[GSM Winkels] Slechte afhandeling bestelling GSMPlaza.nl

Ok, laten we stoppen met modder smijten in dit topic. De afhandeling van GSMPlaza is niet netjes, maar om ze nou meteen tot oplichters te bestempelen...
Verder zou ik de overige users willen vragen om wat vriendelijker te reageren tegenover de TS, ook al ben je het er niet mee eens of vind je zijn reactie overtrokken of wat dan ook. We zien liever dat je een melding maakt in het moderatieforum zodat een moderator in kan grijpen dan dat users onderling gaan lopen 'vechten'.

Anyway, het lijkt me verstandig om dit topic nu te sluiten. Er loopt nog een ander topic over de werkwijze en communicatie van GSMPlaza. Eventuele discussie kan daar verder gaan, maar houd het netjes!

@TS> vergeet niet een ShopSurvey in te vullen..

› reageer

Op 05-09-2007 plaatsten wij bij GSMPlaza.nl een bestelling voor twee Samsung C300 toestellen en op dezelfde dag maakten wij 163,00 euro over.
Een week later, op 12-09-2007 , hadden wij de toestellen nog niet in huis en belden wij de hele dag het informatienummer van GSM Plaza, maar de lijn was de constant bezet.
Toen vulden wij op hun website een contactformulier in met de vraag waar de bestelling bleef.
Op 13-09-2007 kregen wij een e-mail dat er voor ons een "ticket" was aangemaakt. Tevens deelde men ons mee: "Wij hebben reeds 1 hier. De andere wordt morgen hier afgeleverd. U heeft morgen dan alles in huis. "
Maar op 14-09-2007 werden er geen toestellen bij ons afgeleverd, dus meldden wij op de "ticket": Vandaag niets ontvangen!!!
Geen reactie. We stelden de volgende vraag op de "ticket": Nu is het 17 september en ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik kan u telefonisch niet bereiken. U kunt twee dingen doen: ervoor zorgen dat de toestellen MORGEN 19 september bij mij worden bezorgd, zoniet kunt u mij zo spoedig mogelijk, uiterlijk MORGEN 19 september, bellen op 06.............. teneinde af te spreken dat u mijn geld terugstort.
Op 21-09-2007 kregen wij het bericht: "Naar aanleiding van u gestelde vraag in het contactonline formulier schrijven wij: Wij hebben echter maar een C300 geleverd gehad. Daarna heeft Samsung ons de C300 niet meer geleverd. Wat ik u kan aanbieden is een E380 voor de zelfde prijs aan u te leveren. "
Op 24-09-2007 stuurden wij een e-mail naar info@gsmplaza.nl:
Eindelijk een reactie. Jammer dat jullie niet even de moeite hebben genomen mij op te bellen. Ik kan niet meer op onderstaande link reageren (mijn ticket 'bestaat' niet meer), vandaar dat ik op deze wijze reageer.
Hoe kan het nu zo zijn dat ik 18 dagen moet wachten op de levering van onze bestelling. Ik heb geen interesse in uw aanbod. Ik wil namelijk twee identieke toestellen. Dus verzoek ik u vriendelijk 163 euro terug te storten op mijn rekening.

Geen reactie.

Op 25-09-2007 wéér een e-mail gestuurd:
Ik stel het op prijs als u mij - op zijn minst - laat weten of u dit mailtje heeft ontvangen.

Geen reactie.

Op 27-09-2007 wéér een e-mail gestuurd:
Goedendag, u (lees GSMPlaza) heeft, ondanks mijn diverse verzoeken, niet gereageerd op mijn onderstaande mailtjes. Ik doe u het volgende voorstel:
Als GSMPlaza mijn geld van 163 euro niet heeft teruggestort vóór dinsdag 2 oktober aanstaande, kunt u van mij de volgende maatregelen verwachten:
- ik stap naar de consumentenbond
- ik stap naar de consumentenautoriteit (voor verkoop via internet, postorder en telefoon)
- ik meld alles op internet (denk aan discussiegroepen, telecomvergelijker.nl, kieskeurig.n, KPN, Debitel, Orange, T-mobile , Telfort en Vodafone enz.) over mijn ervaringen met GSMPlaza en raad een ieder af om zaken te doen met een bedrijf dat zijn verplichtingen niet nakomt.
Voor de goede orde: heb ik op 2-10-2007 mijn geld niet terugontvangen, neem ik bovenstaande maatregelen.

