T-Mobile[Orange] Orange wijzigt voorwaarden... opzeggen dan maar?

Wat een lacher die kanton rechtzaak! De rechter was verbaasd dat ik voor moest komen... ze sturen mijn verweer door naar de andere partij...

Binnenkort dus meer info!

› reageer

Onlangs zijn de tarieven voor bellen in de EU verlaagd door nieuwe Europese regelgeving.

Orange heeft echter het tarief voor gebeld worden in bijvoorbeeld zone 3 (o.a. Verenigde Staten) aanzienlijk verhoogd. Het tarief voor gebeld worden voor abonnees is nu 1,10 per minuut en let op: het wordt voortaan afgerekend PER MINUUT.

Voorheen was dit tarief lager en werd er gerekend met de 1e 30 seconden volledig als een soort starttarief en daarna PER SECONDE. Deze tariefswijziging pakt negatief uit voor abonnees.

Een reden om je abonnement te kunnen beeindigen?

› reageer

Normaal gesproken wel toch?

› reageer

daar heb ik wel oren naar. iemand enig idee hoe te handelen?

› reageer

Kijk maar in deze threat. Paar jaar geleden kon je je orange abo ook kostenloos opzeggen, door verhoging van buitenlandse tarieven.
http://www.telecomvergelijker.nl/prov/3/forum/?thread_id=4854

› reageer

Schrijf een brief...

Maar het lijkt mij niet dat je kan opzeggen.. tenzij je er echt nadeel door ondervindt, doordat je bijvoorbeeld maandelijks in de Verenigde Staten zit.. Bovendien zijn de tarieven voor de andere landen waarschijnlijk omlaag gegaan? Als je je vaker bevindt in de landen waar het goedkoper is, lijkt het me niet dat je ECHT een goeie reden hebt tot opzeggen..

Ik denk dat je pas kans maakt, als deze wijziging ECHT nadelig voor je is.. en niet alleen theoretisch..

› reageer

Het gaat er met name om dat Orange de tarieven wijzigt zonder hiervan de klant op de hoogte te stellen. Een wijziging in de voorwaarden die negatief uitpakt, kan volgens mij altijd leiden tot ontbinding.

Iemand die er een waterdichte juridische uitspraak over kan doen?

› reageer

@gsmdude:

"....daarna PER SECONDE" Het klopt niet.

Voorheen was:

Bij uitgaande en inkomende gesprekken in het buitenland wordt de eerste minuut volledig berekend. Daarna betaal je per 30 seconden. Op deze tarieven zijn de algemene voorwaarden van Orange van toepassing. Aan deze tarieven kunnen geen rechten worden ontleend. Wijzigingen en typefouten voorbehouden.

De verandering is geldig voor alle zones.

› reageer

Maakt het trouwens nog wat uit voor orange of mensen hun contract opzeggen ze zijn nu toch verkocht aan t-mobile?

Wie niet waagt wie niet wint... er is sprake van een verhoging en aangezien ik mijn abonement van 2 jaar op de toekomst heb afgestemd dus over een half jaar meer wil gaan bellen naar amerika lijkt het ook voor mij van toepassing dat de tarieven omhoog zijn gegaan...

› reageer

Verplaatst naar Orange

Ik kan me een vergelijkbaar topic herinneren over T-Moble, alleen zij die er daadwerkelijk op achteruit gingen, konden toen opzeggen. Ik ga er niet in investeren, ik wens de anderen succes

› reageer

Geldt dit ook voor zone 4?

Ben in Augustus voor een bijbaan 2 weken in Suriname geweest en ga in december hiervoor weer. Met Orange heb ik hier ruim 250 euro verbeld van Suriname naar Nederland, binnen Suriname zelf en ben gebeld uit Nederland. Als dit soort veranderingen hier ook gelden dan is dit zeker financieel nadelig voor mij!

› reageer

ik ga in februari stage lopen in America .. dus ik ben dan benadeeld
strax maar ff een brief op de post doen

› reageer

Bij een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven kan de Klant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe Algemene Voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door Orange ontvangen te zijn. De Klant kan slechts aanspraak maken op dit recht van beëindiging indien de wijziging per saldo een verslechtering voor de Klant tot gevolg heeft.
Bron: http://www.orange.nl/over_ons/voorwaarden/mobiel/algemeen/

› reageer

Te laat dus...

› reageer

Dat valt te bezien. Orange heeft mij namelijk WEL verteld dat tarieven binnen de EU omlaag gingen, maar dat een aantal andere tarieven omhoog gingen NIET. Heeft iemand trouwens de oude tarieven nog ergens?

› reageer

De oude tarieven waren:
Abonnement.........Zone 2..........Zone 3...........Zone 4
Bellen.....................€ 1,15...........€ 1,50.............€ 2,50
Gebeld worden....€ 0,75...........€ 1,10..............€ 1,50
Bij uitgaande en inkomende gesprekken in het buitenland wordt de eerste minuut volledig berekend. Daarna betaal je per 30 seconden.

De nieuwe tarieven zijn:
Bellen.....................€ 1,00...........€ 1,40.............€ 2,35
Bij uitgaande en inkomende gesprekken in het buitenland, betaal je per minuut.

Het nadeel is op "gebeld worden" van de tweede minuut.

› reageer

hmmz. het is iig niet echt een nadeel, tenzij je je voordeel van per 30 sec betalen na de eerste minuut kwijt bent...

iemand al een brief op de post gedaan oid ?

› reageer

Aangezien de nieuw tarieven per 31 augustus zijn ingegaan, wordt het lastig om op te zeggen volgens av 2.2 . Maar als Orange bij de persberichten niet heeft gecommuniceerd over deze wijziging, zijn zij zelf in gebreke en hebben wel recht om de overeenkomst te vebreken.
Heeft iemand al de klantenservice opgebeld??

› reageer

Orange heeft deze prijswijziging niet gecommuniceerd. (In ieder geval niet naar mij). Dus in weze kan ik nog opzeggen.

Concreet betekend deze wijziging dat als je in het vervolg gebeld wordt in bijvoorbeeld Amerika, je per minuut betaalt in plaats van per 30 seconden. (De eerste minuut betaal je zowiezo altijd al).

Is dat (in combinatie met de prijsverlagingen voor uitgaande gesprekken) per saldo een nadeel, dat is de vraag.

Er valt te beargumenteren dat een slimme consument waar hij ook gaat een telefooncel gebruikt en dus alleen inkomende gesprekken heeft. In dat geval is dit per saldo een nadeel voor die consument. (Geen grote, maar dat is geen eis).

Netjes is het in ieder geval niet.

› reageer

op 30 juli heb ik een sms ontvangen:
Je tarieven voor bellen in Europa worden op 30 sept a.s verlaagd.
Wil je al vanaf 30 augustus profiteren?
Meer info, bel klantenservice of ga naar orange.nl/3521

› reageer

Als je je telefoon aan had staan heb je die sms inderdaad ontvangen ja. Echter, daarin wordt enkel gesproken over prijsverlagingen in Europa. Dit bericht was conform de verwachting, aangezien die prijsverlagingen zelfs op het 6 uur journaal zijn geweest.

Weinig reden dus om de site daadwerkelijk te bezoeken en daar tussen de regels door te kunnen lezen dat andere prijzen omhoog gaan. Sterker nog, ze brengen je op de hoogte van een prijsverlaging. Voor geintreseerden hebben ze een website. Echter, ze vergeten even te zeggen dat je daar ook info kunt vinden over een prijsverhoging.

Ook op die site zeggen ze niet specifiek dat de prijzen voor andere zones omhoog gegaan zijn...

Ook veranderen vanaf 30 augustus 2007 de tarieven voor bellen en gebeld worden in landen van de rest van Europa (zone 2), Noord-Amerika (zone 3) en rest van de wereld (zone 4). Er is ook geen link naar meer informatie hierover. Pas als je klikt op de algemene link voor bellen in het buitenland staat linksonder een lijstje met nieuwe prijzen. Nog altijd wordt je in de waan gelaten met het feit dat de prijzen omlaag gegaan zouden zijn. Nergens staat een vergelijking of iets.

Als dit geen gemeen spelletje is weet ik het ook niet meer. Krijg hierbij hetzelfde gevoel als die SMS diensten die reclame maken met gratis ringtones en een kleine popup openen waar gevraagt wordt om je nummer. Het lijkt er dan op alsof je de volledige "pagina" ziet, er wordt niks afgesneden of iets. Maar als je toch toevallig naar beneden gaat scrollen kom je erachter dat je aan een abbonement vast zit.

Ik ben inmiddels bezig met een brief aan Orange.

› reageer

ben benieuwd of het lukt

› reageer

@bestpc

en die brief ga je hier publiceren?

› reageer

En al wat meer bekend?

› reageer

En? al iets vernomen van Orange?

› reageer

Ik wel, heb niet eerder mogen opzeggen. Nog geen brief ontvangen van orange had gebeld met de klantenservice.
Ik wacht nog even op de bevestiging en dan ga ik wel nog een brief versturen.

› reageer

Telefonisch gaan ze je nooit gelijk geven dus dat was wel te verwachten.

› reageer

Nee even voor duidelijkheid ik heb een brief verstuurd, had alleen nog geen brief terug gekregen dus ging ik bellen.

› reageer

@B0MBACI : Wat gaven ze als reden op ?

› reageer

BOMBACI... zou je jouw bief willen posten?

› reageer

Aan de telefoon zei ze dat er geen tariefswijzigingen zijn plaatsgenomen.... Verder stelde ze me voor om mijn abonnement 1 stap lager te zetten anders....ik begreep ook niet waarom ik dit zou moeten doen?.....
Heb verder niet gediscusseerd en wacht gewoon op hen brief af kijken wat daarin staat.

› reageer

en iemand al iets vernomen van Orange?

› reageer

op de 1e brief die ik naar orange heb gestuurd,wel een opzegdatum gekregen, te weten mijn einddatum van het contract, toen gebeld naar de klanten service, en die zeiden dat je het abbonement kon afkopen.

Terwijl het een wijziging in hun AV is, heb je recht gratis en per direct op te zeggen, heb de consumentenbond gebeld, en die geeft mij ook gelijk, heb een 2e brief heen gestuurd,m en wacht nu op de reactie.

Anders staat de consumentenbond ook klaar, voor de benadeelden.

› reageer

Ik heb gisteren gebeld met de klantenservice aangezien ik nog steeds geen brief had ontvangen.

Maar de mervrouw van de klantenservice vertelde mij dat het bellen in het buitenland en gebeld worden een dienst is van ORANGE en dat ze hier gewoon wijzigingen in mogen brengen zonder dat we mogen opzeggen. Zo gaf ze als voorbeeld dat ze verschillende roaming overeenkomsten kunnen sluiten met de andere landen en dat het wel heel makkelijk zou kunnen zijn om optezeggen als een land erbij of eraf kwam.

› reageer

Ja dat kan wel, maar het zijn wel tarieven, waar je voor getekend hebt, en als ze die wijzigen ten nadele van de consument, kan de consument zonder kosten opzeggen.

› reageer

De mevrouw heeft deels gelijk. Orange is een dienstverlener. Bellen is een dienst. (Zowel binnenlands, buitenlands als op de maan desnoods).

Maar dat doet verder niets af aan hun algemene voorwaarden en de Nederlandse wet.

› reageer

Hmmm ja mij klonk het wel logisch, zo kan het wel eens zijn dat een roaming overeenkomst met een land wordt beindigd, zou je dan ook je abo mogen opzeggen?

› reageer

het is idd een dienst, waarover er afspraken zijn gemaakt in een contract, en als zij die aanpassen heb je er recht toe, op te zeggen als het ten nadele van de klant is, want de klant kiest niet voor die aanpassing van het contract.

› reageer

Daar heb jij ook een punt in, hmm ff nog wachten op hen brief dan maar. Daar wordt aan gewerkt vertelde de KS mij

› reageer

@ bouke
Er staat ongetwijfeld wel iets in de voorwaarden dat wijzigen voorbehouden zijn.

› reageer

Of ze nou iets in de voorwaarden hebben staan of niet, je kan niet zomaar de prijzen veranderen. Dat staat in de wet en is niet te overrulen door algemene voorwaarden. Jouw zorgverzekering kan ook niet opeens 300 euro per maand gaan vragen omdat ze toevallig de prijs van een andere dienst verlaagt hebben.

De tarieven voor bellen in het buitenland staan los van specifieke afspraken met providers. De tarieven zijn immers onderverdeelt in zones waarbinnen velen providers vallen. En ook al zouden ze er wel direct mee verbonden zijn, Orange heeft deze prijzen afgesproken en kan niet midden in het spel de spelregels veranderen. Dan heb je als speler recht om te stoppen.

