[belnu.nl] slechte service belnu.nl

@serkay007 : Onder rembours betekent betalen bij afleveren (postbode bijvoorbeeld). Dit gebeurt (bijna) altijd met contant geld. Zorg wel dat je het gepast hebt , want meestal hebben ze nauwelijks of geen wisselgeld bij zich. Cashback betekent i.p.v. een gsm of cadeau bij je abonnement een geldbedrag na een aantal weken op je bankrekening. Cashbacks zijn al een lange tijd verboden door de providers (al zijn/waren er nog een paar die dit stiekem doen) , en heeft derhalve niets met jou bestelling van doen.

Over de exacte levertijd van het toestel zal niemand iets kunnen zeggen denk ik , behalve Belnu.

› reageer

2 oktober heb ik mijn bestelling geplaatst alles ging goed had er een goed gevoel bij.
ik heb alles op de post gedaan en 8 oktober hadden ze alles ontvangen.
op 10 oktober is aanvraag nummer behoud gedaan.
op 12 oktober krijg ik de volgende status:
Status: Goedkeuring nummerbehoud op: 12 oktober 2007 11:49 uur
Bijzonderheden: -Uw 06-nummer wordt op 16-10-2007 geporteerd. Een paar dagen voor deze datum wordt uw bestelling verzonden.

dus ik ga der vanuit dat ik voor die tijd mijn telefoon binnen heb.
op 16 oktober is indd me nummer gepoteerd maarja ik heb me nieuwe telefoon nog niet en ook me simkaart niet waardoor ik dus nu niet meer kan bellen.( als je me nummer beld hoor je ook dit is de vodafone voicemail van ( en dan mij nummer)dus het is goed gepoteerd.

ik dus mailen naar ze hoe dat nou kan en waar me telefoon blijft.
krijg ik een mail dat ze hem neit meer in de kleur hebbe die ik wil.
nouja okee toen vroegen ze of ik dan een andere kleur wou en dat ze wel de simkaart op zouden sturen.

dus ik heb terug gemaild hoelang het nog zou gana duren voordat mijn kleur binnen kwam en dat ik anders die andere kleur wel wou.

maar ik kreeg gene reactie meer terug ik nog 3 keer gemaild ofzo.
en toen stuurde ze dat ze nog gene reactie van me gehad hadden..?!

dus ik nog een keer me reactie gestuurd onder tussen nu al 6 keer gemaild en al vaak gebeld maar steeds is er niemand beschikbaar!

ik zit nu dus al een week zonder dat ik kan bellen, zonder telefoon en simkaart dus.

wie weet wat ik hier aan kan doen?!

› reageer

ze zitten in Winterswijk. Is dat ver van je woonplaats?
eigenaar is gelijk aan die van
mobitel.nl.

› reageer

Loop even een Vodafone Citypoint in en leg het probleem uit. Die kunnen je zo een nieuwe simkaart geven. Dan ben je iig weer bereikbaar!

› reageer

ja woon in utrecht dus kan niet zo 1 2 3 naar winterswijk.

› reageer

Sowieso erg slecht dat ze vanuit zichzelf al niet laten weten dat de kleur niet leverbaar is. Hoe lang hebben hun eigenlijk het recht om het toestel niet te leveren?

› reageer

Dat zul je uit hun algemene voorwaarden kunnen halen!

› reageer

Het enige wat ik erin kan vinden is het volgende

Equito zal een leveringstermijn van maximaal 30 werkdagen overeenkomen. Wanneer de overeengekomen leveringstermijn om welke reden dan ook wordt overschreden dan heeft de opdrachtgever het recht de overeenkomst te ontbinden en worden eventuele gedane betalingen binnen 30 dagen aan de opdrachtgever terugbetaald. De gesloten overeenkomst(en) met de provider/netwerk kan niet worden ontbonden

Betekend dit dus (gezien de laatste regel) dat je wel aan je abbo vastzit als je het toestel niet krijgt?

› reageer

nee, dat betekent dat het een stelletje oplichters zijn en nooit bij BELNU moet bestellen.

Vaak staan zulke algemene voorwaarden om zich zelf in te dekken en dan kan je er dus vanuit gaan dat het om een onbetrouwbare leverancier gaat. Meestal lokken ze je met de zogenaamde laagste prijzen en schuiven ze het probleem af op hun leverancier en jij zit er mee.

Reken maar dat je 2 maanden wacht voordat je evt. betalingen terugkrijgt, want je moet eerst annuleren en dan hebben zij daarna nog eens 30 dagen de tijd om het geld terug te storten en tijdens die periode........ jawel ze hebben je kleur weer in voorraad

› reageer

Toch hebben ze wel het thuiswinkel waarborg merk.
"https://beheer.thuiswinkel.org/waarborg/index.asp?bedrijfid=belnunl070418094548"

› reageer

Ik heb mijn mobiel ook bij belnu besteld en bij mij is alles goed gegaan. Binnen 14 dagen was mijn mobiel thuis gestuurd. Het kan dus ook gewoon goed!

