Klanten Vodafone kunnen bellen in vliegtuig

Wat denk je van Skype in het vliegtuig?

› reageer

Klanten Vodafone kunnen bellen in vliegtuig
MAANDAG 17 SEPTEMBER 2007, 11:01
MAASTRICHT (ANP-AFX) - Klanten van Vodafone Nederland kunnen vanaf deze maand mobiel bellen in vliegtuigen van Air France. Dat maakte het Britse telecombedrijf maandag bekend.

Volgens Vodafone blijkt uit onderzoek dat circa de helft van de luchtreizigers belangstelling heeft voor sms'en, e-mailen en mobiel bellen aan boord van vliegtuigen. Het bedrijf wil die diensten binnenkort ook bij andere luchtvaartmaatschappijen gaan aanbieden.

Aan bellen in de lucht hangt wel een stevig prijskaartje, Vodafone rekent tussen de 3,50 en 4,50 euro per minuut. Een sms'je kost 35 tot 55 cent. Bellen met de ingebouwde apparatuur vanuit een vliegtuig is evenwel een stuk duurder (11 dollar per minuut en 3 dollar per sms), aldus Vodafone.

› reageer

Nou die prijs voor een sms is nog wel mee te leven... net zo duur als in het buitenland smsen of zelfs goedkoper maar dan moet je dus je eigen toestel gebruiken?

› reageer

maar dan moet je dus je eigen toestel gebruiken?
Nee een toestel van Air-Frace, zo een met vleugels en een piloot

› reageer

Gedaan met de rust aan boord van een vliegtuig ....
Voor mij een reden om Air France vanaf nu te mijden.

› reageer

Dat kan trouwens leuk oplopen als je je voicemail aan laat staan en niet in de gaten hebt dat je gebeld wordt. Kassa voor Vodafone!

› reageer

Ja 123456, ik denk dat iedereen aan boord nu heel veel gaat bellen voor een slordige 4 euro per minuut.. :')

› reageer

Dubrock;

Vodafone rekent al sinds begin dit jaar GEEN KOSTEN meer voor ONTVANGEN van VOICEMAIL in het buitenland.

T-mobile was overigens eerste die jusite voorbeeld gaf en eigenlijk zouden alle providers moeten volgen.

› reageer

Ah, dat was mij ontgaan. Nu heb ik overal mijn voicemail uitstaan, dus dan merk je er ook niets meer van.

› reageer

@Rob
haha ik moet toegeven hij is leuk

› reageer

Alleen Airfrance toestellen, is dat wel of niet de KLM?

› reageer

Air France is wel de eigenaar van KLM, maargoed weet niet zeker of het dus ook voor KLM geldt...

› reageer

Volgens mij is het officieel een fusie, geen overname. Het is ook AirFrance-KLM met daaronder Air France en KLM en niet Air France met daaronder Air France en KLM. Al is KLM wel een maatje kleiner en is de suggestie van een overname snel gewekt.

› reageer

Als iemand met netmonitor oid dit kan uitproberen, kijk dan eens wat de maximale zendsterkte is, daar ben ik benieuwd naar (een gsm-cel kan een maximum vermogen bepalen bij de telefoon, maar ik heb dit in de praktijk nog nooit gebruikt zien worden...)

› reageer

Wat denk je van Skype in het vliegtuig?

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.