede ervaring mee heb en ze , zeker voor gas op dit moment een super laag tarief hebben voor 5 jaar vast . De meeste acties die je bij de vergelijkingssites ziet , zijn vaak maar voor een jaar , en aangezien de olieprijs nu al weer aan het stijgen is , verwacht ik eigenlijk dat de energieprijzen ook wel weer verder omhoog gaan. Mocht het toch over een paar jaar anders zijn ( want 5 jaar is best wel een tijd ) kan je eventueel altijd nog onder je contract uit .Je betaald dan wel een boete van max. 125 euro , maar als het verschil bij overstap groter is dan het boetebedrag , ben je dan altijd nog voordeliger uit. Door nu over te stappen op de vastelastenbond ben ik dit jaar al zo'n 150 euro voordeliger uit voor gas bij huidig verbruik.

› reageer

en bedankt Netgez

Ik zit bij eneco en overweeg ook maar eens een overstap. Helemaal als ik nu lees dat Eneco de prijzen flink omhoog heeft gegooid wordt het defenitief tijd om over te stappen. Verleden jaar heb ik er niets meer mee gedaan eigenlijk.

› reageer

De gasprijs loopt een half jaar achter bij de olieprijs (vanwege een kunstmatige koppeling). Het afgelopen half jaar was de olieprijs gemiddeld LAGER dan het half jaar daarvoor! Vandaar dat in Belgie aardgas goedkoper wordt. Hier daarentegen worden we gewoon hard gen**id.

› reageer

Of we genaaid worden laat ik in het midden maar gezien de enorme fluctuatie's van dit moment is het niet verstandig om langjarige contracten af te sluiten.Het voordeel van de lage prijzen komt bij ons idd later namelijk rond de zomer.Maw dan komt er daling obv prijzen van een jaar geleden.Leg je je nu vast voor langere tijd dan kun je daar na fluiten.

› reageer

Dat ben ik niet helemaal met je eens , ik heb 2 jaar geleden mijn stroom vast laten zetten voor 3 jaar , voor het tarief van 6,7 cent piek/ 3,6 cent dal excl. BTW. Sinds die tijd zijn de prijzen alleen maar omhoog gegaan en voordat de tarieven weer op dat niveau zijn moeten ze nog heel wat zakken . en wat ik al eerder zei , als er toch een groot verschil blijkt te ontstaan , kan je altijd nog overwegen om ondanks je vaste contract toch over te stappen en de boete voor lief nemen als een ander aanbod op termijn veel voordeliger wordt.Maar je kan ook wachten tot na 1 juli, misschien dat de vaste contracten dan nog voordeliger zijn.
Het is net als een telefoonabonnement : er zijn altijd acties en aanbiedingen , de ene keer beter dan de andere keer , maar je moet toch een keer kiezen als je iets wil hebben.

› reageer

als per 1 juli de tarieven niet heel drastisch omlaag gaan wordt het tijd voor een parlementaire enquete, waarvan de uitkomst overigens al bekend is: door het tot waanzinnige hoogte opvoeren van directiesalarissen en bonusstructuren plus het creëren van extra managementlagen gieren de kosten de pan uit.
Lijkt onderwijs en zorg wel!

› reageer

Als je goed wilt vergelijken doe dat dan via prizewize.nl

Zij zijn de energie prijsvergelijksite van Nederland en leveren zelfs de data over de prijzen in de markt aan de overheid.

Hun tool wordt ook door andere prijsvergelijkers (white labeled) gebruikt. Alleen dan mogelijk met lagere bonussen.

Zelf zit ik voor 1 jaar bij Main engerie met een 1 jarig contract. Kreeg ook iets van 200 euro op mijn rekening gestort. Qua verbruikkosten misschien niet de goedkoopste maar in totaal met bonussen wel. Het gaat ook om moment opnames, dus nu is Main misschien niet de goedkoopste.

› reageer

Pas op met die zogenaamde "onafhankelijke" vergelijkessites:
sommige zijn gewoon in bezit van elektra-leveranciers. Zo heeft
bijvoorbeeld Elektran ook aandelen in Energieplaza.nl. De genoemde
tarieven op deze sites staan ook NIET onder toezicht van de toezichthouder (DTE). De prijzen genoemd op de site's van de leveranciers ZELF staan wel onder toezicht en deze genoemde prijzen zijn dan ook niet vrijblijvend maar je kunt ze verplichten om zich hieraan te houden. Dit geld dus niet voor de tarieven genoemd op de vergelijkingssite's. Die zijn dus niet altijd juist, niet altijd hetzelfde als op de leverancierssites zelf en niet rechtsgeldig bij evt. geschillen met de leverancier. Dus: kijk na vergelijking voor de juiste tarieven OOK bij de leverancier op de site zelf en print deze meteen. (met datum !) Voor het volledige onderzoek naar deze dubieuze praktijken: http://www.nma-dte.nl/images/050804%20Rapport%20Prijsvergelijkers%20aug%202005_tcm7-77025.pdf

› reageer

Ik ben naar Caplare overgestapt, 1 jaar contract en 100 euro op mn rekening gestort gekregen. Na 1 jaar betaal je hogere tarieven, dus dan weer goed rondkijken.

› reageer

Iemand ervaring met Dong energy?

› reageer

dong enegie:

Leveringsvergunning Energiekamer Nee
Lid geschillencommissie Energie en Water Ja
Lid CCP Energiesector Nee

Lijkt mij ook niet de goedkoopste.

Ik voel nog steeds voor de VLB (energie-direct) ondanks dat ze nu duurder zijn dan de goedkoopste leveranciers met variabele tarieven.