› reageer

Zijn er ook positieve ervaringen met belnu.nl?
Is je order pas geldig wanneer je alle documenten hebt ondertekend en verstuurd? En wat bedoelen jullie met cash-back?

Sorry, maar ben nog beginner.

› reageer

Ik ben positief over Belnu.nl op een aantal dingen na:
Bereikbaarheid is vaak slecht.
Betaling cashback laat vaak lang op zich wachten.
De cashback is momenteel vrijwel niet meer aan de orde, op de zakelijke klant na.

› reageer

ik heb ook nog een klacht over belnu.
ik heb een nokia95 besteld met een contract verlenging.
Maar wat blijkt nu het is een duits toestel met in het duits een handleiding en hiermee kan ik alleen maar duitse update s doen .
Mijn beklag bij nokia neer gelegd deze kan hier niets aan doen.
Wel is het zo dat als men in nederland een produktkoopt moet er een nederlandse handleiding bijzijn.
Naar aanleiding van deze brief van nokia heeft belnu mij een gecopieerde handleiding gestuurd.
En als er een update ingezet moet worden moet ik hem maar opsturen naar belnu.

IK WILDE JULLIE DIT NIET ONTHOUDEN.
Belnu heeft voor mij afgedaan

› reageer

@Hindrik:

Wat bedoel je met alleen Duitse updates?
Waar staat dat je bij producten een Nederlandse handleiding moet krijgen?
Is Belnu.nl niet in overtreding door je een kopie van de NL handleiding te sturen, ivm copyrights

Er zijn maar weinig Internetshops die een N95 Benelux versie leveren, omdat Eurospec gewoon tientallen euro's goedkoper zijn.

› reageer

Als je een toestel krijgt voor de duitse markt betekent dit volgens nokia dat als er een nederlands update is deze niet zal werken op deze telefoon.
En als ik een duits toestel wil ik hem zelf beter in duitsland had kunnen bestellen dit had mij enkele euri s gescheelt.
Voorts moet volgens de nederlandse wet een produkt dat in nederland geleverd word altijd een nederlandse hanleiding bij geleverd worden .
Er is wel een mogelijkheid maar dit is ilegaal om de code teveranderen maar dan ben je je garantie ook kwijt.
Belnu bood aan om mijn telefoon op te sturen op een eventueele update door hun te laten uitvoeren dar heb ik niets aan .
Volgens nokia center vervalt dan mijn garantie bij nokia.
Ik vind dat Belnu mij een nederlands toestel moet leveren en in elk geval bijbestellen vermelden om welke toestel het gaat.

› reageer

Waarom vraag je dan niet aan Belnu om het toestel om te ruilen voor een echt Benelux toestel? Je zult dan wel een paar tientjes meer moeten neerleggen, maar dan ben je van het gezeik af.
Maar had je het abonnement afgesloten als Belnu die paar tientjes duurder was? Ik denk het niet, want je koopt via Internet omdat die goedkoper zijn dan een gewone winkel....denk je.

Dat er een wet bestond die winkeliers verplichte om een Nederlandse handleiding erbij te doen wist ik niet, maar wel heel erg interessant.

Dat Internet shops erbij moeten vermelden om welk toestel het gaat lijkt me een goed idee (BNL of EU-spec), maar ik weet zeker dat mensen vaker voor de goedkoopste aanbieding gaan. En eurospec is altijd goedkoper, het is alleen bij de N95 een probleem met SW-update.

Ik ben benieuwd wat hieruit rolt. Succes.

› reageer

omruilen is niet mogelijk belnu bied aan op hem maar op te sturen voor sw-update.
Dit doen ze namelijk ook illegaal maar na update zetten ze weer de duitse code er in.
ik weet inmiddels hoe dat gaat maar ik doe dit niet ik verspeel hiermee mijn garantie.
ik heb wel melding gemaakt bij nokia over deze praktijken maar krijg geen mail terug wel een ontvangst bevestigging.

Ik wilde nog thuis garantie inlichten maar daar moet je eerst betalen .
IK VOEL ME OPGELICHT.
Doe er verder niets aan maar ik vertel het verhaal overal en dat weet belnu ook ik heb hen gemaild met een eerste brief van nokia(DEZE ZEGT IK MOET ER MIJN LEVERANCIER UITKOMEN.dus af schuif systeem.
Zo leer je iedere dag maar weer.

