Storing KPN UMTS

Over de storing is momenteel weinig meer te lezen....feit is dat diverse gebruikers er nog steeds last van hebben. Zelf heb ik al bijna twee weken problemen met zowel UMTS (hoewel de problemen minder worden) en met mijn voicemail. In dualmode is mijn voicemail NIET af te luisteren (volgens Telfort was dit nog 1 van de overgebleven "probleempjes"

Ik moet dus kiezen OF voor GSM mode om mijn voicemail af te luisteren....en dus met GPRS snelheid mijn mail en internet

OF voor DUAL mode voor snel internet en e-mail maar geen voicemail. Bijzonder irritant en zoals gebruikelijk kan Telfort helemaal niets zeggen over de afloop.

› reageer

AMSTERDAM 4-10-2007 - Het UMTS-netwerk van KPN is sedert vanmorgen 04.30 uur ernstig gestoord. De storing begon omstreeks dat tijdstip rond Nijmegen, maar in de loop van de ochtend breidde de storing zich verder uit over het noorden van het land. Omstreeks 10.30 uur was het gehele UMTS-netwerk van KPN boven de lijn Nijmegen - Den Haag getroffen door de storing.

Het gewone GSM-netwerk van telecomaanbieder KPN functioneerde echter wel gewoon door. Toch waren er veel klanten die geen bereik hadden op hun mobiele telefoon, omdat het toestel in dual mode of in UMTS mode stond. Medewerkers van de KPN klantenservice geven daarom het advies het toestel voorlopig even op gewone GSM-mode te zetten. Er kan dan in ieder geval weer gewoon gebeld worden en er kunnen ook weer sms-jes worden verstuurd.

Volgens de woordvoerdster wordt er met alle macht gewerkt om de storing te verhelpen, maar zij kon nog niet zeggen wanneer de storing verholpen zal zijn.

Bron: telegraaf

› reageer

Die UMTS storingen komen echt te vaak voor de laatste tijd bij KPN.. Ben benieuwd of ze er dit keer weer een week voor nodig hebben..

› reageer

Ik heb het idee dat er voor Telfort UMTS klanten meer problemen zijn geweest dan voor KPN UMTS klanten. Voor deze laatste groep was dit volgens mij slechts de 2e keer dat er iets mis was dit jaar. (als we tenminste de niet via HSDPA gebeld kunnen worden bug van het netwerk niet meerekenen.) Voor Telfort klanten is er haast wekelijks iets loos.

Zou fijn zijn als KPN de storing meldt net zoals internet providers als XS4all etc. doen, en het ook melden als het weer werkt. nu blijf ik nodeloos switchen tussen mijn Telfort-KPN en T-Mobile sim.

› reageer

Over de storing is momenteel weinig meer te lezen....feit is dat diverse gebruikers er nog steeds last van hebben. Zelf heb ik al bijna twee weken problemen met zowel UMTS (hoewel de problemen minder worden) en met mijn voicemail. In dualmode is mijn voicemail NIET af te luisteren (volgens Telfort was dit nog 1 van de overgebleven "probleempjes"

Ik moet dus kiezen OF voor GSM mode om mijn voicemail af te luisteren....en dus met GPRS snelheid mijn mail en internet

OF voor DUAL mode voor snel internet en e-mail maar geen voicemail. Bijzonder irritant en zoals gebruikelijk kan Telfort helemaal niets zeggen over de afloop.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.