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat de prijzen over 6 maanden spectaculair gaan dalen. Misschien ietsje. Maar ik kan mij vergissen. Is toch een gevoelskwestie. Net als met een hypotheek; Hoe groot is je bereidheid om meer/minder risico te nemen om je kosten te beinvloeden....

› reageer

is wel de goedkoopste volgens pricewize vandaar dat ik die gevonden heb! Maar niemand dus ervaring ermee? Ze zeggen daar dat ze in Scandinavie groot zijn

› reageer

Bij mij staat Dong op nr. 17 ?
Maar dat kan te maken hebben met je postcode, nu ik eraan denk.

Ergens loop ik toch te twijfelen om de tarieven vast te pinnen met het verhaal van RemcoL in het achterhoofd. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat over een paar maanden de prijzen van energie gaan kelderen vanwege die koppeling met de olieprijs. Toch maar even wachten?

Of nu overstappen naar de goedkoopste met variabele prijzen en over een paar maandjes weer kijken voor dat vaste contract? Moeilijk....

› reageer

mijn persoonlijke advies is te bekijken welke leverancier in jou regio de hoofdaanbieder is (op hun net zit je dus zoiezo aangesloten) en daar lid te worden! dit scheeld vaak een hoop problemen!!

› reageer

Mijn advies:Neem greenchoice is bijna de goegkoopste en je kan elk moment veranderen (kosteloos)van aanbieder.Heb ze nu een jaar als gas leverencier en rekeningen kloppen.Voor electra had ik main energie (cashback van 165 euro) maar die zijn nu te duur.

› reageer

Ik heb ook uitstekende ervaringen met Greenchoice. Ik ben daar nu 3 jaar klant en nog steeds heel tevreden. De tarieven zijn vrij gunstig, maar iets anders vind ik VEEL belangrijker: hun klantenservice werkt uitstekend en snel. Bovendien komen ze altijd hun toezeggingen na, iets wat ik van mijn vorige leverancier [Essent] niet kan zeggen.

Bij Essent wordt veel geklungeld als het gaat om meterstanden en als klant kun je blijven bellen en schrijven, maar het helpt helemaal niets. Aan de telefoon beloven ze je steeds weer dat het probleem wordt opgelost en dat je alle dreigbrieven en aanmaningen kunt verscheuren. Daarna wordt er absoluut niets aan het probleem gedaan en de volgende aanmaning is alweer onderweg.

Greenchoice was [en is] echt een verademing...

› reageer

Ik ben ook tevreden over greenchoice. Niet de goedkoopste.
Maar nette afrekening op 1 a4tje(bij Nuon kreeg je heel boekwerk). Levering en netwerk op 1 factuur(is niet bij alle leveranciers!). Zelf te bepalen afrekendatum en snel(ontving gisteren afrekening over 2008 al(meterstanden 31-12-2008 op 01-01-2009 doorgegeven)).
(ps gas is alleen geiser, blokverwarming gaat via verhuurder)

(Helaas ben ook ik voor 2009 overstag gegaan voor cashback aktie van andere leverancier, maar bij Greenchoice weten ze nog van niets, dus die nieuwe begint al slecht, nog niets geregeld ondanks aanvraag half november. Dus na verplicht jaarcontract(indien dat nog komt) volgend jaar weer gewoon naar Greenchoice.)

› reageer

Ik heb je nota eens bekeken en ik begrijp niets van je vastrechtverbruik: 366 dagen x een tarief?

Vastrecht wordt naar mijn weten niet op deze manier berekend, maar is een vast bedrag per jaar van 20 tot 50 euro afhankelijk van welke leverancier je hebt. Je betaalt wel een bedrag verbruik x tarief aan transportkosten en dat was vorig jaar ongeveer 0,12 euro per m3 gas.

Je kunt waarschijnlijk wel inzoomen als je op het tarief klikt op je nota en dan zie je waarschijnlijk meer.

Maar om nou te zeggen dat je een duidelijke nota hebt, nou nee...

Greenchoice heeft momenteel wel de laagste 3-jaars vaste tarieven voor zowel electra als gas: Bij de VLB 0,2166 resp. 0,6154 cent en bij GC 0,2124 en 0,5895.
Bij GC zit alles wel verstopt. Je krijgt de tarieven pas te zien als je je aanmeldt. Niet duidelijk. Volgens mij zijn al die energieleveranciers een stelletje boeven, maar goed.

› reageer

Dagtarief is kwestie van gewoon jaartarief delen door 365.
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar de leverancier waar je slechts 20-50 vastrecht levering en transport samen betaald !). Goedkoper dan rond 250 voor levering en transport van gas en elektra samen heb ik nog niet kunnen vinden. Dus laat hier even weten.
Ik ben het met je eens dat voor controle de rekening(op papier) niet helemaal duidelijk is. Maar volgens mij willen veel mensen alleen maar weten wat ze per kwh en dag/maand/jaar betalen, en dan is deze nota overzichtelijk. Bij nuon moest ik door een heel boekwerk heen voordat ik wist wat nu totale lasten per kwh/m3 zijn.

› reageer

Je kan een keuze maken bij deze website: http://www.energieleverancier.org
Nu waar je moet voor opletten is niet alleen hoeveel je kan besparen maar ook wanneer je kiest voor groene energie, of het wel echt groene energie is. Jaja ,zelfs daar wordt er wel wat gemanipuleerd. Er zijn ook zeker verschillen op te merken tussen alternatieve en groene energie. Lees dus alles goed na voor je in het bootje stapt.

Hecht veel belang aan het duurtijd van het contract en opzegtermijnen.

Hecht belang aan het support dat je krijgt en niet alleen bij het afsluiten van het contract.

Hecht belang aan de duidelijkheid van je factuur. Stel vragen bij twijfel. Ook grote bedrijven maken fouten.

Bekijk groepsaankopen.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.