› reageer

De wet zegt dat de leverancier/winkelier verantwoordelijk is voor garantieafhandeling. Nokia heeft dus het gelijk aan haar zijde.
Belnu stelt voor om het toestel voor je te laten software updaten wat eigenlijk geen standaardactiviteit is voor een webwinkel. Gewoon nette afhandeling dus. Van oplichting is dus op geen enkele manier sprake. Wat je nu doet is meer dikke boehoe dan daadwerkelijk benadeeld zijn.

Zolang je bij je bestelling niet specifiek Benelux als vermelding hebt zien staan is een eurospec een mogelijkheid. Jammer dat ze niet op het eerste verzoek een handleiding in het nederlands toesturen. Overigens staan die ook op de website van Nokia. Dat was nog sneller geweest

› reageer

Hoi Luitjes,
Ik heb vorige maand ook bij Belnu een Nokia N95 bestelt en ik ben toch tevreden ondanks de duitse gebruikshandleiding. Ik heb gewoon de nederlandse versie gedownload. Tevens is de installatie cd in te stellen in het nederlands. Alle updates krijg ik in het nederlands. Ondanks vele negatieve berichten moet ik zeggen dat ik goed behandel bent bij Belnu. Zij bleven mij gewoon via de email op de hoogte houden betreffende mijn status-bestelling.
grtn Dee

› reageer

[dpmodbreak]
Graag weer on-topic in deze thread (heb aardig wat berichten gehide).
Dus niet over verschillen tussen Eurospec en Benelux toestellen ed. (eventueel kun je daarover een aparte thread openen), maar puur over de service van Belnu.nl.[/dpmodbreak]

› reageer

Waarom vraag je dan niet aan Belnu om het toestel om te ruilen voor een echt Benelux toestel? Je zult dan wel een paar tientjes meer moeten neerleggen, maar dan ben je van het gezeik af.

Dat is eigenlijk wel een goed idee. Probeer het eens, Hindrik. Ik gok erop, dat ze gewoon weigeren. Maar dan weten we dat ook weer.

› reageer

@ hendrik: Omdat je de garantie krijgt van je leverancier (Belnu) en niet van Nokia, maakt het voor jou helemaal niets uit als ze een flash doen naar de nederlandse firmware. Als er ooit een garantieclaim afgehandeld moet worden, dan gaat het toch via Belnu. Het is natuurlijk wel teleurstellend dat je een duits toestel krijgt. Verder wil ik je aanraden jezelf er overheen te zetten en gewoon te gaan genieten van je toestel. De volgende keer koop je alleen een toestel waar expliciet bij staat dat het een NL toestel is.

› reageer

Voor sw update in het nederlands moet ik mijn telefoon opsturen naar belnu dit zou zonder kosten zijn maar de risico van het versturen is voor mij zelf, om maar niet te spreken van hoelang ik de telefoon kwijt ben.
Maar ik heb goed nieuws(nee niet van belnu) maar van een nokia medewerker moet even langs komen met het contract en hij gaat er een oficeel nederlands toestel van maken zodat mijn garantie ook blijft bestaan.
Kijk dat noem ik sevice perfekt bedankt_/-\o_ ( hier kan belnu een voorbeeld aan nemen).

Wat mij betreft mag dit draadje nu gesloten worden.
Bedankt voor de reaktie.

› reageer

@hindrik: wat een onzin!
In Europa is er vrij verkeer van goederen etc.. waardoor er fabrieksgarantie zit op alle eurospec toestellen.
Het is dus gewoon een normaal toestel wie je overal op internet koopt.
Waarom zou een 'nokia'medewerkster er een 'nederlands' toestel van maken?

Nokia Nederland klaagt omdat ze handel mislopen omdat ze toestellen in Nederland te duur verkopen en jij trapt erin. geweldig!!

› reageer

Zoals al eerder gezegd wat grotendeels weggemod is. hindrik doet dikke boehoe om niets. Er is gewoon geleverd waar om gevraagd is inclusief service vanuit de leverancier zoals de wet die voorschrijft.

› reageer

klaaspindakaas werknemer belnu????
Floris ja inderdaad rechtvaardig boe boe geroep.
lAATSTE REAKTIE HIER DE BRIEF VAN NOKIA
Heb nog wel meer bewijzen maar hou hiermee op om dit te plaatsen heeft voor mij niet zoveel zin meer met deze opmerkingen uit de lucht gegrepen.