› reageer

Ja dat kan wel kloppen, maar het is toch een afspraak die je maakt en niet zomaar kan wijzigen, alleen als je beide ermee eens bent, kan je de afspraken wijzigen.

› reageer

dat zeg ik toch? :S

Maar je hebt niet helemaal gelijk. Orange heeft in zijn algemene voorwaarden vastgesteld dat zij de afspraken kunnen wijzigen. De klant heeft dan echter recht om het contract op te zeggen.

Dat is overigens een perfect legale "constructie".

› reageer

ik heb een brief gestuurd aan orange. ben er intussen al twee keer overgebeld. abo mocht "gratis" worden opgezegd mits ik mijn toestel zou inleveren. Ik ging hier niet mee akkoord en toen werd aangeboden om de waarde van de telefoon te betalen. Ik ging hier uiteraard niet mee akkoord en vertelde dat de telefoon niet in geleverd hoefde te worden. Nu gaan ze intern in bespreking over de deze kwestie.

ik hoor de uitkomst dinsdag. ik hou jullie op de hoogte en zal eventueel mijn brief hier plaatsen.

› reageer

ik heb op 18-9 ook een brief gestuurd , maar sindsdien niks meer gehoord. hopen dat ze niet moeilijk gaan doen.

› reageer

Vergeet het maar; providers verdienen hun geld juist aan moeilijk doen. Anders hadden we toch vast we'll transparantere prijzen, bundels en acties. Juist in dit soort gevallen doet men vaak extra moeilijk in de hoop dat je het opgeeft. (Orange is dan nog niet eens de moeilijkste provider, over enkele maanden zal dat we'll anders zijn vrees ik .....).

› reageer

dat dat er een moderator met zijn windows mobile toestel op het forum zit.... "wel" is lastig he? probeer autocorrect uit te zetten bij je instellingen. dus start --> settings --> input --> word completion --> dan " replace text as you type" uitvinken.

ontopic:

Ik denk dat ik ook echt kostenloos mag opzeggen (dus met mehoud van toestel). Ze hadden me immers al gelijk gegeven dat ik gratis mocht opzeggen, dus het is een discussie of het toestel behouden mag worden. meer niet.

dinsdagavond meer...

› reageer

zou iemand zijn brief willen posten ivm argumentatie?

› reageer

enschede 18-9-2007

Orange Nederland N.V
t.a.v. Klantenservice Postbus 5127
6802 EC Arnhem,

onderwerp 'beëindiging overeenkomst'.

Geachte heer/mevrouw

Enige tijd geleden ontving ik een sms met de vermelding dat de tarieven voor het bellen in europa lager werden, nou was dat voor mij niet zo relevant, omdat ik alleen belang heb bij zone 3. Echter, deze verlaging werd voor mij een verhoging, doordat ik na het eerste minuut volle minuut betaal, wat voorheen 30 seconden was. dat was een wijziging waar ik niet van op de hoogte was gebracht.

Naar aanleiding van deze wijziging, zou ik graag mijn abonement per direct willen beeindigen. De gegevens zijn:

Aansluiting: 0628xxxxx

Naam: xxxx
Adresxxxx
Postcode + plaats: 7xxx enschede
Telefoon: xxxxxxxx1

Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Vriendelijke groet,

xxxx

Bijlage: kopie legitimatiebewijs

› reageer

ik mag opzeggen! alleen ik moet mijn telefoon in leveren of de overgebleven waarde betalen. belachelijk. Als ik had gezegd dat ik er geen toestel bij had gekregen dan had het opzeggen echt gratis geweest. Dus mensen: opzeggen en niet vertellen dat je een gsm bij je abo hebt gekregen.

hier mijn brief die ik met behulp van jullie posts heb gemaakt:

Orange Klantenservice
t.a.v. Correspondentieafdeling
Postbus 5127
6802 EC Arnhem

, 14/09/2007

Betreft: opzeggen abonnement

Geachte heer / mevrouw,

Onlangs las ik het persbericht dat bellen in het buitenland “goedkoper” zou worden. Hierbij is mij duidelijk geworden dat de oude tarieven waren:
Bellen.....................€ 1,15...........€ 1,50.............€ 2,50
Bij uitgaande en inkomende gesprekken in het buitenland wordt de eerste minuut volledig berekend. Daarna betaal je per 30 seconden.

De nieuwe tarieven zijn:
Bellen.....................€ 1,00...........€ 1,40.............€ 2,35
Bij uitgaande en inkomende gesprekken in het buitenland, betaal je per minuut.
Hieruit blijkt dat zodra ik gebeld wordt in het buitenland, dat ik bij gesprekken van 1- 1,5 minuten meer moet betalen dan voorheen. Dit is een nadelige verandering en ik quote uit de Algemene voorwaarden:
Quote:
Bij een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven kan de Klant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe Algemene Voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door Orange ontvangen te zijn. De Klant kan slechts aanspraak maken op dit recht van beëindiging indien de wijziging per saldo een verslechtering voor de Klant tot gevolg heeft.

Ik ben echter niet geinformeerd dat de tarieven op deze manier verhoogd werden.
Bij afsluiting van het contract op 6 december heb ik in mijn keuze voor Orange meegenomen dat ik in de vakanties met mijn mobiele telefoon veel gebeld zou worden vanwege mijn bijbaan.
Daarom is de tariefwijzing deze zomer een groot nadeel. Ik dien hierbij het verzoek in om mijn contract kosteloos op te zeggen wegens deze wijziging. Ik heb namelijk mijn contract onder andere voorwaarden afgesloten.

Ik verzoek het nummer MET het gespaarde bundeltegoed mee te nemen naar prepaid.
Ik betreur deze gang van zake ten zeerste en hoop dat de afwikkeling van zaken soepel verloopt.
Mijn gegevens zijn:
Nummer: 06........, Orange Free ....

Met vriendelijke groeten,

................

› reageer

@Marcelvdp
In je brief staat verder helemaal niet dat je er een toestel bij hebt gekregen! Dan heeft Orange blijkbaar inzicht over bij welke abo's toestellen zijn verstrekt??!

› reageer

@Marcelvdp, maar waarom heb je in je brief aan gegeven dat je een abonnement icm een telefoon hebt? want zover ik het zie heeft die telefoon toch niets met die wijziging te maken.

› reageer

Heb je overigens ook je resterende beltegoed op een prepaid gekregen zoals verzocht?

› reageer

@Marcelvdp; bedankt voor de tip. Als Telfort je in de steek laat met je verbinding op de laptop/UMPC dan is je Windows Mobile device je vriend

Had mijn device naar WM 6 geupgrade. Natuurlijk gaat daarbij de word completion ook weer aan. Irritant! maar nu doet hij het wel weer

On topic;

providers lezen hier normaalgesproken ook mee. Pas dus op met het verspreiden en inzenden van standaardbrieven.

› reageer

Ik had niet aangegeven dat ik een gsm erbij had gekregen. daar werd ik om gevraagd tijdens een telefoongesprek. het kost ze blijkbaar een hoop moeite om dat na te kijken... succes met opzeggen

ik blijf er ook bij dat de telefoon gratis is (ja het wordt gesubsideerd, maar daar heb je als klant niets mee te maken).

p.s. Ik vind het niet erg dat Orange mee leest. Als ze dit netjes hadden afgehandeld, dan had ik hier misschien die brief niet geplaatst.

Ik mocht ook het beltegoed niet behouden op een prepaid kaart. dus dat zal ik op moeten maken. vergokken op internet ofzo? doktergokker cq drgambler?

› reageer

Ik heb nog een oud Orange abo à 12,50 uit februari 2006, is dit hier ook op van toepassing?

› reageer

Dit geld voor alle abo's die afgesloten zijn voor de prijswijziging van deze zomer.

› reageer

stomme vraag misschien,

Maar kunnen mensen nu nog steeds het contract opzeggen of moest dat voor een bepaalde datum gebeuren?

› reageer

stel he , ik heb abo van orange, en ik kreeg een gsm. en stel ik ben hem kwijtgeraakt/ gestolen. en verzekering wil niet vergoeden, moet ik dan alsnog waarde aan orange terugbetalen?

@hvandaijk , je kan het altijd proberen

offtopic:
kan men tegenwoordig mbv gps oid telefoons traceren ?

› reageer

Wanneer zijn de nieuwe bel tarieven eigenlijk ingegaan. Was dat 30 augustus?

› reageer

de tarieven zijn eind september ingegaan. Opzeggen kan er ook na, omdat het niet duidelijk was dat ze onder bepaalde voorwaarden omhoog gaan.

Orange probeerd nu een compromis te sluiten door een contractverkorting van 14 maanden te geven of dat ik de helft van mijn toestel terug betaal.

Dit is niet kostenloos opzeggen zoals de AV bepaald

› reageer

Ik vind het niet meer dan logisch dat Orange vraagt mensen dan ook hun toestel in te leveren of te betalen. Uit het feit dat hier niet akkoord mee wordt gegaan blijkt wel dat mensen gewoon uit zijn op een duur gratis toestel zonder enige lasten. Voor niks gaat alleen de zon op

› reageer

Beste Marcelvdp. De tarieven zijn eind september ingegaan. Zijn dat de tarieven die je vermeld hebt in je brief van 14 september? Ik heb halve wegen augustus een abbo afgesloten en ben ook niet op de hoogte gesteld.

› reageer

@ aaron, heeft niets met het gratis verkrijgen van een toestel te maken en er zijn ook die een los abonnement hebben.

› reageer

@ givemebeer Ja dat zijn de tarieven die ik had vermeld in de brief. Het opzeggen is in feite voor iedereen mogelijk die voor de ingang van de nieuwe tarieven een abo heeft afgesloten. dat is dus eind september en ik schat dat dat ongeveer 95 % van de klanten zijn

› reageer

net weer een aardige vrouw de klantenservice van orange aan de lijn, die zegt dat het nog in behandeling is. hopen dat ze een goeie voorstel hebben

› reageer

@aaron:
Als Orange nou zou vragen om een evenredig deel van het geld terug, dan valt er nog wat voor te zeggen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je in Januari een jaarabbonoment met telefoon afsluit, 9 maanden braaf betaald en vervolgens je mobieltje weer moet inleveren.

Daarnaast, het is de keuze van Orange om de voorwaarden te wijzigen. Zonder communicatie naar de klant en wetende dat het gevolg is dat de klant het contract per direct kan opzeggen. Dat staat bovendien in hun eigen voorwaarden.

› reageer

Hmmm ik krijg maar niks te horen van Orange, mij belden ze ook op om mijn toestel op te sturen, heb verteld dat dat niet kon. Daarna zou ze terug bellen maar heb niks vernomen...

› reageer

Eerste opzegging is een feit, een vriend van mij die een week terug een brief had gestuurd heeft vandaag een bevestiging gekregen dat zijn abonnement binnen 10 dagen wordt omgezet naar prepaid.

Ik zelf heb nog niks ontvangen.

› reageer

met behoud van beltegoed?

› reageer

nee zonder btg

› reageer

Ik ben vandaag gebeld, ik mag de prijs van de toestel betalen om mijn abonnement op te zeggen...

Ik denk dat zei het idee hebben dat ik om een gunst vraag.. Maarja ik wacht op hen brief waarna ik actie ga ondernemen, dit slaat werkelijk nergens op, voorwaarden wijzigen en de consumenten verplichten de nieuwe contract te accepteren..

Douke is jou abo ook opgezegd? En waarom jij en die vriend van mij wel en ik niet...

› reageer

Nieuwprijs toestel? Of 2de hands waarde nu?

› reageer

Nieuwprijs toestel...

› reageer

Hoe komen sommige mensen erbij dat die nieuwe tarieven sinds
eind SEPTEMBER van kracht zijn? Op de Orange site staat tot echt
dat ze per 30 AUGUSTUS de tarieven van/naar het buitenland hebben "verlaagd"!
Indien er na die datum een contractsvernieuwing of contractsverlening heeft plaats gevonden heeft opzeggen weinig zin lijkt me...
Ik heb 19 September j.l. mijn contract verlengd met 2 jaar!! Ik denk dat ik dus de plank net heb misgeslagen ; (

› reageer

bij mij hebben ze het voorstel gedaan dat ik de toestelwaarde min de betaalde abokosten zou betalen alvorens het contract stopgezet zou worden. of dat ik dat bedrag zou nog aan maandkosten zou btalen en darna stopzetten.

