Rabo Mobiel Parkeren actie

Ik gebruik Parkline al een paar jaar en het werkt goed en makkelijk. Tot nu toe kreeg je ook allerlei kortingen als je je via een bestaande klant aan meldde. (al zouden die acties intussen afgelopen moeten zijn). De Rabo mobiel actie geeft dus met name extra aandacht, niet zozeer extra voordeel.

› reageer

Rabo Mobiel komt met Mobiel Parkeren in samenwerking met Park-Line. Wat er interessant aan is, is dat er introductiekorting wordt gegeven, en dat Rabo Mobiel klanten voor het aan- en afmelden van een parkeersessie mogen bellen naar een speciaal nummer (088-2002120) in plaats van een duur 0900-nummer. Je betaalt het standaard tarief voor het 088-nummer. Helaas is het niet mogelijk om je aan en af te melden via Rabo Mobiel Internet. Alleen i-mode en Vodafone Live worden ondersteund. Op die manier had je zelfs de kosten van dat 088-nummer kunnen besparen.

"U kunt kiezen voor een Mobiel Parkeren abonnement of betalen per parkeersessie.

- Voor betalen per parkeertransactie, profiteert u van 50% korting en betaalt u slechts 25 cent per parkeersessie + de ter plekke geldende parkeertarieven.

- Als u kiest voor een jaarabonnement dan zijn de eerste 3 maanden nu gratis. Vervolgens betaalt u slechts € 1,75 per maand + de ter plekke geldende parkeertarieven.

- U betaalt geen inschrijfkosten (u bespaart € 10). U kunt zich dus gratis aanmelden".

› reageer

Begrijp ik het goed dat je om met je mobiel te mogen betalen ook nog eens moet betalen:

- aansluitkosten (tijdelijk gratis ivm actie)
- maandelijks voor een "parkeer-abo"
- als je ergens daadwerkelijk parkeert (bedrag per "sessie"
- om het betaalnummer te bellen om door te geven dat je parkeert
- voor de smsjes terwijl je geparkeerd staat
- en uiteindelijk om je via het betaalnummer weer af te melden...

En dat alles dan extra bovenop het reguliere parkeertarief?

› reageer

- maandelijks voor een "parkeer-abo"
- als je ergens daadwerkelijk parkeert (bedrag per "sessie"

Dat is of-of. Je betaalt per maand of per sessie. Je kent het verschil tussen abo en prepaid?

- voor de smsjes terwijl je geparkeerd staat

Kun je uitzetten. Afweging of je het risico wilt nemen dat je je misschien vergeet af te melden. Overigens had dat tarief van 35 cpb van mij wel lager gemogen. Wat moet dat nou kosten in bulktarief?

- om het betaalnummer te bellen om door te geven dat je parkeert
- en uiteindelijk om je via het betaalnummer weer af te melden...

Gaat bij Rabo Mobiel van je beltegoed/belbundel tegen standaard tarief. Maar, zoals gezegd, jammer dat het niet via Mobiel Internet kan want dat is bij Rabo Mobiel relatief goedkoop.

Daar staan weer de voordelen tegenover. Vaak gooi je voor de zekerheid een half uurtje extra in de meter. Dat geld ben je nu niet meer kwijt.

› reageer

Voor het bellen naar 0900 en andere servicenummers gelden afwijkende tarieven

088 is bij meeste providers ook een servicenummer; dus dat dit onder het normale tarief zou vallen???

Zie bijvoorbeeld deze links: tw, tv, tl waaruit onduidelijkheid over tarieven en bundels blijkt.

› reageer

Parkeren is net zoiets als bellen ... en het grote voordeel van Parkline is dat je parkeert per minuut

Hoe vaak betaal je niet teveel voor parkeren, omdat je eerder terug bent dan dat de geldigheid van je parkeerkaartje verstreken is

› reageer

Ok, spambam, speciaal voor jou even naar dit 088 nummber gebeld met Rabo Mobiel PP. 20 seconden gesprek, 17 cent beltegoed er af. 10 cent starttarief dus 7 cent voor 20 seconden is totaal 21 cent per minuut. Komt overeen met het normale tarief van 20 cpm. Ook nog even gebeld met Voipbuster: was gratis (zit nog in mijn Freedays).

Volgens Parkline ben je ongeveer 50 seconden bezig met aan- en afmelden, dus dat is 37 cent, plus 25 cent Parkline tarief = 62 cent per parkeeractie. Binnen de ring Amsterdam kun je daar ongeveer 18 minuten voor parkeren, binnen de grachtengordel zelfs maar 8 minuten. Dus als je niet 100% zeker weet hoe lang je ergens wilt parkeren lijkt het me een gunstig aanbod.

› reageer

Ja aan dat "betalen per geparkeerde tijd" idee had ik niet echt gedacht; in parkeergarages gaat dat tenslotte automatisch en heb je dus dat probleem van een veiligheidsmarge ook al niet. Maar in centrum A'dam met zijn idiote parkeertarieven kan het dan inderdaad lonen.

Heikel punt zijn wel die smsjes... te duur - en tegelijkertijd is het onaantrekkelijk om ze uit te zetten. Immers, als je een keer vergeet je af te melden en er pas de volgende ochtend of zo weer aan denkt... dan had je beter die parkeermeter kunnen overvoeren de rest van het jaar

› reageer

Ik gebruik Parkline al een paar jaar en het werkt goed en makkelijk. Tot nu toe kreeg je ook allerlei kortingen als je je via een bestaande klant aan meldde. (al zouden die acties intussen afgelopen moeten zijn). De Rabo mobiel actie geeft dus met name extra aandacht, niet zozeer extra voordeel.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.