Van: NokiaCare.EMEA@nokia.com [mailto:NokiaCare.EMEA@nokia.com]
Verzonden: dinsdag 11 december 2007 12:32
Aan: xxxxxxxxxxxxxxxxx
Onderwerp: RE: Overige[THREAD ID:1-2RMSAE]LAUV [T2007120302CSS010Z3611881]

Geachte heer/mevrouw xxxxxxxx

De informatie die u van uw verkooppunt hebt ontvangen is niet correct.
Indien uw toestel voor de Nederlandse markt bestemd is, dient er een Nederlandstalige handleiding in het aankoopspakket ingesloten te zijn. Indien u een Duitstalige handleiding hebt, is uw toestel niet voor deze markt bestemd.[b]
Ook worden de handleidingen niet nagedrukt, noch bijgedrukt.Uw verkooppunt heeft u een aankoopspakket geleverd welke niet volledig is.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Nokia Care klantendienst
NL:0900/ 202 60 55 ( aan lokaal tarief)

› reageer

Indien u een Duitstalige handleiding hebt, is uw toestel niet voor deze markt bestemd.

Die zin klopt, maar dat heeft niets te maken met garantie.

Ondanks dat hij niet voor deze markt bestemd is, is het wél een europees toestel en valt hij dus onder europese garantiebepalingen. Je hebt dus gewoon garantie op dit toestel.

Iedereen (inclusief jijzelf) wil graag zo goedkoop mogelijk een abo én een toestel. Dan is dit al jaren dé manier. Heeft niets te maken met misleiding, oplichterij of wat dan ook, dat is gewoon marktwerking. Niet alleen BelNu doet dit, maar vele andere shops ook.

Hetzelfde geldt voor camera's e.d. Ook die zijn véél goedkoper als ze van de franse of duitse markt komen. Zolang ze maar voor de europese markt zijn bestemd heb je altijd garantie.

Overigens, ik ben géén werknemer van BelNu en heb ook op geen enkele andere wijze binding met de shop óf de eigenaar óf een werknemer.
Just in case...

› reageer

Als we echt willen weten hoe men over Belnu en de service denkt, dan is het misschien een mogelijkheid om een Poll te openen? Dan zijn we tenminste weer ontopic bezig zonder het heen en weer sturen van verwijten. Een poll geeft een 'eerlijk' beeld en geeft potentiele nieuwe klanten van Belnu de mogelijkheid om de actief verwoorde negatieve reactie te relativeren.

Als een mod hier meeleest kan hij dit misschien verwezenlijken? Graag verwijs ik naar de Nokia 6280 Poll.

› reageer

Er werd hier gesuggereed dat ik onwaarheden/koopjesjager zou zijn maar niets is minder waar.

Ik heb hier geprobeerd om uit te leggen wat de service van belnu inhoud en hoe ik het ondervonden heb niet meer niet minder.

JAMMER DAT DIT ZO GELOPEN IS SORRY HIERVOOR.
WAT MIJ BETREFT IS HET DRAADJE NU GESLOTEN EN ZAL DAN OOK NIET MEER REAGEREN.

› reageer

even een vraagje over belnu.nl

ik heb bij belnu.nl een Nokia N81 2gb besteld. dit is gisteren geberud. mijn status bij belnu.nl staat op BESTELLING IS VERZONDEN.

hier had ik nog mijn twijfels over, aangezien er bij deze telefoon geen icoontje was met 24 uurslevering. Ik heb nog niet betaald dus maak ik me er niet zo veel zorgen over...
nu heb ik de volgende vragen. 1. weten jullie (uit ervaring) wanneer ik het toestel ongeveer kan verwachten? ik heb namelijk belnu.nl een mail gestuurd emt deze vraag en een reactie gekregen dat ik het binnen enkele dagen zou kunnen krijgen. mijn 2e vraag is hoe het gaat met betaling. ik zie alleen op mijn contract dat het onder rembours wordt verzonden. dit betekent normaliter dat ik bij ontvangst zou moeten betalen.. aangezien ik jullie reacties heb gelezen heb ik ook hier mijn twijfels over. sommige praten over creditcard en anderen over cashback ?? geen idee wat dit betekent maar jullie zouden me heel veel helpen om deze 2 vragen te beantwoorden!! ik ben nog beginner en bestel voor het eerst een gsm via internet. ! Als je even op deze bericht wil reageren, zet dan voor je tekst even 007 neer dan weet ik beter dat het voor mij bedoeld is. !

› reageer

@serkay007 : Onder rembours betekent betalen bij afleveren (postbode bijvoorbeeld). Dit gebeurt (bijna) altijd met contant geld. Zorg wel dat je het gepast hebt , want meestal hebben ze nauwelijks of geen wisselgeld bij zich. Cashback betekent i.p.v. een gsm of cadeau bij je abonnement een geldbedrag na een aantal weken op je bankrekening. Cashbacks zijn al een lange tijd verboden door de providers (al zijn/waren er nog een paar die dit stiekem doen) , en heeft derhalve niets met jou bestelling van doen.

Over de exacte levertijd van het toestel zal niemand iets kunnen zeggen denk ik , behalve Belnu.

› reageer

Iets te zeggen? Reageer!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Klik hier om te in te loggen of te registreren.