› reageer

ik vind het allemaal maar raar dat je je toestel moet betalen.
- je kreeg dat toestel (meestal) GRATIS bij je abo, je moest dat abo betalen en als daarvan de tarieven of voorwaarden wijzigen mag je dat abo kosteloos opzeggen
Verder kunnen ze volgens mij helemaal niet nagaan wat voor toestel je erbij hebt gekregen! Dat kunnen ze miss aleen als je direct via orange hebt afgesloten. Maar normaal gesproken via shop's als gsmbox of simshop weten ze dat gewoon niet

› reageer

@bombaci

Ja mijn abbonement is ook opgezegd, met behoud toestel en zonder btg.

› reageer

Kan iemand mij ook een indicatie geven over hoelang het duurde voordat orange contact met hem/haar heeft opgenomen en de kwestie afgerond was ?

› reageer

zoals je in mn eerdere post zag stuurde ik een brief op 18 9. gisteren brief gekregen dat mn abo beëindigd is. dat is echt mooi netjes in een brief gemeldt. best netjes eigenlijk (y) orange, netjes afgewerkt

› reageer

@raby: heb je ook 10 dagen tijd voor de abo naar prepaid omzetten?

› reageer

nee , heb ik niet opgevraagd. wel 10 dagen tijd voor nummerportering

› reageer

Mijn abonnement bij Orange is ook opgezegd. Ik heb de brief laten maken door een rechtskundig adviesbedrijfje van een goede vriend, met logo en klare taal. Nette brief van Orange teruggehad dat alles kosteloos gedeactiveerd zou worden. Over het teruggeven van een toestel werd niet gerept, en als dat wel van mij werd ge-eist zou ik dat niet pikken. Gewoon je rechtsbijstandverlener inschakelen, die kan meestal met een goede brief het een en ander wél voor elkaar krijgen. Of een oude Nokia 3310 of iets dergelijks inleveren

› reageer

Is je abonnement omgezet in prepaid met behoud van je tegoed?

› reageer

Werd vandaag ook gebeld, n.a.v. mijn brief van 18 oktober waarin ik aangaf per direct op te willen zeggen met behoud van beltegoed.
Dat met behoud van beltegoed kon niet door gaan,
het abonnement kon ik laten doorlopen tot het moment dat ik het tegoed verbruikt dacht te hebben, dus ik mocht zelf de einddatum bepalen.
Over toestellen inleveren werd bij mij eveneens niet gesproken, die heb ik er ook niet bijgekregen, wel een cashback

Ode aan de topicstarter en Telecomvergelijker

› reageer

Zow, gister de brief van Orange ontvangen dat mijn abonnement per 16 november beeindigd wordt.....

› reageer

Bij mij is er waarschijnlijk iets fouts gegaan, want het abonnement stopt pas op 20 oktober 2008.
Gebeld met de klantenservice en die zeiden dat de brief op de verkeerde afdeling ligt en deze doorstuurt naar de klachtenafdeling

› reageer

Ga het ook maar eens proberen. Wish me luck.

› reageer

Ach ben ook maar meegegaan, je weet nooit tot wat het kan leiden, beetje knappe brief in elkaar gevrot en dan maar laten omzetten naar PrePaid. Is het trouwens mogelijk om eventueel van je Orange PrePaid weer terug te gaan naar een abo met de bijbehorende voordelen (telefoon etc.)

› reageer

Ik ben ook van plan om mijn abbo te beendigen. Hebben jullie opgezegd op basis van de tarieven eerder vermeld door Marcelvdp of op een andere basis.

› reageer

voordat iedereen heftig zn eigen brief gat typen:

heeft iemand een werkende standaardbrief??

› reageer

ik weet niet of je nu nog kan opzeggen.... 2.5 maand na de wijziging. lijkt me sterk

› reageer

De wijziging is niet 2,5 maand maar 5 weken geleden ingegaan. Verder is er niet gecommuniceerd over de tariefverhogingen, maar alleen over verlagingen, dus is Orange in dit geval in gebreke gebleven dit überhaupt niet te communiceren en derhalve is de reactietermijn van een maand hier normaalgesproken niet geldig.

› reageer

@ Schwantzi
wijzigingen zijn per 30-8 ingegaan. en het is nu toch wel 6-11 als ik het niet mis heb (A)

› reageer

Tot nu toe had ik steeds begrepen dat de tarieven per eind september verander waren... Hoe zit het nou

› reageer

Tot nu toe had ik steeds begrepen dat de tarieven per eind september verander waren... Hoe zit het nou Maar in dit geval zou het niet uit moeten maken, omdat ze de tariefVERHOGING niet gecommuniceerd hebben, enkel de tariefverlaging die tegelijkertijd werd ingevoerd.

› reageer

Om welke verhoging gaat het specifiek? Ik ben de spoor een beetje kwijt

› reageer

Als je de hele discussie leest weet je dat het gaat om het betalen per minuut waar dat vroeger niet zo was:
vroeger: Bij uitgaande en inkomende gesprekken in het buitenland wordt de eerste minuut volledig berekend. Daarna betaal je per 30 seconden.
nu: Bij uitgaande en inkomende gesprekken in het buitenland, betaal je per minuut.
Hieruit blijkt dat je bij gesprekken van 1- 1,5 minuten meer moet betalen dan voorheen.

› reageer

Na iets meer dan een week heb ik mijn bevestiging binnen dat abo wordt omgezet naar prepaid! Lekker vlot! _/-\o_

› reageer

Ik ben zelf ook geinterreseerd in het opzeggen van mijn huidig abbo'tje maar is het dan wel mogelijk om je nummer bij andere provider weer te gebruiken? Of moet je dit dan laten omzetten naar prepaid of zijn er meer mogelijkheden?
verder hulde aan de topicstarter.

› reageer

@koko2

Lees eens de voorbeeldbrief van MarcelvdP op de derde pagina van deze thread.
Hierin zie je antwoord op je vraag.
Good luck.

› reageer

Misschien wat off topic, maar wel aan de orde geweest in dit draadje.

http://www.orange.nl/over_ons/voorwaarden/mobiel/algemeen/

Orange BEWEERT (0800-0188) dat omzetting na afloop contractsduur naar prepaid MET behoud van resterend beltegoed weer mogelijk is. Ik heb de "algemene voorwaarden Orange" eens goed doorgenomen (opnieuw) en concludeer dat artikel 4.5 en artikel 9.6 nog niet zijn aangepast: d.w.z.: ik ga twijfelen aan de BEWERING! De AV zouden actueel zijn... Maar lees (link boven) zelf en "oordeel".

› reageer

Bij deze wil ik ook even zeggen dat het mij ook gelukt is.
Mijn abonnement loopt nu over 2 weken af.

› reageer

@hvandijk had je telefoon bij je abo gekregen?

› reageer

Bij mij is het oowk gelukt!
Ik ben nu 6 abonnementen kwijtIk kon zelf de einddatum doorgeven. NU heb ik d'r nog 2 over..
Scheelt weer paar centjes per maand..

› reageer

Mark abo's met of zonder telefoons? En hebben ze je gebeld? Of een brief gestuurd met opzegdatum?

› reageer

@dave ja die heb ik erbij gehad en daar hebben ze niet over gevraagd

› reageer

Allemaal orange abonnement stopzetten..kan makkelijk

› reageer

Ik had alle abonnementen met telefoons erbij.
Ik heet trouwens marc ..geen mark

Ze zijn verplicht je abonnement stop te zetten. Heel simpel. Kijk maar in de wetboeken.

› reageer

Ik vraag me af of de mensen die met succes hebben kunnen opzeggen dit allemaal vrij vroeg hebben gedaan (september/ oktober) of dat er ook mensen succes hebben gehad met een opzegging die pas net de deur uit is. Zelf heb ik begin november mijn opzegging verstuurd en heb ik nog niets gehoord.

› reageer

Ik heb vorige week opgezegd en twee identieke brieven verstuurd - aangetekend en via gewone post. Afwachten of ik een reactie krijg.

› reageer

30 oktober heb ik mijn brief verzonden en alle 6 zijn stop gezet

› reageer

Marc? Alles 6 nummers in ee brief? Knap!

› reageer

Ik ben net gebeld, ik word ook afgesloten. Brief verstuurd op 2 of november ongeveer. Dus: als je nu opzegt denk ik dat het nog steeds lukt.

› reageer

zelfde brief...
even in verschillende enveloppen gedaan natuurlijk.
Het kan ook makkelijk in 1 brief met 06 nummers en klantnummers erbij.

wel beter kut orange

› reageer

@Schwantzi.. Weet jij nog op welke exacte datum je de brief hebt opgestuurd?
De reactie op mijn brief was dat de reactie niet binnen 2 maanden was. Mijn contract is niet stopgezet, omdat mijn brief is gedateerd op 3 november en ik had de tijd tot 30 oktober om t reageren werd in de brief vermeld.
Als jouw brief ook pas begin november is verstuurd trekken ze geen rechte lijnen.

Heeft iemand verder enig idee waar het vandaan komt dat er twee weken de tijd is om te reageren? Nergens in de Algemene Voorwaarden vind ik dit terug.

› reageer

Ik ben benieuwd of ik dezelfde reactie krijg. Mijn abbo is namelik begin november opgezegd. Nergens in de voorwaarden kan ik vinden dat er binnen twee maanden gereageerd moet worden.

› reageer

Laat 't ff weten hoe het afloopt

› reageer

De termijn van twee maanden lijkt mij in deze niet relevant. Wellicht een poging van Orange om wat klanten af te poeieren.

Volgens mij ligt het allemaal vrij eenvoudig: Orange en klant sluiten een overeenkomst. Die overeenkomst onstaat van rechtswege omdat er sprake is van wilsovereenstemming. Orange biedt tegen een bepaalde prijs een dienst aan en de klant accepteert die dienst tegen die bepaalde prijs en betaalt die prijs voor die dienst.

Orange wijzigt nu eenzijdig de overeenkomst. Dit kan dus niet. Na wijziging is er niet langer sprake van wilsovereenstemming en dus is het ontbinden van de overeenkomst niet meer dan redelijk.

Persoonlijk zou ik de mededeling van Orange m.b.t. die twee maanden niet accepteren en Orange nogmaals verzoeken de overeenkomst te ontbinden.

Mocht Orange weigeren; dan even de Geschillencommissie Telecom inschakelen.

Nog even een nabranden: Uiteraard kent de wetgeving het begrip 'verjaring'. Dit is niet na twee maanden

Succes.

› reageer

Ik heb op 12-11 jl. opgezegd. (per fax)
Bevestiging ontvangen op 15-11 jl.

› reageer

Ik heb op 12-11 jl. opgezegd. (per fax)
Bevestiging ontvangen op 15-11 jl.

wat stond er in jouw bevestiging ?
en welke einddatum stond erin ?

› reageer

Welk fax nummer?

› reageer

Het abonnement eindigt begin volgende week, ik dacht
26 of 27-11 a.s. Ik heb gewoon het algemene faxnummer 06-...
(weet ik zo niet meer uit het hoofd) gebruikt wat hier in het
forum verschillende keren is vermeld voor opzegging van je
abonnement.

› reageer

hier ook gelukt!
Netjes bericht gehad dat ik kan kiezen: per 9 december (voor de 1st volgende factuur) of zelf te kiezen datum in de toekomst ivm opmaken beltegoed. Ze bieden aan het nummer naar prepaid om te zetten, maar zonder behoud van beltegoed. over inleveren van toestel (spv e650) geen woord.

birdie in israel heeft nog 126 euris. hmm, misschien maar per 1.1 opzeggen of zo

› reageer

ga er hier ook over een paar dagen uit, had wel een maand geleden geschreven en vervolgens 1ste week van deze maand weer en beide keren geen reactie van Orange ontvangen maar na een telefoontje bleek dat ze het dus al wel verwerkt hadden.( toch mooi want had nog 9 maanden tegaan en geen woord over vergoeding voor de telefoon )

› reageer

gebeld met KS en ook mijn contract is verleden tijd.. nu nog wachten op een brief ter bevestiging

› reageer

Het was de bedoeling dat ik zaterdag zou overgaan naar Prepaid ontvang ik vandaag een sms dat hij is overgezet, dat terwijl ik nog iets meer dan 20 euro beltegoed had staan maar na contact te hebben opgenomen met de klantenservice krijg ik dat als Prepaid tegoed terug.

› reageer

Zojuist de klantenservice gebeld (20.45 uur) maar kreeg alleen te horen dat ze iets ontvangen hadden, maar verder konden ze niets zeggen. Is het zo, dat als ik tijdens kantoortijden bel, ik een gedetailleerder antwoord krijg omdat er \'s avonds alleen medewerkers van een callcenter aanwezig zijn of is dat niet zo? Ik lees namelijk van een aantal mensen uit deze discussie dat ze de K.S. gebeld hadden en gelijk antwoord hadden

› reageer

Ben ook omgezet en mooi 5 euro prepay beltegoed gekregen. Netjes afgehandeld, maar uiteindelijk is het natuurlijk gewoon grote foei van Orange om de tariefsverhoging niet te melden.

