[Apple iPhone 8GB] Wie belt al met de iphone?

Dan gaan ze die dus zelf unlocken, want een samenwerking met Apple zal het niet zijn. Er zijn trouwens al meerdere groothandelaars in geunlockte Iphones op marktplaats

› reageer

Nu sinds enkele dagen de Iphone ook softwarematig unlocked kan worden (met gratis software), vraag ik me af wie de iphone al als standaard telefoon in nederland gebruikt, op welk netwerk en of dat bevalt!

› reageer

Verplaatst naar Apple Iphone

› reageer

Ik denk dat ik daar nog een jaartje mee wacht, hopelijk hebben ze dan ook wat meer opslagruimte..
Volgende week eerst een iPod classic 160 gig, samen met m'n nokia 3200 heb ik daar meer aan dan aan een iPhone

› reageer

ik heb hem gisteren voor het eerst gezien!

hij is software-matisch geunlocked, verder werkte alle functie er op, met de instellingen van vodafone wist ie gewoon online te kunnen gaan. Verder een leuk toestel met vele mogelijkheden, maar pratisch?

ik weet het niet

› reageer

nouja hij kost nu (8GB) 400 dollar nieuw in doos, oftewel 287 euro. En dan kan je hem gratis unlocken. Zo'n toestel voor die prijs heeft dan wel weinig concurrentie..

› reageer

heb em ook in mn handen gehad.

1 ding: hij is GROOT!

› reageer

Mijn Tytn werkt prima, en tegenwoordig met WM6 kan ik er ook wel 6GB in proppen

› reageer

@pontifex: vergeet niet dat je nog invoerrechten zult moeten betalen. Tenzij je natuurlijk alleen voor jezelf eentje besteld. Dan zou je evt wegkomen als ze het als een kado opsturen naar je.

› reageer

is het mogelijk om navigatie software op deze telefoon te draaien?
en wie heeft hem nu al via welke website besteld?

› reageer

@ sjuppie, als je de verzender inderdaad vraagt 'GIFT' op de doos te zetten, dan zou dat niet veel problemen moeten opleveren bij de douane.

Ik heb vanacht wat zitten bieden op Ebay, maar ze lijken niet veel lager uit te komen dan $500, plus verzendkosten dus nog best een prijzige aangelegenheid.

navigatie is nog niet mogelijk, de telefoon heeft ook geen ingebouwde GPS. Hoewel de GoogleMap functie icm de routeplanner wel erg mooi werkt. Wellicht dat in de toekomst nieuwe software beschikbaar komt icm een bluetooth GPS muis.

› reageer

Heb de iPhone gehad, maar ben weer terug naar mijn 6300. Ik gebruik mijn telefoon voor mijn werk en daar heeft de iPhone toch wat zwakheden:
- batterij te zwak
- behoorlijk groot en zwaar
- sms functionaliteit (afleverbericht kan niet, los sms-je wissen kan niet)
- display is uit in stand-by, zie dus niet of je een bericht hebt of een gesprek mist, zonder je telefoon te activeren.
- alle telefoonfuncties hebben meer handelingen nodig. Soms zijn harde knoppen toch wel erg handig.
- volume en geluidskwaliteit minder dan Nokia.
Verder is het natuurlijk een heel cool en mooi apparaat waar je goed mee kan surfen, muziek luisteren, etc, etc. Maar doelgroep is niet de zakelijke....

› reageer

Vergeet ook niet de VAT zeg maar BTW, variereert per staat maar is gemiddeld 8%. Invoer kom je echt niet onderuit met zo'n ding tenzij je mazzel hebt en het door vrienden onverzekerd laat opsturen. Als je er nu dus een wilt reken dan dus al met al op een euro of 350 als je hem zelf haalt, want de exchange rates lijken leuk maar zelf heb je die koers niet via je bank of creditcard maatschappij!

Anyway het blijft een leuk ding en over twee weken kan ik er meer over vertellen want dan haal ik er zelf een op, beetje laat voor deze post maar goed.

› reageer

hoe zit het met de garantie? ik kan namelijk 2 iphones mee laten nemen uit amerika maar ben een beetje bang dat ik problemen krijg met garantie als er iets kapot gaat.

› reageer

Garantie is altijd super goed geregeld bij apple, ik laat nu ook elk jaar de nieuwste ipod door een kennis meenemen uit amerika, en de garantie werkt net zoals dat hij nederlands is. Alleen wel het bonnetje bewaren, soms moet je die naar apple faxen om je garantie te activeren.. (Niet altijd, als het nodig is vragen ze er wel om als de tijd rijp is )

Dus als hij kapot gaat heb je ws. binnen een week een nieuwe, en dan zelfs de europese versie als die er dan al is

› reageer

Hoe leg je dan in de Nederlandse Apple store uit dat je hem hier gebruikt terwijl de telefoon hier nog niet gelanceerd is en AT&T hier geen netwerk heeft... ?

› reageer

@pontifex :
dat hoef je echt niet uit te leggen, dacht jij dat die mensen die daar werken uit een ei komen ?
Die snappen echt wel dat dat gebeurd is om mee te doen aan de hype. Blijf alleen wel van die software af, want als het daar fout gaat dat kun je het schudden met je garantie, en dan is ie alsnog veel te duur betaalt.

› reageer

@wimvdwater

Neen, ik ging er gemakshalve vanuit dat de gemiddelde medewerker van een apple-winkel gewoon via het reguliere geboortekanaal naar buiten is gekomen. Dat neemt niet weg dat unlocken en activeren zonder aan de software te komen erg lastig wordt.

› reageer

Ik hoorde gisteren het gerucht (via een kennis van me die er werkt) dat de iPhone vanaf volgende week simlock vrij verkrijgbaar is bij Typhone.nl. Heb zojuist eventjes bij de helpdesk geïnformeerd en ze bevestigen dat ze vanaf volgende week simlockvrije iPhones aan gaan bieden. Over de prijs konden ze me helaas nog niets vertellen.

› reageer

Dan gaan ze die dus zelf unlocken, want een samenwerking met Apple zal het niet zijn. Er zijn trouwens al meerdere groothandelaars in geunlockte Iphones op marktplaats

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.