Op 1-10-2007 ontvingen wij het volgende bericht:
Naar aanleiding van u verzonden e-mail schrijven wij het volgende:
Ik heb de betaling voor u klaargezet. Deze zal vrijdag voor u worden uitbetaald. Echter hebben wij laatst pas de bevestiging van u gehad dat u niet een ander toestel daarvoor wilde hebben.
Het is inderdaad allemaal uiterst vervelend voor u en natuurlijk ook niet goed dat u al zo lang moet wachten.
Echter heeft ons betaalsysteem laatste tijd veel storingen gehad. Daardoor is u betaling ook blijven hangen! Wij hebben inmiddels alle storingen verholpen. U als klant zou daar natuurlijk niets van moeten werken. Helaas leven we in een geautomatiseerde samenleving.
Als er iets misgaat zijn er altijd veel partijen de dupe van.
Mocht u verder nog vragen hebben kunt u natuurlijk ten alle tijden contact met ons opnemen.
In de hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Inmiddels is het zaterdag 6-10-2007 en heeft GSMPlaza het geld nog niet teruggestort! Bovendien kun je ze alleen per mail bereiken welke ze pas dagen later beantwoorden. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar omdat de lijn altijd bezet is (telefoon ernaast misschien). Ik wil dus iedereen die een GSM wil kopen waarschuwen: kijk uit waar je aan begint. GSMPlaza is een onderdeel van Daisycon BV. (In- en verkoop van GSM- en telecomproducten en aansluitingen op deze diensten. De in- en verkoop van computers en computertoebehoren, camera's en fietsen.) Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

CONTACTGEGEVENS Daisycon BV
Marko Dobroschelski, directeur van Daisycon
POSTADRES
Daisycon BV
Postbus 10038
1301 AA Almere - Nederland

BEZOEKADRES
WTC Alnovum, 'Witte toren', 2e etage
P.J. Oudweg 5
1314 CH Almere - Nederland
TELEFOON & FAX
Telefoon: 036-5 483 770
Fax: 036-5 483 778

Daisycon BV
P.J. Oudweg 9
1314 CH ALMERE
NEDERLAND
Telefoon: 036-5483771

In- en verkoop van GSM- en telecomproducten en aansluitingen op deze diensten. De in- en verkoop van computers en computertoebehoren, camera's en fietsen.

› reageer

Opgelicht is wel een heel erg groot woord.

Ja, ze kunnen niet leveren wat ze beloofd hebben. Ze doen een ander aanbod wat jij weigert, dus krijg je je geld terug. True, GSMplaza doet niet netjes wat betreft het beantwoorden van mails. (Al kun je het in dit geval beter dreigbrieven noemen).

Maar je hebt geen enkele reden om te geloven dat ze het geld niet zullen terugstorten. Helaas zal dat niet de volgende dag zijn, dat soort dingen kosten een paar weken. Nogmaals, netjes is het zeker niet. Maar oplichting is anders.

› reageer

Ok, nog eenmaal, ik ben waarschijnlijk niet zo slim, ik kan niet herleiden uit je brei waar je precies bent "opgelicht". Misschien zou je het gebruik van dit soort termen even kunnen toelichten?

› reageer

op·lich·ten2 (ov.ww.)
1 optillen
2 (iem.) geld of goed afhandig maken door bedrog, leugens => afzetten
3 lichter maken

Kan uit je verhaal niet opmaken dat je tot nu toe ergens bewust bent voorgelogen of bedrogen....

› reageer

Help, brand, moord, politie.

Tjongejonge wat een lang verhaal zeg. Volgens mij heb je gewoon weinig geduld. Wees blij dat ze je niet gewoon het bos insturen met de mededeling dat het toestel reeds naar je toe is verscheept en dat je niet moet zeiken. Ik vindt dat ze je redelijkerwijs hebben geholpen.

› reageer

Pfff kosten ze daar veel :|

Bij ons in de shop zijn ze voorradig en voordeliger ...

› reageer

2 stuks voor 114 euro.
GSMtrack.nl en nog voorradig ook.
Ik had overigens die E-380 wel gepakt. Die gooi je op marktplaats voor 75 euro en je koopt ergens anders een nieuwe C-300. Ben je nog goedkoper uit ook. Op zich dus niet eens een verkeerd aanbod. Maar idd, ik ben het met de rest eens, oplichting is wel een heel groot woord.