› reageer

Hier ook netjes opgezegd!

› reageer

@ ventieltje, ja is wel zo verstandig overdag contact op te nemen met de klantenservice.

› reageer

ik heb hier ook een brief met 2 maanden gezeik.....

stond op de website destijds volgens KS... yeah right!

ga maar weer een brief sturen

› reageer

Brief afgelopen zondag op de bus, vandaag bevestiging dat men abonnement per 26 november afloopt

› reageer

Ik heb ook 2 brieven richting orange verstuurd op dinsdag. Wacht nog steeds op een reactie.

› reageer

Opeens krijg ik sms dat mn beltegoed 0 euro is. Wel erg toevallig dat dit net gebeurd nadat ik geplaatst heb dat Orange me 5 euro prepaid tegoed heeft gegeven...

› reageer

Ik heb maandag 12 nov. een opzegbrief gestuurd, een week later een fax erachter aan en gisteren weer gebeld naar de KS. Daar konden ze alleen maar zeggen dat het in behandeling is. Verder konden ze niet zeggen wanneer heb beeindigd wordt. Vreemd dat ze bij sommigen wel meteen kunnen zeggen wanner. Volgende week maar weer bellen lijkt me het beste.

› reageer

@ marteltor, ben hier ook een bedrag van rond de 5 euro kwijt,
ik bel ze maandag wel ff.

› reageer

Heb inmiddels ook een brief mogen ontvangen waarin vermeld staat dat er van mijn kant niet binnen de vastgestelde periode van 2 maanden gereageerd werd. Vreemde zaak allemaal aangezien dat bij een aantal mensen deze beperking niet wordt toegepast toch? Om te beweren dat het op de orange website gestaan heeft vind ik een zwakke zet want wij zijn per slot van rekening niet geinfomeerd dat bij korte gespreken een tariefs verhoging toegepast wordt. Ik ga weer een aangetekend brief schrijven.

› reageer

Hierboven.

Het is een zwakke argument van Orange kant, ze hebben nog steeds niemand persoonlijk geinformeerd over de tariefsverhoging, indien ze dit wel echt zouden doen zal het verlies nog hoger zijn
Confronteer hen maar hiermee.

› reageer

Inderdaad. En volgens mij is die twee maanden die ze noemen ook gewoon iets wat ze verzinnen, want dat staat nergens.

› reageer

Is gewoon een zaak van contactbreuk, zonder ons ( klanten ) te informeren over tariefsverhogingen.

Je hebt gewoon een case. Vraag anders eens aan een (bevriende)advocaat een briefje op te stellen en stuur die eens op.
Werkt altijd, ze ( Orange ) zitten fout,klaar als een klontje.

Ben 5 jaar klant geweest, maar heb het nu helemaal gehad. Heb van de week gelijk een nieuw sim onlytje afgesloten, zon Voda scherp abbootje :0)

› reageer

Wat ik heel vreed vind is het feit dat sommige mensen blijkbaar na 1 november wel hun abbo hebben kunnen opzeggen en andere niet.

› reageer

[dpmodbreak]Het is niet de bedoeling om nog zaken te posten die al eerder in deze thread aan de orde zijn geweest, iedereen kan/moet de moeite nemen om de thread zelf door te lezen[/dpmodbreak]

› reageer

Hier 13 november abonnement opgezegd met behoud van beltegoed, 23 november een brief teruggehad dat abonnement in december afloopt, maar dat behoud van beltegoed al sinds 2005 niet meer mogelijk is. Al met al natuurlijk toch tevreden.

› reageer

Ik heb op 1 november een vervroegd opzeggen brief naar ze verstuurd. Daar hebben ze op gereageerd alsof ik het over de tarieven had van binnen de EU. Een vervelende manier van Orange om er onderuit te komen lijkt mij. Toen heb ik ze gebeld en aangegeven dat het juist om de tarieven van buiten de EU ging.

Vervolgens afgelopen vrijdag door ze gebeld:
- ja meneer die brief die u van ons heeft gehad is een standaard brief, en in u geval had er buiten de EU moeten staan ipv binnen de EU. Maar de boodschap blijft hetzelfde de tarieven zijn verlaagd
Aangegeven dat dit onjuist was.
- ja meneer maar u hebt na 31 oktober gereageerd, en ja we moeten toch ergens een grens stellen.
Hoezo een grens stellen jullie hebben deze wijziging niet gecommuniceerd, dus mogen ook niet een uiterlijke bezwaardatum instellen.
- Meneer ik ga deze zaak even overleggen met mijn hogere, en dan krijgt u daar zsm bericht over
Inmiddels wordt mijn abo in december ontbonden.

Het moge duidelijk zijn, Orange beseft zich dat ze een grote fout hebben gemaakt en proberen manieren aan te grijpen om je als klant te behouden, maar omdat ze de wijziging niet hebben gecommuniceerd en dit topic loopt op het inmiddels beruchte telecomvergelijker. Hebben ze geen poot om op te staan

› reageer

Heb ook opgezegd, echter nog later dan sommige hier, maar neem aan dat mijn abonnement gewoon ontbonden wordt.

› reageer

wat een gedoe met dat orange zeg - op 9 november hebben ik en mijn vriendin (wiens abo al verlopen was, de mijne duurt nog 5 maanden) beiden een brief gestuurd. bij haar geen probleem, bij mij kreeg ik het bericht dat ik binnen 2 maanden had moeten reageren. morgen gaat er van mijn kant een aangetekend bezwaar uit, want de dame van de klantenservice wist wel te zeggen dat als ik 'bewijs' had dat het iemand anders was gelukt, het mij ook zou moeten lukken. ben benieuwd, ik verwacht in ieder geval niets van die prutsers!

offtopic:
waarom prutsers? omdat ze mij teveel kosten in rekening hebben gebracht voor orange world, wat volgens hun pas m.i.v. de nieuwe bundel wordt geactiveerd - net zoals die "2 maanden-clausule" nergens te vinden. heeft me wel mooi €50 gekost! dit had ik dus opgenomen in mijn opzegbrief, waar ik geen antwoord op deze kwestie kreeg. bij de KS wisten ze me te vertellen dat ik het antwoord had gehad in een telefoongesprek, maar juist naar aanleiding van dat telefoongesprek kreeg ik te horen dat alles "goed berekend" was. stelletje prutsers...

› reageer

Het is natuurlijk een kul argument dat je binnen 2 maanden had moeten reageren. Ze brengen er niemand van op de hoogte, je moet het maar toevallig op telecomvergelijker zien. Daarnaast zullen veel mensen die regelmatig naar de VS gaan (bijv voor zaken) wel wat anders aan hun hoofd hebben dan iedere maand even rondbellen of de tarieven al veranderd zijn.

› reageer

Die medewerkster vd KS schermde ook met de AV, maar daar staat dus mooi niets in!

Het valt mij op dat Orange veel dingen bepaalt die niet in de AV staan en waar de klanten op geen enkele andere manier achter kunnen komen, behalve dan door afgebluft te worden door de KS...
Maarja, ze zullen natuurlijk wel gek zijn om zulke wegen gewoon open te zetten, maar toch, nu zitten ze gewoon dingen te verzinnen om er onderuit te komen :S

› reageer

Hier hetzelfde. Ik ga naar de Geschillencommissie. Dit heb ik ook al aangegeven bij de KS.

› reageer

Als er zoveel mensen problemen hebben met opzeggen, kun je dat ook melden bij Radar of Kassa. Dan komt het mooi in de publiciteit. In plaats van dat handjevol, zeggen er dan veel meer op en is er een betere basis voor ten strijde te trekken.

› reageer

Ik stuur nog 1 aangetekende brief met daarin mijn punten, anders wordt het de geschillencommissie. Ik zit eraan te denken om vast een nieuw abo af te sluiten, want zodra eenmaal die geschillencommissie is ingeschakeld gaat er ook wel weer een aardige tijd overheen - en dan zie ik het het liefst met terugwerkende kracht ontbonden!!

› reageer

nou, nou er valt best te praten met Orange hoor. Ze doen soms moeilijk maar dat vind ik eigenlijk wel te begrijpen. Maar als je een normaal gesprek met ze voert laten ze je wel gaan is mijn ervaring.
Deze wijziging hebben ze echt niet gemaakt om nou eens grof geld te gaan verdienen, dit was gewoon een praktische wijziging. De absolute tarieven per minuut zijn verlaagd, alleen vonden ze het te veel gedoe ofso om per halve minuut af te ronden, tadaa en dan komen de kritische consumenten om de hoek kijken

› reageer

Nee het is naar mijn idee ook niet bedoeld om grof geld te verdienen. Maar ik krijg wel sterk de indruk dat het is om de misgelopen inkomsten door de verplichte verlaging in de EU te compenseren.

› reageer

Zojuist ook brief gekregen dat ik binnen 2 maanden had moeten reageren...heel aardige dame maar slechte actrice......want in brief van orange stond dat het om binnen de eu ging ...toen ik haar vertelde dat het in mijn geval juist om buiten de Eu ging speelde ze het heel goed dat ze daar niet van op de hoogte was......daarna ging ze mijn klacht typen en begon ze spontaan zelf hard voor te lezen...klacht gaat over feit dat in zone 3 en 4 nu ook per minuut wordt berekend ipv per 30 seconden......toen ik er haar op wees dat ik dit niet had gezegt maar dat ze dus blijkbaar toch beter op de hoogte was als dat ze in begin deed blijken .....klonk ze nogal nerveus....ze zijn dus goed op de hoogte maar proberen je aan het lijntje te houden......mijn "zaak"wordt nu geescaleerd ???en ik wordt terug gebeld....ben benieuwd:-)

› reageer

ipv een brief te schrijven laat ik mijn 'zaak' ook maar 'escaleren'... is daar nog iets voor nodig? (bepaalde scheldwoorden )

› reageer

Zojuist een tweede brief samengesteld. Argumenten opnieuw benadrukt en een gelijke behandeling zoals bij andere mensen geeist. Deze gaat morgen aangetekend op de post.

› reageer

Aangetekend brief verstuurd 11 november. Gisteren klantenservice gebeld, zij zouden mij terugbellen. Vandaag brief gekregen dat per 10 december contract wordt beeindigd. Beltegoed mocht ik niet houden, maar geen sprak van het terugsturen van toestel (N73).

Ik heb de brief van Marcelvdp gebruikt

Jullie allemaal bedankt voor de tip.

› reageer

Op 12 november een opzegbrief gestuurd, deze een week later nogmaals gefaxt.
Vandaag maar eens even gebeld met de KS of er al iets bekend was. En ja, het verzoek werd afgewezen, maar ze konden niet zeggen wat de reden was. Dit zou per brief bevestigd worden. Tja, ik had ook pas sinds halverwege dit jaar een abo. Ik ga mijn reactie maar alvast schrijven. Die man van de KS probeerde nog te zeggen van "tja, maar wie zegt dat u naar de VS gaat en Orange behoudt zich het recht voor de alg. voorwaarden te wijzigen......." Nou, om zoveel domheid moest ik wel lachen eerlijk gezegd. Hij geloofde zichzelf eigenlijk ook niet volgens mij. Wordt dus vervolgd.

› reageer

Ik heb vorige week een brief gefaxt en vandaag de opzegging per 7 december ontvangen. Jammer dat ik weg ga, Orange respecteert mijn besluit

› reageer

Windstorm, werd je contract ontbonden na telefonische discussie?

› reageer

kun je nog even het faxnummer geven wat je voor Orange hebt gebruikt?

› reageer

ik ben ook wel benieuwd naar dat faxnummer, kon het ook nergens vinden...

› reageer

06-48996345

› reageer

Zojuist een brief gehad van Orange dat het verzoek tot ontbinding af wordt gewezen. Het is zeer waarschijnlijk dezelfde standaardbrief die Windstorm heeft gehad. Ook met de tarieven binnen de eu en de 2 maandentermijn.
Heel flauw van Orange. Ik had ze nog gebeld, maar de medewerkster van de KS hield zich van de domme en kon (uiteraard......) niets meer regelen omdat het zo in het systeem stond..............
Morgen maar weer een fax sturen, ze zullen toch het contract moeten ontbinden.

› reageer

Vandaag heb ik naar huis gebeld, om te vragen of ik een brief van orange heb ontvangen. Mijn vader bevestigde dat ik een brief heb gekregen van orange. Maar aangezien hij geen Nederlands kan, kon hij niet bevestigen dat het kostenloos is opgezegd. Morgen weet ik meer.

› reageer

Het lijkt erop dat Orange een nieuwe tactiek voert om je opzegging (in eerste instantie) af te wijzen.
- door je een standaard brief te sturen over de binnen de eu tarieven
- door te zeggen dat je na 31 oktober hebt gereageerd en dus te laat zou zijn.

Als het zover is kun je:
(het beste) een fax naar ze sturen en het betreffende punt onderuit halen.
(anders) de klantenservice bellen en aangeven dat je brief onjuist is beantwoord.

Nadat ik telefonisch bezwaar had gemaakt tegen mijn afwijzing, werd ik terug gebeld en na een telefonische discussie, waarin ik al hun argumenten weerlegde, hebben ze toch ingezien dat ze me wel moesten laten gaan _/-\o_

verder doe ik een ieder verzoeken nogmaals deze modbreak in acht te nemen.
modbreak:
Het is niet de bedoeling om nog zaken te posten die al eerder in deze thread aan de orde zijn geweest, iedereen kan/moet de moeite nemen om de thread zelf door te lezen

› reageer

Vandaag weer contact met de klantenservice gehad. Heel irritant. Ze snapte me helemaal maar kon niets doen. Ook kon ik, uiteraard, niemand spreken die dat kon. De afdeling die daar over ging had geen telefoon....... Ze had overlegd met haar chef, maar uiteraard was daar geen contact mee te krijgen. Dus daarna maar weer een brief op de fax gedaan waarin ik de reden van afwijzing heb weerlegd. Ze zullen uiteindelijk wel moeten ontbinden, dus ben benieuwd.

› reageer

Vandaag heb ik de brief gelezen die ik gisteren heb ontvangen. Mijn abonnement en die van mij zijn kostenloos opgezegd. En nu even bedenken wat ik met mijn beltegoed ga doen. Heb tot 24 december de tijd.

› reageer

Vandaag ook een brief op de fax gedaan en tevens aangetekend verstuuurd. De argumenten in hun eerste brief m.b.t de "twee maanden' clausule weerlegd en gelijkheid van behandeling gevraagd.

› reageer

Mijn abonnement wordt 10 dec. beeindigd. Had nog zo'n 1,5 jaar te gaan. Toestel mag ik gewoon houden en garantie loopt ook gewoon door.

Enige minpunt is wel dat het nr. komt te vervallen en dus ook het beltegoed. Dit met dus voor 10 dec. op zijn.

› reageer

Enige minpunt is wel dat het nr. komt te vervallen en dus ook het beltegoed. Dit met dus voor 10 dec. op zijn.

Als je de KS belt, kan je nummer worden omgezet naar prepaid. Over behoud van beltegoed gaan verschillende verhalen, bij mij ging het om € 12,50 dus heb ik er niet echt moeilijk over gedaan.

› reageer

Ik ben ook afgewezen omdat ik niet binnen twee maanden heb gereageerd. Heb al een brief teruggestuurd, maar nog geen reactie.

Ik hoop dat degene die na 31 oktober heeft opgezegd en waarbij dit wel is gelukt zijn klantennummer wilt geven, zo kan ik komen met bewijs dat er wel anderen zijn die ook pas na 31 oktober Orange hebben benaderd en waarvan hun contracten wel zijn stopgezet.
Dit kan ik dan als argument gebruiken in mijn volgende brief, wanneer zij weer mijn verzoek weigeren.
Als je het klantennummer hier neerzet of even mailt (lieve_meel@hotmail.com) en daarbij aangeeft wanneer je hebt opgezegd zouden jullie me ontzettend helpen!! Alvast bedankt!

› reageer

@sha. Ik zit in dezelfde situatie. Heb al een tweede brief gestuurd vorige week en zit nog op een antwoordt te wachten. Het zou inderdaad ontzettend behulpzaam zijn als je voorbeelden zou kunnen noemen van mensen welke hun abbo na twee maanden hebben mogen opzeggen.

› reageer

Me too. Het zelfde schuitje als Sha en givemebeer.

› reageer

Ook ik, zelfde als hierboven genoemde mensen.
Hoewel ik denk dat er over een reactie op hun afwijzing toch een aantal werkdagen overheen gaan, zeker als je hebt aangegeven dat je het wilt omzetten naar prepaid. Ik zal eind van de week eens informeren als ik nog niets heb gehoord. Maar voor (ex-)klantnummers houd ik me ook aanbevolen, voor het geval ze na de reactie nog steeds moeilijk doen.

› reageer

straks zinkt ons schuitje nog, same here!

heb donderdag een brief gefaxt, morgen maar is bellen als ik nog niks heb gehoord!

› reageer

Nou, ons scheepje zinkt echt niet. Orange heeft geen poot om op te staan. Het is alleen het de (ex-)klant zo moeilijk mogelijk te maken. Maar uiteindelijk zullen ze toch moeten ontbinden.

› reageer

Ik ben ook afgewezen omdat ik niet binnen twee maanden reageerde. Had mijn fax op 19 november aan Orange verzonden. En dat terwijl mijn fax heel duidelijk was over het niet informeren over de afronding per hele minuut en wat dat voor mij als (hele echte!) zone-4 beller betekent.

Namelijk:
voorheen 1 min. 5 sec. naar NL: 1 1/2 x € 2,50 = € 3,75
nu kost 1 min. 5 sec. naar NL: 2 x € 2,35 = € 4,70

Ik krijg op deze manier erg veel zin om vrienden en bekenden Orange te gaan afraden.
Zolang het nog kan

› reageer

Welke mensen hier op het forum hebben wel hun abbo mogen beeindigen buiten de opgelegde "2 maanden" clausule van orange? Men heeft volgens mij in .nl recht op gelijke behandeling of niet. Ik kom zelf uit engeland.

› reageer

givemebeer, mijn vriendin (zelfde datum brief verzonden), en dat is dan ook exact wat ik in mijn fax heb gezet! Ik hoop vanavond een brief in de brievenbus te hebben, anders ga ik er morgen maar het zoveelste telefoontje aan wagen!

› reageer

marcg. Zeer vreemde zaak. Als dat inderdaad het geval is dan heeft orange geen poot om op te staan. Is orange inhoudelijk ingegaan waarom je niet hetzefde behandeld bent als je vriendin.

› reageer

orange is 1 grote blufpartij - volgens hun stond in het de AV van die 2 maanden. en ik moest maar het klant- en 06-nummer van mijn vriendin doorgeven, dan gingen ze het bekijken (maar daar had ik geen trek in).

bovendien had ik nog wat andere problemen met ze, die ook in de AV stonden beschreven (mooi niet dus), en dat mens maar zeggen "Ja, je denk toch niet dat ik alle AV uit m'n hoofd ken?". Maar wel vol blijven houden dat het erin stond...

› reageer

En ja hoor! Rekening van 250 Euro. Waarschijnlijk afkoopkosten? Iemand ook zo'n rekening gehad?

› reageer

Dave. Vreemde zaak. Staat waarschijnlijk in de AV of niet ? of zei orange dat je de abbo mag beeindigen indien je 250 euro betaald.

› reageer

Ik ben benieuwd of je gebruik zou kunnen maken van een rechtsbijstand verzekering om orange te kunnen dagvaarden. Dit is te gek voor woorden

› reageer

Kreeg een factuur thuis..morgen maar 's bellen. Anderen hebben toch geen problemen met afkoopsommen? Hebben degenen die opgezegd zijn al een factuur gehad? Met of zonder afkoop som?

› reageer

ik heb nog geen bericht gehad, wilde morgen maar (weer) eens bellen met de KS.
Ik vind dat Orange zich hier van z'n slechtste kant laat zien.

› reageer

Als iemand inderdaad met een rekening wordt gepresenteerd dan moet het gemotiveerd zijn en gespecificeerd anders weet je niet waar het over gaat. Alleen een bedrag van 250 euro lijkt mij onwaarschijnlijk.

› reageer

In mijn tweede brief heb ik orange verzocht om mijn abbo kosteloos te beeindigen.

› reageer

Een vriend van mij kreeg ook zo een factuur, even met de klantenservice bellen deed wonderen

› reageer

ik zie net dat ik deze week 3x ben gebeld dor Orange op mn oude telefoon. Zal wel hierover gaan. Ringtones en tril werken niet meer op dat ding, vandaar dat ik ze mis...

Verwacht wel en brief

› reageer

Gisteren laatste factuur ontvangen, 0,00 euro

› reageer

Zoals al eerder aangegeven, ze ( Orange ) hebben geen poot om op te staan dat weten ze. Hebben hun klanten niet op de hoogte gesteld, das fout wettelijk. Ik adviseer je ook een brief op te stellen die enigszins juridisch overkomt. Geen zelf in elkaar gedraaide simpele briefjes, wordt je afgewimpeld.

Neem desnoods contact op met Tros Radar, zijn altijd in voor een leuke rel :0) - > Want fout zitten ze.....

Ik heb hier gister men laatste factuur ontvangen a e 2,45

› reageer

Ja hoor het is weer niet te geloven! Donderdag de 29e een fax verstuurd naar het nummer dat eerder hier stond, bel ik maandagavond even om te vragen hoe het ermee staat; fax niet ontvangen!!

Dus gisteren opnieuw verstuurd, nu maar weer is kijken. De mevrouw vd KS vond het ook niet kloppen dat mijn vriendin (contractvrij) met dezelfde brief op dezelfde dag wél ontbonden was, en ik niet. Ging ze uitzoeken

Helaas duurt het al met al zo lang, dat ik vrees dat ze voor het einde van mijn maand (25 dec) nog niks hebben gedaan. Prutsers.

Wat ik me afvraag, hoe kan ik er bij Orange iemand naar laten kijken die er metéén wat aan kan doen (escaleren? hoe?)

› reageer

Heb nog geen reactie op mijn 2de brief gekregen van bijn 2 weken geleden.Deze had ik verstuurd aangetekend, via gewone post en via de fax.
De argumenten uit hun eerste brief had ik weerlegd in mijn tweede brief.
Ik vroeg om een inhoudelijk antwoordt en geen standard brief. Blijkbaar te moeilijk voor de prutsers van Orange.
Het lijkt op struisvogel politiek, kop in het zand steken en hopen dat de probleem van zelf zou verdwijnen.
Als ik geen reactie heb gekregen aan het einde van de week dan moet ik mij beraden m.b.t de volgende stappen welke ondernomen moeten worden.

› reageer

Ter info
18 november brief gestuurd met verzoek tot ontbinding
26 november standaardbrief terug gekregen met afwijzing ivm 2 maanden vereiste
26 november gebeld en protest aangetekend...zaak zou geescalleerd worden
4 december fax gestuurd met nogmaals standpunten en verzoek binnen week antwoord
11 december gebeld en niet zo aardig naar voortgang gevraagd
Lag bij afdeling correspondentie en kon ik niet mee doorverbonden worden.
12 december(zojuist)telefoontje gehad van aller aardigste dame van correspondentie.......excuses voor de verkeerde reaktie/afhandeling van deze klacht per wanneer wilt U afgeloten worden.....per 2 januari(einde bundel)dus afgesloten en nummer overgezet naar prepaid.
Dus ze doen het nog wel maar je moet wel even aandringen
Nou ga maar eens nieuwe aanbieding zoeken...iemand nog een suggestie

› reageer

Het is hier uiteindelijk ook gelukt na meerdere telefoontjes en twee brieven. In mijn brief heb ik ook verwezen naar deze wesite en de reacties hiervan dat men dus wel kon ontbinden.

Nu drie weken verder mag ik over twee maanden weg met nummerbehoud, het is ook goed zo. Het scheelt mij iig weer een vol jaar.

› reageer

maria kreeg je brief of werd je gebeld?

› reageer

Ik heb de klantenservice gebeld en dit werd mij medegedeeld dat mijn nummerbehoud op 25 februari 2008 gaat plaatsvinden. Bij mijn nieuwe provider heb ik dit gecontroleerd en werd dit ook bevestigd. Schriftelijk antwoord is onderweg naar mij toe.

› reageer

Ik heb op 28 november een brief gestuurd naar Orange en vandaag de bevestiging gekregen dat mijn abbonnement per 24 december word omgezet naar prepaid!

› reageer

Schriftelijk of telefonisch?

› reageer

Schriftelijk.

› reageer

Ook ik heb na opzegging omstreeks 12 november na een aangetekende brief het antwoord ontvangen van de 2 maanden regeling. ik heb via een fax bezwaar gemaakt en na een telefoontje aan de klantenservice jl. vrijdag vandaag een brief ontvangen dat mijn contract eind december beeindigd wordt.
ze schrijven: "u hebt ons laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen met als reden de wijze van berekening van onze tarieven voor bellen in het buitenland. Dat vinden we jammer, maar we respecteren uw beslissing. EN ZOALS U VAN ONS GEWEND BENT, ZORGEN WE ERVOOR DAT ALLES SOEPEL VERLOOPT EN ZORGVULDIG WORDT AFGEHANDELD."
Nou het heeft anders lang geduurd en zo soepel ging het anders echt niet!
rebecca

› reageer

Op 28-11 de opzegbrief (voor 2 abonnementen) op de bus gedaan.
Vandaag 2 brieven binnen van Orange. Een bevestiging van dat de contracten per 10-1-2008 worden ontbonden. Prima geregeld weer!!