› reageer

Pfff, hoezo overdrijven...
En dat is volgens mij nog een understatement ook.

Vind dat ze 't netjes oplossen ondanks al jouw dreigbrieven.
Ben het echter wel met je eens dat ze het inderdaad wel wat sneller hadden kunnen doen.

› reageer

Tja.....'t verdient niet de schoonheidsprijs, maar oplichting is toch heel wat anders.
Zelf blijf ik, wanneer het eens niet zo vlot gaat, steeds netjes en vriendelijk, dit maakt de communicatie een stuk makkelijker, aan de andere kant van de lijn zitten tenslotte ook maar mensen.
Ik weet tenminste, wat ik zelf zou denken, wanneer ik op deze manier aangesproken zou worden .

Wanneer je zulk soort problemen niet wilt hebben, moet je naar een gewone winkel gaan, dan krijg je je toestel, mits voorradig, meteen mee, maar wel veel duurder.

› reageer

Net wat Marly in het begin zegt... rustig blijven en een oplossing zoeken, werkt in 9 van de 10 gevallen een stuk beter dan dit hele verhaal..

› reageer

kan hier niet beter een shopsurvey van gemaakt worden?
Hier kan dat; http://www.telecomvergelijker.nl/cat/113/?shop_id=40

Lijkt me nuttiger dan nou meteen moord en brand te gaan schreeuwen.

› reageer

Het is nu 10 oktober en ik heb mijn geld niet terug gekregen zoals afgesproken. De politie waar ik aangifte gedaan heb is het met mij eens dat ik opgelicht ben. Ik zie dat hier mensen zijn die het wel de normale gang van zaken vinden? Werken jullie soms bij GSMPlaza of de Efteling? Als je even verder surft dan kom je de naam GSMPlaza nog vaker tegen in negative zin. Als jullie dit normaal vinden dan is het toch wel erg gesteld in dit land! Ik heb in iedergeval geleerd geen zaken per internet meer te doen. Zoals iemand al stelde gewoon naar de winkel gaan.

Laten we oplichten dan misleiding noemen. Misleiding is iemand overtuigen van iets dat niet waar is. Vertellen bvb dat ze een bepaald type telefoon hebben die ze niet hebben! Vertellen dat ze binnen 2 dagen de bestelling zullen sturen die ze niet sturen. Vertellen dat ze mijn geld terug zullen sturen per gestelde datum en het niet terugsturen. Hoe noem je dat dan?

› reageer

Ik denk dat het verstandig is dat je aangifte hebt gedaan bij de politie, die kan de zaak verder onderzoeken. Of niet natuurlijk, ze hebben nu eenmaal ondoorgrondelijke prioriteiten. Verkrachtigen, pedofilie en moordzaken gaan, onvoorstelbaar maar waar, nog steeds voor.

Of je opgelicht bent kan ik niet beoordelen. Als je over drie week alsnog je geldt terugkrijgt blijft er niet veel over van je zaak. Ik zie wel een schurende manier van communiceren van jouw kant, waarbij een teveel aan emotie in de communicatie je effectiviteit onderuit haalt. Zittend aan de andere kant zou ik na de dreigmails niet al te snel meer lopen. Eerder wel trouwens, maar dat is niet een ieder in de dienstverlenende sector gegeven.

De reactiesnelheid én bereikbaarheid van gsmplaza laat in ieder geval heel veel te wensen over. Helaas is dat bij meer webwinkels het geval, wat denk ik ook de reden is dat iedereen hier nogal laconiek reageert.
Zelf heb ik al eens een half jaar op mijn geld moeten wachten bij belnu.nl, en helaas is dat nog steeds mijn maatstaf voor onbehoorlijk gedrag. Alles binnen een half jaar wachttijd is dan ten slotte al snel beter. Destijds heb ik er aardig wat mails en telefoontjes richting Belnu.nl aan gewijd, en elke keer was het hetzelfde liedje: het komt binnenkort, het is al overgemaakt, enz. Spuugzat word je daarvan. Uiteindeljk heb ik (vriendelijk, echt waar, écht!)voorgesteld even langs te komen, zodat ze het me contant konden geven. Als ik me goed herinner hielp dat. Het werd toen wel op de rekening gestort. Een (al dan niet vriendelijke) klant aan de balie of bij de deur is ten slotte iets heel anders dan een dreigende klant via mail. Die laatste kun je negeren, die eerste niet.