› reageer

Mijn abonnementen zijn eindelijk ook stopgezet.
Eerste brief heb ik op 2 november verstuurd en de tweede brief op 16 november. Voor degene die dr nog iets aan hebben, mijn klantennummer is/was 1.15611933.
Succes!

› reageer

mijn abonnement is ook stop gezet. half november een brief gestuurd, vorige week afgesloten.

Mijn vriend heeft op de zelfde dag,. de zelfde brief gestuurd,. bij hem is de brief nog steeds ' in behandeling'
bij navraag bij de klantenservice krijgt hij steeds het antwoord dat ieder geval apart bekeken moet worden.
Wel vreemd dat ik mijn bevestigings brief al een paar weken geleden in huis had,. en mijn vriend nog steeds geen reactie krijgt !

› reageer

Hey mensen,

Ook deze week briefje gestuurd, hopelijk ben ik nog niet te laat maar dat zien we natuurlijk pas over 2 weekjes ongeveer.

Greetz Jaak

› reageer

Gefeliciteerd Sha!

› reageer

Gedeeltelijk off topic maar probeer het toch.....per 2-1-2008 stopt mijn orange contract via deze constructie en wordt mijn nummer omgezet naar prepaid....kan ik dan nu bv al nieuw abo afsluiten bij bv vodafone met ingangsdatum 5-1-2008 of zit hier risico aan en kan ik beter wachten tot 2-1-2008 zodat ik zeker weet dat nummer is veranderd in prepaid en dan pas nieuw abo afsluiten

› reageer

@Jaak20
Orange wijzigt eenzijdig een overeenkomst met een consument. Zoals dat juridisch mooi heet, is zo’n wijziging ‘vermoedelijk onredelijk bezwarend’. Sowieso had Orange je individueel moeten informeren over de prijsverhoging. Publicatie op de website is bij wijziging van een overeenkomst niet voldoende. Daarnaast moet Orange de consument de mogelijkheid bieden om de overeenkomst te ontbinden. Beide verplichtingen is Orange niet nagekomen. Je hebt als consument dus gewoon het recht om de door Orange gewijzigde overeenkomst per direct te beëindigen. Mocht Orange schermen met de zogenaamde verjaring van twee maanden, dan zou ik hier tegen bezwaar maken. Mocht Orange weer weigeren, dan even de Geschillencommissie Telecommunicatie inschakelen. Wanneer je door de Geschillencommissie in het gelijk wordt gesteld (en dat wordt je op zeker), dan dienen de door jou gemaakte kosten inzake dat geschil ook door Orange te worden vergoed.

› reageer

@richard789: Bij de meeste providers kun je drie maanden vantevoren een abonnement afsluiten. Meestal is het ook mogelijk om de datum van ingang eveneens in de toekomst te bepalen; dus niet persé de dag dat je de overeenkomst aangaat. Vraag het voor de zekerheid even na bij bijv. Vodafone. Wat betreft het risico dat je noemt is het van belang dat je een schriftelijke bevestiging van Orange hebt ontvangen. Bij voorkeur een officiële brief. Heeft Orange bevestigt, dan mag je er als consument van uitgaan dat per 2 januari a.s. jouw abonnement bij Orange eindigt. Als particulier mag je er vanuit gaan dat Orange als groot, professioneel bedrijf zorgvuldig handelt. Ook hier geldt dat in geval Orange lastig doet, je het geschil aanhangig kunt maken bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

› reageer

Zijn er meer mensen die problemen hebben na de opzegging van Orange?

Kreeg namelijk mijn afrekening... Hebben ze toch mooi even de termijnen tot het eind van mijn oorspronkelijke contract in rekening gebracht. (320 euro...) Maar het probleem is dat je de klantenservice niet meer kunt bereiken wanneer je nummer is overgezet naar een andere provider.

Dus ik zit nu vast. De orange shop kan niets doen, want die kunnen niet in de administratie, ze zeggen ga maar naar de klantenservice, die dus niet te bereiken is...

Iemand anders nog ideeen?

› reageer

Klantenservice bellen op 06 28500 777

› reageer

wanneer je dat nummer belt, is de eerste vraag, vul uw 10cijferige mobiele nummer in afgesloten met een hekje. Mijn nummer is dus nu bij t-mobile en wordt dus niet herkent...

› reageer

@Roydejong: ik neem aan dat Orange het bedrag (ten onrechte) van jouw bankrekening heeft afgeschreven? Neem contact op met jouw bank en laat deze onterechte afboeking ongedaan maken. Stop ook per direct de automatische incasso (als je die ooit hebt ingesteld). Verder val ik in herhaling: schrijf een brief aan Orange met het geschil. Wanneer je er niet uitkomt; schakel dan ook de Geschillencommissie Telecom in. Ik ga er dan wel gemakshalve van uit dat je de overeenkomst met Orange hebt beëindigt i.v.m. de eenzijdige wijziging van de overeenkomst door Orange i.v.m. wijziging van de tarieven zoals bedoeld in dit topic.

› reageer

Kan je niet iemand in je omgeving vragen om een orange telefoonnummer? Of probeer de klantenservice nummer in te toetsen, eenmaal aan de lijn moet er toch wel te communiceren zijn.

› reageer

ik ga maandag naar de orange shop en laat de shop de klantenservice wel bellen...

› reageer

Hier ook inmiddels twee brieven gestuurd. Laatste brief zo'n twee weken geleden gepost en nog steeds geen reactie. Begin er toch wel een beetje moe van te worden. Morgen KS maar eens bellen en desnoods ga ik m'n gelijk halen via de GC.

› reageer

als je wilt bellen met de klantenservice en je hebt geen mobiel nummer (meer) dan kun je ook contact krijgen door drie keer "Hekje" in te toetsen,als ze om je nummer vragen, je wordt dan doorverbonden.
sukses
rebecca

› reageer

Hier ook 300 zoveel in rekening gebracht. Klantenservice bellen op eerder gennoemd nr en * draaien. Ikzelf heb meteen gevraagd wat ik met de rekeing moet doen. Mij is toegezegd dat ik hem niet hoef te betalen en dat is aangetekend in het systeem. Pas op dat je geen registratie krijgt.

› reageer

Na aanleiding van mijn tweede brief van 2 weken geleden wordt mijn abbo stopgezet en omgezet naar prepaid op 24 december. Er staat wel in de brief "nadat uw abonnement is stopgezet, krijgt u van ons nog een laatste rekening". Ik vraag mij af wat deze inhoudt. Er zijn een aantal mensen hier welke 300 euro's hebben moeten betalen na beeindigen van hun abbo. Ik hoop dat deze scenario mij bespaard wordt.

› reageer

Gisteren gebeld, te horen gekregen dat ik geduld moest hebben. Vandaag sms ontvangen: 'vanaf vandaag hebt u orange prepaid. we hebben uw abonnement stopgezet'. Even saldo- en rekeninginformatie geraadpleegd: het resterende beltegoed is meegenomen als prepaid. Keurig geregeld dus, nu nog even afwachten of ik niet onverwachts een afkoopsom krijg zoals sommigen hier.

› reageer

Als er wat problemen zijn i.v.m een onaangekondigd en ongefundeerde afkoopsom dan schakel ik mijn rechtsbijstand in. Ik wordt ook gevraagd om mijn bundel op te maken voordat de abonnement wordt overgezet naar prepaid. Bij andere mensen mag deze meegenomen worden als prepaid. Blijkbaar worden mensen op verschillende manieren behandeld.

› reageer

Vandaag ook bericht gekregen dat mijn abo wordt stilgezet, maar...
in de bevestigingsbrief staat niet vermeldt dat het nummer wordt omgezet naar prepaid. En omdat het 24 december in gang wordt gezet is de tijd te kort voor nummerbehoud. Ik heb maar meteen klantenservice gebeld en wordt morgen teruggebeld.

› reageer

Uiteindelijk is alles geregeld. Nummerbehoud is veilig gesteld. In mijn uiteindelijke bevestigingsbrief staat dat de opzegtermijn is verlengd naar 4 maanden!
Dus deze week nog opzeggen voor wie dat nog niet heeft gedaan!!

› reageer

4 maanden, als in 4 maanden na 1 september??

zou je zo vrij willen zijn om je klantnummer aan mij/ons door te geven, dan ga ik ze hiermee bestoken!

› reageer

great:

Ik ben mn nummer kwijt!!!

Ik had aangevraagd om naar prepaid te gaan. In de brief stond dat ik binnen 10 werkdagen een andere provider moest zoeken. Nog een keer over gebeld dat het krap zou worden maar Orange zei dat alles prima was. Naar KPN verhuisd (nummerbehoud zou de 21e ingaan) NIET DUS... ik Orange bellen. Krijg ik die onzin van 3 maanden opzegtermijn enz enz.. en dat de brief die ik gekregen had de foute was. Ze kon het niet meer ongedaan maken en ik zou per 24 december mn nummer kwijt zijn. En zo gebeurde het ook.

Ben mn nummer nu kwijt en bij KPN weten ze niet van mn bestaan af
Ben benieuwd. Kga niet meer bij Orange zeuren. Ben alleen benieuwd of KPN bij facturen gaat sturen.

› reageer

@marcg Drop mij maar een mailtje. Zie mijn profiel

› reageer

Is het mogelijk om nog steeds op te zeggen?

› reageer

proberen kan altijd

› reageer

inmiddels heb ik ook mijn eindafrekening gehad, mijn abonnement is per 19 dec. overgezet naar prepaid. Eindafrekening was 2,50 euro voor de gespecificeerde rekening...... Gaat dat niet van je resterende beltegoed af? In ieder geval ben ik al met al tevreden!

› reageer

wordt als het goed is morgen ook overgezet naar prepaid...krijg je dan een smsje ofzo?

› reageer

ja, waarschijnijk met de mededeling dat je beltegoed 0 euro is en je moet opwaarderen

› reageer

@Boss21: Ja, opzeggen kan zeker nog. Orange heeft eenzijdig de overeenkomst gewijzigd. Dat 'verjaart' niet na vier maanden. Gewoon een brief schrijven. Orange zal wel proberen je af te schepen met een smoes, maar dan moet je simpel de Geschillencommissie inschakelen. Je wint op zeker.

Mensen die behoefte hebben aan een voorbeeldbrief kunnen dat, onder vermelding van e-mailadres, aangeven.

› reageer

op pagina 3 staan er toch al twee voorbeelden

› reageer

Dat lijkt me ook ruim voldoende.

› reageer

De twee voorbeelden leiden, gezien de verschillende reacties in dit topic, tot discussie met Orange. Mensen worden met een kulsmoes afgewimpeld. Ik bood mijn brief aan omdat deze juridisch wat sterker in elkaar zit en geen spelfouten bevat. Beroepshalve hou ik me met dit soort onderwerpen bezig. Vandaar.

› reageer

Als je graag mensen wilt helpen, staat het je natuurlijk vrij om je brief hier te posten,. Zelf heb ik met succes een eerder geposte brief gebruikt, wellicht met enige taalkundige aanpassingen

De weg naar een succesvolle opzegging is misschien wel lang, maar niet bijster ingewikkeld. Brief, nog een brief, Geschillencommissie. Orange zit fout en Orange weet het. Appeltje eitje

› reageer

bvedwin, zou het fijn vind als je hier je brief zou willen plaatsen.

› reageer

@bvedwin: ook ik heb interesse in deze brief. Als het niet via de site kan dan gaarne op mijn emailadres.

› reageer

Orange Nederland N.V.
t.a.v. Klantenservice
Postbus 5127
6802 EC ARNHEM

XXXWoonplaatsXX, 8 december 2007

Naam afzender
Adres afzender
postcode woonplaats

Betreft: eenzijdige wijziging overeenkomst door Orange Nederland N.V.

Mijne dames, heren,

Ingaande 30 augustus 2007 heeft Orange een aantal tarieven gewijzigd. Ik was in de veronderstelling dat ik met betrekking tot deze wijziging ben geïnformeerd door Orange. Via een sms-bericht heeft Orange mij geïnformeerd over een verlaging van tarieven.