Bij bv kortingopbellen.nl, waar de communicatie ook nogal summier is, krijg je daarentegen wel razendsnel je cashback gestort. Dus niet elke webwinkel is slecht!
Advies: ga nu niet voor altijd webwinkels schuwen, maar kijk wel eerst goed naar de mening van klanten over een winkel (liefst op een onafhankelijke website), en lees ook tussen de regels. Er zijn zat klanten die positief oordelen, omdat ze hun geld na drie herinneringen en 4 maand extra wachten toch nog kregen.
Ik hoop van harte dat je binnenkort alsnog je geld terugkrijgt. En bij gsmplaza bestel ik niets, domweg omdat ik geen zin heb in het gezeur dat jij nu over je heen krijgt.
Bij de winkelreview op deze site is ook zichtbaar dat GSMplaza niet echt de webwinkel is om bij te bestellen. Als je ook de newbee reviews bekijkt valt op dat de laatste positieve beoordeling uit 2005 stamt. In 2007 is er een aantal reviews geweest, en ze zijn allemaal (!) negatief.

› reageer

Allereerst: Nee, ik werk niet bij GSMplaza of de Efteling, noch bij enig ander telecom en/of enterainment bedrijf.

De reden dat wij zo reageren is dat de werkwijze van GSMplaza niet erg veel uit te toom valt in vergelijking met andere slechte webshops.

Dat GSMplaza geen geweldige winkel is, dat mag een feit genoemd worden. Maar er is nog steeds een groot verschil tussen oplichting en belabberde klantenservice.

Even wat achtergrond:
Een webwinkel als GSMplaza kan goedkope prijzen aanbieden door op vrijwel alles te besparen. Geen winkelpand maar een loods. Geen echt kantoor maar een tafeltje naast de opslagruimte. Geen telefoonteam maar een iemand die de telefoon aanneemt en mailtjes afhandelt. Dat soort dingen.

Je zult begrijpen dat bedrijven als GSMplaza er geen grote voorraden op na kunnen houden. Mobieltjes verouderen snel en er zijn zo ontzettend veel merken en types dat dat voor een prijsstunter niet te doen is. Daarom hebben deze bedrijven afspraken met leveranciers dat ze binnen een x aantal dagen de mobieltjes die ze nodig hebben geleverd krijgen.

Hier is het bij jouw mis gegaan. Tussen het moment dat jij ziet dat het mobieltje op voorraad is en het moment dat jouw contract betaling aangekomen is zit nogal wat tijd. Blijkbaar was inmiddels het mobieltje uitverkocht bij de leverancier. Helaas gebeurt dit in de praktijk nogal is. (Kijk ook naar computeronderdelen bijvoorbeeld). Wat er dan gebeurt is dat de leverancier bij zijn leverancier aanklopt en een schatting krijgt van waneer het toestel weer leverbaar is. Want hun leverancier moet ook naar een leverancier etc etc. Die levertijden zijn in de praktijk erg onbetrouwbaar. (Ga bijvoorbeeld is naar de shopsurvey op tweakers.net. Het staat daar vol met klanten die klagen over onbetrouwbare levertijden en webwinkels die met de beste wil het gewoon niet voor elkaar krijgen).

Oke, ze doen je een tegenaanbod. Dat weiger jij, dus je krijgt je geld terug. Blijkbaar zat hier een miscommunicatie in, dus duurde het nog langer.

Bij deze webwinkels staat klantenservice niet op de eerste plaats. Klant besteld, klant betaald, klant krijgt geleverd. In weze een simpel proces. Gaat daar echter iets mis, dan komt de afhandeling al gouw op een laag pitje voor de momenten dat het even rustig is. In de praktijk is het geen uitzondering dat je een maand op je geld wacht nadat het bij hun duidelijk is dat het geld moet komen.

Nogmaals, de werkwijze van GSMplaza gaat te ver. Zelfs voor webwinkels. Maar ik hoop wel dat je zult inzien dat dit geen oplichting mag heten. Vanzelfsprekend is de Politie het met je eens. Deze mensen zijn erop getrained om de mensen die daar komen gerust te stellen en vooral geen ruzie te maken. En waarschijnlijk zijn ze ook niet zo bekend met de categorie webwinkels waar we het nu over hebben. Maar dat zijn de mensen die hier reageren wel. En uit ervaring kunnen we je vertellen dat wat jouw overkomen is en nog steeds overkomt geen aanleiding is om te denken aan oplichting. Slechte klantenservice zeker. Oplichting? Nee. Nog niet.

Als je hier over een maand terugkomt met de mededeling dat je je geld nog steeds niet terughebt dan help ik je desnoods met juridische brieven etc naar dat zooitje, maar op dit moment hoop ik dat je rustig kunt worden en kunt accepteren dat je gewoon even moet wachten. (Liefst zonder drijgbrieven).

› reageer

Ik zou het erg grappig vinden van gsmplaza.nl als zij nu eens een aangifte gaan doen wegens laster/smaad.

Oplichting is wel erg vergezocht namelijk. Goed, het loopt niet helemaal vlekkeloos, maar met moord en brand schreeuwen schiet je ook niets op.

› reageer

Sorry hoor maar jij hebt even pech dat het niet zo voorspoedig loop maar daarom zijn het nog geen oplichters.Ik heb GEEN klachten over ze.

› reageer

Dat ie ook op drie andere plaatsen een soortgelijk bericht plaats, plus dat het een user is met een account die puur gericht is om een dergelijk bericht te plaatsen, pleit ook niet echt voor hem.

En dat iedereen die commentaar heeft betichten van banden hebben met GSMplaza is in mijn ogen ook not done. Grow up.

› reageer

Het is slordig gegaan. Je reageert daarentegen zwaar overtrokken en eist een klantenservice die behoort bij een kleine zelfstandige in een dorpje. Niet bij een internetwinkel met zoals eerder vermeld lage prijzen. Ga volgende keer lekker naar de MediaMarkt en daar hoog van de toren blazen. Dit topic mag wat mij betreft geredigeerd/aangepast of nog beter verwijderd worden.

› reageer

Precies, bewaar de rust etc etc ...

Als je die paar tientje niet had willen besparen had je die toestellen allang in de winkel kunnen kopen.
Maar nee je zag dat er ergen goedkoper was maar had niet verwacht dat ze het model niet meer op voorraad hadden.
Tsja bestelling annuleren order terug halen administratief verwerken en dan terug storten. Wacht nog maar lekker af, anders koop je hem gewoon in de winkel.

› reageer

Wat een jankerd, sorry hoor dat moest er even uit. Aangifte doen voor zoiets, te belachelijk voor woorden. Netjes is anders, maar om dan ook nog overal zijn beklag doen gaat wel heel erg ver. En dat voor 168 euro. Dat was nog iets voor een SMS-bom maar dat is alweer heel erg lang geleden.

› reageer

@Gert-Jan.
Dus als ik jou op slinkse wijze ontdoe van 100 euro dan boeit je dat niet? Ben je wel erg rijk zeker? Voor mij is 168 euro veel geld, mogelijk voor de TS ook, en ik kan mij goed voorstellen dat TS in paniek raakt door de angst het geld kwijt te zijn. Zijn wijze van optreden is ruw, maar laten we wel eerlijk zijn: de handelswijze van GSMplaza is op zijn minst niet netjes, en TS loopt wel degelijk het risico het geld kwijt te zijn.

Kwalificaties als "jankerd" zijn volledig ongepast.

› reageer

Ok, laten we stoppen met modder smijten in dit topic. De afhandeling van GSMPlaza is niet netjes, maar om ze nou meteen tot oplichters te bestempelen...
Verder zou ik de overige users willen vragen om wat vriendelijker te reageren tegenover de TS, ook al ben je het er niet mee eens of vind je zijn reactie overtrokken of wat dan ook. We zien liever dat je een melding maakt in het moderatieforum zodat een moderator in kan grijpen dan dat users onderling gaan lopen 'vechten'.

Anyway, het lijkt me verstandig om dit topic nu te sluiten. Er loopt nog een ander topic over de werkwijze en communicatie van GSMPlaza. Eventuele discussie kan daar verder gaan, maar houd het netjes!

@TS> vergeet niet een ShopSurvey in te vullen..

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Dit onderwerp is gesloten. Reageren is niet meer mogelijk.