Echter naar nu blijkt heeft Orange mij niet correct, dan wel niet volledig geïnformeerd. Ik heb vernomen dat gelijktijdig met de in mijn voordeel zijnde tariefsverlaging, waarover ik door Orange ben geïnformeerd, een in mijn nadeel zijnde tariefsverhoging heeft plaatsgevonden. Deze tariefsverhoging heeft betrekking op de door Orange gehanteerde zone 2, zone 3 en zone 4. Echter, met betrekking tot deze laatstgenoemde, nadelige tariefswijziging ben ik niet door u geïnformeerd.

Om deze reden bericht ik u het volgende. In de eerste plaats vind ik het onfatsoenlijk dat Orange mij niet heeft geïnformeerd over de tariefsverhoging. In de tweede plaats zijn Orange en ondergetekende een overeenkomst voor de minimale duur van één jaar aangegaan. De ten tijde van het sluiten van de overeenkomst vigerende tarieven maken integraal onderdeel uit van betreffende overeenkomst. Het is evident dat de door Orange doorgevoerde tariefsverhoging derhalve een eenzijdige wijziging van de overeenkomst tussen Orange en ondergetekende betekent.

Ik verzoek u mij per omgaande schriftelijk te informeren waarom ik niet ben geïnformeerd over de betreffende nadelige tariefswijziging.

Tevens verzoek ik u de door u doorgevoerde nadelige tariefswijziging ongedaan te maken en de tussen Orange en ondergetekende gesloten overeenkomst onverkort en onverwijld na te komen. Ik verzoek u deze ongedaanmaking eveneens per omgaande schriftelijk te bevestigen.

Indien Orange niet wenst na te komen dan wel niet kan nakomen, dan beschouw ik de wijziging van Orange als een eenzijdige wijziging van de overeenkomst, hetgeen volgens het Nederlands recht niet zondermeer is toegestaan.

Indien Orange de overeenkomst inderdaad niet nakomt, dan dient u deze brief te beschouwen als zijnde een opzegbrief waarmee de overeenkomst tussen Orange en ondergetekende per direct wordt beëindigd.

In geval de overeenkomst conform bovenstaande wordt beëindigd, dan verzoek ik u mij hiervan onverwijld schriftelijk in kennis te stellen. Tevens zal ik bij beëindiging van de overeenkomst gebruikmaken van het recht op nummerportering naar een andere provider.

Te uwer informatie vermeld ik mijn gegevens:
Naam contractant
Adres contractant
Postcode contractant
telefoonnummer: 06-XXXXXXXXXX

Ik vertrouw erop dat u mijn verzoek conform uw algemene voorwaarden behandelt. Onder verwijzing naar de op de overeenkomst van toepassing zijnde algemene voorwaarden meld ik u dat u deze brief dient te beschouwen als ‘klacht’ of ‘geschil’ zoals bedoeld in lid 12.1 van voornoemde algemene voorwaarden. In geval u niet tijdig, schriftelijk en/of inhoudelijk reageert, dan wel niet met mijn verzoek akkoord gaat, dan wel u in geval van niet akkoord gaan met mijn verzoek de overeenkomst niet beëindigt, dan zal ik een procedure entameren bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Hoogachtend,

XXXXXXX

› reageer

Orange is wat soepeler geworden geloof ik. Een vriend van mij had 2 weken terug een brief gestuurd mbt de wijzigingen in contract en dat hij wil opzeggen. 3 dagen terug heeft hij een brief gekregen dat zijn contract is opgezegd zonder enig gezeur

› reageer

@bvedwin: ik snap het niet. Je wilt dat Orange zich aan de AV houdt, maar je stelt zelf voor dat ze zich er niet aan houden als je volgens de oude tarieven mag blijven bellen

AV schrijft voor: wijziging in nadeel klant => ontbinden.

Kortom: veel zinloze tekst in je brief, na enig knipwerk wel bruikbaar

[sub]Maar niet beter dan de eerder geplaatste voorbeeldbrief ...[/sub]

› reageer

Wijs maar blij dat iemand de mooite gedaan heeft om zijn brief op deze forum te zetten. Als engelstalige had deze brief mijn opzegging een aantal weken geleden een stuk makkelijker gemaakt.

› reageer

Dat is ook zo, maar er staat in dit topic een brief met de juiste argumentatie, deze zou niet goed genoeg zijn, terwijl vele TV-ers deze argumentatie met succes hebben gebruikt

Dan word ik wat krititscher ...

› reageer

@Pinokkio: volgens mij lees je de brief niet goed. Middels de brief stel ik Orange in de gelegenheid om de overeenkomst alsnog na te komen. Nakomen kan, indien Orange de wijzigingen terugdraait en dus de oude tarieven hanteert. In dat geval zou er geen reden zijn om de overeenkomst te beëindigen.

Daarnaast geef ik aan dat, indien Orange mij niet volgens de oude tarieven wil laten bellen (en dat zullen ze niet doen voor één klant of enkele klanten), Orange dan de brief moet beschouwen als opzegbrief.

Overigens beweer ik niet dat de eerder geplaatste brieven niet goed zouden zijn. Ik lees echter meerdere reacties waarin wordt aangegeven dat Orange mensen afwimpelt met een smoes. Mijn aanbod was puur bedoeld om lezers van dit topic te helpen. Niets meer, niets minder.

› reageer

Vandaag ook nog 'n brief opgestuurd.
Neem aan dat die maandag/dinsdag in behandeling wordt genomen. Ben benieuwd.

› reageer

Persoonlijk denk ik dat een bondige brief eerder behandeld wordt, meer dan 10 regels gaat vast naar een back-office voor "ingewikkelde stukken"

› reageer

@Pinokkio;
Ben ik beslist niet met je eens! Een juridisch goed onderbouwde brief (aangetekend verzenden) met verwijzingen naar precies de van toepassing zijnde regels uit de AV, nadrukkelijk aangehaald, wordt m.i. eerder correct en zonder morren afgehandeld, omdat men dan "met eigen regeltjes om de oren gesmeten krijgt" en bovendien in datzelfde taalgebruik (van de AV)! Dit is "an offer they can not refuse". :

Voorbeeld (niet off-topic, maar ter illustratie!):
Op dit forum wordt/werd nogal eens negatief gedaan betreffende Debitel.
Heb inmiddels meerdere sim-only abo's gehad van Debitel en weer opgezegd. Dit middels een "juridisch goed onderbouwde brief (aangetekend verzonden) op basis van hun eigen AV".
Nooit problemen gehad!
Zeer snelle afwikkeling met een bevestigingsbrief ("die de opzegging volgens de AV effectueert" van de opzegging, ontvangen binnen 5 werkdagen, nadat ze mijn brief ontvangen hadden ( heb ik gevolgd via Track&Trace van TNT-post), zoals ook vermeld stond in de AV.

› reageer

Alsof een bondige brief niet juridisch onderbouwd zou kunnen zijn

Maakt me verder niet uit, ik weet me wel te redden

› reageer

Heb vrijdag 'n brief op de bus gedaan. Zou het mogelijk zijn om morgen ofzo Orange te bellen of de brief al in behandeling is? Of is dat wat te snel

› reageer

@boss

Nou, morgen bellen is voor Orange wel heel snel! Ik heb er, na mijn eerste brief (gestuurd op 9 nov.) 2 weken op moeten wachten voordat ik een afwijzing kreeg (tussentijds gebeld maar kreeg steeds te horen dat ie in behandeling was). Daarna nog een brief gestuurd als reactie op de afwijzing en toen weer twee weken moeten wachten voordat ik antwoord kreeg dat mijn abo op 19 december alsnog werd omgezet naar prepaid.

› reageer

Laatse rekening vandaag gekregen @ 2 euro's.

› reageer

Vandaag orange gebeld.

M'n brief was de 7de in behandeling genomen. Standaard zouden er 2 weken voor staan om 'n beeindiging van 'n abonnement stop te zetten volgens de mevrouw van de KS.

› reageer

19 december overgezet naar prepaid en wat schetst mijn verbazing: vandaag een rekening in de bus van € 224,99. Toch wel erg brutaal en helemaal niet netjes. Maargoed, zal weer eens naar de ks bellen...

Voor mijn moeder nog vorige week de tweede brief op de post gedaan, ik ben benieuwd of ze dat wel netjes af gaan handelen.

› reageer

Wat stond precies op de rekening. Ik neem aan dat alles gespecificeerd is.

› reageer

vandaag en gister de brieven op de bus gedaan
dus afwachten maar

› reageer

Nouja, een echt duidelijke specificatie is het niet:

Overige kosten/kortingen
Abonnementskosten tot einde contract € 189,07 (maakt incl btw 224,99).

› reageer

Waarom bel je ze dan niet?

› reageer

@Checkie: Je post voegt niet echt veel toe he? Givemebeer vroeg om een specificatie, dus vandaar mijn post.

Zojuist gebeld met de KS, 'het wordt besproken met de desbetreffende afdeling' en dan word ik teruggebeld. Ik ben benieuwd.

› reageer

Voor de juristen, is het ook niet mogelijk om je contract te ontbinden nu je niet meer met een orange abonnement mag verlengen.

› reageer

@B0MBACI, dit is iets dat valt buiten je contract(periode) dus dan heb je alle recht om te gaan en staan waar je wilt maar nu dus niet.

› reageer

Aha jammer is dat

› reageer

Net de KS even gebeld omdat ik nog steeds geen brief terug heb na 2 weken.

M'n brief stond nog steeds "open" en er was nog niets over bekend. De medewerker van de KS zei dat hij er 'n spoedbericht van deed maken. Want nog geen reactie na 2 weken was zeer vervelend voor mij. Aldus de medewerker.

› reageer

Ik heb ook nog geen antwoord op mijn brief van 21 december... Ze hebben blijkbaar geen haast daar. Volgens mij is dat trouwens weer een extra reden om kostenloos te mogen opzeggen; Ze moeten namelijk elke schriftelijke vraag binnen 30 dagen beantwoorden (wettelijk bepaald).

› reageer

Heb met twee medewerkeres van Orange gesproken. Beide zeiden dat dit binnen 2 weken gebeurd moest zijn ipv 3

› reageer

ik wacht al sinds 16 NOVEMBER... van de week weer gebeld en ik vroeg naar de termijn, volgens Orange was die langer omdat het een 'speciale afdeling' betreft... Waar staat dat dit 30 dagen is?

Ik heb ook gezegd, dat ze mijn abo per 25/12 moeten ontbinden, aangezien ik sinds die dag mijn telefoon niet meer gebruik (aangezien ik niet wilde wachten tot orange eindelijk alles zou hebben verwerkt).

Ik zit er serieus over te denken om hier méér werk van te maken dan alleen afwachten, ik weet alleen niet wat ik eventueel zou kunnen doen (behalve die telecom commissie inschakelen).

› reageer

Ook mijn laatste Orange abo is nu uit de lucht. Ze zeiden dat ze mijn opzegbrief op 2 januari pas ontvangen hadden. Het duurt dan dus nog ongeveer 3 weken voordat je antwoord krijgt.

› reageer

Kreeg ik vandaag een smsje dat ik was omgezet naar PrePaid, met 0 euro beltegoed, moest meteen opwaarderen

Heb in de tussentijd een andere Orange Abo afgesloten, weet iemand hoe laat het precies gaat duren om het nummer van de prepaid mee te nemen naar de Abo? En werkt het gewoon via het formuliertje dat in mijn simbox zat?

Moet wel zeggen dat Orange het uiteindelijk toch keurig heeft geregeld, dit in tegenstelling tot Telfort waar ik nu al 9 maanden wacht op een afhandeling van alle zaken.

› reageer

Heb net het dit topic een beetje doorgenomen en het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of ik nu van mijn abo af kan(loopt nog tot 6 juni......)? En moet ik deze dan over laten zetten naar prepaid omdat ik mijn nummer graag behoud bij mijn evt. overstap naar Vodafone, of hoeft dit niet?

› reageer

@ jorisje166, als je zo snel als mogelijk van je abonnement af wil is het beste om eerst overstap naar prepaid te maken zodat je dan rustig je zaakjes met nieuwe provider kan regelen en geen risico loopt dat je nummer verloren gaat.

› reageer

Dus als ik een brief stuur naar Orange als de voorbeeldbrief in dit topic, dan kan ik voortijdig van mijn contract af...?

› reageer

Wat zou zelf je conclusie zijn, de 14 pagina's hiervoor lezend?

› reageer

Dat het niet bepaald soepeljes gaat...maar dat het mogelijk is misschien...maar bedankt voor de vraag...>...!

› reageer

Heb begin dec. een opzegbrief gestuurd die 2e week dec. is ontvangen door Orange. Verder geen bevestiging/reaktie ontvangen. 1e Helft januari 2x KS gebeld (Ja mijnheer, vervelend voor u. Ik stuur een berichtje voor u naar de betreffende afd. Nee, ik kan u niet doorverbinden....)
Lijkt wel een soort vertragingstactiek van de betreffende afd. hetgeen ik eigl. nooit van Orange zou hebben verwacht. Wees een vent en erken je eigen voorwaarden!!
Nu een wat forsere brief gestuurd met "verzoek" op korte termijn opzegging te bevestigen. Ik hoop dat Orange ook hier meeleest...

› reageer

Ik had opgezegd en kreeg antwoord dat dat prima was per 9 dec, maar ik ook een latere datum mocht kiezen. Ik had dus voor 9 januari gekozen om mijn tegoed in het buitenland nog te gebruiken, maar dat mailtje hadden ze eerst niet verwerkt maar telefonisch later wel.

Echter 9 januari was voorbij en de nieuwe bundel was ingegaan!
Na de ks gesproken te hebben en excuses van hun kant is nu netjes het abo omgezet naar pp MET behoud van mijn beltegoed, terwijl in de brief stond dat dat niet zou gebeuren! _/-\o_
Het nieuwe afgeschreven tegoed mocht ik storneren.

Uiteindelijk alles dus prima in orde gekomen, en nog beter dan verwacht!

› reageer

Vandaag heb een brief van Orange gekregen. Mijn brief is verstuurd op 10 Januari en nu pas wat mee gedeaan! 1 nummer wordt overgezet op prepaid, echter over mijn 2de nummer wordt niet gerept! Dus alles maar half gedaan. Er is wel hoop voor mensen die later dan 01-01-2008 hun brief hebben verstuurd. Het kan dus nog steeds!
Overigens heb ik nog een vraag. Wie heeft zijn abo afgesloten na 19 december 2005 afgesloten en toch het opgespaarde tegoed op z'n prepaid kaartje gekregen? Kan ik misschien nog wat mee doen. >

› reageer

Na hulp aan een kennis is ook zij verlost van haar abo. Brief verstuurd op 29-12, einde abo 21-2.

Zij wordt omgezet naar prepaid maar in dezelfde brief staat ook dat ze binnen 10 dagen nummerbehoud moet toepassen Hoezo bij prepaid??

› reageer

In mijn brief staat dat er niet. Er staan 4 alinea's allen met een eigen onderwerp. Ik denk dat het 'standaard zinnen' zijn!
Volgens mij kun je je prepaidnummer om laten zetten op een nieuw abonnement. Zo behoud je het telefoonnummer. Lees je het nu ook zo?

› reageer

Update: Vandaag bij een Orangewinkel geweest en erachter gekomen dat het laatste abonnement omgezet is in prepaid. Was men 'vergeten', alleen papa vergeet niks Met deze laatste kon ik sowiso niet meer bellen door een defecte simkaart. Kostte me 25 euries om te vervangen!!! Niet slim, want nu hebben ze niks. Telefoon (W850i) is na 4 mnd dus al 'afbetaald'.
Zou nog 20 moeten
Dus als tip voor wie het nog niet gedaan heeft: het kan nog! Ik heb hem 10 januari op de bus gedaan en heb het nu dus voorelkaar.

Dit is het laatste wat ik op TV zal schrijven. Papabear kan zich niet vereenigen met de in mijn ogen censuur van de mod's alhier!

› reageer

Is er iemand die in feb nog heeft gestuurd en heeft kunnen afsluiten? ik heb ook nog een nummertje liggen dat ruim 12 maanden doorloopt wil het wel een gokje wagen
maar iemand dus nog recent verstuurd en geluk gehad?

› reageer

@Niekje Gewoon proberen. Zoals in de thread wordt aangegeven: Er is geen "wettelijke" termijn waarvoor je je opzegging zou moeten versturen.

› reageer

Ook in februari is het mij gelukt een abo van Orange op te zeggen ivm de wijzigende voorwaarden.

› reageer

op 18 feb had ik ineens geen bereik meer, dus gebeld met de ks.
wat blijkt ze hadden mn brief in behandeling genomen, en mij per 18 feb afgesloten. Helaas had ik geen brief ontvangen van orange en wist dus niet of het in behandeling was genomen en of en wanneer ik afgesloten zou worden. Hierdoor had ik ook nog beltegoed opgebouwd wat ik niet op had gemaakt ivm aankomende vakantie. In mijn brief had ik ook aangegeven dat ik gebruik wilde maken van nummerbehoud maar dat was dan nu niet meer mogelijk. Na veel aandringen bood de dame van de ks mij aan om mijn nummer om te zetten naar prepaid, maar mijn beltegoed zou komen te vervallen omdat ik in 2006 nog verlengd had. Na nog meer aandringen de dame van de ks zou een verzoek indienen om alsnog mijn beltegoed bij te laten schrijven op mn prepaid kaart. Hopelijk dat dit nog lukt. Gister wel een brief binnen gehad voor mn moeder dat zij afgesloten wordt. Dus nu ff snel nieuwe abo's aanvragen

› reageer

Net de bevestiging van de laatste abonnementen dat die zijn stopgezet (overgezet met behoud van beltegoed naar prepaid) naar aanleiding van de wijziging AV. Ik had er zelfs nog eentje bij (een verlenging) die in oktober 2007 met twee jaar verlengd is die opgezegd is, dus TS wordt heel hartelijk bedankt. En ik had in januari ook een brief gestuurd met de opzegging, waarop ik een antwoord kreeg dat ik het binnen drie maanden had moeten regelen en dat het nu niet meer kon. Nieuwe brief gestuurd dat ik het daar niet helemaal mee eens was en nu is ook die ontbonden.

› reageer

Ook ik heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om kosteloos het contract te ontbinden nav de tariefswijziging van Orange.
Op 3 januari heb ik de brief verzonden, op 28 januari heb ik de bevestiging gekregen dat mijn abonnement omgezet werd naar prepaid. Fakturele afhandeling verliep prima, juiste laatste factuur ontvangen.

Voor mijn partner verliep het echter minder vlekkeloos. Ook haar opzegging is op 3 januari verstuurd. De bevestigingsbrief kwam zelfs twee dagen eerder binnen, op 26 januari. De fakturele afhandeling liet hier echter te wensen over. Er volgde een laatste factuur van 240 euro, de resterende abonnementskosten tot einde contract waren gewoon in rekening gebracht. Hierop hebben we direct het juiste bedrag overgemaakt en voor de onterecht in rekening gebrachte abonnementskosten tot einde contract een brief gestuurd voor deze fout recht te trekken met een credit nota. Op dit moment wachten we nog steeds op de reactie van Orange.

Conclusie: Orange blijkt de tijd te nemen voor het beantwoorden van brieven en blijkt helaas -gezien eerdere reacties over dit punt- niet foutloos in de afhandeling.
Wordt vervolgd...

› reageer

Verzoek aan alle posters hier; Let op; laat dit topic svp. niet ontsporen richting een "uitmelken tot op het bot" topic. Het opzeggen puur voor financieel gewin is namelijk nog altijd in strijd met onze forumrichtlijnen.

› reageer

23 feb een brief gestuurd (voorbeeld van Marcelvdp gebruikt)
vandaag bevestiging dat deze maand word omgezet naar prepaid
snelle reactie en goed afgehandeld

› reageer

Op 13 feb. kreeg ik een brief van Orange dat mijn abonnement per direct was beeindigd. Ik had de brief gestuurd van pagina 13. Op dit nummer stond echter nog € 330 beltegoed en deze was ik dus kwijt. Voor me vader had ik dezelfde brief gestuurd. Op zijn kaart stond veel minder beltegoed en hij kreeg drie maanden opzegtermijn. Na drie keer gebeld te hebben kreeg ik als antwoord...sorry maar we hebben gedaan wat je vroeg en bij je vader hebben we een fout gemaakt. Je kunt deze alsnog per direct opzeggen. Niks geen geld terug en dus € 330 pleite. Weet iemand of er nog andere wegen zijn om dit beltegoed terug te krijgen? Bedankt

› reageer

harm_peterd >>> Je dreigt in je brief met een procedure tegen Orange, als ze je opzegging niet honoreren en nu ze accoord gaan, ben je het er niet mee eens. Dat je € 330,- kwijt bent had je eerder kunnen bedenken!!! Jij wilt dat Orange zich aan de 'spelregels' houdt, dan moet jij je ook aan de 'spelregels' houden!!!

› reageer

Heeft het zin om nu nog een opzegbrief te versturen?

› reageer

@BergPeter: waarom zou je dat willen?

› reageer

@ bergpeter
zoals je kunt lezen heb ik eind vorige maand nog gestuurd en zonder problemen word er deze maand nog omgezet naar prepaid. proberen kan altijd dus

› reageer

ik krijg vandaag ineens een brief van Orange dat ik 21,57€ moet betalen.. HUH??? ik ben 24 december afgesloten.... lekker gek dit.

Ga ze maar ff bellen

› reageer

Hoi,

Zou je nu nog kunnen opzeggen i.v.m. de algemene voorwaarden die zijn gewijzigd in augustus 2007? Wat is trouwens de wettelijke termijn om dit te doen? Mijn ouders hebben op hun nieuwe woonplaats zeer slecht bereik zowel binnen als buiten, dus zie ik dit als ideale ontsnappingspoging. Wie kan mij helpen?

Kan iemand de voorbeeldbrief nog een keer posten met een toevoegen dat je het bel te goed wilt behouden en naar prepaid overgezet wil worden. Ik ben niet zo goed in brieven schrijven en al helemaal niet dit soort brieven, dus zou dat zeer waarderen.

Alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

› reageer

Dat gaat je niet meer lukken denk ik. Meestal houden ze 3 mnd aan. Maar recentelijk zijn de voorwaarden weer veranderd. Per 15/05/2008 is webmail komen te vervallen bij je abonnement. Dus een geldige reden om op te zeggen. Mijn abo is sinds 15 mei al uit de lucht . Staat een draadje met voorbeeld brieven op dit forum. Succes

› reageer

Kan iemand dat bevestiging dat men meestal 3 maanden aanhoud voor bezwaar/opzeggen. Maar het feit dat Per 15/05/2008 de voorwaarden weer zijn veranderd betreffende de webmail is dat weer een nieuwe kans, maar betreft dit wel de mobiele/GSM abonnementen?

Wie kan mij helpen met een voorbeeld brief?

Alvast bedankt!_/-\o_

› reageer

Sorry, maar waarom kan je dat zelf niet, er staan genoeg voorbeeldbrieven hier?

› reageer

@Mobileboy; Heb jij zelf ook je abo opgezegd ivm de wijzigingen per 15-5? Is dat gelukt? Ik heb een Orange abo + telefoon. Kan me herinneren dat daar enige ophef over was in dit topic. Zijn er mensen die hun telefoon daadwerkelijk in hebben moeten leveren?

› reageer

@vjenne] Goed lezen wat mobileboy zegt "Staat een draadje met voorbeeld brieven op dit forum" zie hier: http://www.telecomvergelijker.nl/prov/3/forum/?thread_id=25438

@Jepper] Lijkt me duidelijk dat het mobileboy gelukt is "ben per 15 mei uit de lucht" Ik denk dat iedereen die het opzegt een telefoon erbij heeft gekregen. Tot nu toe heb ik niks vernomen dat iemand zijn of haar telefoon heeft moeten inleveren.

› reageer

Och, mensen toch! Doe eens wat meer moeite. Lees de bewuste draad eens door, gebruik de zoekfunctie... Alles wat er in de paar laatste berichtjes wordt gevraagd, is al beantwoord

Edit >>> kuifjuuh was me al voor...

› reageer

Even een update:

Orange was niet akkoord gegaan met mijn opzegging, terwijl de algemene voorwaarden aangeven:

Quote:

Ik moest mijn "gratis" telefoon inleveren of de restwaarde betalen.

Ik ben met deze voorwaarde niet akkoord gegaan. Dit staat namelijk nergens contractueel vastgelegd. Orange had daarna besloten mijn abonnement niet te laten afsluiten. Ik had daarintegen besloten om niet meer te betalen.

Orange heeft daarna wel mijn nummer afgesloten en een eindafrekening gemaakt voor de resterende maanden dat het contract bepaalde in rekening gebracht(wat in mijn ogen rechtsongeldig is vanege de negatieve wijziging).
Later hebben ze deze zaak overgebracht naar een incasso bureau. Zij hebben mij 2 juli uitgedaagd voor de kantonrechter...

Denken jullie dat Orange/incassobureau een kans maakt om te winnen?

Ik denk dat ik goed in mijn recht sta.

› reageer

Wat een lacher die kanton rechtzaak! De rechter was verbaasd dat ik voor moest komen... ze sturen mijn verweer door naar de andere partij...

Binnenkort dus meer info!

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.